Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    altså den velkjente tilstanden kåt-trist på kokainnedtur?
    Hadde det ennå vært så vel Rama :rolleyes:
    Det passer seg liksom ikke å være kåt på en hormon indusert måte på en HiFi messe.
    Og når jeg ikke har prøvd det hvite pulveret i en alder av 60 somre, så driter jeg i det i mitt videre liv også.
    Det viktige fremover må være og ikke få for mye blod i alkoholen ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg tror at de har litt jobb igjen, har ikke tatt fra dem mer jobb enn de kan avse.
    Men høst er nå engang høst, nå bærer det ut i periferien for å hente årets hjort...... 😊

    mvh
    Etter den industrielle revolusjon er du snart den eneste i kongeriket som fortsatt bedriver naturalhusholdning 😄
     
    • Love
    Reaksjoner: tkr

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    God kveld karmana

    Har inntatt posituren for de neste dagene med turnusfri og drittvær på gang. Begynner høsten med en real opprydding i album på spillelister i tidal.
    759FB316-9443-417B-873C-F1B37B1751E2.jpeg

    Har gjordt meg noen betraktninger ( tungvint, tregt og simpelt) angående brukervennligheten til Yamaha streameren og kunne tenkt å høste noen erfaringer fra kapteinen om den nye auralic’en og hvordan app’en er i bruk. Her hjemme spiller det klart bedre fra tidal fra PC via samme Dac som streamer. Liker godt tidal i bruk På PC/ Mac. En helt annen divisjon i bruk.

    Ser også at albumlisten er litt slank på kvalitetsrock så tenkte å invitere til kaffe en dag kapteinen ha tid og kan komme med tips.

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God kveld karmana

    Har inntatt posituren for de neste dagene med turnusfri og drittvær på gang. Begynner høsten med en real opprydding i album på spillelister i tidal.
    Vis vedlegget 659509
    Har gjordt meg noen betraktninger ( tungvint, tregt og simpelt) angående brukervennligheten til Yamaha streameren og kunne tenkt å høste noen erfaringer fra kapteinen om den nye auralic’en og hvordan app’en er i bruk. Her hjemme spiller det klart bedre fra tidal fra PC via samme Dac som streamer. Liker godt tidal i bruk På PC/ Mac. En helt annen divisjon i bruk.

    Ser også at albumlisten er litt slank på kvalitetsrock så tenkte å invitere til kaffe en dag kapteinen ha tid og kan komme med tips.

    mvh Atle
    Kommer gjerne ut i periferien på kaffe og haifai. Har ikke helt oversikt på helgen, men hører med kona om jeg får lov å leke med de andre barna i sandkassen på lørdag :ROFLMAO: Sender deg en pm, så ser vi hva vi får til.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MFA

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.432
    Antall liker
    17.145
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Moro. Venter på levering av to pakker jeg også, men innholdet i de er mer relatert til Strat´n din, enn HiFi. Er på hytta i helgen, men søndag ettermiddag/tidlig neste uke får jeg vel se å få testet LP 12´n etter oppgraderingen.
    Jo, skal jo innom en kar å bla igjennom et par hundre LP´r søndag ettermiddag. Det kan jo hende det blir med noen hjem derfra.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^ Moro. Venter på levering av to pakker jeg også, men innholdet i de er mer relatert til Strat´n din, enn HiFi. Er på hytta i helgen, men søndag ettermiddag/tidlig neste uke får jeg vel se å få testet LP 12´n etter oppgraderingen.
    Jo, skal jo innom en kar å bla igjennom et par hundre LP´r søndag ettermiddag. Det kan jo hende det blir med noen hjem derfra.
    Høres ut som helg helt der oppe på øverste hylle, ptb 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Onde tunger vil hevde det er høst, og til en viss grad underbygger vel også været et slikt syn. Selv forholder jeg meg ikke til årstider, og september er naturligvis også en måned for benyttelse av korte benklær. For at min ualminnelig mye bedre halvdel skal bevare sommerfølelsen akkompagnerer jeg korte benklær med sommerdrikkene Mango IPA og Calvados. Jeg er bare godheten selv 😄

    Jeg fikk, som tidligere skrevet, de to første platene til Dire Straits i snobbeutgave. I tillegg kom også en høyverdig pressing av kølatoget til Masekela. Leveringstid og innpakking fra P. M. Audio var helt oppe i de øverste divisjoner. Videre fikk jeg et hendig stativ for oppbevaring av plater. Kan ikke klage på inngangen til helgen 😃

    899464B2-2992-41CA-A27F-75E20F9A8459.jpeg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.661
    Antall liker
    58.507
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er virkelig bra lyd på den Masakela på Analogue Productions. Den står i hylla her også.
    Godt valg, hvis man f.eks vil imponere naboen og svigers.:LOL:
    Du får sammenligne Rega og Bricasti/Auralic nå, så får vi høre.
    Tipper det er mer kjøtt på benet med Rega/AP, selv om du har en slik flott top-dac som du har.
    God helg!
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Mitt bidrag til dagens økning i varehandelen 😃

    @E. Largo, registrerer at det tar fire dager Nodeland-Bergen, og Bergen- Haugesund tar en måned, and still counting 😎

    Vis vedlegget 659658
    Bare gni det inn du :mad:

    Når det er sagt så forventer jeg nå en lengre utgreing om forskjellene på diverse Dire Straits utgaver. Både analoge og digitale. Selvfølgelig komplett med målinger, DR tall og blomsterspråk 😜
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Bare gni det inn du :mad:

    Når det er sagt så forventer jeg nå en lengre utgreing om forskjellene på diverse Dire Straits utgaver. Både analoge og digitale. Selvfølgelig komplett med målinger, DR tall og blomsterspråk 😜
    Målinger er enkelt. Du sparte 50 spenn pr plate på å vente en halv evighet 😎😄
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg skimter "Heroes" bak der også kærmis! Svak for gutter med god musikksmak. Kanskje jeg kan vise deg min samling en dag?😘
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det er virkelig bra lyd på den Masakela på Analogue Productions. Den står i hylla her også.
    Godt valg, hvis man f.eks vil imponere naboen og svigers.:LOL:
    Du får sammenligne Rega og Bricasti/Auralic nå, så får vi høre.
    Tipper det er mer kjøtt på benet med Rega/AP, selv om du har en slik flott top-dac som du har.
    God helg!
    Ikke så verst lyd på OMR45-versjonen heller.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg skimter "Heroes" bak der også kærmis! Svak for gutter med god musikksmak. Kanskje jeg kan vise deg min samling en dag?😘
    Er interessert i både musikk-, McIntosh- og Dynaudio-samlinger 😃 Hadde skumle planer da jeg røra rundt på Jeløya, men med tanke på tosomhet og balansert sommerferie med fruen, modererte jeg meg selv 😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Er interessert i både musikk-, McIntosh- og Dynaudio-samlinger 😃 Hadde skumle planer da jeg røra rundt på Jeløya, men med tanke på tosomhet og balansert sommerferie med fruen, modererte jeg meg selv 😊
    Ja, fikk med meg at du nedprioriterte meg som bor 9 minutter unna ... :cry: Men forstår deg godt!
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.706
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Trudde det var en pakke fra Personlig Mote først🙄 såg sen Audio texten🙂 Har nå haft den Masekela i over 10år og sikkert spillt den ivf 10ganger😲 fine plater🙂
    Om du eller kona liker Simple Minds? så trur jeg den nye samlingen er noe og hanke inn.
    God helg
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er virkelig bra lyd på den Masakela på Analogue Productions. Den står i hylla her også.
    Godt valg, hvis man f.eks vil imponere naboen og svigers.:LOL:
    Du får sammenligne Rega og Bricasti/Auralic nå, så får vi høre.
    Tipper det er mer kjøtt på benet med Rega/AP, selv om du har en slik flott top-dac som du har.
    God helg!
    Det er nok ikke så mange som lar seg imponere av denne innspillingen av Masekela i Drotningsvik, men så lenge jeg synes det låter ualminnelig fett er jo det evig nok 😊 Tror Hope var på Tidal tidligere, men ikke nå og da blir det litt tullete å sammenligne enkeltspor.

    Testet raskt mellom remasteren min av Communique og MOFI pressingen. Jeg synes remasteren låter veldig bra, men MOFI er nok litt «rundere i kantene», «lyser litt ekstra» på detaljer i opptaket og har litt ekstra fylde i de nedre oktaver. Jeg synes den låter bedre, men ikke mer enn at de fleste vil synes man er sprute gal for å triple prisen for den utgaven 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.361
    Antall liker
    63.267
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Trudde det var en pakke fra Personlig Mote først🙄 såg sen Audio texten🙂 Har nå haft den Masekela i over 10år og sikkert spillt den ivf 10ganger😲 fine plater🙂
    Om du eller kona liker Simple Minds? så trur jeg den nye samlingen er noe og hanke inn.
    God helg
    Helt klart en bra plate som er mye mer enn Stimela-låten!
    Hadde aldri noe forhold til Simple Minds. Husker vagt noe 81, 82, 83, og det er ikke nok til å gi dem plass i hyllene.
    Fortsett god helg 😃
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.890
    Antall liker
    26.706
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Helt klart en bra plate som er mye mer enn Stimela-låten!
    Hadde aldri noe forhold til Simple Minds. Husker vagt noe 81, 82, 83, og det er ikke nok til å gi dem plass i hyllene.
    Fortsett god helg 😃
    Måtte lytte litt på Hope igår:rolleyes: liker sporet Languta herlig driv og dynamikk. du som kommer over mye brukt se om Simple Minds Street figthing years fra -89 dukker opp, gi den en sjanse for den resirkuleres:whistle:
    Smørigt
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.280
    Antall liker
    9.128
    Min versjon klarer nok ikke å konkurrere med den utgaven, nei, men står seg riktig godt likevel 😃
    Min er APJ 117. Er vel samme utgave som du har, men med 33 RPM.
    De vinylplatene der er utrolig bra! Har også den første 45 som kom i 2008 men har ikke sammenlignet. All erfaring når det gjelder AP tilsier at den nye ikke er dårligere. Litt usikker på om det er samme master men den nye er presset hos QRP mens 08 var RTI.

    Tapen tar den bare enda lenger, en utrolig råskap og punch med en følelse av at det ikke er noen grenser. Men vinylen kan som sagt også brukes :cool:.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn