Litt moro dette med WiMP vs TIDAL.
Samme greia, samme musikken, samme servere, samme løsning.
Er det noen som tror det er slik at WiMP og TIDAL er forskjellig?
Tro kan flytte fjell
og da er jo et par blomkålører og en gjennomsnittlig hjerne for småting å regne
Selv er jeg så pass latkuk at jeg sannsynligvis ikke hadde giddet å ta meg bryet selv om det skulle være en mulighet for nyanse forskjeller, noe det selvfølgelig ikke er.
Har kjørt en stund med Wimp HIFI fra IPad uten problemer. Skiftet i dag til Tidal. Like elegant, og favorittalbum fra Wimp fulgte helt greit med på flyttingen. Synes brukergrensesnittet, som er til forveksling lik, er helt på linje med kvaliteten. Har gjort et par sammenligninger med cd, og mener jeg har hørt noen ørsmå forskjeller. Hvis så er tilfelle handler det helt sikkert om ulike innspillinger eller mine forventninger. Uavhengig av om det er forskjeller eller ikke ift. cd, er det så ubetydelig at det ikke har noe praktisk betydning for meg. Tjenesten er helt genial.
MEN, hadde jeg fått velge skulle jeg ønsket at noe sånt som dette ikke eksisterte. Synes denne ubegrensete tilgjengeligheten tar vekk mye av spenningen, funderingeringen og gleden med å finne frem til musikk, samt gleden med å bygge opp en samling jeg kan stå inne for, oppdatere og glede meg over. Dessverre har jeg ikke ryggrad til å holde meg unna fremtiden