Jeg lever av Coca og jeg elsker whisky, men å blande de to ?Hjemkommet fra Suomi. Fant en slik liten boks med "ferdigblandet longdrink" ( 5% )
Selvfølgelig Cola og Bourbon ( Jack Daniels ). Selvsagt helligbrøde, men det var dog ikke ordentlig whisky,
og jeg har aldri smakt blandingen Cola og Whisky så det skal bli spennende om dette er noe jeg drikker opp
eller om det går i vasken. Selv ville jeg selvsagt aldri ha blandet whisky og Cola, men her er jo skaden allerede
skjedd for å si det slik! Fortsettelse følger.........................
Deilige dråper.Fikk servert denne i går. Ingen usmak. Her til lands er den gunstig priset også, takket være polet.
Vis vedlegget 911978
Aldri smakt den, men er veldig glad i 13-åringen.Dagens pensum er eple, vanilje, pepper, litt karamell og et ørlite hint av røyk
Vis vedlegget 912200
Ja! En meget god whisky som virkelig er verdt hver eneste krone.Grisegodt?
alt er relativt! 1499, så rik er jeg ikke…..Fikk servert denne i går. Ingen usmak. Her til lands er den gunstig priset også, takket være polet.
Vis vedlegget 911978
Uigedail er en favoritt her, men skjønner godt at den ikke er for alle. High Coast Berg skal testes, takk for tips!Mens man koser seg med Champions League og med som unnskyldning for et midtukeglass, kom jeg til å tenke ut en slags "whiskyåret så langt":
Årets beste: Aberlour 15 YO, Cask Finished (flaske 58 av 312 og dermed også eneste jeg noen gang får kjøpt av denne). Aberlour på sitt beste.
Årets nye oppdagelse: High Coast Berg. Forholdsvis rimelig, svensk og ung, men et gedigent røverkjøp som glatt kunne lurt meg i en alderstest. Sherrybombe med en twist.
Årets gjenganger: Glen Scotia Victoriana. Har gått opp i pris, men fortsatt verdt pengene og vel så det.
Årets plankekjøring: Nikka From the barrel. Whiskyenes Toyota. 100% i orden, men absolutt ingen karakter.
Årets seigeste flaske: Ardbeg Uiggedal. En whisky jeg har lyst til å like, men som stadig viser seg å bli med det ene glasset hver 6. uke til raggsokksmaken har gitt seg igjen.
Neste "rimelige" (hvis man handler i Sverige) å teste blir Arran Sherry Cask.
Neste dyre kjøp: Amrut Spectrum 004. 2000,- kroner med indisk magi, men det føles veldig råflott å betale såpass for en indisk NAS.
Hvordan er smaksprofilen på denne, mye røyk?Vis vedlegget 905300
Burde holdt kjeft om denne før jeg har fylt opp lageret mitt men...
@erk sier "jeg må finne et passende begrep... For det er den sjukeste jeg har smakt. Jo, det er det jeg vil si, jeg må ha en smak til. Den var hårreisende, den var spektakulær, det var goosbums, jeg må hente meg et glass til!"
Alle disse er preget av torv og røyk.Hvordan er smaksprofilen på denne, mye røyk?
Kjøpte en Ugidail men det ble alt for mye.
Skjønner, men hvor mye, er røyken dominerende for eksempel?Alle disse er preget av torv og røyk.