Wilson Audio venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Det er ganske store ord som blir brukt etter disse besøkene...

    -Starting with the Abel/Steinberg, I have to say that this was the most realistic reproduction of music I’ve heard in my life. Yes, it had the advantage of being sourced from the original mastertape, but that fact alone didn’t fully account for what I heard.

    -In short, the WAMM reproduced these two instruments with an “in the room” realism that I simply haven’t experienced before from recorded music.

    - I’ve never heard drums reproduced with such speed, impact, and transient precision.

    -And the way that instruments and voices hung in three-dimensional space, separate from one another yet part of the coherent whole, was breathtaking.

    -Overall, my brief listen to the WAMM is one that will remain for me a landmark in my life of listening to and evaluating music-reproduction systems.

    - The refinement has to be heard to be believed.

    -David Wilson, a man whose personal modesty is in inverse proportion to his immense talents, could have rested on his laurels. Instead he tempted fate and reached for the stars. Did he reach them? I think he has.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.223
    Antall liker
    7.062
    Torget vurderinger
    4
    Vinylguru Michael Fremer har også besøkt Wilson nå i desember, først og fremst i forbindelse med en test av Alexx som kommer i Stereophile etter hvert, så i påvente av at det publiseres sier han ikke så mye om lyden. Derimot har han lagt ut en video fra fabrikkbesøket. Dårlig bildekvalitet, men veldig informativt innhold. Man forstår at det ligger seriøst med arbeid bak når de kommer med nye modeller. Husk denne videoen neste gang en DIY'er gjør et raskt overslag over hva han tror delene til en slik høyttalere koster for deretter latterliggjøre prisen. Husk den også neste gang du ser en såkalt WATT/Puppy klone i MDF og standard elementer. Det koster å produsere slikt fra bunn av. Det koster å sette bransjestandard for fit&finish. Det koster å gjøre det i USA med fagfolk og håndverkere ansatt på skikkelige betingelser. Det koster å være en god arbeidsgiver slik at de ansatte blir der er 20 år.

    Dessverre koster det også mye mer enn jeg er klar for å betale for et par høyttalere.... :rolleyes:, men det er lov å drømme.

    Dave Wilson's WAMM Master Chronosonic Loudspeaker Reaches For The Heavens

    1216DM.JPG


     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Som vanlig Trane så ser du helheten ang. det du skriver om.

    Hva slags liv hadde vi hatt uten drømmene? Sikkert kjedeligere og fattigere.

    Alle som har/har hatt/sett en Wilson på nært hold vet at ingenting er overlatt til tilfeldighetene, det oser kvalitet og at det hele er gjennomtenkt. Bare se på mekanikken hvordan man stiller inn de forskjellig modulene, det ble ikke tenkt ferdig over natten.

    At man i tillegg til å få store musikk opplevelser er med på og støtte en produsent som behandler de ansatte godt er også greit synes jeg....
     

    ToffenG

    Medlem
    Ble medlem
    22.01.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    4
    Hei!

    Får ikke bruktannonsene til å fungere, så jeg tipser bare her inne at jeg har et par sorte Wilson Audio Sophia 2 til salgs for kr 58,000 inkl frakt. De selges grunnet kjøp av Verado 400R.

    Kan kontaktes på toffen@skral.no eller tlf 47847125.

    Snakkes!

    MVH, Toffen
     

    Vedlegg

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö

    ToffenG

    Medlem
    Ble medlem
    22.01.2017
    Innlegg
    6
    Antall liker
    4
    Hei!

    Slik er det å være bitt av basillen, samt at jeg dessverre har fått diagnosen Meniers Syndrom på venstre øre. Hører dårligere og dårligere måned for måned. Synd fordi jeg har vært hifi nerd siden 1974 ...

    MVH, Toffen



    Wilson ud til fordel for en påhængsmotor??

    http://www.mercuryracing.com/wp-content/uploads/2015/01/White-400R-Profile.jpg

    :cool:

    Hei!

    Får ikke bruktannonsene til å fungere, så jeg tipser bare her inne at jeg har et par sorte Wilson Audio Sophia 2 til salgs for kr 58,000 inkl frakt. De selges grunnet kjøp av Verado 400R.

    Kan kontaktes på toffen@skral.no eller tlf 47847125.

    Snakkes!

    MVH, Toffen
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.617
    Antall liker
    2.291
    Hei!

    Slik er det å være bitt av basillen, samt at jeg dessverre har fått diagnosen Meniers Syndrom på venstre øre. Hører dårligere og dårligere måned for måned. Synd fordi jeg har vært hifi nerd siden 1974 ...

    MVH, Toffen
    Det var veldig leit å høre. Ønsker deg alt god prosess videre med sykdommen, og at du holder aktiviteten oppe på et nivå som gir glede for deg selv og andre.
    (Hombursund treff på sommer).
    Mvh
    JMK
     

    CC61231

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.10.2014
    Innlegg
    263
    Antall liker
    174
    Sted
    Malmö
    Ouch - det gør mig ondt. Det er den bedste hobby der findes - men en tur på søen er heller ikke så ringe ;)

    ønsker dig det bedste!

    Hei!

    Slik er det å være bitt av basillen, samt at jeg dessverre har fått diagnosen Meniers Syndrom på venstre øre. Hører dårligere og dårligere måned for måned. Synd fordi jeg har vært hifi nerd siden 1974 ...

    MVH, Toffen



    Wilson ud til fordel for en påhængsmotor??

    http://www.mercuryracing.com/wp-content/uploads/2015/01/White-400R-Profile.jpg

    :cool:

    Hei!

    Får ikke bruktannonsene til å fungere, så jeg tipser bare her inne at jeg har et par sorte Wilson Audio Sophia 2 til salgs for kr 58,000 inkl frakt. De selges grunnet kjøp av Verado 400R.

    Kan kontaktes på toffen@skral.no eller tlf 47847125.

    Snakkes!

    MVH, Toffen
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    639
    Antall liker
    800
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    Så 2 rom med Alexx på München messa.

    På bilde med Nagra elektronikk og et annet rom med Moon. Fantastisk finish og rød fargen kledde dem godt. Spillte flott begge steder.

    20170519_102906.jpg



    20170519_102947_2.jpg
     
    Sist redigert:

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.223
    Antall liker
    7.062
    Torget vurderinger
    4
    Vil tro den fargen er morsommere på messe enn hjemme i stua.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.223
    Antall liker
    7.062
    Torget vurderinger
    4
    Alexx opp 4 etasjer hadde vært uaktuelt men kunne tenkt meg og hørt hvor mye bedre enn en Maxx 3 den er.
    Jim, du lurte på hvor mye bedre Alexx er enn Maxx3.

    Vel, Michael Fremer har testet den. Han har de siste årene hatt Alexandira XLF og før det Maxx (2?), så sammenligningsgrunnlaget er på plass.

    Wilson Audio Specialties Alexx loudspeaker

    All of this adds up to a $109,000/pair speaker that, in almost every way, and especially in a moderate-size room like mine, is better than the $210,000 Alexandria XLF. The Alexandria is still a superb speaker, and still is everything I said it was in the review that led the Bank of America to buy a pair for me. (Had to pay them back. Finally did.) The Alexandria is still a better choice for a larger room, and even in mine, a pair of them produces bigger—and especially taller—sound pictures than did the Alexxes. While the Alexandria's bass is neither as extended nor as fast and tight, its overall seamless sound makes it clear that its tuning is correct. Had the bass been any faster, it would have left the higher frequencies behind.
    For en som har investert $200.000 i Alexandria XLF, (og en solid dose kredibilitet) å erklære at Alexx til halve prisen bortimot gruser den på de fleste kriterier, det er ballsy. Kanskje sørget han for å få solgt Alexandria før testen kom på trykk ?

    (For målefolket er det også en morsom diskusjon om John Atkinson sine målinger av Alexx i kommentarene)

    Et stort pluss er jo at i forhold til WAMM er den en riktig søt og snerten liten sak. :eek:



    wilson-audio-alexx-speaker-970x647-c.jpg
     
    J

    Jim I Hendriksen 2nd Edt.

    Gjest
    Takk for link Trane, har ikke sett denne før nå. Klarer imidlertid ikke å laste den ned men det finner jeg ut av.

    Den er søt og snerten helt til man skal ha den i hus....
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.223
    Antall liker
    7.062
    Torget vurderinger
    4
    Noen som hørt Yvette enda? går å sikler litt på de.
    Du har tatt grep for å stagge siklingen forstår jeg.
    Gratulerer !

    Hadde jeg hatt et rom som kunne yte Sabrina rettferdighet skulle jeg seriøst vurdert å adoptere dem.
    Kunne nesten tatt dem under armen... :rolleyes:
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    66
    Torget vurderinger
    8
    Hei.

    Hvordan har dere plassert høyttalere deres? Fikk dem i dag, og leker rundt med plasseringen. De låter jo vakkert uansett hvordan jeg plasserer de.

    20180118_193305.jpg
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Noen som hørt Yvette enda? går å sikler litt på de.
    Du har tatt grep for å stagge siklingen forstår jeg.
    Gratulerer !

    Hadde jeg hatt et rom som kunne yte Sabrina rettferdighet skulle jeg seriøst vurdert å adoptere dem.
    Kunne nesten tatt dem under armen... :rolleyes:
    Ja måtte slå til rett før prisen ble satt opp. Forhåpentligvis kommer de i morgen. Sabrina er en perle av en høyttaler.
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    66
    Torget vurderinger
    8
    Lufting er ingen problem, den gir fra seg minimalt med varme og sprekken fra toppen til forsterkeren vises nesten ikke på bilde.

    Wilson og Accuphase er match made in heaven. Utfyller hverandre på alle områder, og E470 har mer enn nok krefter til å holde Sophia fult i livet.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Lufting er ingen problem, den gir fra seg minimalt med varme og sprekken fra toppen til forsterkeren vises nesten ikke på bilde.

    Wilson og Accuphase er match made in heaven. Utfyller hverandre på alle områder, og E470 har mer enn nok krefter til å holde Sophia fult i livet.
    Så kult lurt litt på å teste accuphase selv. Hvordan er bassen sammenlignet med tidligere høyttalere?
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    66
    Torget vurderinger
    8
    Bassen er definitivt noe av det beste jeg har hatt i hus. Presis, hurtig og fyller opp rommet med behagelig kropp. Har hatt flere høyttalere fra øverste hyllet, men Wilson lyden har tatt meg med storm.
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Bassen er definitivt noe av det beste jeg har hatt i hus. Presis, hurtig og fyller opp rommet med behagelig kropp. Har hatt flere høyttalere fra øverste hyllet, men Wilson lyden har tatt meg med storm.
    Uten å være stalker, så har jeg sett at du har hatt det på torget. Derfor spennende å høre hva du mente. Har hatt noen fine relativt dyre jeg også men Wilson har vært de som har falt best i smak her også.
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    66
    Torget vurderinger
    8
    Luksus!

    Hvordan setter du de opp i rommet? Eller, hvordan er anbefalingene generelt for Wilson høyttalere?
     

    sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    456
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Hvilken farge er de nye høyttalerne i? Virka hvite men hun dama drar en film av?
     

    Strømling

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.229
    Antall liker
    772
    Sted
    Nedre Romerike
    Torget vurderinger
    1
    Luksus!

    Hvordan setter du de opp i rommet? Eller, hvordan er anbefalingene generelt for Wilson høyttalere?
    Gå inn på Wilson Audio sin hjemmeside og last ned manualen til Sabrina, den er mer innholdsrik enn Yvette sin. Test WASP det funker. Ble ganske mye bedre bass uten hjulene. Går fint å skyve de på spikes med underlag.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    983
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med Yvette. Lekker farge:)
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer, Strømling. Lekre høyttalere! Hvordan låter det etter at du har fått spilt litt?
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.223
    Antall liker
    7.062
    Torget vurderinger
    4
    Himla mys stash for å spille pling plong på WAMMy

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn