Xindaks Venner!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    novgarod: Kan jeg spørre hva slags rør du byttet til på cd-spilleren?

    Og er det rør på begge RCA eller bare en av de? Jeg tror jeg har på begge nemlig ???
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    preje skrev:
    novgarod: Kan jeg spørre hva slags rør du byttet til på cd-spilleren?

    Og er det rør på begge RCA eller bare en av de? Jeg tror jeg har på begge nemlig ???
    Jeg har testet den spilleren, og det skal kun være rør på den ene RCA-utgangen (den som er lengst fra XLR-utgangen, såvidt jeg husker, etter at jeg spurte importøren spesielt om dette).

    Det er for øvrig interessant at det sitter JJ-rør i den. I DAC-5 sitter det nemlig Electro-Harmonix-rør som standard, så selv om kretsene ellers er like i henholdsvis DAC-5 og Muse Deluxe 1.0, så kan de ulike standardrørene forklare eventuelle forskjeller her.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    novgarod skrev:
    preje skrev:
    novgarod: Kan jeg spørre hva slags rør du byttet til på cd-spilleren?

    Og er det rør på begge RCA eller bare en av de? Jeg tror jeg har på begge nemlig ???
    Det er to rca med rør ja, et JJ e88cc originalt. Har skiftet til et NOS Amprex.
    Har dere to rørsokler i spilleren?
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    roffe skrev:
    novgarod skrev:
    preje skrev:
    novgarod: Kan jeg spørre hva slags rør du byttet til på cd-spilleren?

    Og er det rør på begge RCA eller bare en av de? Jeg tror jeg har på begge nemlig ???
    Det er to rca med rør ja, et JJ e88cc originalt. Har skiftet til et NOS Amprex.
    Har dere to rørsokler i spilleren?
    Nei, men to RCA-utganger som begge går via det samme røret.
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    novgarod skrev:
    roffe skrev:
    novgarod skrev:
    preje skrev:
    novgarod: Kan jeg spørre hva slags rør du byttet til på cd-spilleren?

    Og er det rør på begge RCA eller bare en av de? Jeg tror jeg har på begge nemlig ???
    Det er to rca med rør ja, et JJ e88cc originalt. Har skiftet til et NOS Amprex.
    Har dere to rørsokler i spilleren?
    Nei, men to RCA-utganger som begge går via det samme røret.
    Da er det jo ikke noe rart at jeg ikke klarte høre forskjell på de to RCA-utgangene ::)
    Mener å ha lest/hørt et sted at den ene skulle være "vanlig", og den andre rørlyd. ???

    Men hva slags forskjell i lydbildet opplevde du? Er det verdt å gjøre den oppgraderingen? Finnes det et rør som ville løftet lyden enda et hakk kanskje?

    Hadde også tidligere et spørsmål om denne fjernkontrollen - Knappen som det står 96KHz på. Hva gjør den? Hos meg skjer det ikke en shit når jeg trykker på den ??? Er fjernkontrollen død på akkurat den knappen tro?

    Takker forresten såå mye for hjelpen dere gir :D
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Virker som 07-edition av Xindak Muse Deluxe 1.0 er annerledes enn den tidligere versjonen. Kan noen fortelle meg vitsen med to identiske RCA-utganger?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    roffe skrev:
    Virker som 07-edition av Xindak Muse Deluxe 1.0 er annerledes enn den tidligere versjonen. Kan noen fortelle meg vitsen med to identiske RCA-utganger?
    To utganger gjør det svært enkelt å koble til en hodetelefonforsterker. Det finnes sikkert flere bruksmuligheter, men dette er ihvertfall en.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    preje skrev:
    novgarod skrev:
    roffe skrev:
    novgarod skrev:
    preje skrev:
    novgarod: Kan jeg spørre hva slags rør du byttet til på cd-spilleren?

    Og er det rør på begge RCA eller bare en av de? Jeg tror jeg har på begge nemlig ???
    Det er to rca med rør ja, et JJ e88cc originalt. Har skiftet til et NOS Amprex.
    Har dere to rørsokler i spilleren?
    Nei, men to RCA-utganger som begge går via det samme røret.
    Da er det jo ikke noe rart at jeg ikke klarte høre forskjell på de to RCA-utgangene ::)
    Mener å ha lest/hørt et sted at den ene skulle være "vanlig", og den andre rørlyd. ???

    Men hva slags forskjell i lydbildet opplevde du? Er det verdt å gjøre den oppgraderingen? Finnes det et rør som ville løftet lyden enda et hakk kanskje?

    Hadde også tidligere et spørsmål om denne fjernkontrollen - Knappen som det står 96KHz på. Hva gjør den? Hos meg skjer det ikke en shit når jeg trykker på den ??? Er fjernkontrollen død på akkurat den knappen tro?

    Takker forresten såå mye for hjelpen dere gir :D
    Hei preje, manualen til Muse DeLuxe 1.0 (07 Edition) sier at knappen merket 96KHz ikke har noen funksjon på dette apparatet.
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    roffe skrev:
    Virker som 07-edition av Xindak Muse Deluxe 1.0 er annerledes enn den tidligere versjonen. Kan noen fortelle meg vitsen med to identiske RCA-utganger?
    De er ikke identiske... det er to ulike kretser, men begge har røret som "forsterkningsledd"...
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Er bare den ene aktiv om gangen, da?
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.977
    Antall liker
    1.849
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    roffe skrev:
    Er bare den ene aktiv om gangen, da?
    Mitt inntrykk er at de begge er aktive. Jeg har koblet den ene utgangen opp mot en hodetelefonforsterker, men jeg slår bestandig av hovedforsterkeren når jeg lytter til mine K701, da det ellers lett kan oppstå interferens med hovedhøyttalerne.
     

    Balla1823

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    133
    Antall liker
    1
    Hei alle Xindaks venner :)

    Får vel skrive noen ord, siden jeg også anser meg som en Xindak venn. Jeg har nemlig fått meg noen nydelige "bestevenner", nemlig monoblokken XA8800MNE. Strålende fornøyd med disse ;D Samt kablene til Xindak som gir utrolig valuta for penga. Tror nok mange fler vil få opp øynene for Xindak etterhvert ;)

    BALLA ;D
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.939
    Antall liker
    755
    Ok, jeg innrømmer åpenlyst at jeg ikke har peiling på rør. Har aldri hatt noe rør hjemme, så håper noen her kan bære av med mine sikkert dumme spr og svare (føler jeg vil vite litt om dette før jeg evt. bestiller en Muse deluxe :).

    Er det slik at det Electro-Harmonix røret i Muse Deluxe spilleren må byttes "ofte"?? Står røret på hele tiden, eller bare når en spiller cd-plater?? Er det "vanskelig" å bytte rør eller er det som å bytte en sikring? Er det "farlig" hvis røret ryker før jeg får skiftet det ???. Jeg hadde elektronikk som valgfag på vgs, men det begynner dessverre å bli noen år siden ;D

    Ser i en omtale jeg fant av en Astin Trew spiller som ser ut til å benytte det samme røret:

    --
    Buffer Valve: 1 x 6922 Electro-Harmonix
    (15,000 hrs recommended replacement period)
    --
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Man spiller vel til det ryker, skulle jeg tro. Regner med at det sitter en kortslutningssikring i spilleren, slik at en evt kortslutning i røret når det feiler vil ta sikringen.
     

    Dr.Evil

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2007
    Innlegg
    635
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får snart et par slike i hus.


    Er MEGET spent på hva disse klarer å oppdrive av musikk mine gamle kabler ikke klarer.
    Kommer med tilbakemelding etter innspilling


    Hilsen Dr.Evil
     

    Vedlegg

    Motoman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Dette svaret fikk jeg ang. utgangene på Muse Deluxe:

    Dear Mr. ............

    Greetings from Xindak!



    Thanks for your purchase on our products and directly contact with us on your enquiry!

    Actually, there are only tube outputs of Muse Deluxe 1.0, which means both of the coax1 and coax2 two output groups are tube output, there is no transistor output at all. Only our Muse 3.0 supplies tube output and transistor output as optional.

    If you need any other information and we could help, please do not hesitate to keep us informed. You are always welcome!

    Best wishes,

    Ruby

    International trade department,

    Chengdu Xindak electronic co.Ltd.
    No.126, Section 2, East 1 Round,
    CHENGDU,SICHUAN CHINA
    PR 610051

    Tel +86 028 84711993
    Fax +86 028 84711993
    E-Mail: info@xindak.com

    xindakaudio@sina.com
    Web: www.xindak.com
    My MSN messenger: dewruby@msn.com
    Skype: dewruby

    De balanserte utgangene skal være transistorutganger. Mener uansett bestemt jeg hører forskjell på de to rør utgangene. Utgang 1 har en litt "slankere" lydsignatur og litt dårligere stereoperspektiv enn utgang 2. Største forskjell på den nye og gammle utgaven er forskjellige DACer, 24bit/192KHz kontra 44.1KHz/16bit
     

    Vedlegg

    Motoman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.07.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bilde av versjonen uten oppsampling, som jeg har. Som man kan se på de to utgavene her, er det to helt forskjellige spillere.
     

    Vedlegg

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Et av de beste tweakene er å fjerne den metallkapslen som står over røret.Og et Simens & Halske rør er meget bra :)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.939
    Antall liker
    755
    lakki_luke skrev:
    Et av de beste tweakene er å fjerne den metallkapslen som står over røret.Og et Simens & Halske rør er meget bra :)
    Hm, men det må da være en grunn til at den kapslet står der. De kan da umulig å satt den på for morro skyld ??? Nåvel, som sagt tidligere, rør vet jeg ingenting om.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Skal vel være en slags beskyttelse?Men det låter bedre uten!
    Sett heller på en dempering.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    39.007
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    den har bare en arbeidoppgave,mikrofoni.
    som ikke er det helt store problemet i en cd spiller.

    mvh
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.939
    Antall liker
    755
    lakki_luke skrev:
    Skal vel være en slags beskyttelse?Men det låter bedre uten!
    Sett heller på en dempering.
    Ok, skal huske det hvis jeg får en slik i hus :)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    motoren skrev:
    den har bare en arbeidoppgave,mikrofoni.
    som ikke er det helt store problemet i en cd spiller.

    mvh
    Det viktigste for meg er at det virker :)
    Men jeg vet godt hvordan det virker!
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    39.007
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    tviler ikke et sekund lakki ;D
    ellers fornøyd med lowther? sorry litt OT.

    mvh
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Jeg har tydeligvis den eldre utgaven av spilleren. Men takk til deg Motoman for å ha oppklart det jeg har lurt på ;)
    Til dere som har tatt bort metallbeskyttelsen på røret, hvor stor er endringen/ bedringen i lyden? Er det en problematisk operasjon å til dette? Og kan det benyttes hvilke rør som helst når man skal bytte?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    39.007
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    hei preie

    tviler på at det lar seg høre om du tar av kappen rundt røret,men du får ned temperaturen som igjen kan gi lenger levetid på røret.
    det står et ecc88 rør i spilleren din og det er mange utgaver av dette.
    snakk med med brynjar(motron) han kan gi deg tips om hva de forskjellige utgaver gir deg av forandring i lydsignaturen.
    her er det ikke lett å gi råd,det kommer an på din egen smak eller lydpreferanse.

    mvh
     

    novgarod

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Innlegg
    957
    Antall liker
    59
    preje skrev:
    Jeg har tydeligvis den eldre utgaven av spilleren. Men takk til deg Motoman for å ha oppklart det jeg har lurt på ;)
    Til dere som har tatt bort metallbeskyttelsen på røret, hvor stor er endringen/ bedringen i lyden? Er det en problematisk operasjon å til dette? Og kan det benyttes hvilke rør som helst når man skal bytte?
    Metallrøret er festet ved at det har en innvendig fjær som ligger ann mot toppen på røret. underkanten på metallrøret har to tapper som passer i en bajonettfatning som står på printet. Du trykker metallrøret forsiktig ned og skrur det rundt til det kan trekkes rett opp.
    En enkel opperasjon med andre ord...

    Du kan bruke rør av typen: e88cc, ecc88, 6dj8, 6922, e188cc
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Dr.Evil skrev:
    Jeg får snart et par slike i hus.


    Er MEGET spent på hva disse klarer å oppdrive av musikk mine gamle kabler ikke klarer.
    Kommer med tilbakemelding etter innspilling


    Hilsen Dr.Evil
    Jeg er spent på og lese dine inntrykk Dr.Evil
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei

    Da var enda eit Xindak produkt i hus. ;)

    Xindak XA8550 effektrinn. Den parres med NMD MC3R Mkll og har så langt overbevist med god kraft og fylde.

    Andre som har lytta til detta effektrinnet?

    Mvh
    TAF
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    39.007
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    gratulerer med nytt pre/power oppsett Taf :)
    hvordan klarer det seg mot garyen?,hva ble positivt med dette byttet?
    ha en fortsatt god dag TAF

    mvh
     

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.334
    Antall liker
    375
    Torget vurderinger
    14
    Hei motoren

    Takker for det.

    Den når nok ikkje opp mot Cary,en når det gjelder detaljer,luftighet og varme,men eg kan sei at det skal kunne hentas inn med NOS rør og div tweeks.

    Begynte jo med originale rør i Cary,en også. Etter mykje rør bytte frå "made in china" rør via GD til NOS (RCA,Cca o.s.v) ,så blei det natt & dag i den. ;)

    Håper på samme resultat her også. I pre,en så er det GD over heile linja,men det er eit par Mullard CV4004+1 stk RCA triple mica 5814 på veg i posten. ;D

    Det positive er vel at eg har fått kontroll over bassen. Spelar nå med ein mykje mektigare bass og fylde. Lydbildet virkar større.

    TAF
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Hei folkens!

    Jeg vurderer å anskaffe XLR kabler til min Xindak 6950 og Muse Deluxe 1.0. Lurer da på om dette har noe for seg. Noen som har erfaring på dette området, om ulikheter/ likheter på RCA og XLR utgangene? Har ikke foretatt rørbytte ennå, men det kommer etterhvert.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.945
    Antall liker
    39.007
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    heisann preie

    bruker du xlr utgangene på spilleren din har det ikke noe hensikt å skifte røret i spilleren.
    XLR utgangene er kun transistor basert/rør kun på rca utgangene.

    mvh
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    motoren skrev:
    heisann preie

    bruker du xlr utgangene på spilleren din har det ikke noe hensikt å skifte røret i spilleren.
    XLR utgangene er kun transistor basert/rør kun på rca utgangene.

    mvh
    Jeg er klar over at rør bare finnes på RCA utgangene. Men det jeg lurer på er om det er noe vits i å prøve ut XLR delen og hvordan lyden blir da i forhold til orginalrørlyden. Dere som har samme utstyr som meg, hva foretrekker dere å bruke? RCA eller XLR, og hvorfor? :)
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Da jeg testet denne spilleren syntes jeg at de ulike lydsignaturene på de to utgangene passet til ulike typer musikk. Jeg ville derfor absolutt forsøkt XLR-utgangen. Det handler om fleksibilitet. På DAC-5 var det faktisk slik at jeg i mitt anlegg foretrakk transistorutgangen på over 50% av innspillingene sammenlignet med rørutgangen, også etter rørbytte.
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Da har jeg prøvd XLR utgangen på utstyret mitt, og etter 2 timer med meget kritisk lytting og leting i natt tror jeg at jeg opplever lyden som mer kontrollert. Lyden fra RCA virker nesten som den flyter ut litt både i toppen og sidelengs. Litt mere sånn etterklang liksom, og jeg syns forsåvidt ikke at det er noe galt ved det. Med XLR virker alt mere dempet på en måte, noe som jeg velger å oppfatte som mer kontrollert (er det en riktig oppfattelse tro? ??? )
    Med RCA trenger ikke volumstyrken være så høy før jeg synes at det holder liksom, men uten å oppleves som forvrengt. Og det er litt rart fordi forsterkeren har mer enn nok krefter, og jeg føler liksom ikke at jeg får brukt den skikkelig. Med XLR kan jeg dra på mer på volumknappen, og jeg opplever at lydbildet klarer holde seg så og si rolig, og ja, litt mer kontrollert, gjennom hele lydbildet. Lyden oppleves som mer kraftfull og fyldig. Bassen er mer kontrollert, uten at jeg har opplevd den som å flyte ut på RCA utgangen. MEN.... jeg tror også at jeg kan spore antydninger til tap av detaljer, eller kanskje det er luftighet ??? Litt usikker der.

    Det skumle i alt dette er at jeg tenker - "er dette riktige oppfatninger av meg, og er det slik at jeg opplever lyden som bedre eller dårligere?" Dette er litt sånn hjernevrenger, og til tider litt plagsomt. Det er nesten så jeg ikke stoler på min egen oppfattelse av hva riktig lybildet er, hvis dere skjønner ??? ::)

    Skal foreta mer lytting i kveld, og håper å kunne trekke en konklusjon om dette er bedre eller ikke. Jeg vet det er smak og behag fra person til person, og jeg må jo finne ut om jeg liker den eller den klangen. Men det å være litt usikker på hva som faktisk er korrekt lydbildet, kan være litt plagsomt. Er det bare meg, eller har flere hatt det sånn der ute ???

    XLR kabelen er forresten en Abrahamsen 0,75 m.
    RCA kabel er en Tara Labs ett-eller-annet ::)
     

    preje

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    15.08.2007
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    preje skrev:
    Da har jeg prøvd XLR utgangen på utstyret mitt, og etter 2 timer med meget kritisk lytting og leting i natt tror jeg at jeg opplever lyden som mer kontrollert. Lyden fra RCA virker nesten som den flyter ut litt både i toppen og sidelengs. Litt mere sånn etterklang liksom, og jeg syns forsåvidt ikke at det er noe galt ved det. Med XLR virker alt mere dempet på en måte, noe som jeg velger å oppfatte som mer kontrollert (er det en riktig oppfattelse tro? ??? )
    Med RCA trenger ikke volumstyrken være så høy før jeg synes at det holder liksom, men uten å oppleves som forvrengt. Og det er litt rart fordi forsterkeren har mer enn nok krefter, og jeg føler liksom ikke at jeg får brukt den skikkelig. Med XLR kan jeg dra på mer på volumknappen, og jeg opplever at lydbildet klarer holde seg så og si rolig, og ja, litt mer kontrollert, gjennom hele lydbildet. Lyden oppleves som mer kraftfull og fyldig. Bassen er mer kontrollert, uten at jeg har opplevd den som å flyte ut på RCA utgangen. MEN.... jeg tror også at jeg kan spore antydninger til tap av detaljer, eller kanskje det er luftighet ??? Litt usikker der.

    Det skumle i alt dette er at jeg tenker - "er dette riktige oppfatninger av meg, og er det slik at jeg opplever lyden som bedre eller dårligere?" Dette er litt sånn hjernevrenger, og til tider litt plagsomt. Det er nesten så jeg ikke stoler på min egen oppfattelse av hva riktig lybildet er, hvis dere skjønner ??? ::)

    Skal foreta mer lytting i kveld, og håper å kunne trekke en konklusjon om dette er bedre eller ikke. Jeg vet det er smak og behag fra person til person, og jeg må jo finne ut om jeg liker den eller den klangen. Men det å være litt usikker på hva som faktisk er korrekt lydbildet, kan være litt plagsomt. Er det bare meg, eller har flere hatt det sånn der ute ???

    XLR kabelen er forresten en Abrahamsen 0,75 m.
    RCA kabel er en Tara Labs ett-eller-annet ::)
    Det var ikke store responsen å få her ::) ........ anyways..... har nå konkludert med at XLR kabelen blir stående i anlegget. Etter endel lytting er det bare sånn at alt er mye bedre nå enn før, og da er jeg fornøyd ;D
    Nå er det bare å sette seg ned å kose seg med musikken i lang lang tid fremover ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Har hatt det litt på samme måte. Den nye pre-ampen hadde også xlr inngang. Kjøpte derfor en xlr kabel for å prøve. Nå er ikke kabelen innspilt men umiddelbart så virker den litt mer detaljert men samtidig litt mer forsiktig hvis jeg kan si det på den måten. Lyder bra på nye innspillinger og blir nok å foretrekke der. Koste meg med The Beatles i noen timer i formiddag men følte da at rca ga litt mer fylde til musikken. Har imidlertid begge settene stående i så da er det bare å slå over alt etter hvilken musikk som spilles.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn