C
Cyber
Gjest
Hvordan vil dere si XA8800 blokkene spiller, ser jo unektelig spennende ut og prisen hos Audiofoni er jo lavere enn importsummen hos nysound...
"glem" dem så blir ikke ventetiden så lang ;DElektron skrev:Vel, vel så bestilte jeg Fp-gold strømkabler på eget iniativ. Venter på pakke, venter på pakke!
Har du fått dem i hus.?Elektron skrev:Jepp! (Nå ble jeg egentlig litt nervøs).
HeiDr.Evil skrev:FP-Gold blir betydelig bedre når de har blitt innspilt. Lyden blir mer homogen, diskanten blir integrert med resten, mellombassen blir fastere og dypbassen blir dyyyp og ren. Rommet og rommets reflekser blir også tydeligere.
Gled deg. ;D
Jeg hadde tidligere Xindak PC-03. Disse kablene satt svært løst i apparatkontaktene og hadde svært dårlig kontakt.Necroth skrev:Bruker Xindaks fabelaktige FS.01 til høytalerene og PC.03 på strøsiden til aktive bassene. Kan ikke si meg annet enn at dette er jammen mye kabel for penga.
Rotekroken skrev:Mine erfaringer med Xindak er akkurat som du beskriver "up"..
Xindak er en meget god kabel for de som liker en "musikalsk" kabel, i mangel på et bedre ord så er det musikalitet som jeg bruker på Xindak..
Xindak kan gi skikkelig med liv i et ellers tamt og kjedelig oppsett, noen liker dette mens andre hater det..
-Kjell
De fleste vet vel det, det er vel ikke snakk om å tilstrebe en logisk / semantisk perfekt framstilling /retorikk her på forumet. Da må nok de fleste av oss gå språkbruken sin i sømmene. Det er vel greit nok å bruke begreper som de fleste av oss mener kommuniserer greit?? Eller skal vi tilstrebe en perfekt norsk?up skrev:Rotekroken skrev:Mine erfaringer med Xindak er akkurat som du beskriver "up"..
Xindak er en meget god kabel for de som liker en "musikalsk" kabel, i mangel på et bedre ord så er det musikalitet som jeg bruker på Xindak..
Xindak kan gi skikkelig med liv i et ellers tamt og kjedelig oppsett, noen liker dette mens andre hater det..
-Kjell
Viss du mener at "musikalsk" betyr betoningen er jeg enig. I den dominerende øvre mellomtone i disse kablene høres en viss sløring og skårer derfor mindre bra på fokus og rom.
Ordet "musikalsk" omhandler evnen hos et levende vesen, og ikke instrumenetet eller et musikkanlegg. Dette ordet er populært men brukes feilaktig i mangel av en konkret definisjon av lydopplevelsen.
up
Dr.Evil skrev:De fleste vet vel det, det er vel ikke snakk om å tilstrebe en logisk / semantisk perfekt framstilling /retorikk her på forumet. Da må nok de fleste av oss gå språkbruken sin i sømmene. Det er vel greit nok å bruke begreper som de fleste av oss mener kommuniserer greit?? Eller skal vi tilstrebe en perfekt norsk?up skrev:Rotekroken skrev:Mine erfaringer med Xindak er akkurat som du beskriver "up"..
-Kjell
Viss du mener at "musikalsk" betyr betoningen er jeg enig. I den dominerende øvre mellomtone i disse kablene høres en viss sløring og skårer derfor mindre bra på fokus og rom.
Ordet "musikalsk" omhandler evnen hos et levende vesen, og ikke instrumenetet eller et musikkanlegg. Dette ordet er populært men brukes feilaktig i mangel av en konkret definisjon av lydopplevelsen.
up
Med vitenskapelig undring UP, hvordan vet du at det er den ene kabelen som betoner og ikke den andre? ???
Ja da, dette er jo meningsutveksling på høyt nivåup skrev:Dr.Evil skrev:De fleste vet vel det, det er vel ikke snakk om å tilstrebe en logisk / semantisk perfekt framstilling /retorikk her på forumet. Da må nok de fleste av oss gå språkbruken sin i sømmene. Det er vel greit nok å bruke begreper som de fleste av oss mener kommuniserer greit?? Eller skal vi tilstrebe en perfekt norsk?up skrev:Rotekroken skrev:Mine erfaringer med Xindak er akkurat som du beskriver "up"..
-Kjell
up
Med vitenskapelig undring UP, hvordan vet du at det er den ene kabelen som betoner og ikke den andre? ???
Det er ikke snakk om perfekt restorikk, men prinsippielt feil og overfladisk ordbruk etter min mening, og det må jeg vel få lov å mene.
Betoning karakteriseriser jeg ut i fra et gjennomsnitt jeg mener jeg har hørt på andre produkter, og i en viss grad å høre om det er gjennomgående områder som dominerer mer enn andre. Ikke videnskapelig, men slik det er riktig for meg.
up
Hei, får melde meg inn her jeg og. Bruker Xindak pwr kabler til de fleste komponeter. En salig blanding fra gold til 03.lark skrev:Jeg hadde tidligere Xindak PC-03. Disse kablene satt svært løst i apparatkontaktene og hadde svært dårlig kontakt.Necroth skrev:Bruker Xindaks fabelaktige FS.01 til høytalerene og PC.03 på strøsiden til aktive bassene. Kan ikke si meg annet enn at dette er jammen mye kabel for penga.
Det var nok å bevege litt på kabelen, så sloknet forsterkeren. Og tro det eller ei, det påvirket også lyden dramatisk i negativ retning.
Hei motoren, de skarpe sss'ene er nesten borte!! Så Dac'en i DAC-5 er nok ikke helt identisk den i Muse DeLuxe 1.0. Takk for tipsetmotoren skrev:heisann saltydog.
ser du har koblet til dacen,fikk du bukt med sssene nå eller??
håper du kommer med et inntrykk før og etter dacen.
ha en fortsatt god dag
mvh
Det må jo også understrekes at ulike rør vil gi ulik signatur, så selv med samme kretser, så ville man kunne oppleve forskjeller i lydsignatur dersom man har ulike rør i kretsen.SaltyDog skrev:Hei motoren, de skarpe sss'ene er nesten borte!! Så Dac'en i DAC-5 er nok ikke helt identisk den i Muse DeLuxe 1.0. Takk for tipsetmotoren skrev:heisann saltydog.
ser du har koblet til dacen,fikk du bukt med sssene nå eller??
håper du kommer med et inntrykk før og etter dacen.
ha en fortsatt god dag
mvh
Hei Biffig, se innlegget mitt ovenfor. Forskjellen kan jo også skyldes at en med DAC-5 kan velge oppsamplings-frekvens, 96 kHz eller 192 kHz. Uansett så synes jeg at den separate dac'en gjør en bedre jobb enn den innebygde i Muse DeLuxe 1.0.Biffig skrev:Jeg ser det er noen av dere som har både muse deluxe ca-spiller og DAC-5. Jeg trudde det var så godt som identisk dac i begge disse to jeg?? Hva er da vitsen med begge deler?
Jeg skal hente meg en DAC-5 litt senere i dag, så da håper jeg at jeg kan kalle meg en venn av merket jeg også
Skal bli spennede å se hva denne kan tilføre i mitt "iskalde" anlegg.
Nå har vel Xindak kommet med en ny og oppgradert Muse DeLuxe 1.0, mulig at den er mer lik Dac 5, men den gamle(jeg har) skiller seg bla. som du sier, ved annen samplingfrekvens. Jeg forsøkte en Dac 3, men kunne da ikke høre særlig forskjell. men et rørbytte på spilleren derimot, var mer som å skifte spiller! Forbedringer på absolutt alle parameter. Dac 5 har jeg derimot ikke prøvd...enda.SaltyDog skrev:Hei Biffig, se innlegget mitt ovenfor. Forskjellen kan jo også skyldes at en med DAC-5 kan velge oppsamplings-frekvens, 96 kHz eller 192 kHz. Uansett så synes jeg at den separate dac'en gjør en bedre jobb enn den innebygde i Muse DeLuxe 1.0.Biffig skrev:Jeg ser det er noen av dere som har både muse deluxe ca-spiller og DAC-5. Jeg trudde det var så godt som identisk dac i begge disse to jeg?? Hva er da vitsen med begge deler?
Jeg skal hente meg en DAC-5 litt senere i dag, så da håper jeg at jeg kan kalle meg en venn av merket jeg også
Skal bli spennede å se hva denne kan tilføre i mitt "iskalde" anlegg.
Dac 5 tror jeg kan være et kjempe kjøp om du allt har en kilde du kan bruke, men om du kjøper den kombinasjonen du skisserer så har du jo ikke særlig oppgraderingsmulighet...torem skrev:Hei,
Jeg har ingen erfaring med Xindaks, men ser jo at prisene der i gården er svært fristende
Lurer litt på ut fra diskusjonen her; er det kanskje et alternativ å kjøpe DAC-5 + et "billig" drivverk i stede for Muse Deluxe 1.0??
Ser på sidene til Audiofoni:
Dac-5 + C06 = 4500+2800 = 7300 kr.
Muse Deluxe 1.0 ny utgave = 7000 kr.
Ikke store forskjellen i pris... (må vel riktignok ha en digital signalkabel ekstra)
Best, ToreM.
Det har man vel også dersom man kjøper en CD-spiller + DAC kombinasjon. Da kan man jo i tillegg finansiere kjøp av ny DAC ved salg av den gamle.novgarod skrev:Dac 5 tror jeg kan være et kjempe kjøp om du allt har en kilde du kan bruke, men om du kjøper den kombinasjonen du skisserer så har du jo ikke særlig oppgraderingsmulighet...
Kjøper du Muse´n derimot, har du jo muligheten for senere å oppgradere med en ny dac...