Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    15.067
    Antall liker
    40.018
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det høres ut som den godeste @Karmana er litt værsyk! :cool:

    Du får ta å slenge nedpå noe Belgisk øl som denne etterpå, så blir det nok bedre:


    Nederlandsk øl har jeg generelt dårlig erfaring med…
    Aldri sett deg drikke øl, bare milkshake. Nå har jeg høye forventninger til deg i Gøteborg!🍻
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det høres ut som den godeste @Karmana er litt værsyk! :cool:

    Du får ta å slenge nedpå noe Belgisk øl som denne etterpå, så blir det nok bedre:


    Nederlandsk øl har jeg generelt dårlig erfaring med…
    Lett og leken jeg 😊Skal nå litt mere til for å gjøre en Bergenser værsyk! Svaret til deg var bare litt kjærlig erting av Tuborg-gjengen, og hadde ingenting med Nederland å gjøre (selv om det kunne vært Heineken, også noe jeg unngår) 😊

    Etter å ha bodd fire år i Nederland har jeg vært borti mye godt øl både derfra og selvfølgelig fra Belgia. Trappistene som Chimay og dets like er også gode bekjente. Det er forøvrig så mye å velge i at det er vanskelig å komme med anbefalinger. Westmalle Tripel var tidligere en favoritt, men sist gang jeg smakte den synes jeg den var for søt.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.822
    Antall liker
    107.659
    Torget vurderinger
    23
    Nei, målestokken er lik men ratingen av aktiviteter som trekker ned er tøffere. Eks. dissing av Herbie - DET gir et slemt antall minuspoeng. Nesten så en klasser inn i segmentet "kulturabort" med slikt! Men med et nødskrik ble klassifiseringen endret til "kulturelt avstumpet" p.g.a. en viss aksept for et par av utgivelsene hvor vedkommende er aktuell men dog i en mindre fremtredende rolle.

    Men jeg er jo fortsatt glad i deg da :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, målestokken er lik men ratingen av aktiviteter som trekker ned er tøffere. Eks. dissing av Herbie - DET gir et slemt antall minuspoeng. Nesten så en klasser inn i segmentet "kulturabort" med slikt! Men med et nødskrik ble klassifiseringen endret til "kulturelt avstumpet" p.g.a. en viss aksept for et par av utgivelsene hvor vedkommende er aktuell men dog i en mindre fremtredende rolle.

    Men jeg er jo fortsatt glad i deg da :)
    Her har jeg i tråden leflet med Kongekrabbe, snobbe-kaviar, Krug og viner nesten like gammel som deg (de som er like gammel sorteres såvidt jeg vet som antikviteter). Men neida, litt realitetsorientering rundt surret til Hubbe, og så er jeg rett i rating-kjelleren. Tror jeg skal holde meg unna synspunkt om andre sånne jazza funk greier. Da kunne det plutselig blitt stygt neste gang vi treffes……….men du må selvfølgelig anskaffe el-sykkel hvis du skal få tak i meg 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I morgen booker kona, Pelsdotten og jeg inn på en liten hytte i fjellet for noen dager. Etter hva jeg ser har ikke hytten wifi. Dette kan bli stygt 😳 Håper Pelsdotten går i mellom hvis det skulle utarte seg 😆 Det er vel likevel tryggest å ta med raust med vin og øl for å døyve eventuell aggresjon 😆

    IMG_0327.jpeg


    Blir nok noen fjellturer. Heldigvis kan vel en tur rundt hytten betraktes som en fjelltur. Hvis turene likevel skulle bli lengre satser vi på en nederlandsk tilnærming 😆


    Heldigvis ser det ut som vi er heldig med været. Ut fra værmeldingene ser det ikke ut som det skal regne mer enn 80% av tiden 😆

    Blir bra dette 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva man ikke utsetter seg for!😓

    Men kona? Heter det ikke konen? Trodde ikke dere var så opptatt av hunkjønn der du lever?
    Har nok blitt litt ødelagt av for mye samkvem med østlendinger som skal gjøre grammatikken vanskeligere enn nødvendig.
    Men, i dag skinner SOLEN i Bergen 😄

    Det er ellers greit å se du er litt frisk i frasparket etter gårsdagens magadrag. Lover godt for Gøteborg 😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    11.162
    Antall liker
    16.251
    Sted
    Langesund
    Er misunnelig. Sitter her med en tommel som ikke funker i jobb, kjerringa har dratt på rekreasjon i Rauland en måneds tid. Får trøste med med litt musikk

    Kos deg i godværet,
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er misunnelig. Sitter her med en tommel som ikke funker i jobb, kjerringa har dratt på rekreasjon i Rauland en måneds tid. Får trøste med med litt musikk

    Kos deg i godværet,
    Takker! Kos deg med musikken, og god bedring med tommelen! Her er det kun småturer og sløkking i dag. Satser på litt lengre småtassing i morgen. Forbi det som tidligere ble kalt Negerlandsbyen, og deretter mot en topp jeg ikke husker navnet på (men regner med kona eller Pelsdotten kaster inn håndkleet før vi kommer så langt) 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Går ut ifra at du må ha noe å skylle ned limevannet med;) :ROFLMAO: 🍻 Nyt ferien på fjellet du villmarkens sønn!
    Vis vedlegget 1047047
    Fjellets kongle er lett og leken……,men ikke pga limevann…….som forsovet er godt i varmen. Nei, her nytes Cold IPA hjemmebrygg, mens kona har status som limevann-dronning 😄
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Er det Såta som er toppen du skal bestige i morgen?
    Har egentlig lite peiling på toppene her, men har skjønt at Såta er over krattet der borte. Tenker nok vi snur før toppen eller så er vi raskt borti de der greiene med å yte før nyte 😆 Litt mer seriøst så liker jeg toppturer, men det gjør ikke min kone. Blir nok en fin tur samme hvor vi ender 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ferdig med dagens tassing etter nye fjelltopper vi ikke besteg 😊 Nå over til rødt!

    Begynner å kjenne på litt musikk-abstinenser, men ved første øyekast virket musikksmaken til Dolbytor som eneste mulighet…….

    IMG_7002.jpeg


    ……..men litt tilsidesatt på en hylle oppunder taket fant jeg denne rakkeren. Ikke noe lyd å hoppe i taket over, men fortreffeligheten av hytte-eierens musikksmak kan vanskelig bestrides (foruten av Makkintosken, men hvem tar nå ham alvorlig) 🥰

    IMG_7003.jpeg


    Da er det bare innspurten igjen på fjellet, før man vender nesen hjemover i morgen for store idrettsprestasjoner, både på kjeglebanen og Brann Stadion 😊
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.431
    Antall liker
    68.815
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Pelsdotten har i dag hatt sin første leksjon i the noble art of war. Dagens leksjon i krigskunst var den noe underkommuniserte fortreffeligheten av kufinting.

    Men, hvordan foregår nå kufinting i praksis. På vei oppover mot en støl i dag hadde kustyrken sendt ut et angrepslag på syv svære og muskuløse kuer. De trakk hurtig mot oss med olme blikk, men skjønte nok ikke hvorfor vi trakk til høyre bak noen busker. Kufinten var naturligvis å gå rundt dem mens de et øyeblikk var uoppmerksom og opptatt av etterforsyning med gress. Vel passert fortsatte vi ufortrødent videre, og regnet dagens kufinting som avsluttet.

    Naturligvis var dette uprofesjonelt når man tross alt oppholder seg på fjellet/skogen, fiendens territorium. Man skal aldri ta seieren på forskudd! Noen hundre meter lenger oppe i fjellet hadde kustyrken utplassert en strategisk reserve på 10 livsfarlige kyr. Krigskunst er også å benytte seg av flaks og windows of opportunity. Før kustyrken rakk å omgruppere for angrep var vi forbi og holdt god marsjfart den siste kilometeren til stølen.

    Vel fremme på stølen følte vi oss trygg, nøt logistikkens herligheter, men planla naturligvis hvordan vi skulle trenge gjennom fiendens linjer på returen. I denne pausen la vi urutinert nok ikke merke til at både angrepsstyrke og strategisk reserve hadde kraftsamlet og fulgt etter oss for et avgjørende slag. Rutinert nok hadde kyrne utplassert styrkens tøffeste ku nær et bekkefar vi var nødt å krysse. En riktig olm jævel! Her var gode råd dyre. Undertegnede bør være innstilt til Krigskorset ved å henlede den olme drapsmaskinens oppmerksomhet på meg, mens min kone og Pelsdotten fikk krysse bekkefaret uhindret. Med bakgrunn i min uovertrufne fysikk og kløkt kom jeg meg selv også over bekkefaret, rett før drapsmaskinen fikk varslet hovedstyrken. Kufinting på høyeste nivå her altså.

    Den særdeles viktige krigslisten kufinting bør omgående tas inn på Heeerens Krigsskole, og jeg regner det som sikkert at Språkrådet tar det inn i norske ordbøker. Leksjonen i kufinting ble mentalt tøff for Pelsdotten og han forsøker nå etter fattig evne å hente seg inn og klargjøre for nye leksjoner i viktig krigslist.

    IMG_7006.jpeg
     
    Sist redigert:

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    721
    Antall liker
    897
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Pelsdotten har i dag hatt sin første leksjon i the noble art of war. Dagens leksjon i krigskunst var den noe underkommuniserte fortreffeligheten av kufinting.

    Men, hvordan foregår nå kufinting i praksis. På vei oppover mot en støl i dag hadde kustyrken sendt ut et angrepslag på syv svære og muskuløse kuer. De trakk hurtig mot oss med olme blikk, men skjønte nok ikke hvorfor vi trakk til høyre bak noen busker. Kufinten var naturligvis å gå rundt dem mens de et øyeblikk var uoppmerksom og opptatt av etterforsyning med gress. Vel passert fortsatte vi ufortrødent videre, og regnet dagens kufinting som avsluttet.

    Naturligvis var dette uprofesjonelt når man tross alt oppholder seg på fjellet/skogen, fiendens territorium. Man skal aldri ta seieren på forskudd! Noen hundre meter lenger oppe i fjellet hadde kustyrken utplassert en strategisk reserve på 10 livsfarlige kyr. Krigskunst er også å benytte seg av flaks og windows of opportunity. Før kustyrken rakk å omgruppere for angrep var vi forbi og holdt god marsjfart den siste kilometeren til stølen.

    Vel fremme på stølen følte vi oss trygg, nøt logistikkens herligheter, men planla naturligvis hvordan vi skulle trenge gjennom fiendens linjer på returen. I denne pausen la vi urutinert nok ikke merke til at både angrepsstyrke og strategisk reserve hadde kraftsamlet og fulgt etter oss for et avgjørende slag. Rutinert nok hadde kyrne utplassert styrkens tøffeste ku nær et bekkefar vi var nødt å krysse. En riktig olm jævel! Her var gode råd dyre. Undertegnede bør være innstilt til Krigskorset ved å henlede den olme drapsmaskinens oppmerksomhet på meg, mens min kone og Pelsdotten fikk krysse bekkefaret uhindret. Med bakgrunn i min uovertrufne fysikk og kløkt kom jeg meg selv også over bekkefaret, rett før drapsmaskinen fikk varslet hovedstyrken. Kufinting på høyeste nivå her altså.

    Den særdeles viktige krigslisten kufinting bør omgående tas inn på Heeerens Krigsskole, og jeg regner det som sikkert at Språkrådet tar det inn i norske ordbøker. Leksjonen i kufinting ble mentalt tøff for Pelsdotten og han forsøker nå etter fattig evne å hente seg inn og klargjøre for nye leksjoner i viktig krigslist.

    Vis vedlegget 1047583
    Hvis Pelsdotten ikke hadde vært med på turen, ville nok kuene ikke ha noen interesse av dere mennesker som var på turen :cool:
     

    Proethifi

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Innlegg
    721
    Antall liker
    897
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Si ikke det. Har en av kuene kalv/kalver, så skal man være forsiktig med å nærme seg disse. Gå heller rundt. 🐮
    Har jagd noen kuer før fra fjells, og ned til vinterbeite. De hadde også unger. Eneste problemet er hund, den er kuer ikke noe glad i.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn