Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fabelaktig bra hifi-butikk.
    Ser de har satt opp Dohmann Helix 2.
    En spiller jeg tror t.o.m., hadde gått gjennom nåløyet hos Hertugen av Langhus. 😊
    MG_5985.jpg


    Og min "cost no object- favoritthøyttaler":love:
    Lurer litt på hvordan de setter opp MBL101 X-treme.
    Ser for meg at "storstua" på Rhapsody kan bli litt snau.
     
    Sist redigert:

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    God helg i Drottningsvik

    Om du ikke er i Bentley klasse er nok Lexus klasse passe beskrivende for anlegget!

    På Brattholmen hersker det litt uro. Er jeg i mål? skal jeg ha bedre lyd? Hvor skal jeg angripe? Er egentlig fornøyd, men er det greit da? I besluttningsvegringens navn gikk jeg på et impulskjøp. Det blir i det minste mer bass!
    22BDABFD-EAD4-4275-A2DC-C320C07A293C.jpeg

    Å bli en habil jazzbassist tar nok litt tid, så i kveld blir det litt basis rock og kanskje til og med litt punk.

    Siden denne tråden handler om the soundtrack of karmanas life så kan jeg berette at jeg tviholdt i en bassgitar på mangt et vorspiel i lag med bestekompisene i 18-20 årene og det er fine minner.

    Ha en rørende helg

    mvh Atle
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg i Drottningsvik

    Om du ikke er i Bentley klasse er nok Lexus klasse passe beskrivende for anlegget!

    På Brattholmen hersker det litt uro. Er jeg i mål? skal jeg ha bedre lyd? Hvor skal jeg angripe? Er egentlig fornøyd, men er det greit da? I besluttningsvegringens navn gikk jeg på et impulskjøp. Det blir i det minste mer bass!
    Vis vedlegget 681555
    Å bli en habil jazzbassist tar nok litt tid, så i kveld blir det litt basis rock og kanskje til og med litt punk.

    Siden denne tråden handler om the soundtrack of karmanas life så kan jeg berette at jeg tviholdt i en bassgitar på mangt et vorspiel i lag med bestekompisene i 18-20 årene og det er fine minner.

    Ha en rørende helg

    mvh Atle
    Hva! Lexus-anlegg 😡 Påstår du jeg har et gamlis-oppsett 😄
    Kjekt at du er fornøyd. Det skal du jo være. Du kjenner tidsnok når det begynner å klø litt, og da er det jo bare å hive seg på hesten 😄 Det vet jo du alt om 😊
    Tøff gitar! Grattis! Da er det jo bare å gi jernet med å bli periferiens svar på Marcus Miller 😃
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.988
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fabelaktig bra hifi-butikk.
    Ser de har satt opp Dohmann Helix 2.
    En spiller jeg tror t.o.m., hadde gått gjennom nåløyet hos Hertugen av Langhus. 😊 Vis vedlegget 681297

    Og min "cost no object- favoritthøyttaler":love:
    Lurer litt på hvordan de setter opp MBL101 X-treme.
    Ser for meg at "storstua" på Rhapsody kan bli litt snau.
    Lekker sak. Elsker panservogn spillere. Ikke så glad i boreplattformer spillere😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    The Gunner, nevnte at det hadde blitt mange bilder av lavbudsjettinvesteringer den siste tiden. Jeg fortsetter ufortrødent 😊 Plukket i dag opp noe greier til gi bort pris. Forsterkeren skal nok rett tilbake på Finn, mens cd spilleren skal testes mot min billige transport fra Cambridge. Fordelen med den som kom inn i dag er at den også tar SACD. Det har jeg aldri spilt i egen stue, og det meste er jo gøyalt å forsøke 😃

    F3F0FE96-B3DF-4493-810D-A5665366220D.jpeg
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fine ting. 😊
    Synes du skal bygge deg et arbeidsværelse hvor du kan rullere på billige komponenter.
    Ser deg for meg, sittende i strikkejakke og lesebriller utpå nesen, mens du bygger modeller av krigsskip og nynner på Lars Bremnes 😊

     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Korrekt, A6 og DG. Trodde de var svart, men de er gråsvart. Minner meg om Metal bandet i OMO reklamen for noen år siden 😄
    Black snakes og stakkaren som var charcoal 😁😁😁
    Hm, black snakes, kanskje det er en forretningside?
    Samle og selge de medfølgende apparatledningene med et audiofilt tilsnitt. 🙄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fine ting. 😊
    Synes du skal bygge deg et arbeidsværelse hvor du kan rullere på billige komponenter.
    Ser deg for meg, sittende i strikkejakke og lesebriller utpå nesen, mens du bygger modeller av krigsskip og nynner på Lars Bremnes 😊

    Tok litt tid å svare. Sovnet tvert etter å ha trykket play på Lars Bremnes. Et sunnhetstegn! Har mange rom å ta av i huset, men unødvendig med arbeidsværelse da jeg ikke er eller blir skyldig på noen av greiene du skriver.........foruten at jeg ikke kan lyge meg vekk fra lesebriller utpå nesen 😄 Det med billige komponenter fascinerer litt. Når vi etter hvert havner i en mindre bopæl er det godt mulig jeg selger greiene jeg har i dag, og leker meg med å maksimere lyd i en billigere prisklasse enn jeg gjør i dag.....eller kanskje ikke 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvorfor skulle billige ting låte dårligere, gi en dårligere opplevelse rundt det å nyte sin musikk? Keiserens nye klær er tidvis dårlig vasket undertøy... ;)
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.883
    Torget vurderinger
    24

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Spiller for øyeblikket på samme type RIAA som Karmana, et Aura Fidelity Audiophile. Førsteinntrykket er at det faktisk er hakket bedre enn Doxa's fantastiske RIAA, som er det jeg til daglig nyter mine vinylskatter på i Casa Rognlien.

    Jeg skjønner kort sagt ingenting av det Joaquim forklarer av tekniske detaljer, han har en rimelig alternativ forklaringsmodell, for å si det sånn, men det hersker liten tvil om at han er inne på noe innmari spennende. Tror på mange måter at Aura Audiophile RIAA nærmer seg toppsjiktet av RIAA-trinn på markedet, faktisk. Og i den sammenheng er det rene gavepakka for sånn omtrentlig 25 høvdinger.

    Jeg er dypt imponert.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hvorfor skulle billige ting låte dårligere, gi en dårligere opplevelse rundt det å nyte sin musikk? Keiserens nye klær er tidvis dårlig vasket undertøy... ;)
    Blir liksom en setning som betyr alt og ingenting det der, HC. Som et utgangspunkt tror jeg kvalitet er linket mot pris innen hifi, som på de fleste andre områder i samfunnet, men det er selvfølgelig grenseverdier hvor det handler om andre ting enn lydkvalitet. Dette ekskluderer selvfølgelig ikke variasjoner gjennom at billigere ting kan låte bedre enn dyrere ting, og pris = kvalitet er jo selvfølgelig heller ikke nødvendigvis riktig. Disse tingene og er det jo like mange meninger om som det er medlemmer på HFS. Det eneste som er riktig er at man ikke trenger hifi for å nyte musikk 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er muligens pensjonist, men du er ikke dau. Det er nå du skal gi gass. Mindre areal i Bergen er sikkert bra, om det følges opp med mer plass i Italia. Start med denne: https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=188726863
    Helt klart! Mating av duer og slumreteppe får noen andre ta ansvar for 😄 Italia er flott, men å kjøpe et sted er uaktuelt. Hadde en leilighet i en liten landsby i Bulgaria, men følte etter hvert vi brukte den for mye. Det er så mangle flotte steder å oppleve, at jeg ikke har lyst å binde meg til en plass 😃
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Blir liksom en setning som betyr alt og ingenting det der, HC. Som et utgangspunkt tror jeg kvalitet er linket mot pris innen hifi, som på de fleste andre områder i samfunnet, men det er selvfølgelig grenseverdier hvor det handler om andre ting enn lydkvalitet. Dette ekskluderer selvfølgelig ikke variasjoner gjennom at billigere ting kan låte bedre enn dyrere ting, og pris = kvalitet er jo selvfølgelig heller ikke nødvendigvis riktig. Disse tingene og er det jo like mange meninger om som det er medlemmer på HFS. Det eneste som er riktig er at man ikke trenger hifi for å nyte musikk 😃
    Det er INGEN automatikk i at høy pris gir økt kvalitet,desverre. Generelt er ALT som kan linkes til to ting, menn og hobby, overpriset. Så svart hvitt er det, for meg. Bling, hvor det neies dypt pga at der er nytt OG dyrt, er kultur. Også innen vår hobby, dessverre. Heldigvis er det fritt frem å mene noe annet :)... Men ærlighet kommer en uansett lengst med, selv om løgner fortalt til en selv sitter lengst inne å innrømme. Noe en ser nesten daglig her inne, og som jeg selv og har erfart for egen del. Forøvrig, så har jeg gått på ski i dag. Og bedraget om ens fysiske form er minst like sterkt.. God søndag ;)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Helt klart! Mating av duer og slumreteppe får noen andre ta ansvar for 😄 Italia er flott, men å kjøpe et sted er uaktuelt. Hadde en leilighet i en liten landsby i Bulgaria, men følte etter hvert vi brukte den for mye. Det er så mangle flotte steder å oppleve, at jeg ikke har lyst å binde meg til en plass 😃
    Tiltredes!
    Nå i disse AirBnB tider finnes det helt utrolig mange flotte steder, både i og utenfor Norge til leie, og det i alle prisklasser. Vi hadde følt det som veldig hemmende å måtte begrense oss til en feriebolig i ett ferieområde.....i stedet for å ha hele verden liggende åpen for oss.

    Vihar også regnet litt på det, og det vi bruker på hytteleie i året ville neppe dekket eiendomsskatt, forsikring og avgifter på en vanlig hytte.

    Mvh
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.996
    Uff, nå får ni snart passet påskrevet fra Power'n🤔😆
    Jeg tror ikke det virker på de materielle grisene der Cash ;)
    Sa den gretne gamle gubben med peisestua full av vinyl, CDer, HiFi og bøker.
    Ute på gårdsplassen står det en diger 2 tonns tørst dieselmaskin.
    Å så er det jo det at disse to gutta er noen ordentlige kjernekarer.
    Dessuten vil jeg lynraskt få eget pass påskrevet, og hullet :cool:
    Men ja, om alle feier for egen dør, og tenker seg om en ekstra gang før de hiver eller investerer i saker og ting, så er det et ørlite håp.
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spiller for øyeblikket på samme type RIAA som Karmana, et Aura Fidelity Audiophile. Førsteinntrykket er at det faktisk er hakket bedre enn Doxa's fantastiske RIAA, som er det jeg til daglig nyter mine vinylskatter på i Casa Rognlien.

    Jeg skjønner kort sagt ingenting av det Joaquim forklarer av tekniske detaljer, han har en rimelig alternativ forklaringsmodell, for å si det sånn, men det hersker liten tvil om at han er inne på noe innmari spennende. Tror på mange måter at Aura Audiophile RIAA nærmer seg toppsjiktet av RIAA-trinn på markedet, faktisk. Og i den sammenheng er det rene gavepakka for sånn omtrentlig 25 høvdinger.

    Jeg er dypt imponert.
    Det er vel ikke alle her på HFS som har hatt samme opplevelse som oss med den RIAAen, men jeg er strålende fornøyd. Min ble sendt tilbake for en justering når jeg fikk den, men det er jo uproblematisk når man har en velvillig produsent som justerer slik at det passer best mulig til kjøpers oppsett/ører 😃
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Det er vel ikke alle her på HFS som har hatt samme opplevelse som oss med den RIAAen, men jeg er strålende fornøyd. Min ble sendt tilbake for en justering når jeg fikk den, men det er jo uproblematisk når man har en velvillig produsent som justerer slik at det passer best mulig til kjøpers oppsett/ører 😃
    OK? Hva rapporterer de som ikke finner glede med dette trinnet, egentlig? Jeg har hatt tre forskjellige AF-RIAA'r i huset, og med unntak av litt høy gain, har jeg ikke hatt noen som helst negative opplevelser med det.
    Jeg har gjentatte ganger hatt RIAA-trinn med priser opp mot 50 000,- på besøk, og i sannhetens navn har ikke disse vært i nærheten av den gjengivelsen Aura varter opp med.
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Jeg er super fornøyd med min Aura Fidelity Audiophile. Joaquim prater om en liten oppdatering av den. har du hørt noen om det Håkon ?
     
    Sist redigert:

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    OK? Hva rapporterer de som ikke finner glede med dette trinnet, egentlig? Jeg har hatt tre forskjellige AF-RIAA'r i huset, og med unntak av litt høy gain, har jeg ikke hatt noen som helst negative opplevelser med det.
    Jeg har gjentatte ganger hatt RIAA-trinn med priser opp mot 50 000,- på besøk, og i sannhetens navn har ikke disse vært i nærheten av den gjengivelsen Aura varter opp med.
    Det var vel BangBang som hadde den innom, og det var vel litt flere ører fra Egersund-området som også hørte den. Ved nærmere ettertanke husker jeg ikke om det var den vanlige eller audiophile utgaven 🤔 Hos meg var det veldig stor forskjell på utgavene, og jeg foretrekker helt klart den såkalte audiophile 😃
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.185
    Torget vurderinger
    2
    Det var vel BangBang som hadde den innom, og det var vel litt flere ører fra Egersund-området som også hørte den. Ved nærmere ettertanke husker jeg ikke om det var den vanlige eller audiophile utgaven 🤔 Hos meg var det veldig stor forskjell på utgavene, og jeg foretrekker helt klart den såkalte audiophile 😃
    Avspillingskjeder med platespiller er jo ekstremt følsomme greier, og en hver liten detalj har påvirkning på sluttresultatet. Så det er vanskelig å si noe om eksakt hvorfor det ikke funket all verden i Egersund. Hos meg med Audio Technica ART-9 pickup, spiller dette veldig overbevisende, lett på høyde med det beste fra utlandet. :)
    Og, enig, klart bedre enn standardutgaven (Alpha). Sist jeg hørte dette, var altså i Drotningsvik, og jeg er vel av den oppfatning at på akkurat det tidspunktet, var jeg ikke veldig mottakelig for noe som helst av informasjon.... kremt.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Deilig å trene til pensjonisttilværelsen. Har ferie frem til julaften 😃 Vi skulle egentlig til Kanarifugløyene, men det satte selvfølgelig Corona en effektivt stopper for. Vi tar istedenfor en tur til Førde i morgen. Jeg har hevdet for min kone at 1 milliard kinesere nok vil syntes Førde er et mye mer spennende og eksotisk reisemål enn Kanarifugløyene. Hun ser ikke helt humoren 😄

    I dag fikk jeg meg en tur til Rocade i byen for resirkulering av gamle plater. Syntes jeg fikk med meg bra med julegodter
    tilbake 😊

    EF451368-9D0E-4B68-93BC-12B9CBB4AA02.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.662
    Antall liker
    58.505
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fine titler du har på gulvet der.👌
    Jeg har ikke peiling på Dvergene, og tror det er mer for folk vestpå. Kunne ellers funnet på å kjøpe de andre, men har altså ingen av dem. ( Unntatt 2 Lou Reed på CD😊)
    Det har vært mange Lou Reed-album på RSD og jeg synes jeg måtte prioritere. Valget falt denne gang på denne i stedet :
    R-16274375-1606404809-9453.mpo.jpg

    Gammelt konsertopptak fra turneen etter Transformer-utgivelsen 1973.
    Det måtte jeg bare ha. 🖤
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fine titler du har på gulvet der.👌
    Jeg har ikke peiling på Dvergene, og tror det er mer for folk vestpå. Kunne ellers funnet på å kjøpe de andre, men har altså ingen av dem. ( Unntatt 2 Lou Reed på CD😊)
    Det har vært mange Lou Reed-album på RSD og jeg synes jeg måtte prioritere. Valget falt denne gang på denne i stedet :
    Vis vedlegget 682089
    Gammelt konsertopptak fra turneen etter Transformer-utgivelsen 1973.
    Det måtte jeg bare ha. 🖤
    Ja, Dvergene er og forblir vel en lokal greie. Burde nødvendigvis ikke være sånn. Tekstene er såpass enkle at folk østpå burde kunne skjønne dem hvis de konsentrere seg litt 😎 Litt mer seriøst, så burde tekstene også være gjenkjennbare for folk utenfor Bergen 😃

    Går jo litt inflasjon i utgivelser av enkelte artister, men Lou Reed er vel i den noble divisjonen at det vanskelig kan bli for mye 😃
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.357
    Antall liker
    63.264
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ah, Madeira og julekaker. Man kan bare lure på hvordan middelklassen har det 😄
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ja, Dvergene er og forblir vel en lokal greie. Burde nødvendigvis ikke være sånn. Tekstene er såpass enkle at folk østpå burde kunne skjønne dem hvis de konsentrere seg litt 😎 Litt mer seriøst, så burde tekstene også være gjenkjennbare for folk utenfor Bergen 😃

    Går jo litt inflasjon i utgivelser av enkelte artister, men Lou Reed er vel i den noble divisjonen at det vanskelig kan bli for mye 😃
    IMO kan det veldig fort bli for mye Lou Reed.

    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.885
    Antall liker
    13.904
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Har du testet noen matter på Regaen?
    Skinnmatta fra Pro-Ject er verdt en sjanse, om du skulle lysten få.

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn