Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • A

    Avgatt19087

    Gjest
    Har akkurat lagt inn en bestilling på Ledaig 10YO (46.3%ABV,ufiltrert,ufarget) på Systembolaget. SEK 545,- må da sies å være en hyggelig pris. Dette er Tobermory (Isle of Mull) sin røykede whisky. Ser det er flere whiskybloggere på nettet som er ganske begeistret. Bl.a. Ralfy Mitchell(ralfy.com) og Frida Birkehede(anglarnasandel.se).

    Highland Park sin cask strength på halvflasker er nå også å få kjøpt på ganske mange polutsalg her på berget.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Har akkurat lagt inn en bestilling på Ledaig 10YO (46.3%ABV,ufiltrert,ufarget) på Systembolaget. SEK 545,- må da sies å være en hyggelig pris. Dette er Tobermory (Isle of Mull) sin røykede whisky. Ser det er flere whiskybloggere på nettet som er ganske begeistret. Bl.a. Ralfy Mitchell(ralfy.com) og Frida Birkehede(anglarnasandel.se).

    Highland Park sin cask strength på halvflasker er nå også å få kjøpt på ganske mange polutsalg her på berget.
    Jeg har alltid elsket Ledaig, men de er vært vanskelige å få tak i. Var min første røykwhisky, og var en tid man fikk en helflaske Ledaig 7 år for 340 kr eller noe sånt på polet. Tror jeg hadde iallefall to eller tre flasker av denne.

    Da klaget mange VGnett brukere på at, det her var ikke Laphroaig, og den var så lys..

    Uvitende folk som ikke forstår at lys whisky er et kvalitetstegn. Jeg vil sammenligne Ledaig med Caol Ila, men jeg liker Ledaig ennå mer pga dens veldig konsentrerte sjørøyksmaken.
     

    Inter

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.06.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    24
    Sted
    Oslo
    Jeg har alltid elsket Ledaig, men de er vært vanskelige å få tak i. Var min første røykwhisky, og var en tid man fikk en helflaske Ledaig 7 år for 340 kr eller noe sånt på polet. Tror jeg hadde iallefall to eller tre flasker av denne.

    Da klaget mange VGnett brukere på at, det her var ikke Laphroaig, og den var så lys..

    Uvitende folk som ikke forstår at lys whisky er et kvalitetstegn. Jeg vil sammenligne Ledaig med Caol Ila, men jeg liker Ledaig ennå mer pga dens veldig konsentrerte sjørøyksmaken.
    +1 for Ledaig. I rundt 2007-2008 var det mulig å få disse på polet til rundt 350, men de forsvant "like fort som de dukket opp" egentlig. Elsker Ledaig og har alltid håpt at de skulle komme tilbake en vakker dag!

    Når det gjelder lys whisky.. Lagavulin bruker fargestoff for å mørkne whiskyen så du kan jo skyte tilbake med den neste gang noen klager.. :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Anbefaler denne til de som skal på tur til Sverige, pris i Sverige er bare 389,- og det er virkelig value for money.
    Er lagervare i Oslovägen 56 i Strømstad (Finnes ikke i Norge)
    Vis vedlegget 398437
    Jeg er helt enig, en godt lagret og balansert og spennende whisky med røyksmak.

    Denne gangen ble det derimot en Bunnahabhain Moine, også kun i Sverige, mer røyksmak og lukt og enkelte spennende smaker men mindre balanse...

    Laffe Select er lagervare i begge systembutikkene.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.583
    Antall liker
    9.386
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Anbefaler denne til de som skal på tur til Sverige, pris i Sverige er bare 389,- og det er virkelig value for money.
    Er lagervare i Oslovägen 56 i Strømstad (Finnes ikke i Norge)
    Vis vedlegget 398437
    Jeg er helt enig, en godt lagret og balansert og spennende whisky med røyksmak.

    Denne gangen ble det derimot en Bunnahabhain Moine, også kun i Sverige, mer røyksmak og lukt og enkelte spennende smaker men mindre balanse...

    Laffe Select er lagervare i begge systembutikkene.
    Skal ta meg en Moine i kveld, også en som havner i kategorien Value for money ;)
     

    Gunnar_Brekke

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    3.206
    Antall liker
    2.799
    Sted
    Kongsberg
    Jeg har alltid elsket Ledaig, men de er vært vanskelige å få tak i. Var min første røykwhisky, og var en tid man fikk
    en helflaske Ledaig 7 år for 340 kr eller noe sånt på polet. Tror jeg hadde iallefall to eller tre flasker av denne.

    Da klaget mange VGnett brukere på at, det her var ikke Laphroaig, og den var så lys..

    Uvitende folk som ikke forstår at lys whisky er et kvalitetstegn. Jeg vil sammenligne Ledaig med Caol Ila, men jeg
    liker Ledaig ennå mer pga dens veldig konsentrerte sjørøyksmaken.
    +1 for Ledaig. I rundt 2007-2008 var det mulig å få disse på polet til rundt 350, men de forsvant "like fort som
    de dukket opp" egentlig. Elsker Ledaig og har alltid håpt at de skulle komme tilbake en vakker dag!

    Når det gjelder lys whisky.. Lagavulin bruker fargestoff for å mørkne whiskyen så du kan jo skyte tilbake med den
    neste gang noen klager.. :)
    Hmm. Jeg drikker tydligvis for lite...

    DSC_3108.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg har alltid elsket Ledaig, men de er vært vanskelige å få tak i. Var min første røykwhisky, og var en tid man fikk
    en helflaske Ledaig 7 år for 340 kr eller noe sånt på polet. Tror jeg hadde iallefall to eller tre flasker av denne.

    Da klaget mange VGnett brukere på at, det her var ikke Laphroaig, og den var så lys..

    Uvitende folk som ikke forstår at lys whisky er et kvalitetstegn. Jeg vil sammenligne Ledaig med Caol Ila, men jeg
    liker Ledaig ennå mer pga dens veldig konsentrerte sjørøyksmaken.
    +1 for Ledaig. I rundt 2007-2008 var det mulig å få disse på polet til rundt 350, men de forsvant "like fort som
    de dukket opp" egentlig. Elsker Ledaig og har alltid håpt at de skulle komme tilbake en vakker dag!

    Når det gjelder lys whisky.. Lagavulin bruker fargestoff for å mørkne whiskyen så du kan jo skyte tilbake med den
    neste gang noen klager.. :)
    Hmm. Jeg drikker tydligvis for lite...

    Vis vedlegget 398879
    Jeg husker den så godt, så god, så full av maritime smaker og så røykfull. Jeg var skeptisk første gang jeg smakte den, tenkte whisky er så forskjellig. Men jeg lærte meg fort smaken for denne sjørøyk whiskyen.

    Du drikker nok lite, men spørsmålet til folk som sparer sånn på whisky er om de har en stor samling. Har du en samling og er du samler?
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.269
    Antall liker
    4.626
    Torget vurderinger
    1
    ^ Det er andre varianter av Port Charlotte, Polet har to varianter med hhv maltet bygg fra Islay eller mer uspesifisert fra Skotland. PC12 utgaven er mer av det samme. Jeg har en andel i ei tønne som ligger å godgjør seg i Port Charlotte, som jeg begynner å glede meg til. Den blir 15 år i 2018!

    https://www.bruichladdich.com/port-charlotte

    Litt mer enn «one step Beyond» er Octomore - Det er seriøst krutt på flaske. Men den er litt i overkant dyr på tax-free, drøyt 1k5 kr sist jeg så den på OSL.

    https://www.bruichladdich.com/octomore

    mvh
    KJ
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.583
    Antall liker
    9.386
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hver forsiktig på Taxfree'n. Ikke mye å spare på whisky hvis du ikke sjekker litt.
    F.eks.
    Bruichladdich Octomore 7.2 koster 1549,- på Gardermoen. På Vinmonopolet koster Octomore 7.1 1690,- (Begge 0,7)

    Jeg vet om et godt kjøp hvis man liker litt futt:
    1 liter Glenfarclas 105 Cask Strenght koster 419,- på Gardermoen, På polet må man betale kr. 895,- for 0,7


    Kan jo sjekke litt her før man reiser på tur:
    http://www.tax-free.no/
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hver forsiktig på Taxfree'n. Ikke mye å spare på whisky hvis du ikke sjekker litt.
    F.eks.
    Bruichladdich Octomore 7.2 koster 1549,- på Gardermoen. På Vinmonopolet koster Octomore 7.1 1690,- (Begge 0,7)

    Jeg vet om et godt kjøp hvis man liker litt futt:
    1 liter Glenfarclas 105 Cask Strenght koster 419,- på Gardermoen, På polet må man betale kr. 895,- for 0,7


    Kan jo sjekke litt her før man reiser på tur:
    Parfyme, hudpleie, kosmetikk, makeup og sminke til lave priser
    Glenfarclas 105 er gøyal, men den har steget endel i pris siden første gang jeg kjøpte den, ser jeg. Tror den lå på 300 og noe da, men det er noen år siden nå. Den tiden jeg reiste mye på kontinentet kjøpte jeg gjerne ei flaske når jeg ikke hadde noe spesielt i tankene som jeg absolutt måtte ha. Et kjekt andrevalg når førstevalg ikke bryr seg om å gjøre seg tilkjenne. For en valuta for pengene, og gøyal å ha stående mellom flaskene for å dra den fram når du får besøk av noen som kan drikke sterke drikker. :rolleyes:

    Ellers pakker jeg for å reise til Costa Blanca i morgen, med residens i Albir. Tar med iPad og nytt av året er at vi har opprettet en type altibox i leiligheten. Må bare hente boksen når vi ankommer, så får jeg se om vi gidder å koble den opp... Uansett, tipper jeg kikker innom. Har jo med hodetelefoner, iPad med Tidal og godt humør. Så hvis jeg skulle være litt ekstra ertete og ufyselig de neste to ukene så får dere ha meg tilgitt. Min bror har litt vulgære drikkevaner som smitter over på meg når vi ankommer varme himmelstrøk. Det går i diverse drinker som har navn som høres riktige ut men gjerne har litt alternativ vekting av ingrediensenes viktighet. Et eller annet med både smak og effekt tilsier at de ofte har litt feil mål. Og så er det vanskelig å gå ut av stuen uten å finne et par shots av ymse kaliber og type når jeg kommer tilbake.

    Men ikke rop på moderator, gutter. Jeg kommer alltids ned igjen etter noe deilig tapas eller et skikkelig måltid. Slikt er jo over alt til enhver tid. Lurer litt på hva Alicante Duty Free har å by på. Antar det er Jura på tilbud som alltid før. Liker Superstition som en fin liten "tar an uten ein einaste dråpe vann før middagen, ingen merke det...". Det merkes heller ikke noe særlig på lommeboken, og den er alltid så slank nok når en kompistur er over helt på tampen av måneden. :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    ^ Det er andre varianter av Port Charlotte, Polet har to varianter med hhv maltet bygg fra Islay eller mer uspesifisert fra Skotland. PC12 utgaven er mer av det samme. Jeg har en andel i ei tønne som ligger å godgjør seg i Port Charlotte, som jeg begynner å glede meg til. Den blir 15 år i 2018!

    https://www.bruichladdich.com/port-charlotte

    Litt mer enn «one step Beyond» er Octomore - Det er seriøst krutt på flaske. Men den er litt i overkant dyr på tax-free, drøyt 1k5 kr sist jeg så den på OSL.

    https://www.bruichladdich.com/octomore

    mvh
    KJ
    Octomore går for 900 og noe på svenskebåten. Husker ikke om et var Color line.

    Jura liker jeg, er litt furusmak over det.

    Ellers er likte jeg også Mackmyra Svensk røk, den var nydelig.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.583
    Antall liker
    9.386
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Hver forsiktig på Taxfree'n. Ikke mye å spare på whisky hvis du ikke sjekker litt.
    F.eks.
    Bruichladdich Octomore 7.2 koster 1549,- på Gardermoen. På Vinmonopolet koster Octomore 7.1 1690,- (Begge 0,7)

    Jeg vet om et godt kjøp hvis man liker litt futt:
    1 liter Glenfarclas 105 Cask Strenght koster 419,- på Gardermoen, På polet må man betale kr. 895,- for 0,7


    Kan jo sjekke litt her før man reiser på tur:
    Parfyme, hudpleie, kosmetikk, makeup og sminke til lave priser
    Glenfarclas 105 er gøyal, men den har steget endel i pris siden første gang jeg kjøpte den, ser jeg. Tror den lå på 300 og noe da, men det er noen år siden nå. Den tiden jeg reiste mye på kontinentet kjøpte jeg gjerne ei flaske når jeg ikke hadde noe spesielt i tankene som jeg absolutt måtte ha. Et kjekt andrevalg når førstevalg ikke bryr seg om å gjøre seg tilkjenne. For en valuta for pengene, og gøyal å ha stående mellom flaskene for å dra den fram når du får besøk av noen som kan drikke sterke drikker. :rolleyes:

    Ellers pakker jeg for å reise til Costa Blanca i morgen, med residens i Albir. Tar med iPad og nytt av året er at vi har opprettet en type altibox i leiligheten. Må bare hente boksen når vi ankommer, så får jeg se om vi gidder å koble den opp... Uansett, tipper jeg kikker innom. Har jo med hodetelefoner, iPad med Tidal og godt humør. Så hvis jeg skulle være litt ekstra ertete og ufyselig de neste to ukene så får dere ha meg tilgitt. Min bror har litt vulgære drikkevaner som smitter over på meg når vi ankommer varme himmelstrøk. Det går i diverse drinker som har navn som høres riktige ut men gjerne har litt alternativ vekting av ingrediensenes viktighet. Et eller annet med både smak og effekt tilsier at de ofte har litt feil mål. Og så er det vanskelig å gå ut av stuen uten å finne et par shots av ymse kaliber og type når jeg kommer tilbake.

    Men ikke rop på moderator, gutter. Jeg kommer alltids ned igjen etter noe deilig tapas eller et skikkelig måltid. Slikt er jo over alt til enhver tid. Lurer litt på hva Alicante Duty Free har å by på. Antar det er Jura på tilbud som alltid før. Liker Superstition som en fin liten "tar an uten ein einaste dråpe vann før middagen, ingen merke det...". Det merkes heller ikke noe særlig på lommeboken, og den er alltid så slank nok når en kompistur er over helt på tampen av måneden. :)
    God tur, hvis du lirer av det et par meldinger som er på kanten så skjønner vi jo hvorfor ;)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hver forsiktig på Taxfree'n. Ikke mye å spare på whisky hvis du ikke sjekker litt.
    F.eks.
    Bruichladdich Octomore 7.2 koster 1549,- på Gardermoen. På Vinmonopolet koster Octomore 7.1 1690,- (Begge 0,7)

    Jeg vet om et godt kjøp hvis man liker litt futt:
    1 liter Glenfarclas 105 Cask Strenght koster 419,- på Gardermoen, På polet må man betale kr. 895,- for 0,7


    Kan jo sjekke litt her før man reiser på tur:
    Parfyme, hudpleie, kosmetikk, makeup og sminke til lave priser
    Glenfarclas 105 er gøyal, men den har steget endel i pris siden første gang jeg kjøpte den, ser jeg. Tror den lå på 300 og noe da, men det er noen år siden nå. Den tiden jeg reiste mye på kontinentet kjøpte jeg gjerne ei flaske når jeg ikke hadde noe spesielt i tankene som jeg absolutt måtte ha. Et kjekt andrevalg når førstevalg ikke bryr seg om å gjøre seg tilkjenne. For en valuta for pengene, og gøyal å ha stående mellom flaskene for å dra den fram når du får besøk av noen som kan drikke sterke drikker. :rolleyes:

    Ellers pakker jeg for å reise til Costa Blanca i morgen, med residens i Albir. Tar med iPad og nytt av året er at vi har opprettet en type altibox i leiligheten. Må bare hente boksen når vi ankommer, så får jeg se om vi gidder å koble den opp... Uansett, tipper jeg kikker innom. Har jo med hodetelefoner, iPad med Tidal og godt humør. Så hvis jeg skulle være litt ekstra ertete og ufyselig de neste to ukene så får dere ha meg tilgitt. Min bror har litt vulgære drikkevaner som smitter over på meg når vi ankommer varme himmelstrøk. Det går i diverse drinker som har navn som høres riktige ut men gjerne har litt alternativ vekting av ingrediensenes viktighet. Et eller annet med både smak og effekt tilsier at de ofte har litt feil mål. Og så er det vanskelig å gå ut av stuen uten å finne et par shots av ymse kaliber og type når jeg kommer tilbake.

    Men ikke rop på moderator, gutter. Jeg kommer alltids ned igjen etter noe deilig tapas eller et skikkelig måltid. Slikt er jo over alt til enhver tid. Lurer litt på hva Alicante Duty Free har å by på. Antar det er Jura på tilbud som alltid før. Liker Superstition som en fin liten "tar an uten ein einaste dråpe vann før middagen, ingen merke det...". Det merkes heller ikke noe særlig på lommeboken, og den er alltid så slank nok når en kompistur er over helt på tampen av måneden. :)
    God tur, hvis du lirer av det et par meldinger som er på kanten så skjønner vi jo hvorfor ;)
    Takk skal du ha. Det er godt å ha forståelse i forveien. ;)
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.717
    Antall liker
    2.326
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Hver forsiktig på Taxfree'n. Ikke mye å spare på whisky hvis du ikke sjekker litt.
    F.eks.
    Bruichladdich Octomore 7.2 koster 1549,- på Gardermoen. På Vinmonopolet koster Octomore 7.1 1690,- (Begge 0,7)

    Jeg vet om et godt kjøp hvis man liker litt futt:
    1 liter Glenfarclas 105 Cask Strenght koster 419,- på Gardermoen, På polet må man betale kr. 895,- for 0,7


    Kan jo sjekke litt her før man reiser på tur:
    Parfyme, hudpleie, kosmetikk, makeup og sminke til lave priser
    Glenfarclas 105 er gøyal, men den har steget endel i pris siden første gang jeg kjøpte den, ser jeg. Tror den lå på 300 og noe da, men det er noen år siden nå. Den tiden jeg reiste mye på kontinentet kjøpte jeg gjerne ei flaske når jeg ikke hadde noe spesielt i tankene som jeg absolutt måtte ha. Et kjekt andrevalg når førstevalg ikke bryr seg om å gjøre seg tilkjenne. For en valuta for pengene, og gøyal å ha stående mellom flaskene for å dra den fram når du får besøk av noen som kan drikke sterke drikker. :rolleyes:

    Ellers pakker jeg for å reise til Costa Blanca i morgen, med residens i Albir. Tar med iPad og nytt av året er at vi har opprettet en type altibox i leiligheten. Må bare hente boksen når vi ankommer, så får jeg se om vi gidder å koble den opp... Uansett, tipper jeg kikker innom. Har jo med hodetelefoner, iPad med Tidal og godt humør. Så hvis jeg skulle være litt ekstra ertete og ufyselig de neste to ukene så får dere ha meg tilgitt. Min bror har litt vulgære drikkevaner som smitter over på meg når vi ankommer varme himmelstrøk. Det går i diverse drinker som har navn som høres riktige ut men gjerne har litt alternativ vekting av ingrediensenes viktighet. Et eller annet med både smak og effekt tilsier at de ofte har litt feil mål. Og så er det vanskelig å gå ut av stuen uten å finne et par shots av ymse kaliber og type når jeg kommer tilbake.

    Men ikke rop på moderator, gutter. Jeg kommer alltids ned igjen etter noe deilig tapas eller et skikkelig måltid. Slikt er jo over alt til enhver tid. Lurer litt på hva Alicante Duty Free har å by på. Antar det er Jura på tilbud som alltid før. Liker Superstition som en fin liten "tar an uten ein einaste dråpe vann før middagen, ingen merke det...". Det merkes heller ikke noe særlig på lommeboken, og den er alltid så slank nok når en kompistur er over helt på tampen av måneden. :)
    Glenfarclas 105 koster pr. i går 419.- på OSL mot 279.- for et par år siden. Den gangen var det over 500.- å spare, nå er det over 800.-. Polet tar 1278,60 pr. liter. Fortsatt er det beste kjøp på OSL, og det er en grunn til at Jim Murray gir den 95 poeng. Dessuten er ikke 60% spesielt mye i whisky-verdenen, det er bare den dumme regelen vi har i Norge at det er forbudt å omsette alkohol over 60% som gjør at vi går glipp av flere interessante tapninger.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, under 300 betalte jeg første gang. Tror det var for 4 år siden. 279 kan det godt ha vært. Da har det vært en heftig prisstigning. Lurer litt på hvorfor. :confused:
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Kom hjem med denne i går. Var litt skeptisk da jeg våkna og så bling-faktoren på denne NASen og tenkte at nå hadde jeg blitt bondefanget.
    Men Old Pulteney Noss Head smaker slettes ikke verst. Kraftigere enn den en Obanist er vant med og innstilt på, og her er ikke mye verken røyk eller torv - men lettdrukket. Lys i farge som den er etter å ha lagt på bourbon-fat. Kan være en elsk eller hat denne. Vi får se hvor fort den holder deg på flaska og ikke i meg.

    P9290055.jpg
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Et lite glass mens man spiller. Kjekt når hobbyene "smelter" i sammen.


    wh.jpg
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.337
    Antall liker
    1.205
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Kom hjem med denne i går. Var litt skeptisk da jeg våkna og så bling-faktoren på denne NASen og tenkte at nå hadde jeg blitt bondefanget.
    Men Old Pulteney Noss Head smaker slettes ikke verst. Kraftigere enn den en Obanist er vant med og innstilt på, og her er ikke mye verken røyk eller torv - men lettdrukket. Lys i farge som den er etter å ha lagt på bourbon-fat. Kan være en elsk eller hat denne. Vi får se hvor fort den holder deg på flaska og ikke i meg.

    Vis vedlegget 402054
    Fin komposisjon - billedmessig altså. Da kan fotografere !
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.572
    Antall liker
    7.081
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg fikk ei flaske Old Pulteney hos en kompis. Den gikk med på fredag. Slettest ikke ille :)

    Johan-Kr
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.268
    Antall liker
    105.704
    Torget vurderinger
    23
    Ryddet i kjelleren i går og slo ut en del flasker whisky! (og div. annet ukurant brennevin ogs) Skulle vært morsomt å filmet det og vist det til noen av byens frittgående tørstinger....:cool:
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.002
    Torget vurderinger
    0
    Ryddet i kjelleren i går og slo ut en del flasker whisky! (og div. annet ukurant brennevin ogs) Skulle vært morsomt å filmet det og vist det til noen av byens frittgående tørstinger....:cool:
    BARBAR!!!! :mad::mad::mad:
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.799
    Antall liker
    4.056
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Næh. Enkelte merker "whisky" egner seg best i kloakken. Jeg har en flaske Drumguich som går i dass rimelig snart; den er for svak til å brukes som rensevæske. Å fyttigrisen før elendig søl! Kjøpte den i Sverige for mange år siden, og prøvde en liiiiten slurk. Oh mon Dieu, quel ordure!

    B
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.268
    Antall liker
    105.704
    Torget vurderinger
    23
    Man har da en viss stil, for helsike... åpnede flasker som ikke blir benyttet på et år orker jeg ikke å ha stående. Kastet en flaske Grappa, så vidt smakt på den, ikke min greie. En flaske rom, husker ikke merke, en flaske Stroh rom (båtpuss, udrikkelig), en halvfull Laphroaig, ditto Famous Grouse, Johnnie Walker Red Label og et par andremer eller mindre obskure whiskyflasker. Oban bl.a. Godt å få ryddet. Så nå er det bare nye single malts, gode konjakker og et noen flasker gin, vodka og akevitt. Det får holde.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.268
    Antall liker
    105.704
    Torget vurderinger
    23
    Pussig du nevner det der med cd spillere Dongern - har akkurat gitt fra meg en Sony SCD-777ES til en av sleggene her inne :cool:
     
    D

    Danke

    Gjest
    En flaske Grappa.. Da håper jeg iallefall det var billig-grappa og ikke sånn hvit bobleflaske med etikett eller Riserva.

    En halv Laphroaig???? Blasfemi..


    Har du ikke naboer eller? Det er mange måter å bli kvitt drikkevarer man ikke liker.
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    56.268
    Antall liker
    105.704
    Torget vurderinger
    23
    Det var en fin Grappa eter hva jeg skjønte, gave fra en italiensk forretningsforbindelse. Men den var sikkert ti år gammel og jeg liker ikke grappa. Hellerikk denne etter å ha smakt på den.

    Laphroaig er som å sleike en branntomt så den gikk i vasken. Var nok en del dritings rotter i byens sentrale kloakknett den kvelden...
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det var en fin Grappa eter hva jeg skjønte, gave fra en italiensk forretningsforbindelse. Men den var sikkert ti år gammel og jeg liker ikke grappa. Hellerikk denne etter å ha smakt på den.

    Laphroaig er som å sleike en branntomt så den gikk i vasken. Var nok en del dritings rotter i byens sentrale kloakknett den kvelden...
    Det er liksom nettop det som er bra med Laffe da.... Enkelte ting som Laffe eller Grappa trenger at du blir "kjent" med den, jeg synes Grappa på mange måter smaker bedre enn gammel Cognac, og whisky.


    Jeg kjøpte en Bourbon jeg ikke likte også, men jeg gav den til naboen.


    Tenk så mange naboer som hadde blitt glad for en helt ordinær Johnny Walker red.....
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg lurer på hva jeg skal gå for, nesten samme pris.

    Glengoyne 21 eller Glenlivet archives 21.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.717
    Antall liker
    2.326
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Glenlivet i denne utgaven har vel litt mer baller enn Glengoyne som bare har vært på sherryfat. Det kommer an på hvor glad du er i eik.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn