Bjørn ("Orso")
Bransjeaktør
Jeg siktet til Linn sine nettverksløsninger da jeg skrev vanvittig overpriset.
Jeg håper ikke Lyd og Bilde selv skriver B&W Nautilus 803S. I såfall er denne testen allerede død for min del.FAB skrev:Håper Proson, dynavoice, eltax osv begynner å
samarbeide med scanspeak og bruke jensen/duelund filtere.
Og lage billige knallbra høytalere som er satt sammen i kina.
Tror ikke det skjer. Men det hadde vært artig.
Svenskene slår til:
Neste nr i lydogbilde
5 høytalere i test under 70000,-
1. xtz/seas 99.38 kr 14000,-
2. proson/scanspeak .... kr 14500,-
3. Sonus faber cremona kr 68000,-
4. proac response D38 kr 62000,-
5. B&W nautilus 803s kr 45000,-
Nå begynner det å ta av her...
Lurer på åssen feks proac hadde taklet dette?
Regner med de hadde ringt scanspeak, og det kjapt.
Tja. Eller man kan snu det på hodet og si at XTZ leverer utrolig mye for pengene? Betyr jo bare at B&W må skjerpe seg enda mer til lansering av oppfølgere. Utviklingen går videre og det ser ut til at man får mer og mer for pengene i hifi verden på mange områder. Vi skal dessuten huske at B&W 805s har vært på markedet en del år og sakter da ytterlig etter når nye produkter dukker opp. Velger heller å hylle XTZ jeg.brand-x skrev:I forhold til trådsterters opprinelige innlegg bekrefter det vel att b&w 805s er "overhypet" og neppe forsvarer pris/kvalitetsforhold...
mvh
Kjell P..
brand-x skrev:Kjemprtråd og meget interesant att snickers har kommet inn..
Det mest utrolige er att noen har problemer med å akseptere kvalitet/prisforholdet på xtz og prøver etter beste evner å finne noe å kritisere/konspirere rundt.. Men det igjen gir jo svar og belyser den egentlige kvaliteten... ;D
I forhold til trådsterters opprinelige innlegg bekrefter det vel att b&w 805s er "overhypet" og neppe forsvarer pris/kvalitetsforhold...
Hadde bare xtz vært tilgjengelig nord for tr.heim...
brand-x skrev:Voff !
For det første har jeg hørt 805s flere ganger i like mange oppsett og aldri ment att kvaliteten har vært i nærheten av prisforlangede... Det er selvfølgelig 100% subjektivt...og ikke interesant for noen andre enn meg selv... på samme måte som dine henvisninger til tullprat... Totalt uinteresant..
Artig utvelgeseskriterium.ron-hi skrev:Jeg har ikke hørt xtz selv, så jeg er vel egentlig diskvalifisert fra å si noe her. Men jeg er tilbøyelig til å tro på at de er vanvittig bra til prisen, ettersom de lager så stor harme og allerede har fått innbitte motstandere. Det må være et kvalitetsstempel i likhet med ICE forsterkere..!
For oss som ikke driter penger er dette gode nyheter. For andre er det tragisk at folk kan få like bra lyd og kanskje bruke under det halve i penger av hva de selv har gjort (eller er er selger av)...
Regner med det skulle være samlet? Jeg er en del av den industrien, og det er mange av oss. Jeg misliker at du tar min påståtte mening til inntekt for dine påstander.Voff skrev:Det er da merkelig at du påberoper deg testers fortreffelighet og samtidig ignorerer at en samplet industri lovpriser 805s som valuta for pengene.
Snickers-is skrev:Regner med det skulle være samlet? Jeg er en del av den industrien, og det er mange av oss. Jeg misliker at du tar min påståtte mening til inntekt for dine påstander.Voff skrev:Det er da merkelig at du påberoper deg testers fortreffelighet og samtidig ignorerer at en samplet industri lovpriser 805s som valuta for pengene.
Helt enig. Det jeg reagerer på er påstanden at 805s har et ugunstig pris/kvalitetsforhold. Dette er sludder; snarere tvert i mot. Dette betyr ikke at ikke andre produkter kan ha et bedre kvalitest/pris forhold. Hvis den svenske testen er korrekt, har jo xyz et fantastisk kvalitet/prisforhold! Påstanden om at 805s er hypet er jo en innrømmelse av at man kjenner dommen fra en samlet Hi-Fi presse.marsboer skrev:Ut i fra de ovennevnte fakta og dessverre mangel på målinger når det gjelder 805S er det slik jeg ser det fremdeles lite grunnlag for å krangle om LYDEN er bedre i den ene eller den andre generelt sett.
La oss holde pressen utenfor industrien. Hva de mener er egentlig saken uvesentlig da de ikke er noe sannhetsvitne og det er neppe er mer enn et par blader som har testet den aktuelle XTZ-modellen.Voff skrev:Vi snakker om tester her. Det er mulig at du har publisert tester som sier noe annet men det er meg ukjent. Faktum er at 805s har fått unisont gode tester overalt og får skryt for valuta for pengene. Men det kan selvfølgelig være en industriomspennende konspirasjon! :
Ingen har sagt noe stygt on xtc, eller hva fan de heter. Men det er besynderlig at enkelte tar denne svenske testen som en religiøs tekst samtidig som man ignorerer andre tester (ikke den rette lære?). La oss nå flere "uavhengige" tester a xyt eller ennå bedre, høre på saken. Det at en høytaler er bra eller endog bedre, betyr ikke at andre produkter blir dårligere.
B&W største problem i Norge er jo at de selges av Hi-Fi Klubben; universets dyreste kjede. Men til tross for dette kan du få toveis hytalere som koster dobbelt så mye, men som ikke spiller noe bedre enn 805s. Kudos til xty om de har klart å lage en høytaler som spiller bedre til 6000kr.
Nå er jo ikke 805s så veeeldig gammel da. Den nye utgaven kom vel i 2005 tror jegThomas1 skrev:En liten digresjon fra Thomas.
En høyttaler ( siden det er det som blir diskutert her ) vil nødvendigvis bli old news med årene, både konstruksjonsmessig og selvfølgelig lydmessig. Bransjen generelt har vel kommet litt lengre i fremstillingen av elementer/råvarer som gir mer for pengene nå enn for 5 år siden. Kansje måleapparaten hos Seas er litt bedre nå enn de hos b&w for x antall år siden?
tester i engelske whathifi, hifichoice, hifinews du sikter til? :Voff skrev:Vi snakker om tester her. Det er mulig at du har publisert tester som sier noe annet men det er meg ukjent. Faktum er at 805s har fått unisont gode tester overalt og får skryt for valuta for pengene. Men det kan selvfølgelig være en industriomspennende konspirasjon! :
Nå tror jeg du blander meg sammen med en annen igjen, for jeg skjønner ikke hvilke av mine utsagn du refererer til (har i hvertfall ikke sagt noe om noen industri)?brand-x skrev:Og til marsboer.. tilliten er fremdeles like høy til industrien etter "avsløringen" av Edge spilleren ???
Industrien=fagbladene formoder jeg ??
På den tiden har jo Hegel rukket å bli eeeenda bedre 6-7 ganger.Liotheles skrev:Nå er jo ikke 805s så veeeldig gammel da. Den nye utgaven kom vel i 2005 tror jegThomas1 skrev:En liten digresjon fra Thomas.
En høyttaler ( siden det er det som blir diskutert her ) vil nødvendigvis bli old news med årene, både konstruksjonsmessig og selvfølgelig lydmessig. Bransjen generelt har vel kommet litt lengre i fremstillingen av elementer/råvarer som gir mer for pengene nå enn for 5 år siden. Kansje måleapparaten hos Seas er litt bedre nå enn de hos b&w for x antall år siden?
- her tror jeg vi er inne på noe vesentlig. Det er vel et omkved at man benytter utstyr i samme "klasse" med den ulempen det vil kunne være ifht. å hente ut det aller beste i hvert test-objekt.brand-x skrev:...Når det kommer til det billige segmentet som XTZ befinner seg i tar testeren fatt i problematikken rundt hvilke forsterkere disse blir foret med, som regel med betydelig pusteproblemer for å sitere litt og att de har en "alvorlig" anklage mot seg og det er att de spiser strøm..
....Når testeren får en renomert ht å forholde seg så blir det ikke spart på forsterkeri,signalkilde eller kabler.. Da skal alt prøves, hver en sten skal snus for å konkludere etter hva "industrien" mener.. stereophile etc.. (bibelen for ..alle andre fagblad).....
....Men hvis man skal bedømme en ht må jo alle få optimale arbeidsbetingelser billige som dyre... Hvorfor skal "billige" htère fores med likeprisede omkringrustning når resultatet med betydelig mere forseggjorte forsterkere gir ett helt annet bilde av kvaliteten...