Siterer Beatles, Rocky Racoon:Dr. Karmana registrerer med velbehag at legestanden også står sterkt i Langesund, mens Innlandet fremdeles må stole på trolldom og kvakksalvere.
"The Doctor came in
stinking of Gin..."

Siterer Beatles, Rocky Racoon:Dr. Karmana registrerer med velbehag at legestanden også står sterkt i Langesund, mens Innlandet fremdeles må stole på trolldom og kvakksalvere.
Hehe, Oasis er feil for meg, men skal i et svakt øyeblikk innrømme at de har et par greie låter. Det hjelper likevel ikke da dette albumet er på topplisten over ræva lyd. Som oftest klarer jeg å lytte forbi dårlig lyd, men dette er så tragisk at det er helt umulig. Denne CDen skal kastes eller gis til noen jeg misliker sterkt!Oasis er ikke feilVeldig bra album du har der
mvh
Suede var mer min greie, men de har også ræva lyd……..om enn ikke så ille etter hva jeg husker som denne CDen med Oasis.Oasis not some much.. Da var Blur bedre syntes jeg![]()
Hehe, vanskelig ikke å ha sansen for The Stone Roses, men kona og jeg var sammen på en smått legendarisk konsert med Suede i Bergen, så da såBlur og Pulp og Suede osb osv
Best i sjangeren er The Stone Roses, mener nå jeg. Med god margin.
Det er to av de beste skivene som er laget, så jeg forstår godt at du ble sittende ei stund.Mange mener disse ikke har så god lyd, men i dag høres alt bra ut selv om jeg bare har den venstre delen på.. Skulle bare høre to plater, men her sitter jeg på fjerde timen. Kommer garantert ikke til å bli spilt Suede. Vis vedlegget 1115665
Ok.Hehe, vanskelig ikke å ha sansen for The Stone Roses, men kona og jeg var sammen på en smått legendarisk konsert med Suede i Bergen, så da så![]()
OK...... stusset noe på den dér.Ok.
Jeg og brodern så Stone Roses i kjelleren på Chateu Neuf. Ikke særlig romantisk, men for en opplevelse!![]()
Gir det en kjangseBle oppmerksom på Adrian Crowley i en annen tråd (mener det var Einstein). Aldri hørt om den godeste Crowley, selv om han har ganske mange album på samvittigheten. Skikkelig deilig mørk vokal og musikken er veldig nedpå og tildels monoton, men med en nerve som gjør at det likevel blir ganske så tøft. Dette albumet kom ut i februar, og passer vel best på vinteren, men funker også fint på våren på Foldnes
Vis vedlegget 1115907
Hehe, ikke veldig overraskendeFyttikatta det var litt for mye nedpå![]()
Stemmer.Gratulerer med ny boks! Er det en DAC202?![]()
Hehe, ingenting er som lyrikk til morgenkaffenGratulerer med en ny DAC, som forhåpentligvis løfter lyden et par hakk, der andre ellers går skakk, til de faller i en hifi-pladask.
Jepp, husker godt du hadde 202 som jeg dessverre aldri fikk høre. Denne er selvfølgelig i sølv! Man følger da med i tidenGratulerer så mye med «ny kjøpingen»….. vil tru sveitseren ikke vil gjøre bort seg hos deg hellerStod jo en her hos meg i flere år og kunne godt tenkt meg å testet den på nytt i dagens oppsett.
Formoder at din er i sølv da
gismo
Oppsummert så sier ChatGPT dette:Spennende dette da, matchet fint inn visuelt i oppsettet i alle fall
Jeg hadde vel lite separat dac erfaring da denne kom inn. Flere gode cdp med dac inkludert hadde jeg jo hatt (gjennom mine 10-15-år med kun cd) men så kom streaming og da måtte man jo løfte den biten litt med eksterne dac’er
Hadde vel en Rega og en Moon før Weiss’n slapp til. Den gjorde litt vei i vellinga hjemme syntes jegIkke på noen brutal måte men med en forfinet fremferd
Nøytral, ufarget, ingen råtass men dynamisk og meget oppløst og fant frem både detaljer og nyanser på en måte gismo itte hadde hørt før
Så blir morsomt å høre hvordan du opplever denne
gismo
Hehe, med andre ord så gjør den hverken mer eller mindre, men akkurat det den skal gjøre. Var vel derfor den fikk klasse A status av Stereophile i 2012, og hvis jeg ikke husker feil, det beste resultatet Atkinson hadde hatt på målinger frem til da. Weiss DAC202 er gamle dagers målemonsterGrattis! Passer jo meget så fint inn der
Husker denne som ordentlig, pen i tøyet, høflig, behagelig og bittelitt unnskyld at jeg ble født i spillestilen.
Som om den sikrer at det er tellekant på alle bits og samler dem til nypolerte bytes før de konverteres.
Den har et tørkle over armen som brukes til å pusse glasset helt rent til det innerste indre i innspillingene, og bukker pent før den leverer audiosignaler videre i kjeden.
(ja, jeg er syk i dag, manflu og utelukker ikke litt feber)
mvh