Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Tøffe saker, BB! De gutta der har definitivt kontroll på ballene sine ;)

Overhører deg glatt, Powern! Mennesker som hoverer over fotball skal man ta med en håndfull salt :mad:;)

Har etter forslag fra noen av dem som var her nede forrige helg øket litt på toe-in. Foreløpig ikke overbevist! Skal gi det litt tid, og flytte litt frem og tilbake så får vi se....

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Hei TOMZ, angående det med toe-in er dette en smakssak på hvordan man ønsker lyden pressesenter og det er derfor ingen fasit. Jeg selv hadde mye toe-in for flere år tilbake, men har endt opp med så lite toe-in som høyttaler konstruksjonen tillater. Men som sagt dette er en smaks sak på hvor stor sene man ønsker at musikken skal gjengis på i sin egen stue + avstand/demping av sidevegger.

roeng2

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.090
    Menn som ikke liker fotball i det hele tatt får holde seg til interiør bladene sine og litt hvitvin.. Slike metreoseksuelle gutter får styre med sitt. Selv foretrekker jeg rugby..
    Jeg foretrekker amerikanske fotball, friidrett og styrkeløft.
    Metroseksuell? Jeg? Blodig fornærmelse HCS. I såfall er du en vaskekte bygdehomo ;)
    Det morsomme er alt gnålet om ALLE som liker fotball, og derav den ensidige sportsdekningen.
    Men kos dere med fotballen gutter, jeg skal ikke plage dere mer med mine mindretallsmeninger.
    Jeg risikrerer å bli helt nedsaltet her :cool:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Menn som ikke liker fotball i det hele tatt får holde seg til interiør bladene sine og litt hvitvin.. Slike metreoseksuelle gutter får styre med sitt. Selv foretrekker jeg rugby..
    Metroseksuell? Jeg? Blodig fornærmelse HCS. I såfall er du en vaskekte bygdehomo ;)
    Kan jo være dere har rett begge to :rolleyes:;)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hei TOMZ, angående det med toe-in er dette en smakssak på hvordan man ønsker lyden pressesenter og det er derfor ingen fasit. Jeg selv hadde mye toe-in for flere år tilbake, men har endt opp med så lite toe-in som høyttaler konstruksjonen tillater. Men som sagt dette er en smaks sak på hvor stor sene man ønsker at musikken skal gjengis på i sin egen stue + avstand/demping av sidevegger.

roeng2
    Helt klart. I forhold til sideveggene mine bør det være en fordel med mer toe-in. Får se, har foreløpig spilt relativt lavt, og mener da selv at sideveggene er uproblematisk. Er ikke begeistret for mindre scene, og da spesielt ved at det blir mindre luft mellom instrumentene. Lydbildet blir mer kompakt.

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.147
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9

roeng2
    Helt klart. I forhold til sideveggene mine bør det være en fordel med mer toe-in. Får se, har foreløpig spilt relativt lavt, og mener da selv at sideveggene er uproblematisk. Er ikke begeistret for mindre scene, og da spesielt ved at det blir mindre luft mellom instrumentene. Lydbildet blir mer kompakt.
    Virker som om og gå for mer toe-in ikke er veien og gå for deg. Du grubler jo litt på det med akustikk, så det er nok mer og vinne der en og gå for mer toe-in:rolleyes:

roeng2

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

roeng2
    Virker som om og gå for mer toe-in ikke er veien og gå for deg. Du grubler jo litt på det med akustikk, så det er nok mer og vinne der en og gå for mer toe-in:rolleyes:

roeng2
    Jeg får gruble videre om hvor mye jeg skal rote med akustiske tiltak her. Er rimelig sikker på at jeg må se graden av toe-in i sammenheng med akustikktiltak ift siderefleksjon og lyttevolum.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Like sannsynlig som du er en "taker" Tomz ref G... 8)...

Du skal få forklare reglene for amerikanske fotball for meg Powern, neste gang vi sees... Og ja, jeg har spilt det.. :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

roeng2

roeng2
    Jeg får gruble videre om hvor mye jeg skal rote med akustiske tiltak her. Er rimelig sikker på at jeg må se graden av toe-in i sammenheng med akustikktiltak ift siderefleksjon og lyttevolum.
    Gi nå fa i å være ei slik nevrotisk kjerring.. Det er snakker om milliseksunder i delay i beste fall...Og da er det bedre å nyte den gode lyden du har , enn å sutre deg til noe du tror du har.. Melding avgitt ! 8)

(hehe..ok, litt kantete, men mener det og Tomz..)

Sist redigert:

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.090

Du skal få forklare reglene for amerikanske fotball for meg Powern, neste gang vi sees... Og ja, jeg har spilt det.. :)
    Hehehehe.....vi tar det rett etter at du har slått mine gamle rekorder i knebøy/markløft og benkpress uten tilsetningsstoffer.
    Avtale?

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.272
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

roeng2
    Gi nå fa i å være ei slik nevrotisk kjerring.. Det er snakker om milliseksunder i delay i beste fall...Og da er det bedre å nyte den gode lyden du har , enn å sutre deg til noe du tror du har.. Melding avgitt ! 8)

(hehe..ok, litt kantete, men mener det og Tomz..)
    Hehe, skal nok klare å leve godt med lyden jeg allerede har, HC :) Har derfor ikke hastverk. Skader likevel ikke med litt nysjerrighet, og spesielt hvis begrensede tiltak kan ha en positiv innvirkning på lyden i kroken min. Gøyalt å forsøke å optimalisere innenfor det jeg allerede har. Kan ikke legge meg ned for å dø helt enda :D

• Liker
    Reaksjoner: HCS

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ingenting er som når eldre ungdom bruser med fjærene :) Høy ytelse innenfor enkelte disipliner er vel bare et dunkelt minne fra fortiden. Foreslår ølstafett i Munchen i mai 2016 :D

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.272
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ingenting er som når eldre ungdom bruser med fjærene :) Høy ytelse innenfor enkelte disipliner er vel bare et dunkelt minne fra fortiden. Foreslår ølstafett i Munchen i mai 2016 :D
    Melder meg som dommer, blitt for gammal, blir full og sovner før dere får begynt:cool:;)

gismo

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Melder meg som dommer, blitt for gammal, blir full og sovner før dere får begynt:cool:;)

gismo
    Og noen er så vingeklippet at de ikke har fjør å bruse med.. ;)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28

Hehehehe.....vi tar det rett etter at du har slått mine gamle rekorder i knebøy/markløft og benkpress uten tilsetningsstoffer.
    Avtale?

Hvilke var det du brukte ? Så jeg vet hvilke som er ulovlige.. :cool:.. Fiffig at du tar en teoretisk oppgave om til en praktisk en hvor du viser til dine gamle bravader ifht trening. Tror uansett ikke jeg kommer opp i din vektklasse her.. :)..

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42

Avtale?

Hvilke var det du brukte ? Så jeg vet hvilke som er ulovlige.. :cool:.. Fiffig at du tar en teoretisk oppgave om til en praktisk en hvor du viser til dine gamle bravader ifht trening. Tror uansett ikke jeg kommer opp i din vektklasse her.. :)..
    Den høyst lokale moderator foreslår at videre polemikk rundt min er større enn din flyttes til en annen passende tråd :cool:;)

D

Dåbbel J

Gjest
    La dem nå få lov til og bruse med de få fjæra dem har igjen... Er ikke lenge før dem er på geriatrisk avdeling begge to.... :cool:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bestilt ? Hva har du funnet av rom og herberge for sauflokken fra nord ? 8)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jepp :) Har helt glemt romgreiene. Selv har jeg ikke peiling på Munchen. Kanskje bedre at gismo snakker litt med Powerpoint.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grei dag i Hilversum. Begynte formiddagen hos tannlegen. Ikke høyt oppe på listen av favorittaktiviteter, men denne gangen fant han ut at han hverken skulle plage meg eller forsøke å tømme bankkontoen min :)

Deretter bar det hjemover. Hadde fått med meg at de skulle i gang med veiarbeid utenfor huset, men de hadde definitivt gått grundigere til verket enn jeg hadde forutsett.

image.jpg

Denne veien er til vanlig veldig trafikkert på dagtid. For en gang skyld fikk jeg meg et par timer foran anlegget med usedvanlig lavt støygulv. Gode greier :)

Etter hvert kom kona hjem, og vi hev oss på syklene for å få med oss mandagsbiffen på et av favorittstedene i byen. Et par glass rødvin i solen med en skikkelig god biff. Livet kunne vært verre :)

image.jpg

Rakk akkurat hjem til å få med meg mestparten av dagens toppoppgjør i fotball på tven :rolleyes: Brann maltrakterte Kristiansund og vant overlegent. Håper de gjør det til en vane :)

image.jpg

Nå nytes et lite glass Rioja, og så gjelder det bare å cruise inn resten av uken, og deretter starter ferien :)

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    14.090
    Jepp :) Har helt glemt romgreiene. Selv har jeg ikke peiling på Munchen. Kanskje bedre at gismo snakker litt med Powerpoint.....
    Det er bare å søke opp diverse Munchen tråder, så får man svar på dette.
    Mange av oss camper nær messa på Hotel rilano i Domagerstrasse.
    Men kommer du drassende med fotballresultater, så er det rett ut :cool:
    Kidding, det er et par andre i OAS som også er noe opphengt i fotball, så da får dere litt annet å prate om enn alt det oppskrytte isenkramet på messa.

Sist redigert:

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    33.093
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Grei dag i Hilversum. For en gang skyld fikk jeg meg et par timer foran anlegget med usedvanlig lavt støygulv. Gode greier :)

Etter hvert kom kona hjem, og vi hev oss på syklene for å få med oss mandagsbiffen på et av favorittstedene i byen. Et par glass rødvin i solen med en skikkelig god biff. Livet kunne vært verre :)

Nå nytes et lite glass Rioja, og så gjelder det bare å cruise inn resten av uken, og deretter starter ferien :)
    Det der hørtes aldeles fortreffelig ut, alt sammen!

Thumbs up.jpg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er bare å søke opp diverse Munchen tråder, så får man svar på dette.
    Mange av oss camper nær messa på Hotel rilano i Domagerstrasse.
    Men kommer du drassende med fotballresultater, så er det rett ut :cool:
    Kidding, det er et par andre i OAS som også er noe opphengt i fotball, så da får dere litt annet å prate om enn alt det oppskrytte isenkramet på messa.
    Hotel Rilano er jo sympatisk priset (for Munchen å være). Sikkert et godt alternativ for dem som vil bo i nærheten av messen. Er vel noenlunde nært messen så lenge man bestiller et hotel i Scwabing området i Munchen?

Tror det er mange variabler i forhold til hotel preferanser. Selv er jeg happy så lenge jeg har en ren og god seng. Hotelrom oppholder jeg meg minst mulig på :) Sikkert det beste at folk bestiller rom et sted som passerfor dem, så møtes vi og splittes på passende tidspunkt.....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bergensavisen - Polititoppen som ble jaget fra Bergen

Intr..Ikke første gang det er rare politifolk i byen din Tomz.. Selvom dette var en nordlending, og de er jo uansett noen tusseladder.. :)
    Se der ja, politimestrene i Bergen er øyensynlig del av "stolt" tradisjon :cool: En skikkelig god nordnorsk hæstkuk dette (og da ikke i den positive betydningen av ordet)! Godt vi fikk ham videresendt til Østlandet etter et kort pit-stop i Stavanger ;)

• Liker
    Reaksjoner: HCS

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.810
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er agurktid ser jeg.
    Lokale nyheter med biff og vei samt noe småtterier i Bergen.

Vedr. vei. Er det sikkert at det dreier seg om vei?
    Ser ut som du heretter kan ta trikken fra døra ned i Hilversum!!
    Det var da ikke noe feil med veien etter mitt øyemål, men jeg er jo vandt med litt annen standard her i blåskogen.
    Her merker man lite forskjell på OnRoad og OffRoad...

Jeg ønsker deg fortsatt god sommer og riktig fin ferie TOMZ.

Mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er agurktid ser jeg.
    Lokale nyheter med biff og vei samt noe småtterier i Bergen.

Vedr. vei. Er det sikkert at det dreier seg om vei?
    Ser ut som du heretter kan ta trikken fra døra ned i Hilversum!!
    Det var da ikke noe feil med veien etter mitt øyemål, men jeg er jo vandt med litt annen standard her i blåskogen.
    Her merker man lite forskjell på OnRoad og OffRoad...

Jeg ønsker deg fortsatt god sommer og riktig fin ferie TOMZ.

Mvh
    Brann kan da aldri bli småtterier :mad: og biff hører strengt tatt ikke inn under grønnsaksfamilien. Når det gjelder nytt veidekke antar jeg dette reflekterer min posisjon i lokalmiljøet. Brostein, slik at hjemlengselen ikke skal bli for stor ;)

image.jpg

En fortsatt god sommer til deg og familien, bluesern :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn