Mat, drikke og røyk Whisky

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Danke

    Gjest
    Jeg tror jeg kjøper inn en Bowmore 15 Darkest i fødelsesdagsgave til meg selv..

    Vurderte Glengoyne 21, men det blir litt dyrt.


    Istedenfor får jeg da to flasker Ledaig 10 og Bowmore 15 Darkest for under prisen av en Glengoyne 21.



    Jeg har smakt Bowmore 15 før, men husker ikke helt hva jeg mente da dette var en 20 cl pakke som ble delt med noen venner...

    Hva synes dere om Bowmore 15?, er jo fin pris både i Norge og Sverige...
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Skal holde en høyst uhøytidelg whiskysmaking i morgen kveld. Tenkte å starte i det fløyelsmyke hjørnet, for så å avslutte med skikkelig heftig Laphroaig. Nr. to i flighten har overrasket meg stort. Rett og slett en deilig old school whisky dette. Dette er tross alt deres første ofisielle utgivelse. Vel, kanskje ikke så rart likevel med tanke på at det er samme eier her som Springbank. Ser noen kommentarer på nettet hvor de sammenligner Kilkerran 12 med Springbank 10. Mener vel selv at KK 12 er mer kompleks og har bedre lengde enn SB 10. Har lagt in en Japansk "pausedram" på midten. Har god erfaring med å brekke opp litt med en blended scotch underveis. Uansett, jeg gleder meg stort til i morgen kveld.
    image.jpg
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg tror jeg kjøper inn en Bowmore 15 Darkest i fødelsesdagsgave til meg selv..

    Vurderte Glengoyne 21, men det blir litt dyrt.


    Istedenfor får jeg da to flasker Ledaig 10 og Bowmore 15 Darkest for under prisen av en Glengoyne 21.



    Jeg har smakt Bowmore 15 før, men husker ikke helt hva jeg mente da dette var en 20 cl pakke som ble delt med noen venner...

    Hva synes dere om Bowmore 15?, er jo fin pris både i Norge og Sverige...
    Bowmore 15 er ok, litt søt, mørk, merker at den har ligget på sherryfat, men ikke for mye. En litt rund islay whisky. Ikke så mye røyk og lite jod.
    Passer fint en regnfull høstkveld. Jeg liker den også. De greier å lage god whisky der ute i havgapet.;)
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Skal holde en høyst uhøytidelg whiskysmaking i morgen kveld. Tenkte å starte i det fløyelsmyke hjørnet, for så å avslutte med skikkelig heftig Laphroaig. Nr. to i flighten har overrasket meg stort. Rett og slett en deilig old school whisky dette. Dette er tross alt deres første ofisielle utgivelse. Vel, kanskje ikke så rart likevel med tanke på at det er samme eier her som Springbank. Ser noen kommentarer på nettet hvor de sammenligner Kilkerran 12 med Springbank 10. Mener vel selv at KK 12 er mer kompleks og har bedre lengde enn SB 10. Har lagt in en Japansk "pausedram" på midten. Har god erfaring med å brekke opp litt med en blended scotch underveis. Uansett, jeg gleder meg stort til i morgen kveld.
    Vis vedlegget 410864
    Nikka from the Barrel er kanskje den beste i hele rekka di:eek:
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg tror jeg kjøper inn en Bowmore 15 Darkest i fødelsesdagsgave til meg selv..

    Vurderte Glengoyne 21, men det blir litt dyrt.


    Istedenfor får jeg da to flasker Ledaig 10 og Bowmore 15 Darkest for under prisen av en Glengoyne 21.



    Jeg har smakt Bowmore 15 før, men husker ikke helt hva jeg mente da dette var en 20 cl pakke som ble delt med noen venner...

    Hva synes dere om Bowmore 15?, er jo fin pris både i Norge og Sverige...
    Bowmore 15 er ok, litt søt, mørk, merker at den har ligget på sherryfat, men ikke for mye. En litt rund islay whisky. Ikke så mye røyk og lite jod.
    Passer fint en regnfull høstkveld. Jeg liker den også. De greier å lage god whisky der ute i havgapet.;)
    På en måte helg alt for oss siden jeg har ungefri og kona har fri. Da blir det litt tid til forsiktig whiskytasting og litt vin til maten.....

    Jeg kjøpte miniatyrsettet til Bowmore, og 15 var sykt god, det som da var synd var at 18 åringen var helt elendig imo...

    Men Bowmore Darkest 15 er etter min mening bedre enn feks Lagavulin 16 og Laphroaig 15(den nye)...

    Det er bang for bucks for 519 svenske kroner helflasken..

    Men det blir Glengoyne 21 til 40 årsdagen, jeg velger det og familie og noen veldig få venner på besøk istedenfor et stort kalas. (som jeg ikke liker).

    Men det blir Bowmore Darkest 15 til jul, den minner faktisk litt om Talisker 18..... En Røykwhisky med god alder til den prisen er vanskelig å slå...

    IMG_20161117_230101.jpg
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og vi prøver igjen:)
    Har en fin Bowmore Tempest i heimen. Her er det også "Bang for the Buck"
    20161118_182112.jpg
    Disse kommer ut ca. en gang i året og Bowmore skryter at de kommer fra det berømte No.1 Vault.
    20161118_182208~2.jpg
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.864
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Staxn på hodet og nyter ei flaske Jura superstition jeg fikk som farsdagsgave, livet er bra :)
    Superstition er god,passe rund, kunne hatt litt mer røyk muligens, men er på rette siden av branntomt hvertfall... Skål :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Staxn på hodet og nyter ei flaske Jura superstition jeg fikk som farsdagsgave, livet er bra :)
    Superstition er god,passe rund, kunne hatt litt mer røyk muligens, men er på rette siden av branntomt hvertfall... Skål :)
    Jeg synes den Jura har en spennende furu smak, merker du det? Vanskelig å vite om man aldri har vokst opp med furu møbler fra 80 tallet og, hugget furu...
     

    vargen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    1.545
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Noen her som har smakt på de gyldne dråpene fra Edradour? Tok med meg en Ballechin 10 YO, en 10 YO Unchillfiltred og faktisk også en Cream Liqueur da jeg var i Edinburgh i oktober.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Etter å ha smakt meg gjennom Bowmore boksen i helgen så var Darkest 15 best og faktisk 12 åringen bedre enn 18 åringen.

    Det var ikke pga mer eller mindre røyk heller, bare rett og slett likte jeg Bowmore 12 i smak bedre enn 18 åringen.

    18 åringen hadde for mye parfyme, og jeg likte heller ikke ettersmaken, det er svært sjelden at jeg ikke setter pris på whisky med 18 år.

    Men til gjendgjeld så var Bowmore Darkest 15 kjempegod... Det var en slags kamp/balanse mellom røyk, sherry og fatoljer. Det er en bedre og rimeligere whisky enn 18 åringen.
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Skal holde en høyst uhøytidelg whiskysmaking i morgen kveld. Tenkte å starte i det fløyelsmyke hjørnet, for så å avslutte med skikkelig heftig Laphroaig. Nr. to i flighten har overrasket meg stort. Rett og slett en deilig old school whisky dette. Dette er tross alt deres første ofisielle utgivelse. Vel, kanskje ikke så rart likevel med tanke på at det er samme eier her som Springbank. Ser noen kommentarer på nettet hvor de sammenligner Kilkerran 12 med Springbank 10. Mener vel selv at KK 12 er mer kompleks og har bedre lengde enn SB 10. Har lagt in en Japansk "pausedram" på midten. Har god erfaring med å brekke opp litt med en blended scotch underveis. Uansett, jeg gleder meg stort til i morgen kveld.
    Vis vedlegget 410864
    Nikka from the Barrel er kanskje den beste i hele rekka di:eek:
    Nja, er nok ikke helt enig med deg der... Men... dette er jo smak og behag:)

    Uansett, smakingen var vellykket den. Kilkerran og Ledaig var en ny bekjentskap for de som kom. Etter kommentarene å dømme, så tror jeg det blir noen salg på Bolaget fremover. At Laphroaig 10Y CS biter vet vi jo, men at den fortsatt biter etter at man har spedd ut med like mye vann som whisky var nok ikke alle forberedt på. Dette er en veldig god whisky bare man tar seg tid til å la den stå en stund. For under røykteppet, skjer mye i glasset etterhvert.
     
    D

    Danke

    Gjest
    To flasker innkjøpt til min bursdag...

    Vil prøve noe annerledes, så det ble Ledaig 10 (har smakt 7 åringen flere ganger)

    Og Bowmore Darkest 15, som er den beste Bowmoren etter min mening..


    b7f310dc7d289d9b21d8d50eb4de81e5.jpg




    Glengoyne 21 vurderers kjøpt til jul....
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Sitter å leser i en whiskybok, Suntory er ikke noe lite firma, de har kjøpt Jim Beam konsernet og de eier bl.a. Bowmore.
    Men det som overrasker er størrelsen på ting. F.eks så har de et destilleri i Hakushu Japan. Det ligger til enhver tid ca. 800.000 tønner whisky på lur her. Det er MYE whisky.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.648
    Antall liker
    9.497
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Skal holde en høyst uhøytidelg whiskysmaking i morgen kveld. Tenkte å starte i det fløyelsmyke hjørnet, for så å avslutte med skikkelig heftig Laphroaig. Nr. to i flighten har overrasket meg stort. Rett og slett en deilig old school whisky dette. Dette er tross alt deres første ofisielle utgivelse. Vel, kanskje ikke så rart likevel med tanke på at det er samme eier her som Springbank. Ser noen kommentarer på nettet hvor de sammenligner Kilkerran 12 med Springbank 10. Mener vel selv at KK 12 er mer kompleks og har bedre lengde enn SB 10. Har lagt in en Japansk "pausedram" på midten. Har god erfaring med å brekke opp litt med en blended scotch underveis. Uansett, jeg gleder meg stort til i morgen kveld.
    Vis vedlegget 410864
    Nikka from the Barrel er kanskje den beste i hele rekka di:eek:
    Nja, er nok ikke helt enig med deg der... Men... dette er jo smak og behag:)

    Uansett, smakingen var vellykket den. Kilkerran og Ledaig var en ny bekjentskap for de som kom. Etter kommentarene å dømme, så tror jeg det blir noen salg på Bolaget fremover. At Laphroaig 10Y CS biter vet vi jo, men at den fortsatt biter etter at man har spedd ut med like mye vann som whisky var nok ikke alle forberedt på. Dette er en veldig god whisky bare man tar seg tid til å la den stå en stund. For under røykteppet, skjer mye i glasset etterhvert.
    Det er mulig det bare er meg, men jeg sliter med Laphroaig 10. Smaker så innmari mye sprit :confused:. Jeg drikker mye Islay whisky, noen ganger med litt vann men ofte uten. Vil gjerne ha de fra 46% og oppover, litt sting skal det være, men som sagt Laphroaig 10 er vanskelig for meg.
    Laphroaig Select derimot, billig og god.:)
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Staxn på hodet og nyter ei flaske Jura superstition jeg fikk som farsdagsgave, livet er bra :)
    Superstition er god,passe rund, kunne hatt litt mer røyk muligens, men er på rette siden av branntomt hvertfall... Skål :)
    Jeg synes den Jura har en spennende furu smak, merker du det? Vanskelig å vite om man aldri har vokst opp med furu møbler fra 80 tallet og, hugget furu...
    Jeg hadde ikke for vane å tygge på møblene på åttitallet, men du er kanskje litt yngre enn meg. Uansett så liker jeg Jura Superstition, som jeg har pleid å kjøpe på vei hjem fra Alicante Airport hvert år. Men ikke i høst. Da kjøpte jeg Monkey's Shoulder for å teste den, og nå er jeg sannelig begynt på ei ny flaske jeg fikk i gave av mine foreldre for en uke siden. Må si jeg liker apeskulderen, en fin blend til mørke høstkvelder. :D
     
    D

    Danke

    Gjest
    Staxn på hodet og nyter ei flaske Jura superstition jeg fikk som farsdagsgave, livet er bra :)
    Superstition er god,passe rund, kunne hatt litt mer røyk muligens, men er på rette siden av branntomt hvertfall... Skål :)
    Jeg synes den Jura har en spennende furu smak, merker du det? Vanskelig å vite om man aldri har vokst opp med furu møbler fra 80 tallet og, hugget furu...
    Jeg hadde ikke for vane å tygge på møblene på åttitallet, men du er kanskje litt yngre enn meg. Uansett så liker jeg Jura Superstition, som jeg har pleid å kjøpe på vei hjem fra Alicante Airport hvert år. Men ikke i høst. Da kjøpte jeg Monkey's Shoulder for å teste den, og nå er jeg sannelig begynt på ei ny flaske jeg fikk i gave av mine foreldre for en uke siden. Må si jeg liker apeskulderen, en fin blend til mørke høstkvelder. :D
    Vel det var vel mer kvae fra furu vi tygde på samt lukten av furumøbler som jo smaker som lukten..


    Man merker det jo av ved også da...
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Skal holde en høyst uhøytidelg whiskysmaking i morgen kveld. Tenkte å starte i det fløyelsmyke hjørnet, for så å avslutte med skikkelig heftig Laphroaig. Nr. to i flighten har overrasket meg stort. Rett og slett en deilig old school whisky dette. Dette er tross alt deres første ofisielle utgivelse. Vel, kanskje ikke så rart likevel med tanke på at det er samme eier her som Springbank. Ser noen kommentarer på nettet hvor de sammenligner Kilkerran 12 med Springbank 10. Mener vel selv at KK 12 er mer kompleks og har bedre lengde enn SB 10. Har lagt in en Japansk "pausedram" på midten. Har god erfaring med å brekke opp litt med en blended scotch underveis. Uansett, jeg gleder meg stort til i morgen kveld.
    Vis vedlegget 410864
    Nikka from the Barrel er kanskje den beste i hele rekka di:eek:
    Nja, er nok ikke helt enig med deg der... Men... dette er jo smak og behag:)

    Uansett, smakingen var vellykket den. Kilkerran og Ledaig var en ny bekjentskap for de som kom. Etter kommentarene å dømme, så tror jeg det blir noen salg på Bolaget fremover. At Laphroaig 10Y CS biter vet vi jo, men at den fortsatt biter etter at man har spedd ut med like mye vann som whisky var nok ikke alle forberedt på. Dette er en veldig god whisky bare man tar seg tid til å la den stå en stund. For under røykteppet, skjer mye i glasset etterhvert.
    Det er mulig det bare er meg, men jeg sliter med Laphroaig 10. Smaker så innmari mye sprit :confused:. Jeg drikker mye Islay whisky, noen ganger med litt vann men ofte uten. Vil gjerne ha de fra 46% og oppover, litt sting skal det være, men som sagt Laphroaig 10 er vanskelig for meg.
    Laphroaig Select derimot, billig og god.:)
    Laphraig 10 CS er noe annet enn den originale. Forskjellen er kun fatstyrke unedvannet og bedre fat firsfilled. Sef har den mye bitt og røyk, men også mer behagelig om du tilfører nok vann..
     
    Sist redigert:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^Jeg er fan av Nikka Coffy Coffey grain og malt - men "Nikka from the barrel" falt ikke i smak på Whisky-smakingen i Oslo forleden. Lite spennende/flat forsmak og for fyldig ettersmak. Den bør ligge noen hakk nærmere Caol Ila, som er mer sitruspreget og kompleks i smaken som eks.

    Jeg synes alle Jura-whiskyene var skuffende og smakte nesten blender-whisky synes jeg. Jeg kjente lite furusmak.

    Ellers må jeg anbefale på sterkeste Laphroaig PX Cask. Den er ikke like spisset på røyken som vanlig 10 år - men har mer preg eller smak/body etter kort lagring på amerikansk eik før lagring på quarter casks. Til sist er den lagret på gamle sherryfat.

    lrgob.non12.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    ^Jeg er fan av Nikka Coffy Coffey grain og malt - men "Nikka from the barrel" falt ikke i smak på Whisky-smakingen i Oslo forleden. Lite spennende/flat forsmak og for fyldig ettersmak. Den bør ligge noen hakk nærmere Caol Ila, som er mer sitruspreget og kompleks i smaken som eks.

    Jeg synes alle Jura-whiskyene var skuffende og smakte nesten blender-whisky synes jeg. Jeg kjente lite furusmak.

    Ellers må jeg anbefale på sterkeste Laphroaig PX Cask. Den er ikke like spisset på røyken som vanlig 10 år - men har mer preg eller smak/body etter kort lagring på amerikansk eik før lagring på quarter casks. Til sist er den lagret på gamle sherryfat.

    Vis vedlegget 411791

    Jeg har aldri smakt en Laphroaig jeg ikke liker, Triple wood kanskje, men det er bare pga den høye prisen...

    Den er god, men koster endel mer enn de andre..
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^ Jeg likte Triple wood - en slags balansert og nøytral Laphroaig hvis slike ord finnes i deres vokabular. Uvant for Laproaigh å være.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    23.697
    Antall liker
    17.719
    Torget vurderinger
    2
    Sjelden jeg drikker Laphroaig, men en god venn kom innom med denne og dette kan jeg anbefale. Den går spesielt godt sammen med sjakk, selv om jeg ikke kan anbefale dette partiet mellom Litukov og Stein fra 1961, der førstnevnte må ha drukket veldig mye vodka.

    "The Laphroaig PX Cask is made with whisky matured in three types of cask - American oak casks, Quarter casks and the titular Pedro Ximénez casks. This leads to a flavour profile which ties together classic, powerful Laphroaig smoke and wine-like sweetness. It was originally released for Travel Retail."

    Skjermbilde 2016-11-23 kl. 11.04.37.jpg
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Da er det denne lille merkverdigheten på 14 fra Speyside som må i ilden. Jeg liker det jeg smaker, fin balanse mellom det søte og det friske, og passe avspark i ettersmaken. Den varer lenge. Lite røyk og lite torv, noe som passer meg godt.
    Thumbleren er fra irske Waterford, de har mange fine glass i ulike prisklasser.

    PB250001.jpg

    PB250003.jpg
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Jeg har Highland Parks komplette serie med Åsatroens guder, Nå er det et lite spørsmål om man bør legge 2 Høvdinger inn for å sikkre seg "Highland Park Ice Edition 17 Year old". Det er en flaske igjen på mitt lokale utsalg?? Den koster faktisk noen hundre mindre her enn i Finland! Dette er flasker som er kjøpt som investering og primært ikke for å drikkes.

    Jeg vet jo at de vil bli åpnet en dag men det er av og til greit å "rasjonalisere" innkjøp av hysterisk dyrt brennevin med at det er en "investering".:cool: og totalt sett har mine innkjøp av Highland Park vært meget lønnsomme. De har alle steget i verdi i forhold til det jeg har betalt for dem.;)[h=1][/h]
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg har Highland Parks komplette serie med Åsatroens guder, Nå er det et lite spørsmål om man bør legge 2 Høvdinger inn for å sikkre seg "Highland Park Ice Edition 17 Year old". Det er en flaske igjen på mitt lokale utsalg?? Den koster faktisk noen hundre mindre her enn i Finland! Dette er flasker som er kjøpt som investering og primært ikke for å drikkes.

    Jeg vet jo at de vil bli åpnet en dag men det er av og til greit å "rasjonalisere" innkjøp av hysterisk dyrt brennevin med at det er en "investering".:cool: og totalt sett har mine innkjøp av Highland Park vært meget lønnsomme. De har alle steget i verdi i forhold til det jeg har betalt for dem.;)
    Nå husker ikke jeg hvor du bor, men i Sverige så er single caskene cask strengtene anbefalt meg av andre. Det er forskjellige alder på de, mener den yngste er på 13-14 år.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.644
    Antall liker
    8.004
    Torget vurderinger
    0
    Bor så langt nord at Alko i Finland er nærmere. Svenske "Systemet" ligger prismessig likt med Norge på disse flaskene, men det varierer veldig med hva det er snakk om. Tror det har med hva importøren regner med er oppnåelig i de ulike landene.

    Sånn "fornuftsmessig" er det vel bare å kjøpe inn det man makter av gammel whisky. Det blir færre og færre flasker tilgjengelig på verdensmarkedet. Som investering, hvis det er flere enn meg selv som driver innenfor denn spesielle formen for kunstformen "selvbedrag", så er alt over 20 år av interesse. Produsentene har utviklet produksjonsmetodene slik at resultatet i dag blir like bra selv med kortere lagringstid. Men "heldigvis" er det slik at det gir en vis status blant oss gærninger at innholdet har vært lagret lenge. Så enn så lenge er det en ikke helt ubetydelig etterspørsel etter "gammel" whisky.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.750
    Antall liker
    2.380
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har Highland Parks komplette serie med Åsatroens guder, Nå er det et lite spørsmål om man bør legge 2 Høvdinger inn for å sikkre seg "Highland Park Ice Edition 17 Year old". Det er en flaske igjen på mitt lokale utsalg?? Den koster faktisk noen hundre mindre her enn i Finland! Dette er flasker som er kjøpt som investering og primært ikke for å drikkes.

    Jeg vet jo at de vil bli åpnet en dag men det er av og til greit å "rasjonalisere" innkjøp av hysterisk dyrt brennevin med at det er en "investering".:cool: og totalt sett har mine innkjøp av Highland Park vært meget lønnsomme. De har alle steget i verdi i forhold til det jeg har betalt for dem.;)
    De har steget i pris, men ikke i verdi. Prisen er det du betaler ved kjøp, verdien er det du får ved salg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Pipette for å få den eksakte vanndråpen i?

    Stemmer det.
    Og hvorfor er man ikke forbauset?:rolleyes:
    Ja, hvorfor være forbauset? Selv bruker jeg en cognac-pipe helt lik denne, kanskje med enda lenger hals. Gir en perfekt kontrollerbar tynn stråle som i praksis er dråpetelling hvis du har litt finmekanikk igjen etter whiskydrikking. Det er sikkert flere enn meg som har en av disse ellers ubrukelige sakene i hus, så nå vet dere om et glimrende bruksområde for innretningen.

    cognac pipe.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    Har man det, så må man ha det. Var ikke det noe Øystein Sunde sang om hifi og litt sånt? Han har litt hifikritiske tekster....

    Vel her gjelder det Glencairns, istedenfor å bruke pringleslokk som Ralfy gjør. Så anbefaler jeg sånne... Da kan whiskyen ligge å åpne seg uten å miste lukt, og jeg er vel ikke alene om at et glass kan nytes i over en time noen ganger mens man lytter til... musikk.

    whiskyglas-glencairn-glaslock.jpg
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.864
    Antall liker
    1.466
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Hadde bursdag i går og tradisjon tro, vel, tredje året på rad fikk jeg ei flaske Highland Park warrior series Svein.. Vel heter Svein og smaker godt gjør det selv om den ikke er så veldig kompleks, men av og til er det helt ok ������
    (burde kanskje bytte navn til Einar neste år) LOL ??????
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg har også hatt bursdag..


    Fikk 1 liter Glenfarclas 105 Cask strenght 10 years fra lillesøster.


    Noen som har smakt?

    P1010706.jpg
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.750
    Antall liker
    2.380
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Glenfarclas 105 er rund og god uten for mye peat. Den har vært en standardwhisky her i huset i flere år bl. a. fordi den har vært utrolig billig på taxfree på OSL. Dessverre har de sluttet å ha den i utvalget så flere flasker blir det ikke på meg. Men hvis du ikke har drukket den før har du noe å glede deg til. I og med at den holder 60% er det ikke dumt å ha i LITT vann, smaken forsvinner ikke av den grunn.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn