Digitale avspillere Wyred 4 Sound Remedy Reclocker, erfaringer?

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.723
Antall liker
1.209
Sted
Siggerud
Det skjer selvfølgelig en del annet i livet enn HiFi, og i tillegg prøvde jeg ut et veldig annerledes høyttaleroppsett samtidig som reclockeren meldte sin ankomst og umiddelbart ble koblet opp. Det spilte såpass forskjellig fra det vante at jeg valgte være forsiktig med uttalelsene for å unngå meningsløst psykobabbel. På søndag ettermiddag byttet jeg tilbake til de vante apekassene, men har ikke rukket direkte sammenligning uten/med reclockeren ennå. Som vanlig har jeg brukt en MI-modda MF Tri-Vista DAC 21. Den eneste alternative DACen jeg evt kan variere med er å prøve inboarderen i Cambridge BD752, om DACen kan ha noe å si for reclockerens prestasjoner? Uansett, EpleTV’n som kilde profiterer helt klart på denne hjelpen, og låter mindre tynt og pistrete, det tilføres mer presisjon og luftighet/oppløsning i lydbildet. Objektene i lydbildet, instrumenter og vokal plasserer seg tydeligere, mer definert. Ikke overraskende, med en mer dedikert streamer som Bluesound er forbedringene mye av det samme, men i mindre grad. EpleTV’n har så langt hatt fordelen av WIMPs egen app, mens Bluesounds app har vært kjipere. Nå fikk Bluesound en etterlengtet update, hvor WIMPs anbefalte spillelister har kommet med, så nå er den også helt grei i daglig bruk. Kanskje et dyrt CD-drev med en veltilpasset DAC ikke har stort å hente på dette? Brukt i klassen for billige streamere synes jeg så langt Wyred4Sound er vel verdt pengene sine. Og det er vel der den primært er ment å brukes.
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
Denne minner meg veldig om en tilsvarende jitterboks Theta kom med for 15 år siden eller mer. Husker ikke hvorfor de ikke ble værende.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.123
Antall liker
3.254
Torget vurderinger
1
Dette er nok ikke noen ny oppfinnelse nei. Jeg hadde denne for nærmere 20 år siden koblet til deres DAC. Låt fortreffelig men taklet bare PCM 16/44,1 og ble satt bort da digital satellitt mottaker og DVD gjorde sitt inntog i heimen.

Audio_Alchemy_Digital_Transmission_Interface.jpg
 

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Høres ut som den er verdt pengene. Kjekt at den også kan brukes på andre ting som tv:)
Tror nesten jeg får bestille en også. Noen som vet om den selges i Norge?

A.J.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.723
Antall liker
1.209
Sted
Siggerud
Det finnes muligens en norsk importør, men jeg handlet i panikk og bestilte rett fra Wyred.
 

Petre

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2007
Innlegg
1.723
Antall liker
1.209
Sted
Siggerud
Det blir iaf ikke dyrere å kjøpe den i Norge, og så får du norsk strømtilkobling og garanti på kjøpet!
Jeg tar det nesten for gitt at du blir fornøyd med produktets ytelser.
Godt mulig de Audio Alchemy tingene var noe av det samme, jeg husker en kompis som var veldig gira på det for lenge siden.
Nå har det jo vært 15-20 år med tekniske fremskritt ( forhåpentligvis! ) siden den gang, som den omtalte femtoclocks nøyaktighet f.eks.
 

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Har fortsatt ikke fått noe svar på mail. Får ikke tak i de på telefon.

A.J.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.881
Antall liker
10.714
Torget vurderinger
10
Neida, her går det tregt. Dacen er på service nå så vi får se om et par uker.
Jeg kom på at jeg hadde en liten 220-110 v veggvorte liggende. Da kan jeg plugge den lille vorta til W4S i den.
220-110 v omformer fungerer også som støyfjerner så det er bare et pluss.
NB! Det kan også gjøres som et tweak på Sonos da den har automatisk 110/220 V inn.
 

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Noen som har funnet ut om denne selges av noen i Norge?

Er veldig i tvil om jeg skal gå for en (dyrere) løsning som Auralic Aries eller Mac Mini og Wiess INT202, eller om en remedy reclocker sammen med Sonos vil gi omtrent samme lydkvalitet.
For meg er det et krav at jeg kan bruke wimp hifi...

A.J.
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.881
Antall liker
10.714
Torget vurderinger
10
Buffalo Dacen min er litt kilen. Den sliter med å ta imot signaler fra Cullen mod SONOSen fra W4S, hadde dialog med W4S om dette, solgte den derfor da jeg opplevde Buffalo med vanlig Sonos som en forbedring i forhold til Cullen Sonod med Audio Note dac.

Det samme skjer nå. Virker som om W4S produktene og Buffalo ikke er en god match? Når det er sagt så har Buffaloen et galvanisk skille på spdifen og forøvrig rydder den vel greit opp i jitterproblematikken!

Noen som vil overta min splitter nye kun testet noen minutter nettopp nå? Tollfri pris. Alle papirer og garantier følger med:
 

Vedlegg

AJ_82

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.04.2011
Innlegg
420
Antall liker
126
Torget vurderinger
6
Hadde du vært en dag tidligere ute hadde jeg slått til, men nå er Sonos solgt og har bestemt meg for å prøve ut Auralic Aries.
Er nok uansett lett å selge og spent på tilbakemeldingen fra den som kjøper.

A.J.
 

Onkel Skrue

Medlem
Ble medlem
14.02.2010
Innlegg
22
Antall liker
9
Torget vurderinger
8
Bestilt meg en slik selv nå som skal brukes mellom Apple Tv og Peachtree Grand Pre. Blir spennende å se resultatet :)
 

Onkel Skrue

Medlem
Ble medlem
14.02.2010
Innlegg
22
Antall liker
9
Torget vurderinger
8
Da var den mottatt. Lyttet litt i kveld og igjen så forbauser det meg hvilke forbedringer som stadig er mulig å få til i stereoen... Det jeg opplever er at stemmer er mer naturlige. Der hvor kvinnestemmer tidligere har hatt en tendens til å bli slitsomme, går de høye tonene nå uten å gjøre vondt i ørene. Altså, er nok ikke dag og natt forskjell, men har noen partier i Katie Meluas "gold in them hills" som tidligere har blitt litt harde i toppen, som nå høres mer behagelige og naturlige ut.

Videre synes jeg bakgrunnen har blitt litt mørkere, noe som gir dypere og større lydbilde. Instrumentene står litt mer for seg selv, noe som også gjør at lyden generelt sett blir mer behagelig også når det er mye som skjer i enkelte partier. Noe mer detaljer i toppen tror jeg også.

brukes sammen med Apple TV, og det kan jo være mye av grunnen til den relativt store forskjellen. Apple TVen er vel ikke kjent som best på lydkvalitet.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.123
Antall liker
3.254
Torget vurderinger
1
Flere som begynner å få erfaring med denne nå?

Er fortsatt interessert i om noen har prøvd den mellom en god cd-spiller og dac?
 

Onkel Skrue

Medlem
Ble medlem
14.02.2010
Innlegg
22
Antall liker
9
Torget vurderinger
8
Så en kommentar på en australsk side hvor en hadde testet litt mellom CD spiller og DAC. Konklusjonen ble at forskjellen var svært liten med og uten Remedy. Dog var dette mellom en lavpris CD-spiller og DacMagic, altså ikke veldig high-end. Men resten av anlegget som ble brukt ser ut til å være av den dyrere sorten.

Her en lenke:
Wyred 4 Sound Remedy reclocker - Page 3 - Digital, DACs & Computer Audio - StereoNET
 

Onkel Skrue

Medlem
Ble medlem
14.02.2010
Innlegg
22
Antall liker
9
Torget vurderinger
8
Nå så jeg at enda en har prøvd mellom CD og DAC i samme tråden. Han rapporterer nokså stor forbedring med Remedy.
 

ECI

Medlem
Ble medlem
10.12.2015
Innlegg
7
Antall liker
0
Foreløpig skuffet over Remedy

Først - god kveld, godtfolk. Gjør herved min entré her på forumet. Det begynte med... osv, dere kjenner leksa. Jeg kjøpte en brukt Wyred4Sound Dac. Med lett hjerte solgte jeg Cambridge DacMagic-en. Jeg har aldri opplevd maken til løft i klang, presisjon, perspektiv etc i musikken. Alt ble bedre, voldsomt mye bedre. Selv kona, som er null interessert, løftet blikket og konstaterte at dette var et lurt kjøp. Så fikk jeg tips om Remedy, som skulle løfte kvaliteten ytterligere. Den kom kjapt rett fra fabrikk, men jeg ble skuffet. Mulig Remedy trenger innbrenning, men jeg fikk en opplevelse av at lyden ble mer komprimert og mer unaturlig, spissere i diskanten samtidig som den falt litt sammen i dybden, sammenlignet med vidunderlyden (i alle fall i mine ører) som kommer med AppleTV-en med fiber (Toslink) direkte til Dac-en. Ny post kommer etter mulig innbrenning. Evt legger jeg den ut for salg. Anmelderne skriver jo med fløyelskrift når de skal beskrive dingsen. Signalveien er Tidal HiFi-AppleTV-Wyred4Sound Dac-balansert til ECI5, som fôrer Monitor Audio RX6. God jul, folkens. ???
 

ECI

Medlem
Ble medlem
10.12.2015
Innlegg
7
Antall liker
0
God romjul, folkens. Ett år er gått, og vel så det, siden jeg fortalte om min skuffelse over Wyred4Sounds Remedy. Etter drøyt 200 innbrenningstimer løsnet den, og jeg har jo sviktet løftet om oppdatering. Den kommer her. Resultatet er strålende. Så skal det sies at jeg siden har kjøpt Auralic Mini for streaming av Tidal HiFi, og derved eliminert behovet for Remedy. Likevel beholder jeg den, rett og slett fordi den gir et svært hørbart løft i lydbildet. Kan hende jeg vurderer å gå så langt som å si at Remedy (som reklokker signalet - ikke spør meg hvordan eller hvorfor, teknikk er av underordnet interesse) kanskje bør vurderes av flere. Eller tilsvarende reklokking. Auralic Aries gir som kjent full pakke.
 
Topp Bunn