Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MakkinTosken

Who, me?
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    43.869
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det har kun med samlemani og gjøre, ingen har sååååååå taskig musikk smak🤔😁
    Rart du skulle si det.
    Tror aldri jeg har hørt et band med så mange knallhits, men absolutt ingen skjulte perler. Der deler de noe med Pink Floyd, som også har et par låter som alle liker, er ansett som legender, men setter man seg ned og lytter er 90% intetsigende, semiintellektuelt vås. Klart disse to er musikalske motpoler.

Egentlig kan du og karmana ses på samme måte. Alle liker dere, musikalsk sett motpoler og komme bare med vås.

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    32.383
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Yello, hører egentlig ikke med til the soundtrack of my life. Likevel har jeg hatt tre plater av dem i samlingen min, men de har nå forsvunnet til salgskassene etter at en dobbel med gruppens beste kom i hus. Er nå godt i gang med å spille gjennom begge platene, og det er nok i overkant for meg med denne typen musikk, men det låter så utrolig fett (kan noe låte bedre på vinyl 🤔) at jeg ikke klarer å stoppe 😊

Yello var nok ikke noe jeg vokste opp med, dvs jeg kjøpte One Second ganske tidlig, bare på grunn av åpningslåta.

De har grodd på meg, så jeg har nok det meste i dag - og selv om det ikke er det jeg drar fram hver dag, eller hver uke, så er det festlig og høre på!
    - og lydkvaliteten er gjennomgående så knall, at det er akkurat som du skriver Tom - jeg klarer heller ikke å stoppe, det er hypnotisk bra... 😊

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.029
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Rart du skulle si det.
    Tror aldri jeg har hørt et band med så mange knallhits, men absolutt ingen skjulte perler. Der deler de noe med Pink Floyd, som også har et par låter som alle liker, er ansett som legender, men setter man seg ned og lytter er 90% intetsigende, semiintellektuelt vås. Klart disse to er musikalske motpoler.

Egentlig kan du og karmana ses på samme måte. Alle liker dere, musikalsk sett motpoler og komme bare med vås.
    Jeg liker jo deg også, selv om det blir vanskeligere og vanskeligere nå merker jeg😉😁. Den prosent sattsen din ser ikke sånn ut i mitt hode🤔😁.

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    5.748
    Torget vurderinger
    1
    1734876396931.png

En riktig god Jul ønsker jeg deg å din kjære. Nytt julen med god mat å drikke. Håper daglig leder av Foldnes Øll&Bøll har gitt deg en riktig god julegradsialle 😁

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Var i går kveld på haifai-besøk sammen med Aksdals store sønn, Sevald. Besøket foregikk i Åsane, en plass man i størst mulig grad søker å unngå (Ikea), så da var det på tide at jeg fikk en god opplevelse på innlandet i Bergen 😊

Verten har et lite rom til haifaien. Dette rommet har han jobbet mye med, og benytter en god del akustikkpaneler for å kontrollere lyden. Oppsettet er Naim rund baut i samspill med Vienna The Kiss. Naim i Naim Fraim er bare veldig stilig i mine øyne, mens høyttalerne vel er litt elsk eller hat 😊

Rommet er såpass dempet at det i begynnelsen opplevdes ganske så uvant i forhold til lyden jeg er vant til hjemme. Klangen i oppsettet opplevdes som litt mørkere enn hva jeg er vant med, og lyden min oppleves nok som litt mer «insisterende», hvis noen skulle slumpe til å skjønne hva jeg mener med det 😄 Fascinerende å høre på oppsettet i dette dempede rommet. Ikke helt innertier i forhold til mine preferanser, men lyden «vokste» etter hvert på meg. Jeg ble mer og mer involvert i musikken, og detaljer i det vi spilte stod tydeligere og tydeligere frem. Imponerende var også kontrollen på lyden i rommet. Lite unoter å høre, og det er ikke lett å oppnå med røslig volum i et så lite rom. Skjønner godt at verten koser seg i den lille hulen sin! Han har nå tanker om nye høyttalere. Blir spennende å se hva han ender opp med 😊

IMG_7940.jpeg

Veldig hyggelig, og så får vi se om vi får til noe lignende på Foldnes i romjulen 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kjøper for det meste brukt haifai, så da er det vel på sin plass også å drive gjenbruk på julehilsen:

En riktig god jul til alle jeg har krysset spor eller en øl med eller har vært innom tråden (dere vet selv hvem dere er på bildet) 🥰

IMG_0607.jpeg

Sist redigert:

The Shy

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    17.337
    Sted
    Langesund
    Var i går kveld på haifai-besøk sammen med Aksdals store sønn, Sevald. Besøket foregikk i Åsane, en plass man i størst mulig grad søker å unngå (Ikea), så da var det på tide at jeg fikk en god opplevelse på innlandet i Bergen 😊

Verten har et lite rom til haifaien. Dette rommet har han jobbet mye med, og benytter en god del akustikkpaneler for å kontrollere lyden. Oppsettet er Naim rund baut i samspill med Vienna The Kiss. Naim i Naim Fraim er bare veldig stilig i mine øyne, mens høyttalerne vel er litt elsk eller hat 😊

Rommet er såpass dempet at det i begynnelsen opplevdes ganske så uvant i forhold til lyden jeg er vant til hjemme. Klangen i oppsettet opplevdes som litt mørkere enn hva jeg er vant med, og lyden min oppleves nok som litt mer «insisterende», hvis noen skulle slumpe til å skjønne hva jeg mener med det 😄 Fascinerende å høre på oppsettet i dette dempede rommet. Ikke helt innertier i forhold til mine preferanser, men lyden «vokste» etter hvert på meg. Jeg ble mer og mer involvert i musikken, og detaljer i det vi spilte stod tydeligere og tydeligere frem. Imponerende var også kontrollen på lyden i rommet. Lite unoter å høre, og det er ikke lett å oppnå med røslig volum i et så lite rom. Skjønner godt at verten koser seg i den lille hulen sin! Han har nå tanker om nye høyttalere. Blir spennende å se hva han ender opp med 😊

Vis vedlegget 1084333

Veldig hyggelig, og så får vi se om vi får til noe lignende på Foldnes i romjulen 😊
    Morsomt at du deler inntrykk Oppleves dette rommet like dempet som mitt?

Sist redigert:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    37.601
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    God Jul og god fortsettelse av høytiden🎅🏼🧑🏻‍🎄🎄
    Trur nesten itte je er med på ditt gjenbrukte julebilde……😅🤣🤣

gismo

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.545
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så er det heller ikke vanskelig å spotte den som har det med å slå på stortromma;
    - innehaveren av Foldnes Øll&Bøll.
    IMG_20241225_201133.jpg

Ved hans side, en halsende pelsdott i fri dressur. 🐶😆

Jeg har såpass sjølinnsikt at jeg vet hvem jeg er, men det er enkelte ting som er lurt å holde for seg sjøl.
    🙊👀😜

sundkoien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Antall liker
    4.966
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Har du kongekrabbe (bein), så kjør en Hellstrøm;
    Kok de i saltet vann 12 min. Klipp på langs slik at du halvdeler.
    Surr beina i 50/50 smør/olje i "den hellige treenighet", like deler hvitløk/chili/ingefær.
    Trenger 6-7 minutter. Snu ofte.
    Aioli og fersk loff, samt kald lys pilsener setter prikken over i'en. 🙂

M

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Så er det heller ikke vanskelig å spotte den som har det med å slå på stortromma;
    - innehaveren av Foldnes Øll&Bøll.
    Vis vedlegget 1084677
    Ved hans side, en halsende pelsdott i fri dressur. 🐶😆

Jeg har såpass sjølinnsikt at jeg vet hvem jeg er, men det er enkelte ting som er lurt å holde for seg sjøl.
    🙊👀😜
    Innehaveren ser ondt på pakken som skal sendes til Innlandet, og lurer på hvilken skade han kan påføre forsendelsen og samtidig gi posten skylden 😆

Sist redigert:

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    I min villfarelse la jeg ut til salgs et nyere strøkent eksemplar av Hotel California. Oppdaget akkurat at jeg ikke har den i samlingen. Den hører selvfølgelig med i the soundtrack to my life……….selv om jeg er aldri så ferdig musikken.

Pelsdotten er som de fleste hunder ganske så staure dum. Han fikk seg hundeseng til jul, men vi må gi ham godsaker for at han skal ta en liten svipptur innom sengen. Hadde jeg lagt i min seng, og kona med jevne mellomrom kom innom med øl, hadde jeg helt klart blitt liggende 😆

IMG_7961.jpeg

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Her forsøker jeg å spre litt kultur og lys i denne dannelsens bekmørke dal, men hva får jeg……..inngrodde fordommer og sjikane fra de enkleste tølperne på HFS, bosatt på steder hvor hjemmebrent med Nyco blir betraktet som den fineste Champagne 😡

T-1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    34
    Her forsøker jeg å spre litt kultur og lys i denne dannelsens bekmørke dal, men hva får jeg……..inngrodde fordommer og sjikane fra de enkleste tølperne på HFS, bosatt på steder hvor hjemmebrent med Nyco blir betraktet som den fineste Champagne 😡
    Tenkte egentlig jeg burde forsvare osterøy her, men etter nærmere ettertanke kan det nok stemme ganske godt for majoriteten her ute...

Du vet vel hva ei ifra osterøy som klarer løpe ifra broren sin kalles?

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.029
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Tenkte egentlig jeg burde forsvare osterøy her, men etter nærmere ettertanke kan det nok stemme ganske godt for majoriteten her ute...

Du vet vel hva ei ifra osterøy som klarer løpe ifra broren sin kalles?
    Nå er jeg spent😱

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.029
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Står midt i et kryss og ser øst og vest samtidig du eller?🤯😂

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.252
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Vis vedlegget 1084333

Spennende.

En høytaler man ikke ser alt for ofte, og absolutt noe som står på listen over høytalere jeg en gang kunne tenkt meg å eid :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    72.738
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende.

En høytaler man ikke ser alt for ofte, og absolutt noe som står på listen over høytalere jeg en gang kunne tenkt meg å eid :)
    Absolutt en spennende høyttaler. Hadde selv et par en kort periode, men det var en periode med høy byttetakt (skiftet så ofte at jeg nesten nådde Evo til anklene 😳😄). De er relativt store, tunge og elementet på toppen kan justeres både vertikalt og horisontalt, så du er nok avhengig av originalemballasje hvis The Kiss en gang skal sendes til Narvik 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn