Woo Audio rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T

    Tittentei

    Gjest
    Det er flere som misliker DACen i WA7 på head-fi, så sjekk det ut ytterligere før du eventuelt går til innkjøp. WA7 skal vissnok komme i en egen versjon uten DAC-del også.
    Hvad er det de ikke kan lide ved dac'en i Wa7?
    Jeg har forsøkt å spore opp de gamle innleggene, men kan merkelig nok ikke finne dem. Innleggene kom da WA7 nylig var blitt sluppet på markedet. Det gikk i at chippen som satte i var dårlig, og at eksterne DACer var bedre. Ardilla har rett.

    Det eneste jeg kan finne er i brukeranmeldelsene av WA7 hos head-fi, der trekkes DAC frem som et con.

    Pros: sound quality, build quality, style

    Cons: price, dac selection
    ...
    My only complaints being at this price point it would have been nice to have a sabre dac inside instead of a ti compromises slightly the crispness of the signal when used as a dac and it not being able to output as a dac to the rca outputs at the same time as the headphones.
    ...
    Med det sagt, så er den helt sikkert ikke dårlig, ville bare gjøre oppmerksom på det, for de som vurderte den. Fin conversation piece, ser bra ut og høres sannsynligvis bra ut også.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hahahaha, endelig er de ferdige med dem. Men jeez, det er å ta den for langt imo.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Tittentei må selvfølgelig ha dem i svart, da

    900x900px-LL-2aa6c2f9_234MONO9-2013-23.jpeg


    We are excited to introduce our new flagship product: the WA-234 MONO. The result of inspired design and Woo Audio's renowned electronic expertise, this innovative monoblock amplifier not only supports both speaker and headphone output modes, but also offers the audiophile a choice of power tubes.

    Whereas a typical tube amplifier allows you to use only one type of power tube (or a substitute with a similar rating), the 234 MONO increases your options in an elegant way. A tube switching key (TSK) allows the amplifier to accept either 2A3, 300B, or 45 power tubes, so you can instantly switch your tube to suit your music or your mood. Similarly, an output switching key (OSK) allows the listener to switch between speaker and headphone output modes, making it possible to enjoy a piece of music through headphones, then immediately share it with friends through speakers. To make the 234 MONO even more versatile, Woo Audio created OSKs for cathode and plate outputs for high and low-impedance headphones.

    The 234 MONO is a discrete mono block, Class A amplifier with all triode drive. No semi-conductors are used anywhere in the circuit. With the addition of all the listening options, you
    have the best of all worlds: an audiophile headphone amp and speaker amp in one. What’s more, you can then switch from a 2A3 to a 300B or a 45 tube at any given moment. You are sure to find combinations that will surprise and delight you.

    The ingenuity of this cutting-edge product is equaled by the elegance of its design. Twin units comprising smooth layers of aluminum and featuring voluptuous curves, are crowned by tubes. With its unparalleled versatility and stylish good looks, how can the audiophile or music lover fail to be seduced by what must be the ultimate sound experience?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, er klar over det ardilla, men merkelig at de fokuserer på hodetelefonene da. Virker som om det er styrken deres. Har lest gjennom announcmenttråden på head-fi nå (den du linker til), og folk klager over at de har separate attenuatorer på hver kanal.

    Spør dem hva slags referansehøyttalere de har brukt under utviklingen da. :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Ja, er klar over det ardilla, men merkelig at de fokuserer på hodetelefonene da. Virker som om det er styrken deres. Har lest gjennom announcmenttråden på head-fi nå (den du linker til), og folk klager over at de har separate attenuatorer på hver kanal.

    Spør dem hva slags referansehøyttalere de har brukt under utviklingen da. :)
    Separate attenuatorer er den enste som gjeller på hard core dual mono. ;)

    Se bare på Gryphon ting fra 80 tallet.:cool:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja, er klar over det ardilla, men merkelig at de fokuserer på hodetelefonene da. Virker som om det er styrken deres. Har lest gjennom announcmenttråden på head-fi nå (den du linker til), og folk klager over at de har separate attenuatorer på hver kanal.

    Spør dem hva slags referansehøyttalere de har brukt under utviklingen da. :)
    Det er jo bare å bruke en preamp hvs man kun har en hånd...

    De har brukt JBL 4430 har jeg lest, faktisk :p
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Ja, er klar over det ardilla, men merkelig at de fokuserer på hodetelefonene da. Virker som om det er styrken deres. Har lest gjennom announcmenttråden på head-fi nå (den du linker til), og folk klager over at de har separate attenuatorer på hver kanal.

    Spør dem hva slags referansehøyttalere de har brukt under utviklingen da. :)
    Det er jo bare å bruke en preamp hvs man kun har en hånd...

    De har brukt JBL 4430 har jeg lest, faktisk
    Hvor har du lest det? Hahaha.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ja, er klar over det ardilla, men merkelig at de fokuserer på hodetelefonene da. Virker som om det er styrken deres. Har lest gjennom announcmenttråden på head-fi nå (den du linker til), og folk klager over at de har separate attenuatorer på hver kanal.

    Spør dem hva slags referansehøyttalere de har brukt under utviklingen da. :)
    Det er jo bare å bruke en preamp hvs man kun har en hånd...

    De har brukt JBL 4430 har jeg lest, faktisk
    Hvor har du lest det? Hahaha.
    Her: link
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Skal du trashe hele Woo-tråden igjen nå da? Hmmmm.... Du ass! SKJERPINGS!
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Før du går løs på tråden og ødelegger den fullstendig med tøyset ditt, så poster jeg noe som er relevant.

    Skrytebilde!

    4430-woo.jpg


    Fleir møblar kjem, då to eksemplarar av lovsamlinga fungerar som DAC underlag, og WA2 figurerar som førforforsterkar.
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Blir vell bra corner loading i bassen med å ha JBLene i hjørne, eller er de ment for hjørne plasering?

    Ellers så det ut som det skulle bli moro å høre musikk hos deg nå.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Blir vell bra corner loading i bassen med å ha JBLene i hjørne, eller er de ment for hjørne plasering?

    Ellers så det ut som det skulle bli moro å høre musikk hos deg nå.
    Ja! Jeg har bestillt alt av måleutstyr og skal prøve meg frem, derfor ingen møbler enda, og ingen tv hengt opp på veggen elns. Har bare ei bokhylle og en treseter i stoff der. Skal kjøre masse målinger og jobbe med htt plassering og modal ringing vha akustiske tiltak og til slutt EQ. Begynner med et par Auralex Gramma og noen basstrappere, tror jeg. Så ser jeg hvordan de tingene påvirker.

    Biradiale horn er vel ikke spess glad i hjørneplassering, siden de sprer 100 grader. :D

    Musikk = veldig moro, men modal ringing = problem på en del musikk, men skal jobbe med det. Trentemøller får tårene til å trille (både på meg og naboer)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Blir vell bra corner loading i bassen med å ha JBLene i hjørne, eller er de ment for hjørne plasering?

    Ellers så det ut som det skulle bli moro å høre musikk hos deg nå.
    Ja! Jeg har bestillt alt av måleutstyr og skal prøve meg frem, derfor ingen møbler enda, og ingen tv hengt opp på veggen elns. Har bare ei bokhylle og en treseter i stoff der. Skal kjøre masse målinger og jobbe med htt plassering og modal ringing vha akustiske tiltak og til slutt EQ. Begynner med et par Auralex Gramma og noen basstrappere, tror jeg. Så ser jeg hvordan de tingene påvirker.

    Biradiale horn er vel ikke spess glad i hjørneplassering, siden de sprer 100 grader. :D

    Musikk = veldig moro, men modal ringing = problem på en del musikk, men skal jobbe med det. Trentemøller får tårene til å trille (både på meg og naboer)
    Da er du på rett vei.;)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^ Ja, håper det. Ventetiden på måleutstyret går med til å lese seg opp på temaet. :) Når måleutstyret er i hus så kan jeg teste ting skikkelig og se i realitid hvordan ting påvirker. Det blir nok ikke helt optimalit for høyttalerne, men for rommet blir det nok det. Har satt htt på tepper så de er lette å flytte på, bare å dra rundt i teppene og se hva som skjer på pcskjermen. Her skal man gå vitenskapelig til verks, stoler ikke på ørene, hehehe. Har forstått det slik at EQ ikke er noe fullverdig løsning, men kan fungere etter at man har gjort akustiske tiltak, så det blir prosessen nå.

    Spiller (ekstremt) bra og potensialet er absolutt der, må bare få ting under rimelig kontroll.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Hadde trodd deg om det ikke var for eplepcen i hjørnet der :)

    Hvem gærning er dette hos?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut til at Frank Iacome blir fast ansatt hos Woo og er ansvarlig for ny og kundeservice og nettsider. Han gjør også en sammenligning av alle Woo-forsterkerene til bruk på deres nettsider WOO AUDIO COMPARISON THREAD.

    We really want to take customer service and support to another level entirely. I have also done a headphone comparison page for the website that will include most headphones and what works well with every amplifier we manufacture.

     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut til at Frank Iacome blir fast ansatt hos Woo og er ansvarlig for ny og kundeservice og nettsider. Han gjør også en sammenligning av alle Woo-forsterkerene til bruk på deres nettsider WOO AUDIO COMPARISON THREAD.

    We really want to take customer service and support to another level entirely. I have also done a headphone comparison page for the website that will include most headphones and what works well with every amplifier we manufacture.

    Jeg har sendt noen mailer til Frank, har fått et par svar. Men har jeg egentlig fått svar??? :eek: Mye bla bla skal jeg være helt ærlig :eek:
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Ikke så nøye nå :) For det jeg har funnet ut er at uansett rør blir WA22 røraktig og mellomtonefokusert :) Så blikket er nå mot de nye konstruksjonene til Eddie Current, 445 og 2A3x4, samt at Crayon CHA-1 ser interessant ut ;) og jeg ser fram til lytteinntrykk etterhvert ;)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    234mono.com

    Woos nye websideprototyp..
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Har du sett Project86-s nye anmeldelser av Crayon? Han har jo Taurus også (mki)

    Hva er det du savner med Taurus, egentlig? For meg er det nettopp mellomtonen til WA22 som gjør den så bra med Audeze...
    Stemmene er nok fremme i lydbildet etter sølvkablene ble koblet opp, men kunne ønsket litt mer utklinging oppover, samt litt større rom og mikrodetaljer og enda mer saft og dypde bassen ;) hvor finner jeg den testen gjort av project86? Har lett både på headfi og innerfidelity uten hell :)
     

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Har når blitt en heldig eier av en Woo Audio WA6-SE:) å det er morro å teste rør amp. Finnes det noen steder å kjøpe rør i norge? Har kikka litt rundt og kommet frem til stort sett Ebay, thetubestore.com eller TubeDepot.com. Er det noen som har handlet på noen av disse steden og har kjennskap til de? Snakker vi moms og toll på kjøp og det opplegget der? Å er det ikke sånn at når en kjøper 2 rør så må de være "Matching pair"?
    Mvh
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer! I Norge er det Motron som gjelder, men jeg ser at det ryktes at han legger ned. Jeg har har handlet masse på eBay, aldri noe problem, men det er jo selvfølgelig avhengig av selger :)
     
    Sist redigert:

    Kirenoj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    294
    Antall liker
    208
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer! I Norge er det Motron som gjelder, men jeg ser at det ryktes at han legger ned. Jeg har har handlet masse på eBay, aldri noe problem, men det er jo selvfølgelig avhengig av selger :)
    Takk! Jeg leste litt om at motron var slutt.
    eBay har jeg kjennskap til men ikke handlet noe rør der. Der står det jo at det var matching pair så det er jo bra.
    Eller har det ikke noe å si?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.005
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer! I Norge er det Motron som gjelder, men jeg ser at det ryktes at han legger ned. Jeg har har handlet masse på eBay, aldri noe problem, men det er jo selvfølgelig avhengig av selger :)
    Takk! Jeg leste litt om at motron var slutt.
    eBay har jeg kjennskap til men ikke handlet noe rør der. Der står det jo at det var matching pair så det er jo bra.
    Eller har det ikke noe å si?
    Det kommer an på, spør produsenten.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.691
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Trondheim
    Det er vel en grei strategi å kjøpe rør fra forsterkerprodusenten? Det er sikkert noe dyrere, men burde være relativt trygt. Jeg har 3 rørforsterkere - en Conrad-Johnson CAV-50, 1 Woo Audio WA2 og en STAX SRM-006. Av disse er det vel bare STAX som kan være et problem - både C-J og Woo selger erstatningsrør til sine produkter.

    BTW: WA2 spiller nydelig med HD800!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn