X-Cell rører med Nico og Canor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Etter å ha sett alt for mange videoer på YouTube med Paul så er det ikke noe tvil. PS audio er gullgåsa..

Så da måtte man jo kjøpe..

20241209_005913.jpg

Og nå er det så fult her at greia fra oldtiden må forlate :)
    20241208_160709.jpg

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Julen overlevd..

Og siden det er mørkt, trist, regn og storm ute så får rørene stå for litt ekstra varme i dag før strømmen eventuelt går 🤣

20241225_171935.jpg

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.922
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    De store PS Audio ampene er bra, de små ikke så mye🥸. De jeg hadde her ble litt slitsomme.
    De er langt fra slitsomme her :) ganske så behagelige og minner veldig om klasse a, men uten alle svakhetene :)

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Nei nytt år og nye muligheter.. kanskje..

Tenker det er på tide å rydde litt i galskapen.
    Primaluna går ut da jeg tenker en rør preamp til m700 blir veien videre(for nå).

Alternativt kunne jeg også solgt alt å gått for en annen rør integrert.. Canor eller Octave er fristende å prøve.

Har jo også et par B&W PM1 stående i esken sin og de blir nok ikke tatt fram med det første. Så vurderer å gå over dem kjapt å ta noen bilder og legge dem for salg med et par tilhørende solide Target stativ.

Og kanskje man skal prøve å finne en lokal helt som har lyst til å ta vare på clonene videre. Synes de fortjener å bli brukt :)

Jaja.. vi får sjå hva som skjer 😆

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Fint å avslutte kvelden med en gjennomlytting av nye Tremonti albummet :)

Tremonti-TEWSUH_Cover.png

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Tja, hva skal man si.. Posten. Det er jo veldig tydelig at de ikke driver helt etter boken og det vises jo klart å tydelig at de forskjellsbehandler litt.

Avtalt bytte av noe med en trivelig kar i Trøndelag.. vi leverte inn pakkene rimelig identisk på mandag litt over klokken 12.

I dag kan han hente ut pakkene som ble sendt fra Narvik på Tiller.. pakken som er på tur til meg ligger enda på Tiller..

Kjenner man kan bli særdeles irritert av mindre..

Screenshot_20250122_183719~2.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.934
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med spennende forsterker! Tror aldri jeg har hørt noe fra den produsenten. Du får skrive litt etter du har hatt den en stund 😊

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Gratulerer med spennende forsterker! Tror aldri jeg har hørt noe fra den produsenten. Du får skrive litt etter du har hatt den en stund 😊
    Nei er vel kansje ikke for mange som har hoppet inn i galskapen enda.. er jo ikke akkurat budsjett vennlige saker Canor lager.. men jo mer jeg leste jo mer "må ha" følelse fikk man.. så da var det bare å hoppe i det.

Var veldig usikker på om 2x40w ville være nok til Eggleston.. syns jo faktisk Primaluna med 2x70w var helt i grenseland.. Men kjørte kjapt igjennom samme syretest i går og konklusjonen er pr nå at en av merkene lyver.. Canor har vesentlig mere kontroll og det høres ut som det er mere muskler i den enn primaluna.

Kan vel ligge noe i at Canor er klasse A og at man blir lurt litt av noe psykoakustisk.. men det får være.. Er bare happy med at det låter knall pr nå og at 2x40w ikke ble pinglete :)

Og av en eller annen grunn så tenkte jeg at Canor ikke var så voldsomt stor.. fikk jo sjokk når de kom med esken på posten og akutte bekymringer for om den skulle få plass i selv en stor bil som Skoda superb.. men det gikk og gliset ble stort når jeg pakket den ut.. har ikke sett noen bokser enda som matcher byggekvaliteten og hvor sykt solid den kjennes ut. Men canor kan jo noe om produksjon.. de har jo vært OEM for flere merker der ute i noe tid :)

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.922
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Nei er vel kansje ikke for mange som har hoppet inn i galskapen enda.. er jo ikke akkurat budsjett vennlige saker Canor lager.. men jo mer jeg leste jo mer "må ha" følelse fikk man.. så da var det bare å hoppe i det.

Var veldig usikker på om 2x40w ville være nok til Eggleston.. syns jo faktisk Primaluna med 2x70w var helt i grenseland.. Men kjørte kjapt igjennom samme syretest i går og konklusjonen er pr nå at en av merkene lyver.. Canor har vesentlig mere kontroll og det høres ut som det er mere muskler i den enn primaluna.

Kan vel ligge noe i at Canor er klasse A og at man blir lurt litt av noe psykoakustisk.. men det får være.. Er bare happy med at det låter knall pr nå og at 2x40w ikke ble pinglete :)

Og av en eller annen grunn så tenkte jeg at Canor ikke var så voldsomt stor.. fikk jo sjokk når de kom med esken på posten og akutte bekymringer for om den skulle få plass i selv en stor bil som Skoda superb.. men det gikk og gliset ble stort når jeg pakket den ut.. har ikke sett noen bokser enda som matcher byggekvaliteten og hvor sykt solid den kjennes ut. Men canor kan jo noe om produksjon.. de har jo vært OEM for flere merker der ute i noe tid :)
    Hørte den på Horten messa, den låt bra der. Fikk jo ikke hørt så mye så det er vanskelig og danne seg en exakt mening. Men det var ikke noe som ga "ulyder" i ørene😁. Den hadde nok funket fint på Tannoyene mine også, men ørene mine er ikke helt tunet for rør lenger😢.

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    10.362
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Hørte den på Horten messa, den låt bra der. Fikk jo ikke hørt så mye så det er vanskelig og danne seg en exakt mening. Men det var ikke noe som ga "ulyder" i ørene😁. Den hadde nok funket fint på Tannoyene mine også, men ørene mine er ikke helt tunet for rør lenger😢.
    Nei ulyder har den ikke 🤣

Når ørene begynner å tulle så blir det ikke enkelt. Heldigvis tåler mine enda en del, men er allergisk mot skarpt topp. Men det har man ikke her nå :)

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    9.934
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13

Høres spennende ut 👍🏻
    Er fint med headroom og alt det der, men generelt så trengs det færre watt enn man skulle tro. Så ikke i tvil om at det låter både kraftig og bra 😊

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn