|
Må si meg enig, syns det lukter av svindel når man må ha bilen på verksted for å få byttet noe så basalt som lyspærer, og det fort ender med å koste flere tusen.Will do. Var ikke dyre de der heller, har hørt skrekkhistorier om 2-3k. Faens landeveisrøvere, xenon og nyere biler generelt.![]()
Det er perverst, skulle likt å vite forklaringen på den prisen for den jobben. Mange verksteder suger jo bare ut den gamle oljen også i steden for å tappe den ned fra bunnpluggen.^Slår deg! 4 600,- +mva. Skifte av olje, og filter på LandRover..
For EN?Skiftet 1 stk xenon-pære på min BMW 5-serie på torsdag forrige uke.
Fikk faktura i posten i går; har nettop kommet meg opp fra gulvet!
5.400.-
!*€#!!!
YupFor EN?Skiftet 1 stk xenon-pære på min BMW 5-serie på torsdag forrige uke.
Fikk faktura i posten i går; har nettop kommet meg opp fra gulvet!
5.400.-
!*€#!!!
Den hadde jeg protestert kraftig på gitt!YupFor EN?Skiftet 1 stk xenon-pære på min BMW 5-serie på torsdag forrige uke.
Fikk faktura i posten i går; har nettop kommet meg opp fra gulvet!
5.400.-
!*€#!!!
![]()
Ja, kan da ikke la de dø i synden uten å ta meg med dem!Den hadde jeg protestert kraftig på gitt!YupFor EN?Skiftet 1 stk xenon-pære på min BMW 5-serie på torsdag forrige uke.
Fikk faktura i posten i går; har nettop kommet meg opp fra gulvet!
5.400.-
!*€#!!!
![]()
Vet det kan være kleint å skifte pærer på enkelte merker/modeller men denne henger ikke på greip.Ja, kan da ikke la de dø i synden uten å ta meg med dem!Den hadde jeg protestert kraftig på gitt!
Jeg hadde regnet med 1/10, fryktet 1/5 og besvimte av 1/1-del.
Du glemmer følgende faktor i din ellers uangripelige logikk: Hvor Bor Du.Original (ja, særlig) BMW pære..mye bedre selvsagt, nano og greier.. 2.100,- 2 verkstedtimer a kr. 1.195,- verkstedmateriel, twistdott, skjemaskriving, blind-driting 0,5 t., fakturagebyr, julebordtilskudd + moms og vi runder 5 lakser elegant.
At det kreves mye demontering for å bytte lyspærer burde vel strengt tatt dekkes av produsenten?Nyere Volvo. V50, C30 , V70, S60, V60 har lykter som bare er festet med 2 pinner. Dra opp låsepinner og
dra lykten ut. Fri tilgang til baksiden av lykten. Det burde flere tatt lærdom av
Mange biler i dag er faktisk konstruert slik at det må demonteres MYE dill for å komme til.
I de verste tilfeller må faktisk støtfangeren foran av for å få ut lykt og komme til pærene.
Så da er det klart pengene og timene triller avgårde.
Det er da totalt uakseptabelt at det skal koste tusenvis av Kr å bytte en forbruksdel!Neppe. Det holder juridisk å skrive søk merkeverksted i manualen. You've been warned! - by professionals. Kanskje like greit da folk flest forbinder Xenon med gresk mytologi.
Bilverksteder er gjerne kjeltringer uansett. Ved forrige bilreperasjon var laveste tilbud 11k og høyeste 28k.Det er da totalt uakseptabelt at det skal koste tusenvis av Kr å bytte en forbruksdel!Neppe. Det holder juridisk å skrive søk merkeverksted i manualen. You've been warned! - by professionals. Kanskje like greit da folk flest forbinder Xenon med gresk mytologi.
Jeg er egentlig ganske enig i det. Man må nesten se på det som dårlig ingeniør/designjobb hvis hele fronten må demonteres for å få byttet pærer, enten det er halogen eller xenon. Jeg har registrert mange "enarmede banditter" ute på veien nå i høst. Det er faktisk forståelig at noen dryger litt med pæreskift hvis man vet at det koster mange tusen å få byttet. Det hjelper heller ikke at man blir stoppet av politiet og geleidet til nærmeste bensinstasjon - man får jo ikke skiftet uansett.Det er da totalt uakseptabelt at det skal koste tusenvis av Kr å bytte en forbruksdel!
;DSkiftet Xenonpære på en Mercedes E-klasse 2001 modell her forrige dagen. 40 kr for to stk. pærer. Gjort på minutter.
Hvor får du xenon pærer til 20 kr stk?Skiftet Xenonpære på en Mercedes E-klasse 2001 modell her forrige dagen. 40 kr for to stk. pærer. Gjort på minutter.