Welcome to the Leisuredome

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Valget etter tur med Pelsdotten sto mellom å høre på et av tidenes mest overopphausede album (som attpåtil har skandaløst dårlig lyd), utgitt av et par usympatiske brødre som gjør et av verdens mest unødvendige comeback, eller se Vålerengen - Rosenborg på TV.

IMG_0151.jpeg

Valgte selvfølgelig Oasis. Du skal ha et sykelig godt forhold til britpop for å høre på dette ihjelkomprimerte makkverket! Pelsdotten hoppet opp i fanget mitt på Wonderwall, men hoppet nesten umiddelbart ned uten å få den vanlige kløingen, og stakk rett ut på altanen 🥰

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Oasis er ikke feil :) Veldig bra album du har der

mvh
    Hehe, Oasis er feil for meg, men skal i et svakt øyeblikk innrømme at de har et par greie låter. Det hjelper likevel ikke da dette albumet er på topplisten over ræva lyd. Som oftest klarer jeg å lytte forbi dårlig lyd, men dette er så tragisk at det er helt umulig. Denne CDen skal kastes eller gis til noen jeg misliker sterkt!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.256
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Har omtrent samme forhold til Oasis som U2. Uten sammenligning forøvrig.
    Phil Collins og Chris Rea går i samme sekken. Og det er plass til flere. 🙈🤣

Synes du skal slutte å plage den lille hunden med slikt øregnag. En kan bli meldt til mattilsynet av mindre.
    Du burde heller se fotball sammen med doggen. ⚽

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    69.256
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Mange mener disse ikke har så god lyd, men i dag høres alt bra ut selv om jeg bare har den venstre delen på.. Skulle bare høre to plater, men her sitter jeg på fjerde timen. Kommer garantert ikke til å bli spilt Suede. Vis vedlegget 1115665
    Det er to av de beste skivene som er laget, så jeg forstår godt at du ble sittende ei stund. 🤩
    De du har er dessuten av de bedre versjonene /pressingene ser det ut som. 2014 remaster har ikke dårlig lyd. Tvert imot! 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Ble oppmerksom på Adrian Crowley i en annen tråd (mener det var Einstein). Aldri hørt om den godeste Crowley, selv om han har ganske mange album på samvittigheten. Skikkelig deilig mørk vokal og musikken er veldig nedpå og tildels monoton, men med en nerve som gjør at det likevel blir ganske så tøft. Dette albumet kom ut i februar, og passer vel best på vinteren, men funker også fint på våren på Foldnes 😊

IMG_0888.jpeg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    62.886
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    84
    Ble oppmerksom på Adrian Crowley i en annen tråd (mener det var Einstein). Aldri hørt om den godeste Crowley, selv om han har ganske mange album på samvittigheten. Skikkelig deilig mørk vokal og musikken er veldig nedpå og tildels monoton, men med en nerve som gjør at det likevel blir ganske så tøft. Dette albumet kom ut i februar, og passer vel best på vinteren, men funker også fint på våren på Foldnes 😊

Vis vedlegget 1115907
    Gir det en kjangse😁
    IMG_6788.jpeg

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    4.360
    Sted
    Makrokosmos
    Gratulerer med en ny DAC, som forhåpentligvis løfter lyden et par hakk, der andre ellers går skakk, til de faller i en hifi-pladask ✍ .

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.339
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer så mye med «ny kjøpingen»….. vil tru sveitseren ikke vil gjøre bort seg hos deg heller😉Stod jo en her hos meg i flere år og kunne godt tenkt meg å testet den på nytt i dagens oppsett.
    Formoder at din er i sølv da😅

IMG_9838.jpeg

gismo

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer med en ny DAC, som forhåpentligvis løfter lyden et par hakk, der andre ellers går skakk, til de faller i en hifi-pladask ✍ .
    Hehe, ingenting er som lyrikk til morgenkaffen 😆

Var vel egentlig et spontankjøp da prisen var god og det regnes som en veldig god DAC. Forventer egentlig ikke at jeg kommer til å like lyden bedre på denne enn på min Ayre DAC (jaffal hvis jeg skal høre på hva ChatGPT mener om lydsignaturer 😆), men først må jeg vel finne ut om jeg i det hele tatt hører forskjell på dem. En mulighet er også å bruke den sammen med CD-spilleren min, men det kommer jo inn litt andre greier, så kanskje det igjen blir et anlegg nummer to i huset.……eller den sleipe innehaveren av Foldnes Ø&B selger den videre 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer så mye med «ny kjøpingen»….. vil tru sveitseren ikke vil gjøre bort seg hos deg heller😉Stod jo en her hos meg i flere år og kunne godt tenkt meg å testet den på nytt i dagens oppsett.
    Formoder at din er i sølv da😅

gismo
    Jepp, husker godt du hadde 202 som jeg dessverre aldri fikk høre. Denne er selvfølgelig i sølv! Man følger da med i tiden 😆

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    39.339
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Spennende dette da, matchet fint inn visuelt i oppsettet i alle fall👍🏼

Jeg hadde vel lite separat dac erfaring da denne kom inn. Flere gode cdp med dac inkludert hadde jeg jo hatt (gjennom mine 10-15-år med kun cd) men så kom streaming og da måtte man jo løfte den biten litt med eksterne dac’er😅🤗
    Hadde vel en Rega og en Moon før Weiss’n slapp til. Den gjorde litt vei i vellinga hjemme syntes jeg🤣 Ikke på noen brutal måte men med en forfinet fremferd😊

Nøytral, ufarget, ingen råtass men dynamisk og meget oppløst og fant frem både detaljer og nyanser på en måte gismo itte hadde hørt før😅
    Så blir morsomt å høre hvordan du opplever denne😊

gismo

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    17.217
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! Passer jo meget så fint inn der 😊
    Husker denne som ordentlig, pen i tøyet, høflig, behagelig og bittelitt unnskyld at jeg ble født i spillestilen.
    Som om den sikrer at det er tellekant på alle bits og samler dem til nypolerte bytes før de konverteres.
    Den har et tørkle over armen som brukes til å pusse glasset helt rent til det innerste indre i innspillingene, og bukker pent før den leverer audiosignaler videre i kjeden. 😁
    (ja, jeg er syk i dag, manflu og utelukker ikke litt feber)
    mvh

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende dette da, matchet fint inn visuelt i oppsettet i alle fall👍🏼

Jeg hadde vel lite separat dac erfaring da denne kom inn. Flere gode cdp med dac inkludert hadde jeg jo hatt (gjennom mine 10-15-år med kun cd) men så kom streaming og da måtte man jo løfte den biten litt med eksterne dac’er😅🤗
    Hadde vel en Rega og en Moon før Weiss’n slapp til. Den gjorde litt vei i vellinga hjemme syntes jeg🤣 Ikke på noen brutal måte men med en forfinet fremferd😊

Nøytral, ufarget, ingen råtass men dynamisk og meget oppløst og fant frem både detaljer og nyanser på en måte gismo itte hadde hørt før😅
    Så blir morsomt å høre hvordan du opplever denne😊

gismo
    Oppsummert så sier ChatGPT dette:
    • Weiss DAC202: For deg som vil ha absolutt nøytralitet, analytisk presisjon og maksimal oppløsning.
    • Ayre QB-9 Twenty: For deg som prioriterer musikalsk flyt, varme og klangrikdom, selv om det går litt på bekostning av den siste graden av nøytralitet.
    Det beste valget kommer ofte an på resten av anlegget ditt og preferansene dine. Har du en litt analytisk forsterker/høyttaler-kombinasjon, kan Ayre gjøre lyden mer organisk. Har du et varmere oppsett og ønsker mer oppløsning, kan Weiss være perfekt.

I forhold til meg så vil jeg selvfølgelig ha begge deler, men i teorien er det QB-9 Twenty som passer mine lydpreferanser best. Vi får se; hva som er subjektivt rett i praksis får jeg først vite når jeg har spist puddingen 😊

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis! Passer jo meget så fint inn der 😊
    Husker denne som ordentlig, pen i tøyet, høflig, behagelig og bittelitt unnskyld at jeg ble født i spillestilen.
    Som om den sikrer at det er tellekant på alle bits og samler dem til nypolerte bytes før de konverteres.
    Den har et tørkle over armen som brukes til å pusse glasset helt rent til det innerste indre i innspillingene, og bukker pent før den leverer audiosignaler videre i kjeden. 😁
    (ja, jeg er syk i dag, manflu og utelukker ikke litt feber)
    mvh
    Hehe, med andre ord så gjør den hverken mer eller mindre, men akkurat det den skal gjøre. Var vel derfor den fikk klasse A status av Stereophile i 2012, og hvis jeg ikke husker feil, det beste resultatet Atkinson hadde hatt på målinger frem til da. Weiss DAC202 er gamle dagers målemonster 😄

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    77.085
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jaggu virket ikke DACen også 😊 Har ikke sammenlignet enda, men ble litt forundret da jeg satte på første album (som jeg ikke har spilt på lenge). Jeg er av den oppfatning at lydhukommelse er oppskrytt, jaffal når det gjelder meg, men her synes jeg det var tydelige forskjeller. Mer oppløsning, luft og en klarhet i lyden jeg ikke husker fra tidligere. Innkobling av Ayre DACen vil vise om jeg er forutinntatt (ChatGPT) eller står til knes i sedvanlig eufori når noe nytt er kommet i hus 😊

IMG_0155.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn