Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Fin farge på den, er den veldig sterk?
    Jeg er skeptisk til alle de sterke, må vannes ut eller så blir man fort for full til å få smakt skikkelig
    Sikke en fin utsikt du har😊 inkludert den Laphroiag 10😀...litt morsomt, for et par dager siden kjøpte jeg 4 flasker Laphroiag 10 cask batch 12 i England, mener den er 60,1% ... usikker på om det er lov at ta den inn i Norge😅.. apropos sterke saker😬

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Fi
    Har tidligere ikke vært en stor whiskymann, men har - etter sterke oppfordringer i denne tråden - slått meg på whiskyflaska...Er spennende å prøve, smake og sette seg inn i whisky. Smaker meg litt rundt, og i den sammenheng er 200 cl flaskene en god start. Denne var flott. Rund, myk og litt feit i klangen.

(Flaska var dessverre ikke tilstede da bildet ble tatt).

Vis vedlegget 680044
    fin måte å smake mye forskjelligt på😊👍

Einstein

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    894
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    2
    Fi

fin måte å smake mye forskjelligt på😊👍
    Ja, ikke sant. Er en fin størrelse for å prøve forskjellig. Er jo et stort spenn i smaker med whisky - etter min ringe erfaring - og flott da å kunne prøve og oppleve. 😊

• Liker
    Reaksjoner: Ras

Multikanal

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    70
    Torget vurderinger
    1
    Sikke en fin utsikt du har😊 inkludert den Laphroiag 10😀...litt morsomt, for et par dager siden kjøpte jeg 4 flasker Laphroiag 10 cask batch 12 i England, mener den er 60,1% ... usikker på om det er lov at ta den inn i Norge😅.. apropos sterke saker😬
    Mener å ha lest at over 60% regnes som narkotika!Kan bli tøft i tollen. :cool:

• Liker

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Ja, ikke sant. Er en fin størrelse for å prøve forskjellig. Er jo et stort spenn i smaker med whisky - etter min ringe erfaring - og flott da å kunne prøve og oppleve. 😊
    Det stemmer😊 det fins så mye forskjelligt, og det er jo ikke ligefrem en billig hobby ..

Snickers-is

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    5.528
    Her i huset unngår vi helst whiskyer som begynner på "Glen", og vi ser heller sport enn foppall.

• Liker

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Clynelish er en glimrende whisky. Masse som skjer i glasset. Og prisen på Polet er faktisk ganske hyggelig...
    Helt enig, smakte at dette var kvalitet med en gang👍

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    153
    Har tidligere ikke vært en stor whiskymann, men har - etter sterke oppfordringer i denne tråden - slått meg på whiskyflaska...Er spennende å prøve, smake og sette seg inn i whisky. Smaker meg litt rundt, og i den sammenheng er 200 cl flaskene en god start. Denne var flott. Rund, myk og litt feit i klangen.

Vis vedlegget 680044

Trivelig lite destilleri lett tilgjengelig fra Edinburgh!

Glenkinchie.JPG

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1

Jeg har ikke smakt Glenkinchie - er det en du vil anbefale?

Vis vedlegget 680044

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Glemte vist at skrive🤗 er det en du vil anbefale?

RCA45

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.11.2007
    Antall liker
    781
    Nippekampen er i gang og The Magpies gållet etter 19 sekunder...ikke GlenWhatNot i glasset i dag...Det ble et folierykk på en sherrylagret Springbank 15. Det er noe deilig old school med produktene fra dette destilleriet. Sånn passe rufsete i kanten. Glasset som benyttes i dag er fra den håndblåste Sommeliers-serien til Riedel. Funker bra. Cheers. 25A2AFAB-FE30-425C-9544-8429680081FD.jpeg
    A574FCAC-CF0D-47A7-BD37-03B3E1B2365B.jpeg

Sist redigert:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    3.634
    Torget vurderinger
    0
    A'bunadh.jpg

Da er den i hus. Batch 067 og holder 59,8% (offisielt i det minste ) Gud vet om den kanskje er sterkere??

Men som man skjønner er polbestyrerinnen et menneske man skal holde seg på god fot med! ;) Og når hun i tillegg er både søt og hyggelig er det jo ikke vanskelig en gang.:love::love:

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    7.342
    Sted
    oslo
    hva er husvaranens uoffisielle holdning til din dobbelte polrelasjon?

• Liker

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpe 3 slike hos juuls.dk nå i dag ... Caroni skal være rom som er like komplex som whisky.
    Blir spendende at se om det stemmer!
    1717174E-33E9-4E4E-9309-63A8873414B0.jpeg

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    2.301
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Kun en dag igjen på jobb før jul og det fortjener en skål🥃 Jeg fortsetter min utforskning av bourbon og rye og nå er turen kommet til denne. Liker denne veldig godt. Ikke så søt som endel andre, men her finner du vanilje, kanel, honning og eik. Er litt krydret/spicy.

0DB6FC6F-728F-4C8C-B121-FB4AEBE6BA36.jpeg

Sist redigert:

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Kun en dag igjen på jobb før jul og det fortjener en skål🥃 Jeg fortsetter min utforsking av bourbon og rye og nå er turen kommet til denne. Liker denne veldig godt. Ikke så søt som endel andre, men her finner du vanilje, kanel, honning og eik. Er litt krydret/spicy.

Vis vedlegget 682816
    Jeg har aldri riktig dykket noe særlig inn i bourbons verden .. ser veldig frem til det, men det ser ut til at jeg først tar en tur inn i romverdenen, der er det jamenn også mye at prøve😀

ou812rh

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    2.301
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Jeg har aldri riktig dykket noe særlig inn i bourbons verden .. ser veldig frem til det, men det ser ut til at jeg først tar en tur inn i romverdenen, der er det jamenn også mye at prøve😀
    Ja så absolutt👍 Er ikke veldig bevandret i romverden, men har fått med meg et par meget gode. Jeg begynte å teste litt bourbon/rye for et år siden og har funnet frem til noen favoritter. Har ikke testet de virkelig dyre enda men holdt meg på den ”riktige" siden av tusenlappen. Greit å ha noe variere single malts o.l.med:D🥃

Ras

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2012
    Antall liker
    470
    Torget vurderinger
    1
    Ja så absolutt👍 Er ikke veldig bevandret i romverden, men har fått med meg et par meget gode. Jeg begynte å teste litt bourbon/rye for et år siden og har funnet frem til noen favoritter. Har ikke testet de virkelig dyre enda men holdt meg på den ”riktige" siden av tusenlappen. Greit å ha noe variere single malts o.l.med:D🥃
    Helt enig .. og uten at vite det, så er jeg overbevist om at der ligger mange perler og venter både innen bourbon og rom .. og at en får mer for pengene der enn innen whisky!

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn