Hei powern!
Her er litt klipp og lim, samt noe personlige betraktninger. Håper dette ga deg noen svar.
Balvenie Triple Cask 16 Year Old Single Malt Scotch Whisky 40%
Middels brun på farge. Intens duft av vanilje, toffee og krydder. Middels fyldig og intens whisky med bløt alkohol og lang ettersmak
Aroma: Vanilje, toffee og krydder.
Balvenie Doublewood 12 Year Old Single Malt Scotch Whisky 40%
- Lukt: Aroma preget av maltet korn, fat og litt sjokolade med innslag av honning, sherry og sitrus.
- Smak: Fatpreget whisky med god fylde og innslag av malt, honning, sjokolade, appelsin og nøtt, hint røyk.
- Denne har også en lang ettersmak
Tradisjonell destillasjon i pot stills. 12 års fatlagring, 6 år i bourbonfat + 6 år i oloroso-fat
Personlig så liker jeg hele serien fra Balvenie, med de forskjellige smaker og aromaer de lager. Men kona ler de gangene jeg tar noe fra de,
for da sier jeg at jeg skal ta meg en tår m fløte
Mvh
ARILD
Triple Cask-serien består av 12 år gammel, 16 år gammel og 25 år gammel single malt whisky. Den er skapt ved å kombinere The Balvenie som har modnet i de tre mest tradisjonelle typene fat – first-fill bourbon, refill bourbon og sherry – i et stort trekar kjent som en giftetun. Disse nye ekteskapene til The Balvenie er laget etter presise oppskrifter raffinert over tid av vår maltmester David C. Stewart MBE for å sikre at hver enkelt fanger destilleriets særegne rike, glatte og honningrike stil.