Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Sånn, @Karmana , og så bruker du kabelbukken du fikk.


    mvh
    Helvete da, det blir bare fler og fler alternativer 😆 Nettbrønnen på Vorta står forresten så lavt at det ikke fungerer å støtte opp med en av bukkene dine. Nei, det blir vel en skjøteledning og kabelen som fulgte med sånn at jeg kan bruke tid på denne ualminnelig viktige avgjørelsen 😆
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.187
    Antall liker
    15.109
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Lavt, så trenger du kanskje ikke støtte, eller bare en gammel liten dempepute eller noe?
    Billig vaffal, og du kan bruke en Fana-kabel. Verdt å prøve.
    (Som jeg egentlig er litt sur for at jeg ikke startet med som hovedleverandør av kabler selv. Både lekkert og billig!)
    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.745
    Antall liker
    17.461
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Forslag til løsning er å kjøpe en 5 meter lang Fana strømkabel og setter på en sånn kontakt i ene enden! Vet at du vil ha en som er ferdig montert, men dette er ganske enkelt å montere. Ellers så er det å gå til Hifi-klubben å spesial bestille en Audioquest kabel;)
    IMG_5252.png
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    kan vel bare sette småen i racet og ha lange høyttaler kabaler eller.
    Joda, men litt pest eller kolera 😊 Den ene høyttalerkabelen hadde da blitt nærmere 6m og subkabelen 4m. Vorta gjør ikke så mye av seg oppå suben, og det blir mindre ormegård 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Forslag til løsning er å kjøpe en 5 meter lang Fana strømkabel og setter på en sånn kontakt i ene enden! Vet at du vil ha en som er ferdig montert, men dette er ganske enkelt å montere. Ellers så er det å gå til Hifi-klubben å spesial bestille en Audioquest kabel;)
    Vis vedlegget 1032435
    Joda, det hadde ikke vært noe problem, men tenker det da er like greit å hanke inn Audioquest kabelen når den kommer på lager. Tror jeg i første omgang hanker inn en 3m kabel på Kjell & Company for å forsikre meg om at det er langt nok 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fornøyd med den lille tassen oppe på sub’n?
    Vis vedlegget 1032776

    gismo
    Veldig fornøyd med, Vorta. Man skal nok lete lenge på landsbygden i Kina for å finne en integrert forsterker/streamer/DAC med sub-utgang til denne prisen 😊 Har ikke bedrevet noe konsentrert lytting, men førsteinntrykket er riktig så bra, og appen er så langt stabil på Tidal over wifi. Kjekt med litt haifai hvor det bare er å slå på subben, trykke play på fjernkontrollen og så er man i gang 😊 Stemmestyring har den også 😊 men etter hva skjønner fungerer den ikke med Tidal 😕 Mange muligheter, som jeg sikkert ikke kommer til å benytte, men jeg kommer nok til å leke meg litt med equalizeren (når jeg en gang finner den). Happy camper så langt 😃
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    2.169
    Antall liker
    4.629
    Torget vurderinger
    1
    o_O :mad:
    Staten har anket lagmannsrettsdommen som gir offiserer i Forsvaret pensjonspoeng på hele lønnen, inkludert tilleggene.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    o_O :mad:
    Staten har anket lagmannsrettsdommen som gir offiserer i Forsvaret pensjonspoeng på hele lønnen, inkludert tilleggene.
    Ja, Staten gjør sitt ytterste for å stoppe dagens personellflukt (i en tid da vi fremover kommer til å trenge mange flere folk) 😵💫 Jeg har egentlig et avslappet forhold til denne saken. Etter hva jeg skjønner er det på ingen måte gitt at det får tilbakevirkende kraft. Først meg selv og så meg selv 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Holder på med grovsorteringen etter gårsdagens platekjøp. Kom i den forbindelse på at jeg har mange gode venner på HFS. Det blir gaver neste gang jeg ser dere! Skal ikke stå på det, man er da raus.

    IMG_6636.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.004
    Antall liker
    91.371
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Holder på med grovsorteringen etter gårsdagens platekjøp. Kom i den forbindelse på at jeg har mange gode venner på HFS. Det blir gaver neste gang jeg ser dere! Skal ikke stå på det, man er da raus.

    Vis vedlegget 1032841
    Ser der ja, alt kommer for en dag, før eller senere! 🤣
     

    StoneFree

    Medlem
    Ble medlem
    23.04.2023
    Innlegg
    39
    Antall liker
    91
    Sted
    Kølis
    Ja, Staten gjør sitt ytterste for å stoppe dagens personellflukt (i en tid da vi fremover kommer til å trenge mange flere folk) 😵💫 Jeg har egentlig et avslappet forhold til denne saken. Etter hva jeg skjønner er det på ingen måte gitt at det får tilbakevirkende kraft. Først meg selv og så meg selv 😊
    Konsekvensen ville vel ha kunne ha blitt ganske store, utover denne konkrete saken. Tillegg er en stor del av lønnen for mange yrkesgrupper i staten; av de jeg husker i farten er politiet, helsevesenet, det som er igjen av statsbanene, utenrikstjenesten, tollvesenet og sikkert mange flere. De ville sikkert ikke sittet og vært fornøyd med at kun en yrkesgruppe blir godskrevet for årelang tjeneste og / eller ubekvem arbeidstid, og det er vel heller ikke slik at alle disse andre yrkesgruppene er mindre viktige i dagens samfunn.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Konsekvensen ville vel ha kunne ha blitt ganske store, utover denne konkrete saken. Tillegg er en stor del av lønnen for mange yrkesgrupper i staten; av de jeg husker i farten er politiet, helsevesenet, det som er igjen av statsbanene, utenrikstjenesten, tollvesenet og sikkert mange flere. De ville sikkert ikke sittet og vært fornøyd med at kun en yrkesgruppe blir godskrevet for årelang tjeneste og / eller ubekvem arbeidstid, og det er vel heller ikke slik at alle disse andre yrkesgruppene er mindre viktige i dagens samfunn.
    Jeg har ikke satt meg godt nok inn i dette, så du har for alt jeg vet helt rett. Jeg tror likevel det er variasjoner og styres av tariffavtalen til den enkelte etat. Eksempelvis tror jeg Politiet får tilleggene lagt til pensjonen, men på det blir jeg sikkert arrestert av @Seskage 😊
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.982
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Turnustillegg og kompensasjon for unntak fra arbeidsmiljøloven er pensjonsgivende sammen med fastlønn I politiet. Øvre grense er 12 G.
     

    tjua

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Innlegg
    2.850
    Antall liker
    2.068
    Sted
    Bergen
    ^tenk om Marinen hadde hatt noe slikt,
    Lagringsplass og utstilling av vinyl og stæsj til og for HiFi no problem
    Et eget anlegg i hvert rom
    Selge på Finn? Ha! ren teori

    Nei pensjonsvilkår for Marinens offiserer er faktisk til å gråte av
    Uforståelig at Staten tar saken videre gitt regjeringens satsing på militæret
    Det skal ansettes opp mot 5000 offiserer/spesialister de neste årene.
    En ansatt i feks Equinor har over 3x høyere pensjon en en offiser med ca 35 års fartstid
    Så konkurransedyktige vilkår - not so much
    Blir vel som for sykepleierne, man fjerner krav for opptak til befalsskolen og videre etterutdanning
    Hildemors danseskole er det eneste som blir igjen

    Sorry for all denne seriøsiteten, men litt folkeopplysning må til
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ^tenk om Marinen hadde hatt noe slikt,
    Lagringsplass og utstilling av vinyl og stæsj til og for HiFi no problem
    Et eget anlegg i hvert rom
    Selge på Finn? Ha! ren teori

    Nei pensjonsvilkår for Marinens offiserer er faktisk til å gråte av
    Uforståelig at Staten tar saken videre gitt regjeringens satsing på militæret
    Det skal ansettes opp mot 5000 offiserer/spesialister de neste årene.
    En ansatt i feks Equinor har over 3x høyere pensjon en en offiser med ca 35 års fartstid
    Så konkurransedyktige vilkår - not so much
    Blir vel som for sykepleierne, man fjerner krav for opptak til befalsskolen og videre etterutdanning
    Hildemors danseskole er det eneste som blir igjen

    Sorry for all denne seriøsiteten, men litt folkeopplysning må til
    Selvfølgelig ingen grunn til unnskyldning (noe du nok ikke mener heller) 😊 Jeg har over 35 år på forskjellig tjenestesteder i Forsvaret, hovedsaklig Sjøforsvaret, og har selvfølgelig mine synspunkter på dette (og mye annet i Forsvaret). En god del som kunne vært diskutert i innlegget ditt, men det gjøres best i «Forsvars-tråden». For min egen del liker jeg best å ha seriøse diskusjoner ansikt til ansikt og ikke på et hihi forum 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.175
    Antall liker
    67.477
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I den uendelige soga om C7 strømkabel, tømte jeg kontoen og kjøpte en kabel fra den høyt anbefalte hifi-leverandøren, Kjell & Company. Det viste seg at 3 meter var tilstrekkelig til å nå fra Vorta til strømrenseren min, og med den lengden står jeg friere hvis jeg etter hvert finner ut at jeg skal hanke inn en fjongere og bedre skjermet kabel. Alternativet ville vært å koble rett i veggen, og som alle vet, med all tungindustrien her på bygden ville det da bare vært et spørsmål om tid før ampen gikk i selvsving 😆 Mer seriøst, så er det greit for haifai-nevrosene å koble Vorta mot strømrenseren når jeg først har den 😊

    IMG_6643.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn