- Ble medlem
- 18.02.2003
- Antall liker
- 3.476
Korken er en måledings som sørger for at det kommer altfor lite i glassetMorsom. kork da.
Skal dere opp Samsø også?
![Flirende ansikt med svette :sweat_smile: 😅](https://cdn.jsdelivr.net/gh/joypixels/emoji-assets@5.0/png/64/1f605.png)
|
Korken er en måledings som sørger for at det kommer altfor lite i glassetMorsom. kork da.
Skal dere opp Samsø også?
En Glenfarclas 105 cask strength anbefales å prøve…Etter min mening var Glenfarclas 21 i mange år polets desidert beste whiskykjøp, men den ble først en del dyrere og etter hvert borte. 25 er bra, men til doble prisen av 15. Må nok prøve 15 nå da kanskje...
Det ante meg at turen gikk hjemover via Kiel. Ser ut til å være en bra tur. Kos dere videre.Korken er en måledings som sørger for at det kommer altfor lite i glassetVi ferger videre til Fynshavn og kjører deretter til Tyskland før retur fra Kiel.
Likte den veldig godt også, det var jo et skikkelig kupp med en 21-åring til rundt 1000-lappen. Gode saker!Hva ynes du om 21? Har en på hytta.
Jeg liker 13 åringen veldig godt! Er til dels enig i din beskrivelse @vim01Jeg minnes at forskjellen var litt som man kunne forvente: 13-åringen har mye samme preget, men smaker yngre i den forstand at den er litt skarpere i kantene, litt mer sprit/mindre annet, litt mindre fat og ikke så rundt. Kortere ettersmak av kaffe/karamell/fat.
Jeg synes 17-åringen har en røffere og litt upolert stil, sammenlignet med en del sherrybomber fra samme område, men, likevel den fine, runde, fruktige smaken med litt vaniljepreg/kaffe/karamell og et meget svakt hint av røyk. Skiller seg mest fra Aberlour og flere speysides ved at den har den der litt ubestemmelige, mineralske (noen ville kalle det medisinsk, men den har jeg aldri skjønt at skal være noe positivt) lukten og førsteinntrykk på smak.
Hei.Spent på å se/høre din vurdering, @Aerik!
Hvilke smaksinntrykk sitter herremannen igjen med, og hva koster en flaske (om den er å få tak i da)?Sjelden tønne fra Aberlour.![]()
Takk for utfyllende svar og link til Søta brors glassbank 4-stringLikte Casg Annamh veldig godt! En stund siden jeg smakte A'bunadh nå, men sånn jeg husker den er det tydelige søskenlikheter. Casg Annamh er ikke like tjukk og oljete, men så er den ikke fatsterk heller. Skal prøve å få smakt begge ved siden av hverandre en gang, så lenge skal jeg nyte Casg Annamh. Skikkelig sherry, men også frukt og krydder. Mener også å huske noen ganske tydelige fusel toner i A'bunadh (sikkert batchvariasjoner), det er det ingen tegn til på Annamh.
Ser ut som polet er tom, men den fås hos søta bror. 649 er den definitivt verdt.
![]()
Aberlour Casg Annamh
Nyanserad smak med tydlig fatkaraktär, inslag av torkad frukt, nötter, halm, aprikosmarmelad, kardemumma, lakrits, vaniljfudge och apelsin.www.systembolaget.se
300 flasker gikk nok på noen få dager rundt åpningen av laksefisket i Spey i februar er jeg redd.Aldri vært borti den der, den er på ønskelista.![]()
prisingen over er fra 2017Forstår lite av prisingen av Kilchoman i Sverige og Norge
Kilchoman Machir Bay: 730 i Norge, 500 i Sverige
Kilchoman Sanaig: 640 i Norge, 590 i Sverige
Kilchoman 100% Islay Release: 900 i Norge, 900 i Sverige (5. vs. 7. utgaven
Kilchoman Loch Gorm Sherry Cask Matured: Tror det var 900 for 2016 utg. i Norge, 800 for 2017 i Sverige
Er litt forskjell også på Ardbeg Uigedail nå:prisingen over er fra 2017
idag ser det slik ut
Kilchoman Machir Bay: 789 i Norge, 649 i Sverige
Kilchoman Sanaig: 868 i Norge, 699 i Sverige
Kilchoman 100% Islay Release: 1.329 i Norge, ikke tilgjengelig i Sverige
Kilchoman Loch Gorm Sherry Cask Matured: 1.299 i norge, 999 i Sverige
spent på om 100% Islay Release finner vei til bolaget.
Håper noen er snille mot meg når jeg fyller 60Blir en smak på denne her i kveld.
Laphroaig Lore
Polet sier dette om den, og jeg ser frem til å smake.
Ha en god helg
- LuktRik og røykfylt duft av hav. Hint av bitter sjokolade.
- SmakMye røyk med smak av torv og chili. Søt ettersmak.
Vis vedlegget 950336
Jeg prøvde en slik en gang, men falt ikke i smak hos meg, tar heller en Quarter Cask.Håper noen er snille mot meg når jeg fyller 60
Sønnen i huset har fått ett hint av far.
Har den og 10 åringen også, men den er nesten tom tror jeg.Jeg prøvde en slik en gang, men falt ikke i smak hos meg, tar heller en Quarter Cask.![]()