Jeg overtok en stor vinylsamling for en stund tilbake, og en av titlene i denne samlingen er en "veskyst"-skive som jeg tror er litt "hemmelig".
Utgitt i Norge i 1983, bandet het PS! og teller folk som Egil Eldøen, Per Lindvall, Svein Dag Hauge, Janne Schaffer, Per Kolstad og Bjørn Skifs. Fra aller øverste skandinaviske hylle, altså, Skiva er til og med "Half Speed Mastered" hos Cutting Room, så lyden er det jaggu ikke noe å si på heller. Det var vel derfor tittelen var det nærmest selvfoklarende "High Fidelity":
Jeg hadde min vestkystperiode på åttitallet, og dette er noe av det tøffeste jeg har i hylla fra dengang. Og her kommer vi omsider til poenget. Jeg hadde denne fra før. Er det noen av dere vestkystkameratene som trenger et pent orginaleksemplar?
Av en eller annen grunn tror jeg ikke den solgte noe særlig, men at folk kan hylle dølle gymsokker som Mezzoforte og overse perler som denne, er mer enn jeg begriper. Jeg spiller ikke så mye vestkyst lenger, selv om jeg fremdeles liker Marc Jordan, Yellowjackets, Steps Ahead, Jeff Lorber Fusion og etpar til.Men uansett, jeg har ingen problemer med å høre at dette overgår mye av det som ble utgitt i min vestkyst-tid. Det overgår sikkert mye av det som utgis i dag også.
Så derfor, om det er noen av vestkystfolket som besitter en vinylspiller og vil overta denne for en symbolsk sum slik at den kommer til et verdig hjem, er det bare å sende en PM.