WRITERS CHOICE AWARD 2015 POSITIVE-FEEDBACK.COM

Denne æren ble tildelt Specs nest dyreste integrerte forsterker RSA-M3 EX. Vil du høre "klasse D" gjort på en helt spesiell og ytterst musikalsk måte ta kontakt.
Lydidealet til Spec er 300B forsterkere og slik spiller de også. Bare med langt bedre bass og mindre forvrengning!

Testen er i linken:
SPEC RSA-M3 EX Real Sound Amplifier

www.bebophifi.com





 

Vedlegg

Kommentarer

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
http://www.bebophifi.com/#!kontakt/czpl


Rektangel AS har tatt over Bebop Hifi.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Det er Rektangel AS i Ålesund.

Spec ser utvilsomt ut til å være et godt merke. Det er bare sammenligningen med 300B jeg reagerer på og det er det vel JP som må ta ansvar for siden det er han som har skrevet annonsen?

Edit: Der kom du meg i forkjøpet, JP. Men hvorfor denne sammenligningen med 300B? Det skjønner jeg lite av...
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Det er Rektangel AS i Ålesund.

Spec ser utvilsomt ut til å være et godt merke. Det er bare sammenligningen med 300B jeg reagerer på og det er det vel JP som må ta ansvar for siden det er han som har skrevet annonsen?

Edit: Der kom du meg i forkjøpet, JP. Men hvorfor denne sammenligningen med 300B? Det skjønner jeg lite av...
Skal jeg ta "ansvar" for dette"? Det jeg sier kommer etter mange og lange epost utvekslinger med de som produserer Spec i Japan den gang jeg startet med merket. Jeg var som alle andre noe avventende til klasse D, men skjønte fort at dette var noe helt annet. Les litt i linkene så skjønner du hva de mener. Deres lydidealer er vintage rør etc.

Så du får reagere alt du vil. Jeg har eid 2 x Spec, de er fabelaktige.

JP


http://www.positive-feedback.com/Issue78/spec_realsound.htm

http://www.6moons.com/audioreviews/spec3/1.html




 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Poenget mitt er at klangsignaturen til 300B bl.a. er farget av en andel med (2. harmonisk) forvrengning. Så hvordan skulle man klare å gjenskape den uten forvrengning? Du skriver vitterlig at de spiller som 300B, men uten forvrengning. Det er strengt tatt ikke mulig, om du skjønner hva jeg prøver å si. Men greit, la det være med det.
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Poenget mitt er at klangsignaturen til 300B bl.a. er farget av en andel med (2. harmonisk) forvrengning. Så hvordan skulle man klare å gjenskape den uten forvrengning? Du skriver vitterlig at de spiller som 300B, men uten forvrengning. Det er strengt tatt ikke mulig, om du skjønner hva jeg prøver å si. Men greit, la det være med det.
Snakk om å legge opp til en håpløs diskusjon. Jeg sier hva de som lager Spec fortalte meg om deres lydideal og at de søkte dette i sine konstruksjoner.

Makan! Frustrert?

JP
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.747
Antall liker
11.359
Torget vurderinger
2
Poenget mitt er at klangsignaturen til 300B bl.a. er farget av en andel med (2. harmonisk) forvrengning. Så hvordan skulle man klare å gjenskape den uten forvrengning? Du skriver vitterlig at de spiller som 300B, men uten forvrengning. Det er strengt tatt ikke mulig, om du skjønner hva jeg prøver å si. Men greit, la det være med det.
Nå vel. Har du hørt vellykkede interstage-konstruksjoner med 300B bestykning? Begrepet "forvrengning" er ikke akkurat det første som slår en. Lytter du på de beste Spec-forsterkerne, vil du definitivt oppleve en lydsignatur som minner sterkt om gode interstagekonstruksjoner. Det er klangspekteret som er fellesnevneren. Evnen til å gjenskape ekte akustikk, overtonestruktur, liv.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Poenget mitt er at klangsignaturen til 300B bl.a. er farget av en andel med (2. harmonisk) forvrengning. Så hvordan skulle man klare å gjenskape den uten forvrengning? Du skriver vitterlig at de spiller som 300B, men uten forvrengning. Det er strengt tatt ikke mulig, om du skjønner hva jeg prøver å si. Men greit, la det være med det.
Snakk om å legge opp til en håpløs diskusjon. Jeg sier hva de som lager Spec fortalte meg om deres lydideal og at de søkte dette i sine konstruksjoner.

Makan! Frustrert?

JP
Det er jo ikke det du skriver?

Du skriver (ordrett sitat fra annonsen):
Lydidealet til Spec er 300B forsterkere og slik spiller de også. Bare med langt bedre bass og mindre forvrengning!
Første del av setningen er jo med klar adresse til produsenten. Men når du skriver "og slik spiller de også", så forstår jeg det slik at du selv har testet disse og kan gå god for at de spiller som en 300B forsterker. Deretter påstår du at de spiller likt 300B, bare med mere bass og mindre forvrengning. Det var det siste jeg hang meg opp i fordi en viss forvrengning inngår i lydsignaturen til alle rør pr. konstruksjon (Rognlien får mene det han vil for egen regning).

At Spec spiller likt 300B forsterkere er dessuten bare vås og intet annet enn markedsføringshype.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Poenget mitt er at klangsignaturen til 300B bl.a. er farget av en andel med (2. harmonisk) forvrengning. Så hvordan skulle man klare å gjenskape den uten forvrengning? Du skriver vitterlig at de spiller som 300B, men uten forvrengning. Det er strengt tatt ikke mulig, om du skjønner hva jeg prøver å si. Men greit, la det være med det.
Nå vel. Har du hørt vellykkede interstage-konstruksjoner med 300B bestykning? Begrepet "forvrengning" er ikke akkurat det første som slår en. Lytter du på de beste Spec-forsterkerne, vil du definitivt oppleve en lydsignatur som minner sterkt om gode interstagekonstruksjoner. Det er klangspekteret som er fellesnevneren. Evnen til å gjenskape ekte akustikk, overtonestruktur, liv.

Mvh
Håkon Rognlien
Hva er poenget med innlegget ditt, Håkon?

Jeg går ut ifra at det er The Lars du sikter til da det ikke finnes mange interstage 300B-konstruksjoner der ute? Ja, jeg har hørt vellykkede 300B konstruksjoner og vi er sågar forhandler av rørforsterkere i ultra high-end klassen. Vi har for øvrig en TRON Discovery Reference 300B forsterker i demo og har hatt det i flere år nå. Så jeg er svært godt kjent med lydsignaturen til 300B.

Det er dog allmennkunnskap at forvrengning er en (positiv?) egenskap ved rør og det kommer man ikke unna uansett hvor god resten av forsterkerkonstruksjonen måtte være. Det burde du være den første til å være klar over med din erfaring..?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
X3MHC: Det finnes flere enn The Lars. Og er det noe en ikke tenker på ved lytting på interstage trinn et det forvrengning. Så her røper du bare forutinntatte holdninger og liten kunnskap rundt det med interstage løsninger.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Hør nå her. Det er nå en gang slik at hjernen vår ikke nødvendigvis oppfatter 2. harmonisk forvrengning (og andre partalls forvrengningskomponenter) i passe dose som forvrengning(!), men som en berikelse av lyden.

Kan du vennligst nevne andre 300B konstruksjoner av interstage typen? Takker.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hør nå her. Det er nå en gang slik at hjernen vår ikke nødvendigvis oppfatter 2. harmonisk forvrengning (og andre partalls forvrengningskomponenter) i passe dose som forvrengning(!), men som en berikelse av lyden.

Kan du vennligst nevne andre 300B konstruksjoner av interstage typen? Takker.
Gidder ikke høre på den belærende tonen din. Ordkløveriet ditt med JP er unødvendig. Ta det på pm om du har noe å bevise. Spec er spennende produkter. La det bli med det. Og lag gjerne en egen tråd om dine teorier.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
I og med vårt samarbeid med Rektangel AS, så er planen å kunne gi demo av Spec på våre Avantgarde TRIO oppsett. Men jeg kommer ikke til å stå der å påstå overfor kundene at Spec høres identisk ut med vår 300B TRON forsterker. Det ville vært særdeles uprofesjonelt når alle vil kunne høre forskjell 5 minutter etterpå.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Hør nå her. Det er nå en gang slik at hjernen vår ikke nødvendigvis oppfatter 2. harmonisk forvrengning (og andre partalls forvrengningskomponenter) i passe dose som forvrengning(!), men som en berikelse av lyden.

Kan du vennligst nevne andre 300B konstruksjoner av interstage typen? Takker.
Gidder ikke høre på den belærende tonen din. Ordkløveriet ditt med JP er unødvendig. Ta det på pm om du har noe å bevise. Spec er spennende produkter. La det bli med det. Og lag gjerne en egen tråd om dine teorier.
Belærende tone? Har du lest ditt eget innlegg?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hør nå her. Det er nå en gang slik at hjernen vår ikke nødvendigvis oppfatter 2. harmonisk forvrengning (og andre partalls forvrengningskomponenter) i passe dose som forvrengning(!), men som en berikelse av lyden.

Kan du vennligst nevne andre 300B konstruksjoner av interstage typen? Takker.
Gidder ikke høre på den belærende tonen din. Ordkløveriet ditt med JP er unødvendig. Ta det på pm om du har noe å bevise. Spec er spennende produkter. La det bli med det. Og lag gjerne en egen tråd om dine teorier.
Belærende tone? Har du lest ditt eget innlegg?
Ta det på pm, om du lurer på noe . Semantikk har ingen relevans for hvor adekvat beskrivelse av 300B er ifht Spec.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kall det gjerne semantikk. Jeg ser det som det det er - markedsføringshype.
Godt du er en entusiastisk bransjeaktør på andres vegne og deres produkter. Det gjør det enklere. Både ifht Spec. Og andre ting. :)
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Så hyggelig at du ser ut til å kjenne meg godt når det gjelder mine bidrag overfor andre aktører.

I denne sammenhengen er all PR god PR. Bare se på antall visninger for denne annonsen etter alle innleggene i det siste.

Men seriøst, Spec kan stå på egne bein når det gjelder lydsignatur og trenger ikke å støtte seg på "300B-analoger".
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Så hyggelig at du ser ut til å kjenne meg godt når det gjelder mine bidrag overfor andre aktører.

I denne sammenhengen er all PR god PR. Bare se på antall visninger for denne annonsen etter alle innleggene i det siste.

Men seriøst, Spec kan stå på egne bein når det gjelder lydsignatur og trenger ikke å støtte seg på "300B-analoger".
Du virker som en skikkelig kverulant. At du gidder å henge deg opp i noe slikt. Kan du ikke la det være med det at lydidealet til Spec konstruktørene er 300B og vintage rørutstyr? Hva er problemet ditt? Les testene hvis du gidder så ser du klare henvisninger til såkalt "rørlyd" fra Spec. Hva er det du vil bevise egentlig?

Jeg har blant mye hatt 2 x Spec og 300B monoblokker i eget system. Så jeg har ett visst sammenlignings grunnlag og er enig med Spec og andre i forhold til lydsignaturen. Hva du vil si til dine kunder må du jo selv avgjøre.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.251
Antall liker
105.629
Torget vurderinger
23
Er det "De sinte bransjeaktørers dag" i dag? :D
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.747
Antall liker
11.359
Torget vurderinger
2
Poenget mitt er at klangsignaturen til 300B bl.a. er farget av en andel med (2. harmonisk) forvrengning. Så hvordan skulle man klare å gjenskape den uten forvrengning? Du skriver vitterlig at de spiller som 300B, men uten forvrengning. Det er strengt tatt ikke mulig, om du skjønner hva jeg prøver å si. Men greit, la det være med det.
Nå vel. Har du hørt vellykkede interstage-konstruksjoner med 300B bestykning? Begrepet "forvrengning" er ikke akkurat det første som slår en. Lytter du på de beste Spec-forsterkerne, vil du definitivt oppleve en lydsignatur som minner sterkt om gode interstagekonstruksjoner. Det er klangspekteret som er fellesnevneren. Evnen til å gjenskape ekte akustikk, overtonestruktur, liv.

Mvh
Håkon Rognlien
Hva er poenget med innlegget ditt, Håkon?

Jeg går ut ifra at det er The Lars du sikter til da det ikke finnes mange interstage 300B-konstruksjoner der ute? Ja, jeg har hørt vellykkede 300B konstruksjoner og vi er sågar forhandler av rørforsterkere i ultra high-end klassen. Vi har for øvrig en TRON Discovery Reference 300B forsterker i demo og har hatt det i flere år nå. Så jeg er svært godt kjent med lydsignaturen til 300B.

Det er dog allmennkunnskap at forvrengning er en (positiv?) egenskap ved rør og det kommer man ikke unna uansett hvor god resten av forsterkerkonstruksjonen måtte være. Det burde du være den første til å være klar over med din erfaring..?
Har eid P4 balanced fra Audio Note et par år, disse er også vellykkede interstage med 300B. Lyden kjennetegnes av en ekstrem åpenhet, gjennomsiktighet, stramhet og med klanglighet som overgår det meste. Som nevnt i en annen tråd, er jeg ikke så opptatt av nøyaktig hvordan man får et anlegg til å ligne mest mulig på virkeligheten, men så vel Audio Note som Spec får dette til med helt forskjellige midler. Og sånn ca. dette var vel poenget med innlegget mitt, tenker jeg. :)

Mvh
Håkon Rognlien
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Er det "De sinte bransjeaktørers dag" i dag? :D
Det var ikke det i utgangspunktet :). Men jeg finner at det er en utidig innblanding fra en bransjeaktør i en annen bransjeaktørs tråd. Det synes jeg er ufint, slikt er unødvendig. Personlig er jeg heller ikke bransjemann (selv om gammel signatur henger ved), men hjelper den som har overtatt Bebop med litt småplukk. Har pt ingen kommersielle interesser i hifi-bransjen og så blir jeg sittende med slikt en Søndag :). Vel, burde vel bare ha oversett det hele.

Mvh
JP
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.251
Antall liker
105.629
Torget vurderinger
23
Ja, god ide - ikke sitte å file på magesåret unødvendig.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Er det "De sinte bransjeaktørers dag" i dag? :D
Det var ikke det i utgangspunktet :). Men jeg finner at det er en utidig innblanding fra en bransjeaktør i en annen bransjeaktørs tråd. Det synes jeg er ufint, slikt er unødvendig. Personlig er jeg heller ikke bransjemann (selv om gammel signatur henger ved), men hjelper den som har overtatt Bebop med litt småplukk. Har pt ingen kommersielle interesser i hifi-bransjen og så blir jeg sittende med slikt en Søndag :). Vel, burde vel bare ha oversett det hele.

Mvh
JP
Oversett det hele? Var det ikke du som kom på banen først for å vise nulltoleranse mot OT-innlegg? Voksent av deg å ta på deg offerrollen.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Håkon:

Her ble det satt likhetstegn mellom Spec og 300B. Klassiske 300B forsterkere er ikke kjent for sin realistiske lyd, men for sin tiltalende lyd.

Jeg noterer meg at interstage 300B løsninger har fjernet seg fra klassisk 300B ved at bl.a. forvrengning, som opprinnelig var en del av 300B's signatur, er vesentlig redusert.

Men om man da skal sammenligne med 300B, så burde man kanskje legge til hvilken type 300B konstruksjon det refereres til.

Nok sagt.
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Er det "De sinte bransjeaktørers dag" i dag? :D
Det var ikke det i utgangspunktet :). Men jeg finner at det er en utidig innblanding fra en bransjeaktør i en annen bransjeaktørs tråd. Det synes jeg er ufint, slikt er unødvendig. Personlig er jeg heller ikke bransjemann (selv om gammel signatur henger ved), men hjelper den som har overtatt Bebop med litt småplukk. Har pt ingen kommersielle interesser i hifi-bransjen og så blir jeg sittende med slikt en Søndag :). Vel, burde vel bare ha oversett det hele.

Mvh
JP
Oversett det hele? Var det ikke du som kom på banen først for å vise nulltoleranse mot OT-innlegg? Voksent av deg å ta på deg offerrollen.
Jeg er en sart og følsom sjel :).
JP
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Så hyggelig at du ser ut til å kjenne meg godt når det gjelder mine bidrag overfor andre aktører.

I denne sammenhengen er all PR god PR. Bare se på antall visninger for denne annonsen etter alle innleggene i det siste.

Men seriøst, Spec kan stå på egne bein når det gjelder lydsignatur og trenger ikke å støtte seg på "300B-analoger".
Uvanlig kverulering det hele. Henge deg opp i hvilken 300B konkret konstruksjon det er snakk om. Når det helt tydelig er tenkt abstrakt. At dette overstiger din fatteevne får så være, hvilke analogier Spec velger å ikke bruke burde ikke være noe problem. Kanskje bedre å få hørt den og så komme med hva en selv opplever som likhet, evt ikke? Jeg gleder meg til å prøve. Og stiller med blanke ark. Og uten å legge vekt på 300B, enda jeg har hørt mange, og eid noen.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Så '300B' er et abstrakt begrep for deg? Og du snakker om fatteevne? Det er for øvrig ikke Spec som har skrevet annonseteksten.

Jeg synes du fremstår noe historieløs med tanke på diskusjonens forløp i denne tråden. Jeg har svart på tiltale, intet annet. Og det er mere enn jeg kan si om deg som sånt sett blander deg inn i dette (for gøy?). Kanskje det er du som er kverulanten her for alt jeg vet?
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Så '300B' er et abstrakt begrep for deg? Og du snakker om fatteevne? Det er for øvrig ikke Spec som har skrevet annonseteksten.

Jeg synes du fremstår noe historieløs med tanke på diskusjonens forløp i denne tråden. Jeg har svart på tiltale, intet annet. Og det er mere enn jeg kan si om deg som sånt sett blander deg inn i dette (for gøy?). Kanskje det er du som er kverulanten her for alt jeg vet?
Ja, hva vet du... Det kan en lure på.. Hvis du sitter å påstår at alle 300B lyder likt så er det en spesiell tanke.. Og hvorfor legger du deg borti andre aktører sine tekster? Er dine tekster for det du promoterer det eneste rette? Må jo anta det i den form du legger opp til.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Du leser virkelig ikke andres innlegg, gjør du vel? Noen innlegg lenger opp så oppsummerer jeg jo at det finnes ulike 300B konstruksjoner. Jeg tar også innover meg at interstage-løsningen har en god del mindre forvrengning enn klassiske konstruksjoner.

De fleste av oss kjenner til de typiske 300B konstruksjonene som SE og PP. Noen av oss vet også at det finnes en tredje implementasjon som interstage. Håkon har dog ikke klart å forklare meg hva dette egentlig går ut på når jeg spurte ham om dette i en annen tråd for lang tid siden.

Jeg synes det er drøyt av en aktør å påstå i en annonse at klasse D (i dette tilfellet Spec) låter identisk med 300B. Om du ikke synes det, så får det være din mening. Vi er alle forskjellige.

Dette begynner å bli repetitivt, så med mindre det kommer noen ny interessant informasjon, om f.eks. interstage løsningen, så velger jeg å skygge banen.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.604
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Mye som er drøyt hva som blir påstått av bransjen. Enda mer sjeldent at en aktør søker å korrigere en annen i en bransjetråd. Sikkert og forfriskende. Og ikke lite irriterende til tider for trådstarter og første aktør. Men ikke noe å bry seg om. Best er det uansett å få hørt selv, kan låte hoppetau for alt en vet. Men egne ører er fint. Samt de som faktisk har hørt den.. :rolleyes:
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.747
Antall liker
11.359
Torget vurderinger
2
Håkon:

Her ble det satt likhetstegn mellom Spec og 300B. Klassiske 300B forsterkere er ikke kjent for sin realistiske lyd, men for sin tiltalende lyd.

Jeg noterer meg at interstage 300B løsninger har fjernet seg fra klassisk 300B ved at bl.a. forvrengning, som opprinnelig var en del av 300B's signatur, er vesentlig redusert.

Men om man da skal sammenligne med 300B, så burde man kanskje legge til hvilken type 300B konstruksjon det refereres til.

Nok sagt.
Jeg har hele tiden poengtert at Spec har mange likhetstrekk med nettopp 300B-bestykket interstage. Både i min artikkel om Spec's toppmodell og her i tråden. At jeg i tillegg har sagt noe generelt om det jeg har betegnet som gode rørforsterkere er forsåvidt korrekt, selv om disse ofte er noe "mer diffuse" (i mangel av et bedre uttrykk) i sin gjengivelse enn rene interstage-løsninger.

Mvh
Håkon Rognlien
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Mye som er drøyt hva som blir påstått av bransjen. Enda mer sjeldent at en aktør søker å korrigere en annen i en bransjetråd. Sikkert og forfriskende. Og ikke lite irriterende til tider for trådstarter og første aktør. Men ikke noe å bry seg om. Best er det uansett å få hørt selv, kan låte hoppetau for alt en vet. Men egne ører er fint. Samt de som faktisk har hørt den.. :rolleyes:
Vel, nå er det nå en gang slik at vi er samarbeidspartnere (så rart det enn måtte høres), og jeg hadde derfor ikke tenkt å kommentere på det her i tråden. Men når samarbeidspartneren din angriper deg for OT-innlegg, så lot jeg meg beklageligvis rive med.

Jeg har ikke på noe tidspunkt kritisert lyden til Spec i denne tråden, tvert imot.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Håkon:

Her ble det satt likhetstegn mellom Spec og 300B. Klassiske 300B forsterkere er ikke kjent for sin realistiske lyd, men for sin tiltalende lyd.

Jeg noterer meg at interstage 300B løsninger har fjernet seg fra klassisk 300B ved at bl.a. forvrengning, som opprinnelig var en del av 300B's signatur, er vesentlig redusert.

Men om man da skal sammenligne med 300B, så burde man kanskje legge til hvilken type 300B konstruksjon det refereres til.

Nok sagt.
Jeg har hele tiden poengtert at Spec har mange likhetstrekk med nettopp 300B-bestykket interstage. Både i min artikkel om Spec's toppmodell og her i tråden. At jeg i tillegg har sagt noe generelt om det jeg har betegnet som gode rørforsterkere er forsåvidt korrekt, selv om disse ofte er noe "mer diffuse" (i mangel av et bedre uttrykk) i sin gjengivelse enn rene interstage-løsninger.

Mvh
Håkon Rognlien
Takk for oppklaringen, Håkon.
 

Bebophifi12

Bransjeaktør
Ble medlem
01.05.2012
Innlegg
377
Antall liker
70
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Mye som er drøyt hva som blir påstått av bransjen. Enda mer sjeldent at en aktør søker å korrigere en annen i en bransjetråd. Sikkert og forfriskende. Og ikke lite irriterende til tider for trådstarter og første aktør. Men ikke noe å bry seg om. Best er det uansett å få hørt selv, kan låte hoppetau for alt en vet. Men egne ører er fint. Samt de som faktisk har hørt den.. :rolleyes:
Vel, nå er det nå en gang slik at vi er samarbeidspartnere (så rart det enn måtte høres), og jeg hadde derfor ikke tenkt å kommentere på det her i tråden. Men når samarbeidspartneren din angriper deg for OT-innlegg, så lot jeg meg beklageligvis rive med.

Jeg har ikke på noe tidspunkt kritisert lyden til Spec i denne tråden, tvert imot.
Du samarbeider heldigvis ikke med meg, jeg har ikke noe med driften av Bebop Hifi å gjøre! Jeg har ikke angrepet deg Alan, jeg startet tråden for Rise som ønsker min hjelp til litt småting. Du har blandet deg inn i en tråd, etter mitt skjønn urettmessig. Hvis Rise vil samarbeide med deg; Han om det.

JP
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
41.487
Antall liker
89.219
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
99
På tide med en opprydning fra en moderator i denne tråden!
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.251
Antall liker
105.629
Torget vurderinger
23
Er det "De sinte bransjeaktørers dag" i dag? :D
Hmm... som fryktet. Hvorfor er det så mange sinte og indignerte folk i denne hobbyen? Er det slikt over hele fjæla med andre interesser/fora også?
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.659
Antall liker
1.644
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Sluket:
Det er det voldsomme engasjementet som holder oss "småforhandlere" gående (og ikke inntektene (var det en overraskelse, he-he)), og dette engasjementet kan av og til gi negative utslag som i denne tråden. Og det ber jeg, for mitt vedkommende, om unnskyldning for.
 

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
56.251
Antall liker
105.629
Torget vurderinger
23
Helt i orden - det kan koke bra for oss alle... bare så påfallende akkurat i dag. Ikke bare denne tråden! Noe skal man jo holde på med, det er vel ikke snø i Trollkleiva enda heller..
 

Informasjon om bruker

Bebophifi12
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
70
Link til alle artikler
84
Bebophifi12 sine annonser
Bransjenyheter
Kaiser Kawero Classic - CES 2016

Kaiser Kawero Classic - CES 2016

  • 4
Det ble brukt en spesialutgave på messen av Kaisers toppmodell, mer informasjon finner du her hvis det er av interesse. " Kaiser Acoustic’s Kawero! Classic loudspeaker is exceptional inside and...
Fortsett
Bransjenyheter
KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

KAISER KAWERO CLASSIC - NY VERSJON

  • 49
Kaisers toppmodell har blitt enda bedre. Nytt av året er en ny RAAL bånddiskant som er en videreutvikling av den allerede meget anerkjente diskantenheten. RAAL blir av mange regnes som verdens...
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

ABSOLARE PASSION INTEGRATED I STEREO +

  • 6
Sitat: " Dette er den beste integrerte forsterkeren vi har hørt. Til nå ". Kan sees og høres hos Bebop Hifi i Ålesund. bebophifi
Fortsett
Bransjenyheter
ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

ABSOLARE OG KAISER CHIARA PÅ DEMO I ÅLESUND

  • 0
Dette er produkter i den desiderte high end klassen. Vi har dem på demo i Ålesund og har premiere på denne kombinasjonen 10/12 kl 18-21, Amfi Moa Langelandsveien 25, Ålesund Stokkbygget vest. Demo...
Fortsett
Bransjenyheter
Solgt!

Solgt!

  • 3
Til en som skjønte sitt eget beste. Bedre lyd for 30.000,- finnes ikke :) Gratulerer!
Fortsett
Bransjenyheter
Exogal dac med ekstern strømforsyning

Exogal dac med ekstern strømforsyning

  • 3
"Exogal Comet er en strålende DAC! Levende, klangfull, dynamisk og elegant. Farlig nær de aller beste markedet har å by på". Håkon Rognlien i sin hifi blogg. Vi mener at Exogal representerer...
Fortsett
Topp Bunn