XTZ høyttalere til 6490 kr slår B&W 805s i test

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg siktet til Linn sine nettverksløsninger da jeg skrev vanvittig overpriset.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    FAB skrev:
    Håper Proson, dynavoice, eltax osv begynner å
    samarbeide med scanspeak og bruke jensen/duelund filtere.
    Og lage billige knallbra høytalere som er satt sammen i kina.
    Tror ikke det skjer. Men det hadde vært artig.

    Svenskene slår til:
    Neste nr i lydogbilde

    5 høytalere i test under 70000,-

    1. xtz/seas 99.38 kr 14000,-
    2. proson/scanspeak .... kr 14500,-
    3. Sonus faber cremona kr 68000,-
    4. proac response D38 kr 62000,-
    5. B&W nautilus 803s kr 45000,-

    Nå begynner det å ta av her...
    Lurer på åssen feks proac hadde taklet dette?
    Regner med de hadde ringt scanspeak, og det kjapt.
    Jeg håper ikke Lyd og Bilde selv skriver B&W Nautilus 803S. I såfall er denne testen allerede død for min del.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Kjemprtråd og meget interesant att snickers har kommet inn.. :)

    Det mest utrolige er att noen har problemer med å akseptere kvalitet/prisforholdet på xtz og prøver etter beste evner å finne noe å kritisere/konspirere rundt.. Men det igjen gir jo svar og belyser den egentlige kvaliteten... ;D

    I forhold til trådsterters opprinelige innlegg bekrefter det vel att b&w 805s er "overhypet" og neppe forsvarer pris/kvalitetsforhold...

    Hadde bare xtz vært tilgjengelig nord for tr.heim...

    mvh
    Kjell P..
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    brand-x skrev:
    I forhold til trådsterters opprinelige innlegg bekrefter det vel att b&w 805s er "overhypet" og neppe forsvarer pris/kvalitetsforhold...
    mvh
    Kjell P..
    Tja. Eller man kan snu det på hodet og si at XTZ leverer utrolig mye for pengene? Betyr jo bare at B&W må skjerpe seg enda mer til lansering av oppfølgere. Utviklingen går videre og det ser ut til at man får mer og mer for pengene i hifi verden på mange områder. Vi skal dessuten huske at B&W 805s har vært på markedet en del år og sakter da ytterlig etter når nye produkter dukker opp. Velger heller å hylle XTZ jeg.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Snickers !

    Det blir nesten pinlig.... vet du hvor jeg har mitt daglige virke ??

    orso !

    Jeg gjør det samme....

    mvh
    Kjell P..
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Nå skal ikke jeg med sikkerhet påstå noe her. Men når Seas kom ut med dette svarte Excel elementet her, er jeg ganske sikker på at det var her på sentralen jeg leste at det er mg-coated papp membran det er snakk om.
    Jeg finner ikke igjen tråden, så jeg skal som sagt ikke påstå noe som helst.
    Det skulle visstnok være lettere å få til en de grå elementene.

    Skyt hvis jeg er helt på jordet ;)

    Torsen
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.202
    Antall liker
    8.599
    Torget vurderinger
    1
    brand-x skrev:
    Kjemprtråd og meget interesant att snickers har kommet inn.. :)

    Det mest utrolige er att noen har problemer med å akseptere kvalitet/prisforholdet på xtz og prøver etter beste evner å finne noe å kritisere/konspirere rundt.. Men det igjen gir jo svar og belyser den egentlige kvaliteten... ;D

    I forhold til trådsterters opprinelige innlegg bekrefter det vel att b&w 805s er "overhypet" og neppe forsvarer pris/kvalitetsforhold...

    Hadde bare xtz vært tilgjengelig nord for tr.heim...

    For noe tullprat! Denne er en test. Ikke en universell sannhet. Hvis du mener slike tester skal leses slik fanden leser bibelen, må du vel ta i betraktning at samtlige tester verden over lovpriser 805s som fantastisk bra også til prisen.
    Ellers vil jeg vel høre selv før jeg konkluderer. Jeg tviler ikke på at xtz er en bra høytaler, men å lese svenske tester av svenskt utstyr er vel som å lese tester av Norsk utstyr i norske Hi-Fi blader (noen som husker gamle Audio hvor ethvert Norsk kjellerprodukt var verdens beste selv om det låt python?). For å ikke snakke om testing av Volvo i svenske bilblader!
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Voff !

    For det første har jeg hørt 805s flere ganger i like mange oppsett og aldri ment att kvaliteten har vært i nærheten av prisforlangede... Det er selvfølgelig 100% subjektivt...og ikke interesant for noen andre enn meg selv... på samme måte som dine henvisninger til tullprat... Totalt uinteresant..

    mvh
    Kjell P..
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.202
    Antall liker
    8.599
    Torget vurderinger
    1
    brand-x skrev:
    Voff !

    For det første har jeg hørt 805s flere ganger i like mange oppsett og aldri ment att kvaliteten har vært i nærheten av prisforlangede... Det er selvfølgelig 100% subjektivt...og ikke interesant for noen andre enn meg selv... på samme måte som dine henvisninger til tullprat... Totalt uinteresant..

    Det er da merkelig at du påberoper deg testers fortreffelighet og samtidig ignorerer at en samplet industri lovpriser 805s som valuta for pengene. Prøv å være konsistent; enten får du baser deg på tester eller basere deg på subjektive inntrykk. Forøvrig har vel subjektive inntrykk fra en bransjeaktør som ikke selger B&W, i denne sammenheng begrenset troverdighet. Man kan mene hva man vil om 805s, men å mene at kvaliteten ikke er i nærheten av prisforlangende er så tåpelig at den fritar deg for ethvert krav på seriøsitet.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Voff !

    Gjesp.....

    Har du lest hva du skriver ???

    Du smører tykt på hva en "samlet" industri mener, som du bruker til egen inntekt for troverdighet..


    mvh
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Takk til Snickers.
    Lurer på om det blir ztx til jul... Kjenner en dragning mot skedsmo

    Mvh
    Sniff
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Jeg har ikke hørt xtz selv, så jeg er vel egentlig diskvalifisert fra å si noe her. Men jeg er tilbøyelig til å tro på at de er vanvittig bra til prisen, ettersom de lager så stor harme og allerede har fått innbitte motstandere. Det må være et kvalitetsstempel i likhet med ICE forsterkere..!
    For oss som ikke driter penger er dette gode nyheter. For andre er det tragisk at folk kan få like bra lyd og kanskje bruke under det halve i penger av hva de selv har gjort (eller er er selger av)...
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    ron-hi skrev:
    Jeg har ikke hørt xtz selv, så jeg er vel egentlig diskvalifisert fra å si noe her. Men jeg er tilbøyelig til å tro på at de er vanvittig bra til prisen, ettersom de lager så stor harme og allerede har fått innbitte motstandere. Det må være et kvalitetsstempel i likhet med ICE forsterkere..!
    For oss som ikke driter penger er dette gode nyheter. For andre er det tragisk at folk kan få like bra lyd og kanskje bruke under det halve i penger av hva de selv har gjort (eller er er selger av)...
    Artig utvelgeseskriterium. ;)

    Mvh. Johan
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.409
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    Voff skrev:
    Det er da merkelig at du påberoper deg testers fortreffelighet og samtidig ignorerer at en samplet industri lovpriser 805s som valuta for pengene.
    Regner med det skulle være samlet? Jeg er en del av den industrien, og det er mange av oss. Jeg misliker at du tar min påståtte mening til inntekt for dine påstander.
     

    ronnytt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.08.2004
    Innlegg
    479
    Antall liker
    0
    Artig utvelgeseskriterium. ;)

    Mvh. Johan
    [/quote]

    He he, ja du sier noe der. Nå kjøper jeg aldri noe jeg ikke har lyttet på i eget anlegg, men nevnte høyttalere kan godt bli tatt på hjemlån for en prøvelytt basert på antipatien enkelte fremviser her ja. Ettersom jeg selv helt klart valgte ICE forsterkere etter testing av utallige forsterkere opp mot rundt 30 frognertiere, og vet hva de leverer av nøytral / naturlig lyd - så vet jeg av erfaring at hets fra enkelte kan være et kvalitetsstempel mer enn noe annet :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.202
    Antall liker
    8.599
    Torget vurderinger
    1
    Snickers-is skrev:
    Voff skrev:
    Det er da merkelig at du påberoper deg testers fortreffelighet og samtidig ignorerer at en samplet industri lovpriser 805s som valuta for pengene.
    Regner med det skulle være samlet? Jeg er en del av den industrien, og det er mange av oss. Jeg misliker at du tar min påståtte mening til inntekt for dine påstander.

    Vi snakker om tester her. Det er mulig at du har publisert tester som sier noe annet men det er meg ukjent. Faktum er at 805s har fått unisont gode tester overalt og får skryt for valuta for pengene. Men det kan selvfølgelig være en industriomspennende konspirasjon! ::)
    Ingen har sagt noe stygt on xtc, eller hva fan de heter. Men det er besynderlig at enkelte tar denne svenske testen som en religiøs tekst samtidig som man ignorerer andre tester (ikke den rette lære?). La oss nå flere "uavhengige" tester a xyt eller ennå bedre, høre på saken. Det at en høytaler er bra eller endog bedre, betyr ikke at andre produkter blir dårligere.
    B&W største problem i Norge er jo at de selges av Hi-Fi Klubben; universets dyreste kjede. Men til tross for dette kan du få toveis hytalere som koster dobbelt så mye, men som ikke spiller noe bedre enn 805s. Kudos til xty om de har klart å lage en høytaler som spiller bedre til 6000kr.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Er jo ikke så mye å krangle om egentlig.

    Det ser objektivt sett ut som om XTZ er satt sammen av bedre komponenter enn forventet til prisen.
    Når det gjelder sammenligning mot 805S så har det vel ikke blitt fremlagt nok informasjon om oppbygning og komponenter til å avgjøre om den er hverken dyr eller billig i forhold til prisforlangende.

    Ut i fra de ovennevnte fakta og dessverre mangel på målinger når det gjelder 805S er det slik jeg ser det fremdeles lite grunnlag for å krangle om LYDEN er bedre i den ene eller den andre generelt sett.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.202
    Antall liker
    8.599
    Torget vurderinger
    1
    marsboer skrev:
    Ut i fra de ovennevnte fakta og dessverre mangel på målinger når det gjelder 805S er det slik jeg ser det fremdeles lite grunnlag for å krangle om LYDEN er bedre i den ene eller den andre generelt sett.
    Helt enig. Det jeg reagerer på er påstanden at 805s har et ugunstig pris/kvalitetsforhold. Dette er sludder; snarere tvert i mot. Dette betyr ikke at ikke andre produkter kan ha et bedre kvalitest/pris forhold. Hvis den svenske testen er korrekt, har jo xyz et fantastisk kvalitet/prisforhold! Påstanden om at 805s er hypet er jo en innrømmelse av at man kjenner dommen fra en samlet Hi-Fi presse.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jeg VET at 805S har kanonbra ytelse til prisen, siden jeg har bedre lyd nå enn jeg hadde med 802D til det 5-dobbelte beløp, og denne har av flere blitt kåret som en av verdens beste til prisen som man jo kan være enig eller uenig i.
    Men jeg konkluderer ikke med at 802D dermed er en dårligere høyttaler potensielt sett, men det er nå slik at 805S tydeligvis yter bedre under de gitte rammefaktorer jeg kan tilby.

    Dersom jeg skal være subjektiv og fordomsfull (noe jeg selvfølgelig er) mistenker jeg at akkurat det samme er tilfelle i testen det refereres til også.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Voff og marsboer !

    Dere må tydelig ha gitt blanke i hva som faktisk står skrevet om 805s eller for den saks skyld 805 generellt.. Att jeg mener pris/kvalitetsforholdet pr dags dato ikke kan forsvares er 100% min egen subjektive mening og ikke mindre seriøs enn deres referat til hva samlet industri mener..

    Det er jo selvfølgelig mulig att dere lever i den oppfatning att andre skal bestemme hva dere hører og skal mene. Den regelen gjelder ikke for meg heldigvis. ;D...
    Jeg har kommet litt lengre enn å støtte meg til hva andre liker og hva de mener jeg skal like/ikke like..

    Referer gjerne til "industrien" men ta også da med de faktiske mangler denne ht blir beskrevet å ha.
    I det minste for deres egen selvoppnevnte troverdighets skyld..

    mvh
    :)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jeg har da ikke referert til noe industri eller hva andre mener om 805S!?

    Jeg erfarer selv at 805S tilbyr mye for pengene kontra mye dyrere utstyr jeg selv har hatt før. Det er min eneste påstand, og alt jeg mener.
    I tillegg kan det være at XTZ er enda bedre til en mye lavere pris igjen, noe som vil tilsi et fantastisk pris/ytelse forhold.
    Men dette kan jeg dessverre ikke si noe konkret om siden jeg ikke har sammenlignet dette selv.
     
    B

    brand-x

    Gjest
    marsboer !

    Att du ble referert til i samme ordlag som voff var urettferdig og det beklager jeg... så derfor unnskyld.. :)

    Når det kommer til det billige segmentet som XTZ befinner seg i tar testeren fatt i problematikken rundt hvilke forsterkere disse blir foret med, som regel med betydelig pusteproblemer for å sitere litt og att de har en "alvorlig" anklage mot seg og det er att de spiser strøm..

    Når testeren får en renomert ht å forholde seg så blir det ikke spart på forsterkeri,signalkilde eller kabler.. Da skal alt prøves, hver en sten skal snus for å konkludere etter hva "industrien" mener.. stereophile etc.. (bibelen for ..alle andre fagblad).....

    Rognlien tok i sin tid ett oppgjør med Ken kessler etter en test av Warfdale diamond ett eller annet.. Den ble testet med det motsatte av low-fi.. Javel sett fra Rognlien sitt ståsted og argumentasjon ett korekt ståsted...
    Men hvis man skal bedømme en ht må jo alle få optimale arbeidsbetingelser billige som dyre... Hvorfor skal "billige" htère fores med likeprisede omkringrustning når resultatet med betydelig mere forseggjorte forsterkere gir ett helt annet bilde av kvaliteten...
    Så kan må lese på lederen av ett Fidelity.. sitat :problemet er ikke å få utstyr til å låte dårlig men å få det til å låte bra.. denne lederen hadde innhold etter ett heller lite hyggelig oppstyr på horten messen som inneholdt Cj og Dp sine slutt-trinn..

    Med all denne visheten som jeg tror alle på sentralen innehar så forbigås denne sluttningen... 9 av 10 liker ikke att billige komponenter kan ta opp kampen med betydelig kostbarere... Derfor burde alle tester foregå med bind for øynene...

    Dette ble sikkert langt og uinteresant for veldig mange, men for de som har giddet å lese innlegget........... Takk for oppmerksomheten...... :)

    mvh
    Kjell P..
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.277
    Antall liker
    24.856
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp. Grunnregel:
    Alle tester burde foregå med ørene som verktøy (dvs. uten visuell støy).

    Når man leser tester: Det er ikke sikkert at referansen er riktigere enn testobjektet.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    En liten digresjon fra Thomas.

    En høyttaler ( siden det er det som blir diskutert her ) vil nødvendigvis bli old news med årene, både konstruksjonsmessig og selvfølgelig lydmessig. Bransjen generelt har vel kommet litt lengre i fremstillingen av elementer/råvarer som gir mer for pengene nå enn for 5 år siden. Kansje måleapparaten hos Seas er litt bedre nå enn de hos b&w for x antall år siden?
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Jeg mener nå at å plukke ut gode råvarer er piece of cake. Det vet jo enhver DIYer. Det er alt det andre som er vrient - bare spør en DIYer...

    (Er på kanten til å bli litt oppgitt til tider her på hfs. Får vel spille litt musikk i stedet. Roe ned med litt sløy sørstats blues/roots/rock - Lynyrd Skynyrd mot for høyt blodtrykk...)

    Mvh. Johan
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.277
    Antall liker
    24.856
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Glimrende, Rojoh. Helt & fullstendig enig i Gudsens Sanning først der.

    (Men HFS er da et riktig festlig nettsamfunn!)
     
    R

    Rojoh

    Gjest
    Jo, må innrømme at hfs er et fint sted. Klarer ikke å holde meg borte lenge, før abstinensene kommer. :) Kanskje det er mer treffende å si "engasjert" i stedet for "oppgitt."

    Mvh. Johan
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.409
    Antall liker
    16.642
    Sted
    Østfold
    Voff skrev:
    Vi snakker om tester her. Det er mulig at du har publisert tester som sier noe annet men det er meg ukjent. Faktum er at 805s har fått unisont gode tester overalt og får skryt for valuta for pengene. Men det kan selvfølgelig være en industriomspennende konspirasjon! ::)
    Ingen har sagt noe stygt on xtc, eller hva fan de heter. Men det er besynderlig at enkelte tar denne svenske testen som en religiøs tekst samtidig som man ignorerer andre tester (ikke den rette lære?). La oss nå flere "uavhengige" tester a xyt eller ennå bedre, høre på saken. Det at en høytaler er bra eller endog bedre, betyr ikke at andre produkter blir dårligere.
    B&W største problem i Norge er jo at de selges av Hi-Fi Klubben; universets dyreste kjede. Men til tross for dette kan du få toveis hytalere som koster dobbelt så mye, men som ikke spiller noe bedre enn 805s. Kudos til xty om de har klart å lage en høytaler som spiller bedre til 6000kr.
    La oss holde pressen utenfor industrien. Hva de mener er egentlig saken uvesentlig da de ikke er noe sannhetsvitne og det er neppe er mer enn et par blader som har testet den aktuelle XTZ-modellen.

    Forøvrig har jeg ikke publisert tester, men jeg har hørt begge, har du?
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.877
    Antall liker
    811
    Torget vurderinger
    4
    Thomas1 skrev:
    En liten digresjon fra Thomas.

    En høyttaler ( siden det er det som blir diskutert her ) vil nødvendigvis bli old news med årene, både konstruksjonsmessig og selvfølgelig lydmessig. Bransjen generelt har vel kommet litt lengre i fremstillingen av elementer/råvarer som gir mer for pengene nå enn for 5 år siden. Kansje måleapparaten hos Seas er litt bedre nå enn de hos b&w for x antall år siden?
    Nå er jo ikke 805s så veeeldig gammel da. Den nye utgaven kom vel i 2005 tror jeg ;)
     

    the_eye

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.05.2008
    Innlegg
    244
    Antall liker
    2
    Voff skrev:
    Vi snakker om tester her. Det er mulig at du har publisert tester som sier noe annet men det er meg ukjent. Faktum er at 805s har fått unisont gode tester overalt og får skryt for valuta for pengene. Men det kan selvfølgelig være en industriomspennende konspirasjon! ::)
    tester i engelske whathifi, hifichoice, hifinews du sikter til? ::)
    har du det i hele tatt lest en dårlig test av et produkt for tiden noen steder for den del? 99% av alt som skrives om får "god valuta for pengene"
     
    B

    brand-x

    Gjest
    Jeg glemte en vesentlig ting men likevel betydelig for resultatet hvis man vil være litt pirkete.... når leste dere en test av en budget-ht i fidelity som er blitt tweaket etter alle kunstens regler for å låte maksimalt med f.eks.referanse til betydningen av strømrenser.... noe som ettersigende gjorde betydelig utslag for en test av Audio Physic.. fra problematisk til applaus... ALDRI....

    Referer til EN test av budget-ht som får like mye oppmerksomhet som en høykost ht..????

    Er det fordi prislappen gjør det hele uintersant ???

    Og til marsboer.. tilliten er fremdeles like høy til industrien etter "avsløringen" av Edge spilleren ???
    Industrien=fagbladene formoder jeg ??

    Hva med debatten rundt digitalforsterkere ??? vekten er for lav og prisen, til att det kan kalles highend..(Jeg glemte i forbifarten att belcanto faktisk har fått god kritikk, men så koster den jo betydelig og hadde fått gode kritikker lenge før den ble test til del her hjemme.)

    Det ble litt vel off-topic men likefullt gjeldene i denne debatten...


    mvh
    Kjell P.. ;)
     
    M

    marsboer

    Gjest
    brand-x skrev:
    Og til marsboer.. tilliten er fremdeles like høy til industrien etter "avsløringen" av Edge spilleren ???
    Industrien=fagbladene formoder jeg ??
    Nå tror jeg du blander meg sammen med en annen igjen, for jeg skjønner ikke hvilke av mine utsagn du refererer til (har i hvertfall ikke sagt noe om noen industri)?
    Jeg har fått med meg at Edge spilleren så ut som en billig dvd-spiller innvendig eller noe men jeg er ikke helt med..
    Mine B&W 805S har beviselig høy kvalitet i alle ledd så jeg er ikke avhengig av tillit når det gjelder akkurat denne.
     
    T

    Thomas1

    Gjest
    Liotheles skrev:
    Thomas1 skrev:
    En liten digresjon fra Thomas.

    En høyttaler ( siden det er det som blir diskutert her ) vil nødvendigvis bli old news med årene, både konstruksjonsmessig og selvfølgelig lydmessig. Bransjen generelt har vel kommet litt lengre i fremstillingen av elementer/råvarer som gir mer for pengene nå enn for 5 år siden. Kansje måleapparaten hos Seas er litt bedre nå enn de hos b&w for x antall år siden?
    Nå er jo ikke 805s så veeeldig gammel da. Den nye utgaven kom vel i 2005 tror jeg ;)
    På den tiden har jo Hegel rukket å bli eeeenda bedre 6-7 ganger.

    Lurer litt på om utfallet hadde blitt annerledes om det hadde stått "Xtc høyttaler foretrukket over B&W 805s i en omtale"
     
    B

    brand-x

    Gjest
    marsboer !

    Det har du helt rett i .... det var ett spørsmål til Voff......
    Har ligget med feber så jeg får skylde på det.. Håper du godtar unnskyldningen.. :)

    mvh
    Kjell P..
     

    janb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.03.2003
    Innlegg
    937
    Antall liker
    2
    brand-x skrev:
    ...Når det kommer til det billige segmentet som XTZ befinner seg i tar testeren fatt i problematikken rundt hvilke forsterkere disse blir foret med, som regel med betydelig pusteproblemer for å sitere litt og att de har en "alvorlig" anklage mot seg og det er att de spiser strøm..

    ....Når testeren får en renomert ht å forholde seg så blir det ikke spart på forsterkeri,signalkilde eller kabler.. Da skal alt prøves, hver en sten skal snus for å konkludere etter hva "industrien" mener.. stereophile etc.. (bibelen for ..alle andre fagblad).....

    ....Men hvis man skal bedømme en ht må jo alle få optimale arbeidsbetingelser billige som dyre... Hvorfor skal "billige" htère fores med likeprisede omkringrustning når resultatet med betydelig mere forseggjorte forsterkere gir ett helt annet bilde av kvaliteten...
    - her tror jeg vi er inne på noe vesentlig. Det er vel et omkved at man benytter utstyr i samme "klasse" med den ulempen det vil kunne være ifht. å hente ut det aller beste i hvert test-objekt.

    Ser imidlertid at det for å gi et "realistisk" test bilde er relevant å teste med utstyr som "sannsynligvis" vil bli benyttet sammen. Dette med den ulempen belyst over. Utstyret får ikke vist sitt ytterste potensiale.

    På mange områder er ikke "dyrt" lik "bedre" lenger. Gucci, Prada, Versace's produksjonskvalitet tangeres jo for tiden av langt rimeligere produsenter ;D
     

    Sniff

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Innlegg
    2.024
    Antall liker
    94
    Snickers har vel egentlig lagt ballen død, men jeg hadde da allerede sendt en e-post til ztx i sverige hvor jeg linket til tråden og problemstillingen: "er det mag?". De hevder hårdnakket at her er det pur magnesium fra ekspertene i Moss, intet lite hint av Mosselukt eller annet muffins ;D

    Mvh
    Sniff
     
    B

    brand-x

    Gjest
    janb !

    Det er mulig jeg angriper problemene rundt kringrustning litt feil, men jeg har faktisk lest klare hentydninger til budgetthtère som blir foret med kraftpakker i ultra highend klassen og dermed gir ett feil inntrykk av kvaliteten ???? forstå den som kan.... uten å lese mellom linjene blir altså denne ht for god pga. prisen som forlanges og man må dermed forvente att potensiele kjøpere handler kringrustning i samme prisklasse som ht...

    Snudd problemstilling: vd til Holfi sendte brev til fidelity med henvisning til att nevnte forsterker fra dem ikke var konstruert for en så komplisert ht som Responsene til K vadseth.. og mente derfor att resultatet i en test ikke var relevant... (dette viste seg å være en missforståelse da aktuell ht som ble koblet opp på denne Holfi var kappa 600...) nå viste det seg att denne kappa 600 var i det aktuelle segmentet vd til Holfi mente forsterkeren var konstruert for..

    Problemet til XTZ (rett skrevet??) er med andre ord for lav prisklasse til å bli tatt seriøst..
    Kvaliteten blir derfor med stor sannsynlighet aldri "offentlig-gjort".... bortsett ifra koruppte svensker og ett Norsk lyd&bilde som ingen tror på selv om de faktisk ble tilgodesett som de eneste til å teste Adyton... Men så er vel Lasse svendsen korumpert av G.Tømmervik... og han igjen har vel en finger med i XTZ( rett igjen???)....fordi han er svogeren til vd i XTZZZzzzzzzz..
    ;)

    mvh
    Kjell P...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn