Var i går kveld på haifai-besøk sammen med Aksdals store sønn, Sevald. Besøket foregikk i Åsane, en plass man i størst mulig grad søker å unngå (Ikea), så da var det på tide at jeg fikk en god opplevelse på innlandet i Bergen
Verten har et lite rom til haifaien. Dette rommet har han jobbet mye med, og benytter en god del akustikkpaneler for å kontrollere lyden. Oppsettet er Naim rund baut i samspill med Vienna The Kiss. Naim i Naim Fraim er bare veldig stilig i mine øyne, mens høyttalerne vel er litt elsk eller hat
Rommet er såpass dempet at det i begynnelsen opplevdes ganske så uvant i forhold til lyden jeg er vant til hjemme. Klangen i oppsettet opplevdes som litt mørkere enn hva jeg er vant med, og lyden min oppleves nok som litt mer «insisterende», hvis noen skulle slumpe til å skjønne hva jeg mener med det
Fascinerende å høre på oppsettet i dette dempede rommet. Ikke helt innertier i forhold til mine preferanser, men lyden «vokste» etter hvert på meg. Jeg ble mer og mer involvert i musikken, og detaljer i det vi spilte stod tydeligere og tydeligere frem. Imponerende var også kontrollen på lyden i rommet. Lite unoter å høre, og det er ikke lett å oppnå med røslig volum i et så lite rom. Skjønner godt at verten koser seg i den lille hulen sin! Han har nå tanker om nye høyttalere. Blir spennende å se hva han ender opp med
Vis vedlegget 1084333
Veldig hyggelig, og så får vi se om vi får til noe lignende på Foldnes i romjulen