Yamahas venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.901
    Det er liten tvil om at jeg kommer til å kjøpe meg en Yamaha A-S3200.
    Alt jeg leser peker på at dette er forsterkeren jeg har lett etter. En kompromissløs sak mellom lydkvalitet og kraft/power.

Les hva en kar på Steve Hoffman forum skriver:

I'm keeping the A-S3200. The amount of definition, grace, and expanse that has shown itself so far is intoxicating. All I want to do is sit here and listen. There's nothing cloying, guised, subdued, over-emphasized or misappropriated about the sound from this hefty unit. I'm only just beginning to uncover the potential in this integrated and it has taken very little time to convince me that it is incredible. Spanning from the trim function on the headphone amp to the spring-loaded mute switch, the functional and tactile quality is just fantastic. The devil on my shoulder was hoping the A-S3200 would show doubt-worthy shortcomings and open a door to audition the Parasound JC5 w/ a pre I never had to choose. Not so sadly, those 400 wpc won't be coming home this time around. The Yamaha convincingly holds it's own. Not only is the sonic character from the A-S3200 thoroughly enjoyable, but the amp is delightful to handle and see as well. Kudos to the minds at Yamaha for manifesting a piece of art that delivers satisfaction to the senses of touch and sight in addition to the incredible sonic performance that has my sense of hearing amazed. I'm beyond impressed.

Yamaha ruuuler!!😀

Sideswipe

Fersking
    Ble medlem
    04.07.2021
    Antall liker
    0
    Sted
    Bergen
    Hei. Har idag tannoy cheviot høytallere som drives av en hegel h360 som eg hadde ifra før eg kjøpte tannoyene, det er ikkje den beste matchen og eg vurderer no å kjøpe yamaha 2100 eller 2200 sammen med en dac da pc er kilden eg bruker. Er prishoppet ifra 2100 til 2200 modellen virkelig verdt pengene? Må også seies at det er mulig eg kjøper meg jbl l100. Er det noen her som har testet både 2100 og 2200 modellene som kan gi ett svar?

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Tror jeg må melde meg inn her! Jeg er den lykkelige eier av en 701 som "drivkraft" for et høyst blandet oppsett i stua! Jeg kjøpte den i 2018 etter å ha hørt diverse forsterkere fra forskjellige produsenter! Det jeg likte med 701, var den store "stillheten" mellom bruken av diverse komponenter i oppsettet! Jeg klarer fremdeles ikke å høre "sus" eller andre "ulyder" selv om jeg skrur volumknappen på maks! Og selvfølgelig høydepunktet: den fine, lett nøytrale "lydgjengivelsen" og kraften på 2x100w, og dette er "konservative" watt! (Så den var målt til 10 - 15w mer på et tysk forum!) Selv om resten av oppsettet er NAD, Argon og Technics, synes jeg det fungerer utmerket for mitt "øre og lydbehov"! Mvh ToreP

Einstein

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Antall liker
    4.816
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ville bare tipse venner av Yamaha om at det ligger et flott demosett av Yamaha 5000 ute til salgs til en god pris. Selges demo fra en stor forhandler i Finland, så kan trekkes av finsk mva ved eventuell eksport til Norge (norsk moms kommer da selvfølgelig på ved innførsel). Skroll litt ned på siden, så finner dere dem. 😊

https://www.audiokauppa.fi/epages/a...75030-1/Categories/Vaihto_ja_Demo/Demopoistot

Sist redigert:

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.529
    Skulle jeg solgt leveren min nå, måtte jeg nøyd meg med Yamahas fine integrerte forsterker, 701...😎🍾🥂 Er i ferieboligen i utlandet, og holder noe lavere profil etter et saftig lokalt covidutbrudd. Ikke synd på meg, koser meg med haugevis av CD'er spilt av på blant annet avbildede DVD 2700. Denne high-end spilleren kjøpte jeg billig den gangen alle måtte ha Blu-ray.
    pfu_3895_1362050523989_o.jpg

ToreP

Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Antall liker
    3.072
    Sted
    Trondheim
    Jeg glemte en litt viktig sak som en Yamaha - selger nevnte for meg i vår! Nemlig at 701, og andre relativt billige Yamaha - forsterkere, var billige av litt forskjellige grunner! En av dem var riia - trinnet, som var meget godt på andre og dyrere Yamaha forsterkere, men noe svakt/dårlig på de billige utgavene🤔! Han anbefalte at man kjøpte et eget riia - trinn og brukte en annen inngang enn phono-inngangen! Jeg kjøpte meg et Kenwood - trinn og fikk et "voldsomt" løft i lydbildet! Jeg kjente knapt igjen lyden fra platespilleren - mer detaljert, bedre bass og jeg trengte ikke å skru opp volumet så snart jeg skulle lytte til vinyl! Det måtte jeg nemlig de to første årene!😁 Ellers er forsterkeren meget god "i mine ører", og har ingen problemer med å fylle vår 30kvm store/lille stue med god lyd via et par Dali gulvstående! Og jeg er så "fornuftig" at jeg aldri selger kroppsdeler for bedre lyd!!!😎
    Mvh ToreP

PKL

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2014
    Antall liker
    199
    Sted
    Jylland
    Yamaha A_S2100 VS Yamaha A_S2200.

Er der nogen der har haft de to ?

Hørbar forskel eller hvad ?

Høre gerne jeres svar;)

Tor-S

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Antall liker
    331
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    Skulle jeg solgt leveren min nå, måtte jeg nøyd meg med Yamahas fine integrerte forsterker, 701...😎🍾🥂 Er i ferieboligen i utlandet, og holder noe lavere profil etter et saftig lokalt covidutbrudd. Ikke synd på meg, koser meg med haugevis av CD'er spilt av på blant annet avbildede DVD 2700. Denne high-end spilleren kjøpte jeg billig den gangen alle måtte ha Blu-ray. Vis vedlegget 733063
    Jeg har også DVD S2700, og noe lydmessig vidunder er den dessverre ikke i mine ører :/
    Dog. er den veldig godt utstyr med HDMI og 5.1 RCA ut og haugevis med innstillinger👍🏼

Todani

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Antall liker
    2.529
    Må gi deg rett i det. Synes 2700 har en varm og luftig diskant som er god til klassisk musikk. Den har godt utbygd strømforsyning, separate kammere, gode DAC'er og fine OP-amper.
    Har også en Sony ES9100 i samme anlegg. Den har finere byggekvalitet og er strammere nedover, men skarpere i toppen. Bruker de til jazz etc.
    Disse multispillerne bryter ikke akkurat lydmuren, men de er ålreite og gir masse eierglede.

Lockis

Medlem
    Ble medlem
    28.09.2013
    Antall liker
    19
    Har selv ns-5000 så det er ikke akkurat det at jeg ikke mener at Yamaha leverer valuta for pengene. Men jeg vil likevel ikke kalle kr 500,- "a smal fortune". Litt komisk synes jeg. Prisene til Yamaha er forøvrig veldig like over hele kloden, selv i Japan. 25% avgift er vel ikke noe unikt i verdenssammenheng? (Riktignok 10% i Japan.) NS-5000 synes å være 3 ganger mer høyttaler enn NS-3000. Sistnevnte burde kostet ca. kr 55 000,- ? Det forbauser meg veldig at de er så dyre. Kanskje Zylon-teknologien er svært dyr å produsere? Kanskje 150 k for NS-5000 var et intro-tilbud som de ikke tjente penger på og at et prishopp er i vente?

Vis vedlegget 646567

I Japan:
    Vis vedlegget 646555 Vis vedlegget 646556

Pluss 25% mva. = kr 167 250,-. Stereofil sin pris i dag: kr 164 990,-
    hej
    vad tycker du om NS 5000, jag är väldigt nyfiken på den
    det är nästa omöjligt att få lyssna på dom i Sverige
    mvh Bengt

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    6.006
    Interessant løsning Yamaha har der. Men de kunne godt sluppet en purist-utgave av denne.
    Litt sent svar 😁 men kom til å tenke på ditt innlegg når jeg så denne modellen hos Mala Audio:

Purist utgave - uten MusicCast. Men jeg tror modellen egentlig heter TT-S303

Mens dette er MusicCast Vinyl 500:

Som jeg tror også kalles TT-N503

Som linkene viser er puristutgaven en tusing dyrere - vet ikke hvor interessant det blir da....

amason

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Antall liker
    2.614
    Torget vurderinger
    8
    Yamaha virker spennende spesielt med tanke på om innstrument avdelingen har noen sammenheng med hifi avdelingen ? da snakker vi kompetanse få andre matcher! noen som vet ?

Teobald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Antall liker
    406
    • Instrumentavdelingen lager pianofinishen til toppserien og antagelig kabinettene.
    • De har sine egne treplantasjer
    • Motorsykkelavdelingen presisjonsdreier platetallerkenene til toppserien.
    • Yamaha prøvde å utvikle beryllium-teknologien til det ytterste. Først var det en fordampingsteknikk. Senere støpte de beryllium for størst mulig tetthet /ns-2000 og ns-10000). Sist men ikke minst gullforgylte de for å redusere resonanser ytterligere. Antar dette foregikk i metallurgi-avdelingen.
    • Nå lager de Zylon-membraner i avdelingen til produksjon av trepaneler til bil.
    • Yamaha er verdens største produsent av påhengsmotorer.
    • De utvikler bilmotorer for Toyota, Ford og Volvo.
    • De lager elektriske motorer til sykler og biler.
    • De lager selvfølgelig motorsykler.
    • De eier Bøsendorfer, verdens dyreste og mest eksklusive flygler.
    • De besitter utvilsomt verdens mest avanserte måleinstrumenter og vet hvordan naturlig lyd skal være.
    ;) (y)

Teobald

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Antall liker
    406
    hej
    vad tycker du om NS 5000, jag är väldigt nyfiken på den
    det är nästa omöjligt att få lyssna på dom i Sverige
    mvh Bengt
    Jeg trodde at jeg hadde "verdens beste" anlegg. Nå tror jeg ikke det lenger. Saken er at ved å bli skikkelig innspilt så har de endret karakter og fremstår som skarpere. Jeg må justere anlegget etter. For øvrig så mener jeg at de er slags breakthrough høyttalere hvis potensiale vi ennå ikke har lært å utnytte 🤔
    Det er ikke bare å skifte de ut ned ns-1000 i et anlegg. Anlegget må få lov til å eksponere høyttalerens virkelige fortrinn som andre ikke har.
    Med bedre DAC'er så tror jeg at man vil bli forbauset over hvor åpent de kan låte (y)

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    3.901
    Grattis, ønsker meg en slik selv.

Legg inn noen bilder :love:
    Thnx! Skal prøve på et par bilder i morgen. Tenkte kanskje jeg skulle formidle noen lytteinntrykk hvis noen har interesse av å lese.
    Har spilt på den et par ukers tid :)

MrSpock

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.03.2007
    Antall liker
    6.006
    Thnx! Skal prøve på et par bilder i morgen. Tenkte kanskje jeg skulle formidle noen lytteinntrykk hvis noen har interesse av å lese.
    Har spilt på den et par ukers tid :)
    Ja, lytteintrykk er interessant, kjør på.

Sort eller sølv?

H

Hifibasillen

Gjest
    Noen her som har erfaring med R-N803D ? har tidligere hatt AS 701 og lurte på om 803 var noe lik denne på forsterker delen og klang?

mvh

Hifibasillen

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.310
    Noen her som har erfaring med R-N803D ? har tidligere hatt AS 701 og lurte på om 803 var noe lik denne på forsterker delen og klang?

mvh

Hifibasillen
    Jeg har en sånn i stue-/tv-anlegget. Jeg er superfornøyd. Har dog ikke hørt AS701 og kan derfor ikke sammenligne.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.033
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Innmelding!

Har bestilt en WXC-50 som skal erstatte Squeezebox Touch som "forforsterker" for drodleDipolene, fordi Yamahaen har linjeinngang som jeg kan ha en RIAA foran slik at jeg slipper å drive med en laptop når jeg skal spille vinyl.

Nuvel. Mitt første stereoanlegg var Yamaha, med en reciever, CD-spiller og kassettspiller. Hele min karriere som altsaxofonist (12-17 år) spilte jeg på en Yamaha, og husets spanske gitar er en enkel Yamaha. Felles for dem alle er at de er/var produkter helt uten nonsens.

gjomle

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Antall liker
    4.264
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    8
    Er en spiller som står på ønskelista… vært på nippe til å importere fra Japan, som virker som eneste måte å få tak i en på.

Perrin

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2008
    Antall liker
    327
    Torget vurderinger
    1
    Hifido er en fryd å handle med, de pakker enormt bra

E.I.A.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Antall liker
    3.750
    Torget vurderinger
    49
    Overaskende god lyd i dette pa systemet fra Yamaha.
    Kjøpte det for 4 år siden i forbindelse med en 50-års dag feiring.
    Stagepas 600s, var utgående modell som var på ryddesalg, høyttalere og forsterker til rundt 6k.
    Viftestøy fra forsterker og mangel på fjernkontroll er eneste minuset.

E0A8EFAC-703C-4694-83EB-58391E99E56E.jpeg

8CC9E748-34B2-4FE1-B085-F62D652D6E78.jpeg

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.201
    Torget vurderinger
    29
    Jeg føler jeg må melde meg inn i denne tråden.
    Yamaha er kanskje ikke det første merket Audiophile tenker på når det diskuteres Hifi.
    Nå har jeg prøvd ut så mye forskjellig opp gjennom årene, men føler at jeg nå har landet på et fornuftig oppsett.
    Enkelt, meget bra, og fornuftig priset ( brukt)
    Har nå en Yamaha A-S2100 integrert forsterker med tilhørende CD-S2100 spiller.
    Byggekvaliteten er upåklagelig, og funksjonelt helt på høyde med langt dyrere utstyr.
    Skal få lagt ut et par bilder ved en senere anledning.
    Det eneste jeg nå trenger er en streaming-dippedutt.
    CD-spilleren har innebygd DAC, så jeg velger å bruke den.
    For meg er Streaming alt annet en sjarmerende, og spiller helst musikk fra CD og vinyl.
    Yamaha sin Musiccast var, for meg, så som så.
    Eneste streaming-mulighet jeg har liggende er en Cromcast Audio.
    Tips om rimelig og enkel Streaming-dings, mottas med takk:)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.033
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hva savner du med MusicCast?
    Jeg og de andre i husholdet liker den. Bare en hake, og det er at den ikke fikser dype lokale filsystemer. Så jeg bruker Squeezebox/LMS til lokalt lagret musikk optisk inn på WXC-50 og MusicCast til resten, inklusive valg av grammofon som kilde på analog aux in.
    WXC-50 er min forforsterker. Svært praktisk med resamplingen til 48kHz før lydkortet siden delefiltrene mine må ha en fast fs inn.

Sist redigert:

Graks

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2004
    Antall liker
    561
    Yamaha WXC-50 streameren koblet til coax inngangen på cd spilleren din vil spille meget bra. Har dette oppsettet selv.
    Ett annet pluss er da at du får flere digitale innganger tilgjengelig via WXC-50. Kan også brukes som analog til digital konverter.
    Er meget rimelig på finn.no.Musiccast har ikke plaget meg, alltid stabilt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn