Da har haifai-inkvisasjonen fra Norge forlatt Hilversum
En særdeles trivelig gjeng som også er tildels stuerein. Lite bilder på meg denne helgen, men her er deler av gjengen opptatt med en liten lytteseanse mellom alle de andre slagene.
|
Flotte greier, gismoenNå må dere gå på fjesboka og "like" Hans gutter, han skriver om at vi besøkte han i helga
https://www.facebook.com/musicalaffairs?ref=profile
Dag Holter
I dag klokken 21:40
Hello Hans! Thank you for a very nice vistit at your home this weekendThe demo of your speakers was just great
Best regards Dag Kirkenær I Solør, Hedmark, Norway
gismo
Hehe, vel talt, JJGlansa apekister...... DET ækkeno for megFørst og fremst fordi jeg ikke er så fan av høyglans, og resten har dere vel skjønt tegninga av.....
Men her er nok endel iboende kvaliteter allikvel... Og da tenker jeg hele oppsettet som en enhet. Skulle vært grådig moro og funnet ut av hva disse Karan greine
kan klare, for disse ga god kontroll. At nevte problemer med rommet, var der, er det skrevet nok om. Nok om det
Så var det disse høyglansa.... Dem har visst en justering av bassnivå, og den sto på max - siden metalldengern ifra VestBredden skulle komme
Men jeg tror at det gjorde noe med det jeg vil kalle litt smårusk sånn rundt delefrekvensen opp mot mellomtonen. Det føltes som et gap der et sted.
Men det ble og sikkert spillt høyere enn verten til daglig gjør, og det kan muligens ha vært det..... i beste fall ....
Det låt slettes ikke sååååå gæærnt når alt kommer til alt, og jeg forstår TOMZ sine prioriteringer rundt sitt anlegg, han har kjørt det løpet han tror på, og han har gjort det på en skikkelig måte. Jeg tror han har strekt strikken i rett rettning, og smellt til på rette steder, kudos for og kjøre på og ta sine prioriteringer på alvor.
Jeg kunne selvfølgelig ikke ha levd med dette selv, jeg er jo en hornmann til min hals tross alt, men jeg tror og håper at kommunikasjonen
oss imellom på denne utrolig flotte turen, gjorde at vi skjønte at vi er enige om og være uenige. Og det var det beste vi kunne håpet på.
TOMZ og undertegnede har rett og slett helt forskjellige filosofier, noe ihvertfall jeg respekterer.......... selvom at jeg ikke skjems for og dullte litt hardt borti med spisse albuer til tider.... DET må vi begge tåle. Igrunn så liker jeg vel det nokså godt... nettopp fordi Hilversummern er like flink i den grenen selv
Så.... Ta en tur til Putten TOMZ og spis en snadderburger til...
Gå opp den fine allén, bank på en viss dør og fortell gubben hva du er ute etter.
Jeg er helt sikker på at denne mannen ved navn Hans kan komme til og lage noe til deg som du alltid vil ha i ditt eie.
Noe som er lagd til deg, med dine preferanser.
Takk igjen for en minneverdig helg!!
VestBreddens aller mest ydmyke
/JR
Takk for hyggelige ord, gismo. Er fornøyd jegSom nevnt tidligere her, litt generelle akustikk utfordringer ved pådrag, men ville sjelden ha plaget meg
og mine lyttevolumerDra gardina foran vinduet og kos deg du TOMZ
Et mektig syn møter deg i stua til TOMZ nå, Bird 2 er dimensjonert til en utrolig flott match med det det tettpakkede racket, nice kjære mann!!!
Vis vedlegget 328332
Lyden har gått i retning mot gismopreferanser, mere kjøtt på beinet i mellomtonen, litt mer fremtredende enn tidligere og med bedre feeling og nerve. Detaljeringen og nyanser er tydeligere, om dette skyldes Naim dac eller eget mellomtone element i Bird 2 eller begge deler skal jeg ikke si for sikkert, men det er godt hørbart
Dynamikk og plutslighet er også ting man kan like nå.
Toppen er etter min mening vesentlig bedre tunet og faller mye bedre på plass i den totale lydbalansen. Her er plenty med engledryss som behager gismo's litt sarte øregangen på dette området, det gjorde ikke tidligere Marten kreasjoner på samme måteOppløsningen og detaljeringen er der nå uten å bli dominante!
Trøkk i bunnen er det, hurtigheten og detaljeringen er der og man hører også gode tonale nyanseringer på f.eks akustisk bass osv. For helt egen regning hadde jeg ennå ville hatt det en aning mindre tørt og med ennå litt mere frodighet, men herregud....dette ville jeg lett ha kunnet levd godt med
Så TOMZ, senk skuldrene og nyt dine timer, dager og år fremover, du er veldig veldig nære et anlegg som spiller musikk innen flere sjangere i samme divisjon som de som er "spesial trent" for hver sin "gren".
Du har nå et godt og sterkt kort til å dominere "allround klassen"Gratulere kjære TOMZ
gismo
Vi nordmenn er nok ikke akkurat rundhåndet med skryt. Det som er trist, og gjelder på mange områder, er at når vi har hatt det bra veldig lenge......ender man ikke nødvendigvis opp glad og fornøyd, men snarere syntes og mener vi at vi fortjener å ha det enda bedreHar vært sånn i en årrekke... Norge er stort sett, slettes ikke så dyrt og handle haifai i, omregnet kurser så har det vært ting/hardare som har rett og slett vært grisebillig her på berget, iforhold til utlandet.....
MEN vi er flink til og være sytpeiser, undertegnede og selvfølgelig..... skulle bare mangle igrunn
Men skryter vi når noe er bra ?
Til de som var her nede på besøk. Har i dag ruslet rundt i Amsterdam med poden. Over 30 grader, noe som har vært tilfelle store deler av uken. Har faktisk vært oppe i 37 grader tidligere i uken. Med sand mellom tærne er dette altfor varmt for meg, og uten, ord blir fattig. Dere kom dere hjemover i grevens tid![]()
Hei Creed. Kjekt du stikker innomSiden du ikke liker symfonier - har du vurdert vinyl.
Creed
Det er da bare et lag der borte HCOg laget du holdt med var ?![]()
Det er da bare et lag der borte HCOg laget du holdt med var ?![]()
gismo
Har holdt med ManU siden den tragiske flyulykken i 1958, da var jeg 1 år, så da skjønner dere...Det er da bare et lag der borte HCOg laget du holdt med var ?![]()
gismo
Holdt med ManU siden 1978... Men ingen ihugu supporter... Mer andre lag jeg liker da