Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Fin tur i dag! Solen skinte, det var mildt, og Foldnes lønn er minst like fin som den japanske 😊 Mine rusleturer med Pelsdotten i dag er gjennomført.

IMG_7529.jpeg

Pelsdotten har funnet roen på en av sofaene sine.

IMG_7531.jpeg

Det har skyet over, så jeg har ikke noe påtrengende behov for å gå ut igjen.

IMG_7533.jpeg

Det er ingen støy fra kjøkkenviften eller andre ulyder i huset.

IMG_7532.jpeg

Til og med de to gravemaskinene på naboeiendommen er parkert.

IMG_7534.jpeg

Hva vet man da? Jo selvfølgelig, det er øltime(r) akkompagnert av kvalitetsmusikk på røslig volum 🥰

IMG_7537.jpeg

Skål, og god helg! 😊

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.913
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    God helg mister! Lenge siden nå! Må snart lufte meg en tur ut i bushen igjen 👌😁

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    God helg mister! Lenge siden nå! Må snart lufte meg en tur ut i bushen igjen 👌😁
    Kjekt at du har funnet ro til igjen være innom HFS, selv om jeg mistenker at grunnen kun handler om gjennomført reservedelsbehandling i de nedre regioner av skrotten 😊😆 Hadde vært hyggelig om du plutselig kurser mot vest 😊

• Liker
    Reaksjoner: T-1

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.913
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Kjekt at du har funnet ro til igjen være innom HFS, selv om jeg mistenker at grunnen kun handler om gjennomført reservedelsbehandling i de nedre regioner av skrotten 😊😆 Hadde vært hyggelig om du plutselig kurser mot vest 😊
    Hehe ja det har vært sysselsetting dette året også som vanlig. Men jeg jobber fælt med meg selv i å roe ned. Må vel innse at jeg ikke er 20 eller i spesielt god helse lenger😅 har vært et ganske bevisst valg med pause ifra hfs da en av tingene som gjelder for adhd huer som meg er at det alltid skal gås all in på det meste som settes igang. Nå har jeg kjøpt et hyggelig anlegg til en fornuftig pris der jeg både kan høre vinyl å streame så skal jobbe godt med å beholde roen😅 å det er faktisk legens ordre🤣🎶🎵 men selv med pause ifra hfs vet jeg da å sette pris på hyggelig selskap med likesinnede så jeg gir en lyd når jeg begynner bli kjørbar igjen😎

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vis vedlegget 1066723
    Og ganja'n er i hus ser jeg...🐒
    Da er det vel bare å kjøre i gang helga med Peter Tosh, Black Uhuru og alt for basstung dub. 😎🇬🇳🤪

God helg til dere på Foldnes. 🙂
    Hehe, ikke helt uventet at det kom en kommentar på det bildet 😆 Skal høre med kona om det beste er å røyke det 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hva kan Foldnes Øll&Bøll anbefale på en så langt rolig lørdag. Den sleipe innehaveren prøver seg på et musikalsk kinderegg, hvor jeg har blitt bedt om å få med at han dessverre ikke har noen av disse platene i butikken, men at han gjerne kjøper dem billig for så å selge dem til blodpris.

Joakim Thåstrøm har fulgt meg siden Ebba Grøn via Imperiet til solokarrieren hans. Hva kan man forvente av kreativitet og nytenking på den nye utgivelsen hans? Minimalt tenker jeg, mannen har tross alt rukket å bli 67 år. Det går fremdeles i det monotone, men han har heldigvis nedtonet litt av den tunge industrielle sounden han har hatt på de siste platene. Jeg synes dette er et bra album som vokser på meg etter noen gjennomhøringer. Jeg synes likevel ikke albumet er i nærheten av hans beste utgivelser, til det er låtmaterialet ikke godt nok, men det er noen «høgdare» her som eksempelvis Majestatisk. Hvis man liker Thåstrøm er det ingen grunn til å styre unna, men dette er musikk som for mange kan oppleves som monton, dyster og kjedelig (de som oppfatter det sånn bør selvfølgelig gå i seg selv..😆).

IMG_0508.jpeg

Frank Hammersland har vært sentral i det bergenske musikkmiljøet i mange år, og er vel mest kjent som låtskriver og frontmann i, Pogo Pops. Han røyk til i fjor i altfor ung alder av den helvetes kreften, men rakk å spille inn et album før han døde. Dette ble nylig utgitt til panegyrisk omtale i Bergens Tidende. Jeg er vel litt mer nøytral og er heller ikke helt fan av vokalen hans, men det er liten tvil om at dette er et godt pop-album som på ingen måte ødelegger ettermælet hans, altså ikke kun en unødvendig utgivelse kun ment for å vri ut de siste kronene av karrieren til mannen. Absolutt vel verdt å spille hvis man ønsker å høre litt voksen-pop av riktig så bra kvalitet.

IMG_0509.jpeg

For de som ønsker å holde lanke med sin bedre halvdel og synge sammen på kjente og kjære (og noen ikke så altfor kjære) låter i akustisk versjon, sunget med John Adams sin androgyne stemme, er dette en sikker vinner. Anbefales for dem som ønsker at deres bedre halvdel skal bli litt blank i blikket og klar for både det ene og andre. Du får bare ikke lettere forspill enn dette!

IMG_0512.jpeg

PS. selv spiller jeg ikke den siste i kveld da jeg skal drikke øl 😆

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    29.479
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Höjdare heter det på svensk😉 jeg kan sikkert lære deg litt av mitt morsmål😃 tenk om du skulle komme borti Thåström noen gang og han ikke skjønner ett kvakk av vad du prøver og si🤔
    Hej då🙂

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hygger meg med gammel Thåstrøm, rødt i glasset og fintenking på om jeg skal selge hverdags-høyttalerne, Krix Equinox MK4.
    Höjdare heter det på svensk😉 jeg kan sikkert lære deg litt av mitt morsmål😃 tenk om du skulle komme borti Thåström noen gang og han ikke skjønner ett kvakk av vad du prøver og si🤔
    Hej då🙂
    Engelsk er lettere å forstå enn svensk! Det er kanskje grunnen til at jeg ikke hører på mer svensk musikk enn hva jeg gjør. Husker jeg var på en ukes lederskapsseminar med en svenske (UGL). Husker fremdeles at han snakket mye om syfte. Skjønte ikke hva det betød, og nå husker jeg det jaffal ikke, men syfte husker jeg 😆
    Hej då 😊

MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.013
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Ja, litt språklig isolert der du sitter klemt mellom bjerg og sø. Det er jo bare en av grunnene til at Bergen aldri kunne bli hovedstad. Språkelig misforståelser hadde vel gjort at Norge hadde vært i konstant konflikt med naboene. Blitt et midtøsten i nord...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ja, litt språklig isolert der du sitter klemt mellom bjerg og sø. Det er jo bare en av grunnene til at Bergen aldri kunne bli hovedstad. Språkelig misforståelser hadde vel gjort at Norge hadde vært i konstant konflikt med naboene. Blitt et midtøsten i nord...
    Bli 😳 Forbli om jeg må be! 😡 Bjerg 😳 Fjell om jeg må be 😡😳 Tror jeg gir meg der 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rødvinen smaker aldeles nydelig og ble løftet flere hakk av en skikkelig blemme fra Molde 🥰

Lurer fremdeles på salg av disse Krixene. De brukes helst når jeg har dårlig tid og da sammen med Wiim ampen min (dårlig tid er forøvrig et relativt begrep, jeg er tross alt pensjonist 😊). Jeg får alltid litt hakaslepp når jeg hører hvor bra dette oppsettet låter ift pris, og jeg er vel så sikker man kan bli på at det er umulig å få bedre lyd enn for Krixene sin salgsverdi. Ingen grunn til salg altså………men det er gøyalt å teste nye ting og jeg begynner å bli lei av å ha dem på innsiden av hovedhøyttalerne. Etter at Krix ble lovpriset av mange i Horten er vel nå tiden for salg, men de kan være grei å ha når jeg etter hvert blir forvist opp i andre etasje. Tenke, tenke…….noe som selvfølgelig ikke handler om penger, men om jeg skal kvitte meg med noe jeg tross alt er så fornøyd med 🤔😊

IMG_7540.jpeg

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.11.2021
    Antall liker
    2.311
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    16
    Registrerer at den lille bakgårdssjappen i Ski igjen er ute med nye salgsfremstøt for å ødelegge kundegrunnlaget for Foldnes Øll&Bøll. Utidig! Konkurransen er og skal være knallhard, men denne forretningsvirksomheten er et slag under beltestedet for seriøse aktører som meg. Hvis ikke Espen Lee er blitt for gammel, vil han prompte bli sendt til Ski for behørig utdeling av klask på pung med en halvdød torsk av røslig størrelse!

Vis vedlegget 1066310
    Siden AI er i vinden….
    «Hifi&Vinyl AS bryr seg ikke om Foldnes Øll&Bøll som konkurrent fordi de oppleves som små og ubetydelige i det større bildet.
    Foldnes Øll&Bøll har kanskje sin sjarm og lokal appell på den lille øyen utenfor byen, men de kan ikke måle seg med Hifi&Vinyls profesjonalitet, bredere utvalg, og gjennomslagskraft i markedet.
    Mens Hifi&Vinyl opererer med et moderne og effektivt forretningskonsept som tiltrekker seg et stort publikum, er Foldnes Øll&Bøll fortsatt et litt sjarmerende, men lite og relativt ukjent alternativ som ikke representerer noen reell trussel.»
    D61C7EA8-D861-40BC-9C3E-B90960ACE157.jpeg

Synd egentlig at jeg liker det lille huset best… :(

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    9.913
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Heldigvis gikk det an å dumpe noe av mitt vellagrete utstyr langt ute i ødemarken, et sted der folkeskikk er et forholdsvis ukjent begrep 😜
    Har på ingen måte klaget på samlemanien eller utvalget 🤷‍♂️ bare var hjelpsom med å plassere linken til rett person jeg😁 du vet, sånn er jeg bare.😇 Viktig at ting er rett🤪

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nei, det var vel ikke meningen heller. Men jeg tror det er sunt å kvitte seg med litt overflod, å tvinge seg selv til å prioritere bort noe en gang i blant.
    Helt klart! En god ting er å flytte ofte og forsikre seg om at man ikke flytter til et sted med stor garasje og/eller loft 😆

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Siden AI er i vinden….
    «Hifi&Vinyl AS bryr seg ikke om Foldnes Øll&Bøll som konkurrent fordi de oppleves som små og ubetydelige i det større bildet.
    Foldnes Øll&Bøll har kanskje sin sjarm og lokal appell på den lille øyen utenfor byen, men de kan ikke måle seg med Hifi&Vinyls profesjonalitet, bredere utvalg, og gjennomslagskraft i markedet.
    Mens Hifi&Vinyl opererer med et moderne og effektivt forretningskonsept som tiltrekker seg et stort publikum, er Foldnes Øll&Bøll fortsatt et litt sjarmerende, men lite og relativt ukjent alternativ som ikke representerer noen reell trussel.»
    Vis vedlegget 1066998

Synd egentlig at jeg liker det lille huset best… :(
    Nydelig Jørgen, nå lo jeg godt 🤣

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ser/hører på Creedence konserten fra Royal Albert Hall. Gledelig overrasket at begynnelsen er en dokumentar. Min far mente hardnakket at de var verdens beste gruppe gjennom tidene og etter hvert måtte jeg si meg enig med ham, mens jeg nå tenker at slike betegnelser er meningsløse. Det som slår meg når jeg hører dem nå fra Royal Albert Hall er at det er grunntonen eller utgangspunktet for det jeg liker best av musikk. Vet ikke om det er forståelig, uten at det betyr noe, og jeg kommer heller ikke på noen som ligner på dem eller når dem til ankelsokkene, så da er de kanskje likevel verdens beste band for meg. Om ikke så er de sikkert hovedgrunnen til at min musikalske smak har en tung slagside mot andre siden av Atlanteren.

IMG_0513.jpeg

Om det er verd å se denne på NRK? Dumt spørsmål!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.783
    Torget vurderinger
    23
    Selvsagt! Det er vi jo enige om fra før! Du trodde kanskje i et håpefullt øyeblikk at det var Foldnes Bed & Breakfast? :ROFLMAO: Eller Facebook & Bergensere...

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Selvsagt! Det er vi jo enige om fra før! Du trodde kanskje i et håpefullt øyeblikk at det var Foldnes Bed & Breakfast? :ROFLMAO: Eller Facebook & Bergensere...
    Behandlingssenteret på Foldnes er av høy kvalitet med egen vinkjeller og haifai, i motsetning til omsorgsboligen på østkanten, som er drukket tom etter festlig lag med allsang til Ivar Ruste på boligens Tivoli radio 🥰

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.783
    Torget vurderinger
    23
    Du er heldig som bor på Velstandet og kan meske deg med både alkohol og Velstandslefse! Men hold på hatten (og alt av vinyl) - det meldes om voldsomme vindkast hos deg nå! Her østpå er det også litt fart i lufta, alt av løvverk på trærne i hagen her blåste ned i løpet av natt- og morgentimene :)
    Mye bra plater du har ute for salg nå!

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er heldig som bor på Velstandet og kan meske deg med både alkohol og Velstandslefse! Men hold på hatten (og alt av vinyl) - det meldes om voldsomme vindkast hos deg nå! Her østpå er det også litt fart i lufta, alt av løvverk på trærne i hagen her blåste ned i løpet av natt- og morgentimene :)
    Mye bra plater du har ute for salg nå!
    Smått hustrig for tiden her borte, og da er det kjekt å vite at Behandlingssenteret har bestilt en tur til sydligere strøk neste uke 😊
    Foruten en god dag til deg, ønskes det naturligvis også at alt løvet som blåste ned, landet pent og pyntelig hos naboen 😊

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    109.783
    Torget vurderinger
    23

Dine ønsker ble nok ikke oppfylt, men i det minste så organiserte løvet seg i samlet tropp
    slik at jeg kan justere løvsamleren til maksimum plongé og raskt få det opp!

løv viftelønn 21 10 2024.png

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.415
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Et lite touch av manflu, og da er det godt å være ferdig med mine to turer med Pelsdotten for i dag. Nå er jeg godt plassert på andre haifai rad i stuen med sløy jazz på hverdags-anlegget. Der har jeg tenkt å oppholde meg en god stund fremover, kun avbrutt av «jeg dør» uttalelser til min kone og kreative krav til passende bevertning for den dødssyke 😊

IMG_7544.jpeg

Proethifi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    1.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du har som sagt god utsikt der!
    Velkommen i klubben med forkjølelse, og god bedring!

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn