X-Cell lever i matrixen med katta & Nico

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja.. da var nok en slik talentløs Youtube video ute.. bommet nok litt med høyden på mobilen da jeg valgte å ha litt støtte på den for å ikke skjelve.. men etter ca 2min og 30sek hever jeg den i mere korrekt høyde.. :)

Sangen er fra Lee Ritenour.. heter vel maybee tomorrow :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Utfra man kan høre av lyden via YouTube er den godkjent ;) Er det bare videoen eller er de nesten i grenseland informativ i diskant?
    Syns der er antydning til skare s`er. Hører på det via Momentum øreklokkene. Det ser jo unektelig flitt ut og :) Har du subben av
    eller på under opptaket?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Suben er av :) er nok opptaket som svikter.. hørte det selv via tv og lydplanken og det er tydelig at lyden dempes av mic'en.. spilte kansje noen db for høyt for mic'en sin del :)

Hører ingen tegn til noe bergenser S'er :)

Nå står de vel også og spiller liniært.. kan switche over med 3db økning på diskant om man ønsker.. men syns de spiller hakket bedre slik :)

Blir morro og få REL sub'en og høre hvordan det blir med den integrert skikkelig.. men sub er overhode ikke en nødvendighet.. Jeg måtte faktisk gå fram å sjekke om sub'n sto på for jeg syns de spilte dypt.. :) men sub'en har ikke noe signalkabler inn i seg engang så ganske så umulig å få lyd av den! :p

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Edit... Det er ikke Bergenser S`er... Men Bergenser R`er om så var :)
    Ikke lett å få reakistisk lyd fra mic fra mobil og YouTube. Men en indikasjon gir det ;)
    Da får man sikkert en oppdatering når Rel er i hus og integrert godt. Skaper selvsagt
    en helhet i lyden hvis man har så stort rom at stativmodeller ikke henger fullt ut.
    På mine 20 kvm er det nok bass med Dynaudio. De går dypt nok også i mine ører :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Edit... Det er ikke Bergenser S`er... Men Bergenser R`er om så var :)
    Ikke lett å få reakistisk lyd fra mic fra mobil og YouTube. Men en indikasjon gir det ;)
    Da får man sikkert en oppdatering når Rel er i hus og integrert godt. Skaper selvsagt
    en helhet i lyden hvis man har så stort rom at stativmodeller ikke henger fullt ut.
    På mine 20 kvm er det nok bass med Dynaudio. De går dypt nok også i mine ører :)
    hehe, ja r'ene er værst.. men skarrer det så skarrrrer det :)

REL'en slo jeg til på før pandium kom.. etter lyden å dømme så er den ikke nødvendig :) men kansje den vil gjøre ting enda bedre.. med exposure som drivkraft er det i allefall null som mangler.. med ny oppsettet som er på vei kan jo lydbildet bli noe helt annet, så greit å ha den i backup :)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Jo du høres jo fornøyd ut med oppsettet.... Men hva er det som er på vei igjen? Enda noe nytt i X-Huset? :)
    Eller er det for butikken sin del?

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    oppsettet pr nå er ganske ok ja :) det som kommer nå er både for butikk og litt for min del :) velger å ikke gå ut med noe merkenavn enda.. men jeg gleder meg ;)

oyvindl85

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Antall liker
    2.249
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da får man vente enn så lenge med svaret din luring :) Men du lider ingen nød med det du har per dags dato ;)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    ja må nok holde noe litt tett en stund til.. men dukker vel opp litt info fremover.. kansje tilogmed i lyd og bilde og stereopluss? ;)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Tja.. da var nok en slik talentløs Youtube video ute.. bommet nok litt med høyden på mobilen da jeg valgte å ha litt støtte på den for å ikke skjelve.. men etter ca 2min og 30sek hever jeg den i mere korrekt høyde.. :)

Er en del gjenklang hjemme hos deg hørte jeg , hørte det du la ut gjennom anlegget mitt , og da hører du klart gjenklang i rommet synes det hørtes så lyst ut.

Imagine

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    sliter ikke med at det er lyst her i det hele tatt :) er nok kvaliteten på mic som gjør slike ting :)

pr nå syns jeg lyden er ganske så liniær, det er mere overraskende hvor dypt og mye bass det bor i disse som slår meg med lyden.
    Rommet er stort og mange krinker og kroker, så det har nok helt sikkert en klang, men som sagt, det låter totalt annerledes å sitte i sweetspot enn youtubespot! :)

Sånnsett blir rom nr 2 bedre og showroom til slutt når det er bygd enda bedre :)

Imagine

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    sliter ikke med at det er lyst her i det hele tatt :) er nok kvaliteten på mic som gjør slike ting :)

pr nå syns jeg lyden er ganske så liniær, det er mere overraskende hvor dypt og mye bass det bor i disse som slår meg med lyden.
    Rommet er stort og mange krinker og kroker, så det har nok helt sikkert en klang, men som sagt, det låter totalt annerledes å sitte i sweetspot enn youtubespot! :)

Sånnsett blir rom nr 2 bedre og showroom til slutt når det er bygd enda bedre :)
    Ja micen på samsung blir annerledes , er sikkert noe små fantastiske høyttalere du har fått deg der , har lest litt om di og så også di hadde gulv høyttaler og i pandion , skal få hørt både stativ modellen og gulv modellen. Men synes gulv modellen hadde en stiv pris , her har jeg heller gått for imagine t3 di må du få hørt :)

Imagine

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Stiv pris, men tror de er verdt det.. Nå er også en enda større modell på tur.. Pandion 50.. og den ser meeeget lekker ut.. den vil nok seile inn på førsteplassen over "ønsker seg til jul de neste 50år" listen min :) Regner med prisen på den nok blir i 100k klassen..

Men arbeidet som er gjort og ligger bak utviklingen av Pandion 2 er så spesiell at det alene gir enda mer eierglede :)

Det er den første høytaleren som er bygget for et åpent fora, prosessen kan leses om her: Højttaler Q113 | Ingeniøren

Rene.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Antall liker
    44
    Jaja, nu skal du ikke gøre pandion bedre end de er. Spiller fint men ingen revolution. Det er jo bare gamle scanspeak enheder der sidder i. Dynaudio focus 160 ville jeg til hver en tid foretrække. Men de højttalere kan din exposure slet ikke spille op.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jaja, nu skal du ikke gøre pandion bedre end de er. Spiller fint men ingen revolution. Det er jo bare gamle scanspeak enheder der sidder i. Dynaudio focus 160 ville jeg til hver en tid foretrække. Men de højttalere kan din exposure slet ikke spille op.
    Smaken er som baken.. noen liker sidene.. andre liker hullet i midten.. :) og andre er også uvitene :)

Rene.J

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.01.2015
    Antall liker
    44
    Men de spiller godt de Pandion, det er helt sikkert.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja de spiller godt.. de spiller så godt de kan.. og jeg kan ikke gjøre dem bedre enn de er uansett hvor mye jeg prøver... men.. ser ikke noe grunn til å prøve heller.. :)

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.215
    Torget vurderinger
    1

Begynner å bli små-interessant. 8)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

Begynner å bli små-interessant. 8)
    Joda. Kommer seg mer å mer.
    Noen småtweeks skal gjøres og noe nytt er på vei også.

Rel suben er på plass.. men den må jeg ærlig talt si ikke imponerer meg.. så den havner nok på torget så fort jeg får tid.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.215
    Torget vurderinger
    1
    En Rel sub som ikke imponerer..? :rolleyes:

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Har personlig ikke tro på at en sub er riktig supplement til musikk, utover kanskje elektronisk musikk.

Hørte at X-Cell'n har bestilt seg et par slike.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Har personlig ikke tro på at en sub er riktig supplement til musikk, utover kanskje elektronisk musikk.

Hørte at X-Cell'n har bestilt seg et par slike.
    Da hadde jeg blitt huslaus 😅 står 3 par høytalere på spisestuen nå.. klipsch rp280, proac respons 2.5 kloner og q acoustics concept 20 med orginale stativ.. hadde de der fra cerwin kommet ville det vel tøyd min kjæres strikk litt for langt..

Vurderte bestille rf7 på tilbud i helgen men.. skal selge litt først 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Mer spent på om det dukker opp en større Klipsch til helga/uka :)

Uansett, grattis med en "ny" gjenganger.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei dukker ikke opp noe klipsch her.. har rp280 stående når den lysta kommer :)

The Last One

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Nei, det dukker vel opp noe annet....

Du har lagt ut Exposure for salg. Det går kjapt i svingene hjemme hos deg om dagen.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei, det dukker vel opp noe annet....

Du har lagt ut Exposure for salg. Det går kjapt i svingene hjemme hos deg om dagen.
    System Audio Pandion 2 har jo alleredet dukket opp vet du :)

Ja lufter det for salg.. har litt lyst på et par Electrocompaniet AW180 som kan stå pent ved racket :)

Også er det vel på tide og rydde litt i alt før man har tøyet strikken for langt hos fruen.. :) 3 par høytalere i spisestuen som står til pynt vet jeg ikke hvor lenge hun godtar.. :p

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    SA og Primare er jo en nær optimal match. Gutten har vel blitt glad i Pandion ;-)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.225
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Blir morro og høre hva du syns.. jeg er ved veis ende nå angående elektronikken føler jeg ������
    Hva skjedde med det ???

:):):) ve
    Er fortsatt ved veis ende vet du.. der man står er altid enden inntil nye veier bygges ;)
    Dette er jo min gamle I32 så den er unnskyldt ;)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    58.565
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Blir morro og høre hva du syns.. jeg er ved veis ende nå angående elektronikken føler jeg ������
    Hva skjedde med det ???

:):):) ve
    Er fortsatt ved veis ende vet du.. der man står er altid enden inntil nye veier bygges ;)
    Dette er jo min gamle I32 så den er unnskyldt ;)
    Hehe,skal nok se det kommer mye inn der i løpet av årene ;)

O

TheFlair

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.06.2014
    Antall liker
    73
    Trådens tittel inkluderer passende nok "The road so far", og det heter seg at veien blir til mens man går, så jeg vil gi filosofen X-Cell helt rett i å være ved veis ende hver gang han er fornøyd med elektronikken. Men så får han sikte på nye høyttalere i horisonten, og da skjer det ting :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn