^
Du misforstår.
Du har søkt på Sanaig vil jeg tro. Det er ikke den jeg snakker om.
Du misforstår.
Ok så den du viste til i linken...^
Du misforstår.
Sorry jeg leste meg forbi...Feil.
Hva er det som er så vanskelig…
Sanaig og Machir Bay tilhører standardutvalget og fåes greit i landet vårt. Gode saker. Ser at det er en del billigere i Sverige den Machir Bay. Det er en god ting.
Tillegg:
Mulig at jeg feilleser ditt siste innlegg. Betyr ikke mye; vi skulle vel forstå hverandre nå.
Machine Bay er vel den eneste jeg ikke har smakt. Men jeg har forelsket meg i Kilchoman… Prøv de ut.
Tillegg igjen. Machir Bay fikk jeg jo en smak på når jeg besøkte gården.
Single malt i Norge er for de spesielt interesserte, ikke noe som man bør ha i stort lag.. Du har jo Xo... Vanskeligere med single malt fordi det er jo så forskjellig smak.. røyk og søtt osv... Hvem liker hva..Skal feire 60-61 og 62 årsdag samt det faktum at jeg fra den 1te. denne måneden ble pensjonist. Av ymse årsaker fikk jeg ikke feiret de to forrige dagene ( 60 og 61 ).
Vi blir vel en 40-50 personer og mat er bestillt, har innhentet råd om vinutvalg til koldtbordet og noe vin er innkjøpt, mere skal kjøpes. Har også kjøpt en god del øl, norsk, finsk, engelsk og russisk så det bør være noe for enhver smak. Tømmer vel lageret av XO cognac,rum og blankt brennevin, Gin og Vodka, og setter fram alt. Men når det kommer til hjertebarnet whisky er jeg mere usikker. Hvor gammel whisky har det hensikt å sette fram i en slik sammenheng? Folk har drukket øl/vin allerede og er man da i stand til å virkelig sette pris på en 30 åring til 7000,-? Ikke for å være kjip eller gjerrig men det er nå dette med å "kaste perler for svin! Min personlige favoritt av typen "blended" som er "Upper Ten Final Casks" ofrer jeg gjerne. Har 2 kasser av denne og tar med en kasse. Det er jo kompiser og venner som kommer. Et par Chivas også, for de som setter pris på den, men maltwhiskyen?? Flasker som ikke kan gjenkjøpes? Malt som er 25 år ++, enkelt flasker som "Humbolt" eller "Sweetheart Abbey", bør man reservere slikt til mere dedikerte "tasting" evenmenter? Eller er det kjiipt?? Har også tankene på hva pokker man skal gjøre med "rester" hvis "for mange" flasker blir åpnet? De har jo en noe begrenset holdbarhet når de er åpnet.
Akkurat det sier jo alt, slike folk er flinke til å utvanne alt slik at det blir usynlig for omverdenen.Den var treffende og morsom for du har jo jammen helt rett, ingen kontakt siden sist, (Montana -07) Hunting. Amerikaner, bor delvis i Sveits og Cayman Island;
Jeg liker den Glenmorangie'n, snill rund karaktær uten røyk/tang preg. Går ner som saftPrøver igjen!
I dag har jeg kjøpt denne whiskyen. Lenge siden jeg har smakt whisky og denne har jeg ikke vært borti.
Noen erfaringer?
Vis vedlegget 445348
Barbar!! Heathen!! Filister!! osv osv osv!!Den som ikke har blend eller bourbon på rocks idag syns jeg synd på lol![]()
Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
Nå syns jeg du var slem. Billig blends og bourbon her Jim beam tåler isbit. Kokte her, måtte ta en kald dusj. Isbiter blir fort til vann og kjempegodt. Jim beam råder til on the rocks selv. Og i Midwesten der drikken kommer fra koker det.Barbar!! Heathen!! Filister!! osv osv osv!!Den som ikke har blend eller bourbon på rocks idag syns jeg synd på lol![]()
Is kan du ha i ølet ditt! Man forurenser da for pokker ikke whisky med is!!? Selv om man bruker trekkpapir og tørker isen blir det helt feil!
Vann skal tilsettes ja, men kontrollert og i meget moderate mengder. Med is har du ingen kontroll.
Dessuten er det et åpnet spørsmål om det er "riktig" å kjøle ned whisky, meget omdiskutert. Men jeg tror de fleste enes om at man i så fall skal bruke "whisky stener" fra fryseboksen. Dvs små terninger av kleberstein som bor i fryseren. Slike har du vel...??
Men til slutt, det er ditt brennevin og du bestemmer selv hvordan du ønsker å drikke det!Kos deg i godværet.
![]()
Neida, det var slett ikke meningen å være slem, kun et forsøk på å "sprite opp" tråden! ( Pun intended! )Nå syns jeg du var slem. Billig blends og bourbon her Jim beam tåler isbit. Kokte her, måtte ta en kald dusj. Isbiter blir fort til vann og kjempegodt. Jim beam råder til on the rocks selv. Og i Midwesten der drikken kommer fra koker det.Barbar!! Heathen!! Filister!! osv osv osv!!Den som ikke har blend eller bourbon på rocks idag syns jeg synd på lol![]()
Is kan du ha i ølet ditt! Man forurenser da for pokker ikke whisky med is!!? Selv om man bruker trekkpapir og tørker isen blir det helt feil!
Vann skal tilsettes ja, men kontrollert og i meget moderate mengder. Med is har du ingen kontroll.
Dessuten er det et åpnet spørsmål om det er "riktig" å kjøle ned whisky, meget omdiskutert. Men jeg tror de fleste enes om at man i så fall skal bruke "whisky stener" fra fryseboksen. Dvs små terninger av kleberstein som bor i fryseren. Slike har du vel...??
Men til slutt, det er ditt brennevin og du bestemmer selv hvordan du ønsker å drikke det!Kos deg i godværet.
![]()
I Skottland regner det og er like kaldt som i føkkings Bergen...
I stand corrected! Var jo på en helt annen planet!Danke bruker is i buorbon, så pass har jeg fått med meg.
I singel malt kan han ha vann i, om han synes det passer.
Kan være noe for deg her;Noen tips til rimelig liten karaffel? Kan være et lite sett med noen få glass dersom totalprisen ikke er så gal.
De jeg har sett er stort sett vært 0,7l eller 1,0l, og synes det blir litt stort. Kunne vært kjekt med en mindre en.
Takk for tips, men klarte ikke å se noen karaffel der jeg - mulig jeg gjør noe galt?Kan være noe for deg her;Noen tips til rimelig liten karaffel? Kan være et lite sett med noen få glass dersom totalprisen ikke er så gal.
De jeg har sett er stort sett vært 0,7l eller 1,0l, og synes det blir litt stort. Kunne vært kjekt med en mindre en.
https://www.bruichladdich.com/whisky-shop/gifts
Tror ikke det, jeg ser bl.a. en Laddie the water jug på 30cl og en Dolphin water jug på 100cl.Takk for tips, men klarte ikke å se noen karaffel der jeg - mulig jeg gjør noe galt?Kan være noe for deg her;Noen tips til rimelig liten karaffel? Kan være et lite sett med noen få glass dersom totalprisen ikke er så gal.
Takk for svar, mulig jeg formulerte meg noe uklar.Tror ikke det, jeg ser bl.a. en Laddie the water jug på 30cl og en Dolphin water jug på 100cl.Takk for tips, men klarte ikke å se noen karaffel der jeg - mulig jeg gjør noe galt?Kan være noe for deg her;Noen tips til rimelig liten karaffel? Kan være et lite sett med noen få glass dersom totalprisen ikke er så gal.
Jeg har bestilt her tidligere og det gikk veldig bra.( Laddie tasting glass )
Edit, du kan jo søke gjennom noen whisky sider, alle produsentene har jo en shop.....
De der har jeg aldri sett mindre enn ca.0,7-1,0 liter. Jeg har arvet en sånn etter min far og den tar 0,7-0,8.Takk for svar, mulig jeg formulerte meg noe uklar.Tror ikke det, jeg ser bl.a. en Laddie the water jug på 30cl og en Dolphin water jug på 100cl.Takk for tips, men klarte ikke å se noen karaffel der jeg - mulig jeg gjør noe galt?
Edit, du kan jo søke gjennom noen whisky sider, alle produsentene har jo en shop.....
Når jeg skrev karaffel tenkte jeg på noe ala dette:
![]()
Jeg synes denne er fin, og ikke dyr, og den får mye skryt. Finnes i flere varianter..De der har jeg aldri sett mindre enn ca.0,7-1,0 liter. Jeg har arvet en sånn etter min far og den tar 0,7-0,8.Takk for svar, mulig jeg formulerte meg noe uklar.Tror ikke det, jeg ser bl.a. en Laddie the water jug på 30cl og en Dolphin water jug på 100cl.Takk for tips, men klarte ikke å se noen karaffel der jeg - mulig jeg gjør noe galt?
Når jeg skrev karaffel tenkte jeg på noe ala dette:
![]()
Du må jo skjønne at du skal bestille sånt på Amazon eller andre utenlandske sider?Ser ikke ut til å være så mye å velge i her til lands.
https://www.prisjakt.no/category.php?b=s321113982