yaqin,music angel osv.Rørforsterkere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

timc

Gjest
    eddie1 skrev:
    timc skrev:
    Høy følsomhet på inngangene alternativt da om du må ha det inn med teskje.

Du får aldri "for mye watt" i så måte.

Hvorfor har jeg ikke samme problem med 500w inn på element med 99dB følsomhet?
    Seriøst hvor mange watt mener du jeg trenger for og spille 120db på mine las cala?
    Du misser poenget. Det jeg snakker om er hvor mye du trenger for transienter og mellomlange peaks.

Dersom du sitter på 4 meters avstand til dine LaScala trenger du sånn grovt reknet 200watt for å gjenngi 120dB.

Har ikke tatt hensyn til kompresjon og tap i luften.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.577
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    timc skrev:
    JanB3 skrev:
    De på fronten er for å koble til en ekstern preamp...
    Fiffig løsning. Pris på den?
    Ca. 650,- USD + frakt/toll/spedisjonskostnader. Og så skal vel Sigbjørn ha 25% på det igjen.

Her er forøvrig et bilde tatt "under lokket".

Vedlegg

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    Yaqin greiene er ikke i nærheten av å være like gode konstruksjoner som Music Angel forsterkerne.

Jeg har selv eid en slik Yaqin forforsterker, og den er slett ikke dårlig, men den gir ikke like bra lyd som Music Angel preampen.
    Denne Yaqin preampen MS-12B bruker vel en transistor som katodefølger på utgangen.. jaja.
    Music Angel preampen har bl.a. dc-gløding som bidrar til lite støy.. det er rett og slett en veldig god forforsterker.
    Kan fremlegge skjema dersom noen ønsker det.

Jeg mistenker at mange her på forumet bruker følgende kriterier for å bedømme hvor bra en forsterker er:
    a) Hvordan det ser ut
    b) Hvor mye det koster, dyrere er automatisk bedre
    c) Hvorvidt andre folk "synes utstyret er kult" / hva andre mener, dette er jo nesten det viktigste, imponator-faktoren må være høy

Siden Music Angel produktene ikke er blanksvarte og ikke har høy nok imponatorfaktor, så kan det jo umulig være bra lyd, eller hva?
    Det er tydeligvis slik at opinionsdannerne mener det er "lavstatus" å ha Music Angel, og da er det per definisjon umulig at det er bra lyd.

Cobra2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Antall liker
    1.058
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Og hvor mange M-A har du hatt i hus?
    Å bedømme merke etter en type, er iallefall håpløst

Arne K

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    timc skrev:
    Eivind E skrev:
    Nå var det ikke deg jeg svarte. Men greit.
    Det du beskriver er at du, ved hjelp av å bruke alt for lite gain, tilpasser et utrolig kunstig lavt gain nivå til dine høyeffektive høyttalere, for å kunne anvende 500 watts forsterkere på disse.

Personlig mener jeg at det er totalt unødvendig og bortkastet med forsterkere på 500 watt dersom man faktisk har høyttalere som helt realistisk har en følsomhet på 98db.

Det er likevel ikke overraskende at en bransjeaktør går i bresjen for dette.
    De må jo ha en måte å få folk til å kjøpe 1 kilowatt transistorforsterker. Det nye må alltid være det beste, og så videre.
    Folk må jo kjøpe. Kjøpe mer. Ellers får de jo ikke råd til ny campingvogn.
    Dersom vi ikke bruker penger får jo du ikke lønn. Så jeg skjønner jo hvordan det ligger an..
    Nei, det er ikke det jeg sier. En volumkontroll er i de fleste tilfeller ett dempeledd, som reduserer inngangsnivået. Gain er i de fleste tilfeller konstant.

La oss ta en digital analogi. Dersom du har mulighet for å dempe i 2 trinn, så har du valget mellom null, halvt volum, og fullt volum.
    Dersom du derimot kan dempe i 100 trinn, kan hvert trinn representere mye mindre steg. Stegene kan også være skjevt fordelt slik at de første 30 stegene gir det en viss økning, mens de resterende gir en annen økning.

MA har tydligvis "få trinn" på potmeteret, eller at trinnene er uheldig skjevt fordelt.

Hva er så hensikten med mye watt på lettdrevne høyttalere? Jo, først må vi se på følsomheten til høyttaleren vi bruker. La oss si den er 95dB/1w/1m.
    Med to høyttalere bli det så øket med 3dB dersom vi hadde hatt mono avspilling. Videre må vi trekke fra 6dB for hver dobling av distanse (for "normale" høyttalere)
    Den reelle følsomheten er da 95+3-6=92dB/1w for en lytteposisjon som er 2m fra høyttalerne.

Så spiller vi litt høyt, og ligger på ett nivå på 1w nominelt. Dersom differensen på det nominelle nivået i musikken og peakene er 20dB, så trenger vi altså 100W for å gjengi peakene. Er lytteavstanden 4m så trenger vi ytterligere 500w, altså 600w.

Så det er ikke så dumt å ha litt reserver uansett om man har lettdrevne høyttalere. Nå har jeg heller ikke tatt med kompresjon i regnestykket, som fort kan gi en reduksjon i følsomheten ved høye lydtrykk på 4-5dB
    Altså jeg må nesten bare si rett ut at jeg synes det du kommer med er bare svada.
    Med transistorforsterker kan man merke noe klipping.
    På rørforsterkere merker man mindre til tendensen til klipping.
    Slike peaks er ikke kontinuerlig. Det blir dermed svært lav relevans i disse teoriene du presenterer her.
    Hva gjelder dine teorier om potmeter med stepping, så bryr det meg svært lite når det her er snakk om karbonfilmpotmeter som selvfølgelig er av LOG type, og det er vel hovedsaklig den typen som brukes i audio. Noen få forsterkere kommer med stepped attenuator men det er kun unntaksvis.

Det er ingen som i realiteten trenger 600W på høyttalere som reelt sett har følsomhet på 95dB, det trenger man ikke doktorgrad for å forstå.

Du skal være velkommen til å spille 600 transistorwatt på dine høyfølsomme høyttalere kombinert med kunstig lavt gainnivå på din preamp så lenge du bare vil. Min mening er at det er helt håpløst og totalt bortkastet.

Jeg koser meg med watt under 10-tallet på single ended rørforsterker, og lyden er flere milliarder ganger bedre enn av noen transistorforsterker.
    Så dine teorier om klipping og peaks anser jeg rett og slett som god gammeldags bambus.
    Det er sikkert flotte argumenter når du skal selge en kunde en 1 kilowatt transistorforsterker til 60.000 kroner, men jeg er rett og slett av den formening at slikt noe bare er bortkastet, og kun kjøpes av folk som blir lurt til det av bransjen som helhet, som hele tiden er nødt til å selge noe nytt til kundene for å selv kunne kjøpe seg nytt hus, mat til ungene, campingvogn, og to sydenturer i året.

T

timc

Gjest
    Eivind E skrev:
    1: Det er likevel ikke overraskende at en bransjeaktør går i bresjen for dette.

2: Altså jeg må nesten bare si rett ut at jeg synes det du kommer med er bare svada.
    Med transistorforsterker kan man merke noe klipping.
    På rørforsterkere merker man mindre til tendensen til klipping.
    Slike peaks er ikke kontinuerlig. Det blir dermed svært lav relevans i disse teoriene du presenterer her.

3: Hva gjelder dine teorier om potmeter med stepping, så bryr det meg svært lite når det her er snakk om karbonfilmpotmeter som selvfølgelig er av LOG type, og det er vel hovedsaklig den typen som brukes i audio. Noen få forsterkere kommer med stepped attenuator men det er kun unntaksvis.
    1: Så ikke denne tidligere. Du har ikke giddet å sjekke hva jeg holder på med vel? Jeg selger ikke ett eneste produkt pr. i dag.

2: Ja det er velkjent at rørforsterkere har en "snillere" forvrengningskarakteristikk når det presses over grensen. Med transistor eller klasse D er det jo som å gå rett i en vegg. Men hvorfor skal man velge noe som må presses over grensen i utgangspunktet? Nei peakene er heller ikke kontinuerlige, men varighetene er veldig varierende. En skikkelig crecendo i ett klassisk stykke har såpass varighet at de fint vil få lavwattsforsterkere med høy pulskapasitet til å knele.

3: Skjønner du virkelig ikke eksempelet? Hva har karbonfilmpot med noe som helst å gjøre? Hva har det faktum at det er LOG potmeter som vanligvis brukes, med noe som helst å gjøre? Forskjellen er om du velger en pot på 10K, 20K, 50K, 100K, eller noe annet.

Delle

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2007
    Antall liker
    275
    Eivind E skrev:
    ....... og lyden er flere milliarder ganger bedre enn av noen transistorforsterker.
    Oi. Er det på en logaritmisk skala?

Mvh

PS: Du behøver ikke være verdensmester for å delta på HFS.

Bånnulka

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.01.2010
    Antall liker
    114
    Sted
    Halden
    timc skrev:
    Eivind E skrev:
    1:
    3: Skjønner du virkelig ikke eksempelet? Hva har karbonfilmpot med noe som helst å gjøre? Hva har det faktum at det er LOG potmeter som vanligvis brukes, med noe som helst å gjøre? Forskjellen er om du velger en pot på 10K, 20K, 50K, 100K, eller noe annet.
    Til og med jeg skjønner dette. ;D Men du kan ikke forlange at alle skal skjønne det vet du. ;) ;)

Mvh Roar

T

timc

Gjest
    Bånnulka skrev:
    Men du kan ikke forlange at alle skal skjønne det vet du. ;) ;)

Mvh Roar
    Neida, men når man uttaler seg om katodefølgere, karbonfilmpotmeter ++ så...........

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    timc skrev:
    Ja det er velkjent at rørforsterkere har en "snillere" forvrengningskarakteristikk når det presses over grensen. Med transistor eller klasse D er det jo som å gå rett i en vegg. Men hvorfor skal man velge noe som må presses over grensen i utgangspunktet? Nei peakene er heller ikke kontinuerlige, men varighetene er veldig varierende. En skikkelig crecendo i ett klassisk stykke har såpass varighet at de fint vil få lavwattsforsterkere med høy pulskapasitet til å knele.
    Nå har jeg hørt det også! Må jo bare flire.
    Jeg har hørt på klassisk musikk i årevis og har aldri opplevd slike problemer som du beskriver. Det heter forøvrig creScendo.
    Begrepet beskriver en gradvis økning i lydnivå/intensitet, og relaterer slett ikke til slike peaks som du snakket om tidligere.
    For meg virker det som at du har en helt forvridd innstilling til hva musikk er.
    Det virker for meg som at du slenger rundt deg med uttrykk og teorier uten å egentlig vite hva det er, eller hvordan ting i praksis fungerer.
    Du fremstiller det som om at en gradvis økning i lydnivå i et lydopptak plutselig vil få din forsterker til å knele (ja du brukte faktisk ordet knele), med mindre den er på 1 kilowatt. Det er jo bare slett ikke tilfelle.

For å oppsummere dine meninger:
    -man trenger 600watt for å drive en høyttaler oppgitt til 95db følsomhet tilfredsstillende
    -man bør bruke kunstig lavt gain, dvs kaste bort en masse watt på å spille unaturlig lavt, på denne overdrevent store forsterkeren
    -en såkalt "lavwattsforsterker" kneler under en gradvis økning i lydnivå ved avspilling av klassisk musikk

Jeg synes den fremstillingen blir alt for teoretisk, og høres ut som en oppskrift på hvordan man kan kaste bort en masse penger.
    Dette går fint i tråd med hvordan folk i dag gjerne bruker 40.000 kroner på en smal høyttaler som gjerne har to bittesmå basselementer med stive tungdrevne membraner og en følsomhet oppgitt til 87~90dB eller omkring, og deretter kjøper seg transistorforsterker på 500~1000 watt til 25~50.000 kroner, og høyttalerkabel til 10.000.

Personlig er jeg tilhenger av følgende doktrine:
    - 8~14 watt er mer enn nok, og single-ended gir den aller beste lyden
    - transistorforsterkere er jevnt over dårligere egnet til lydgjengivelse enn rørforsterkere
    - høyttaler bør være reelt angitt til mer enn 97~98dB følsomhet, og basselement bør være 15" eller deromkring
    - høyttalerkabel kjøper jeg på rull fra Clas Olsson
    - målemafia og tallteoretikermafia anser jeg som bare svada, ørene er det som gjelder

Dessverre er det slik i dag at det omtrent ikke finnes høyttalere på markedet i dag som tilsvarer disse behov, de aller fleste er av akkurat den typen smal og tynn med bittesmå, tungdrevne og ikke minst stive basselementer, og kjempelav følsomhet.

Det finnes faktisk folk der ute som i fullt alvor spiller klassisk musikk og til tross for dette nyter gradvise økninger i lydnivå uten klipping, på single ended rørforsterkere på 1.6 watt. De har nok ikke lest ditt innlegg, regner jeg med.

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    timc skrev:
    Neida, men når man uttaler seg om katodefølgere
    Hvis du ikke vet hva begrepet "katodefølger" er, så har du vel intet grunnlag til å uttale deg om noe som helst på en tråd om rørforsterkere.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.131
    Torget vurderinger
    1
    Man må ikke være verdensmester for å delta i diskusjoner på Hifisentralen. Man kan ta feil, mangle kunnskap osv. Men, det rettferdiggjør ikke latterliggjøring av deltakere her på forumet. Den riktige veien å gå er å oppklare misforståelser og å bidra til økt kunnskap og forståelse. Idiotforklaring er ikke anerkjent som god pedagogikk.

bjornh, moderator

T

timc

Gjest
    Eivind E skrev:
    nyter gradvise økninger i lydnivå uten klipping, på single ended rørforsterkere på 1.6 watt.
    Nei.

Ikke uten å spille relativt lavt.

Dette er helt elementær elektronikk, og jeg skjønner ikke hva som er problemet. Men uansett gidder jeg ikke bruke mer tid på dette. Folk får tro på hva de vil for min del.

T

timc

Gjest
    Eivind E skrev:
    Det heter forøvrig creScendo.
    Begrepet beskriver en gradvis økning i lydnivå/intensitet, og relaterer slett ikke til slike peaks som du snakket om tidligere.
    En Crescendo kan være rask eller treg.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    18.577
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Eivind E skrev:
    Siden Music Angel produktene ikke er blanksvarte og ikke har høy nok imponatorfaktor, så kan det jo umulig være bra lyd, eller hva?
    Det er tydeligvis slik at opinionsdannerne mener det er "lavstatus" å ha Music Angel, og da er det per definisjon umulig at det er bra lyd.
    Det finnes nok sikkert de som er av den oppfatning, og definitivt en del som uttaler seg, uten engang å har hørt på MA.
    Det som for meg er litt forunderlig, er at de som både har og har hatt en MA - og kommenterer og omtaler den med en litt mer reflektert og nyansert tilnærming, fort- og til stadighet fra enkelte - blir møtt med motargumenter og kommentarer som i vesentlig grad er i retning av "personangrep" (latterliggjøring, idiotstemplinger osv).
    "Opinionsdannere" ?!? Pussig formulering og gruppering av "alle" som av en eller annen årsak ikke har helt sansen for Music Angel.

Skal vel ikke se bort fra at også dette innlegget skal kommenteres et annet sted ute i nettverdenen.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    rørlig skrev:
    JanB3 skrev:
    Har denne fra før... Yaqin MS-12B
    Denne har jeg også eid. Slo ikke helt an hos meg på min mid-fi. ::)
    Lest vandlige folks tester av disse billige kinamodellene.. det som går igjen er at det ikke er noe, høres ut som en transistorforsterker som ikke er så bra. Lys og tynn lyd, er gjengangene.. men ikke hørt selv og kommer heller aldrig til å kjøpe en heller, da kun basert på lengre tester og brukererfaringer fra folk.

Trivs med MAen jeg, den mye bedre enn annet dyrt utstyr.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    lovemusikk skrev:
    Så snart MA nevnes som bra, slår en piggene ut! ???

Det er ganske så rart at når noen vil ha en billig forsterker, helt ned i ca 1500 kr på ebay, da klikker det for mange og dei sier det bare er skit/greit nok, men må kjøpe noe dyrt som er sååå mye bedre.

1: Personen/personene spør om den er bra, og dei har et budsjett til den og ikke noe dyrere.

2: Dei andre billigmerka er ofte tynnere og mer steril i lyden, folk bytter dei bort.

3: Uttalelsene under er basert med andre rør enn dei som sitter i.

Den er dritbra til prisen, spiller bedre/luftigere i toppen enn mitt Hegel oppsett (ca kr 45.000,-)
    Tipper at nå klikker dei folka igjen, men den spiller også klarere en McIntosch MA7000 også til kr 60.000, med forbehold om at den Mc hadde orginal bro på baksiden. (skal vere mye bedre med ny bro)

Men klart den ikke har samme kreftene. Jeg spiller den tom på mine vienna mozart (90db), du hører ingen forvrenging men det øker ikke noe mer etter kl 12. Den spiller høyt nok egentlig.
    Men en knakendes god forsterker og en billig inngangsbilllet til hi-end verden er den. Så får andre skrive det som passer dei.

Det er dette som er fakta fra mine ører og mange andres.
    Det er vel ikke så rart at piggene kommer ut når du lever i en liten drømme boble! ma er ok til prisen men når du sammenligner den mot mc osv så blir det bare så inni jævla dumt!!!
    La nå meg og alle andre leve i bobla vår da. Det er ikke vi som går glipp av godlyden. hehe..

kyrjens

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Antall liker
    9
    Sted
    Hamar
    Torget vurderinger
    2
    Har selv hatt en YAQIN MC-10L (hvor jeg byttet de orginale EL 34 rørene med Mullard rør og 6N1 rørene med noen russiske "militær rør"),
    denne spilte sammen med en Mhzs 66 cd spiller på ett par gamle brukte B&W cdm 7. Har aldri verken før eller etterpå hatt så god lyd og glede pr. brukte krone som med det anlegget. Yaqin blir forøvrig solgt i europa under navet Tonwind ( http://www.tonewin.cn/ )

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    bjornh skrev:
    Man må ikke være verdensmester for å delta i diskusjoner på Hifisentralen. Man kan ta feil, mangle kunnskap osv. Men, det rettferdiggjør ikke latterliggjøring av deltakere her på forumet. Den riktige veien å gå er å oppklare misforståelser og å bidra til økt kunnskap og forståelse. Idiotforklaring er ikke anerkjent som god pedagogikk.

bjornh, moderator
    Enig med deg, men når en peiser "fakta" i trynet på folk, omtrent som en er den eksperten, så må en tåle å få noe fakta igjen, med tanke på at "fakta" ikke stemmer helt ? Eller er transistor folk fredet? Bare spør helt generelt? Jeg sitter i begge "leirer" ;)

Men greit å vite at det er likt for alle liksom.. :)

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    291
    Torget vurderinger
    20
    Eivind E skrev:
    Personlig er jeg tilhenger av følgende doktrine:
    - 8~14 watt er mer enn nok, og single-ended gir den aller beste lyden
    - transistorforsterkere er jevnt over dårligere egnet til lydgjengivelse enn rørforsterkere
    - høyttaler bør være reelt angitt til mer enn 97~98dB følsomhet, og basselement bør være 15" eller deromkring
    - høyttalerkabel kjøper jeg på rull fra Clas Olsson
    - målemafia og tallteoretikermafia anser jeg som bare svada, ørene er det som gjelder
    Går også bra med 12" basselement, et godt eksempel er Klipsch Heresy III.
    Har jo unntak på markedet og, da hinter jeg til Audio Note, Living Voice og mer lavsensitive høytalere som Tannoy, Proac for eksempel

T

timc

Gjest
    lovemusikk skrev:
    med tanke på at "fakta" ikke stemmer helt ?
    Så vis hvorfor fakta er feil da i stedet for å bare rante i vei om andre ting. Jeg har vist ved utrekning og forklaring mitt ståsted. Jeg kan gi vesentlig grundigere dokumentasjon gjennom målinger og teknisk litteratur dersom det er det som skal til. Jeg synes dog at det blir å dra det for langt unger "hifi generelt.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Denne er på tur hit.... Yaqin MC-100B Black
    Utrolig bra til prisen synes jeg,kjører min(guttungen) på et sett RF52 mkII
    Sorry for at jeg ikke så dette før.
    Men da skjønner vi en hel del. Vis du syns den er utrolig bra til prisen, så liker du ikke MAen.
    Vil då tippe Yaqin MC-100B er tynnere og lysere lydsignatur,etter som jeg har lest. Mer som Ayon?
    Er det denne?

http://cgi.ebay.com/YAQIN-MC-100B-K...647?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb4acb2f7

Men vis denne er så bra, og bedre enn MAen ifølge deg, så burde jeg kanskje kjøpe en uten å bli skuffet?

Er jo ingen grunn å krangle da, for alle liker ikke datteren. :)

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Men da skjønner vi en hel del. Vis du syns den er utrolig bra til prisen, så liker du ikke MAen.
    Vil då tippe mer i tynnere og lysere lydsignatur,etter som jeg har lest. Mer som Ayon?
    Er det denne?

http://cgi.ebay.com/YAQIN-MC-100B-K...647?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cb4acb2f7

Hei du tar nok feil da jeg liker MA,mye forsterker for pengene men det og sammenligne med forsterkere til 10 ganger prisen blir for dumt

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Vil då tippe Yaqin MC-100B er tynnere og lysere lydsignatur,etter som jeg har lest. Mer som Ayon?
    Er det denne?

Men vis denne er så bra, og bedre enn MAen ifølge deg, så burde jeg kanskje kjøpe en uten å bli skuffet?

Den har en varm deilig fyldig lyd på selv nye RF52 som kan være litt skarpe i toppen for enkelte forsterkere og samtidig 100% tyst

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Vil då tippe mer i tynnere og lysere lydsignatur,etter som jeg har lest. Mer som Ayon?
    Er det denne?

Hei du tar nok feil da jeg liker MA,mye forsterker for pengene men det og sammenligne med forsterkere til 10 ganger prisen blir for dumt
    Jeg regerte innlegget over mens du svarte nå, men vis jeg kjøper meg en Yaqin MC-100B, er den ifølge deg bedre enn MA???
    Isåfall vil jeg nok prøve Yaqin MC-100B. :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Er det denne?

Den har en varm deilig fyldig lyd på selv nye RF52 som kan være litt skarpe i toppen for enkelte forsterkere og samtidig 100% tyst
    :) Hørtes da ikke gale ut. Med orginalrør? Er det like mye å hente her som på MAen? Eller er det greit nok å bare la orginalrøra stå?

eddie1

Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Er det denne?

Jeg regerte innlegget over mens du svarte nå, men vis jeg kjøper meg en Yaqin MC-100B, er den ifølge deg bedre enn MA???
    Hei har ikke testet MA på RF52 så det vet jeg ikke.MA er vel kraftigere hvis jeg ikke tar helt feil.Denne har oppgraderte kondesatorer.Sikkert en del og tjene på rørbytte.Det er guttungen som bruker anlegget så har ikke tveaket noe inntil videre men til 2 lapper er den utrolig bra akkurat som MA

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    eddie1 skrev:
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    lovemusikk skrev:
    eddie1 skrev:
    JanB3 skrev:
    Er det denne?

Hei har ikke testet MA på RF52 så det vet jeg ikke.MA er vel kraftigere hvis jeg ikke tar helt feil.Denne har oppgraderte kondesatorer.Sikkert en del og tjene på rørbytte.Det er guttungen som bruker anlegget så har ikke tveaket noe inntil videre men til 2 lapper er den utrolig bra akkurat som MA
    Jamen det er jo flott deeee.. ;D

Er jo en fin dollarkurs og nå,som ser ut til å holde seg, faktisk gått nedover. :)
    Takker for opplysninger,alltid kjekt. ;) :)

hilsen Frank

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer
    Jeg syntes denne var fin i svart!
    Hadde en slik forsterker for en tid tilbake og jeg likte den godt. Det er noe å hente på rørbytte hvis du vurderer det.
    Den ble for spe for mine høyttalere så den ble solgt.
    i forhold til MA er finish og workmanship langt bedre, lydmessig likte jeg de begge.

Stein

jan b

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2008
    Antall liker
    114
    Sted
    Sør-Trøndelag
    Takker og bukker! Jeg falt for denne sorte utgaven ja. Kan bli vel mye krom/gull på de andre utgavene syns jeg. Ellers blir det vel rørbytte etterhvert, men kina-rørene skal få stå i en stund så jeg får et inntrykk av de...

yel

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2006
    Antall liker
    1
    Hei!

En kompis har akkurat skaffet en MA kt88 sak, men nå skal han ha høytalere.. Hva kjøper han da? Og, budsjettet er stramt. Det gjør ingenting om det er gammelt... Hjelp?

-Y

SteinLarsen

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.06.2009
    Antall liker
    1.345
    Sted
    Nykirke
    Torget vurderinger
    5
    Klipsch f.eks
    Eller noe av dette fra Ljudia er rimelig.
    Hvor stramt er stramt, 2 - 3000?

YEL skrev:
    Hei!

En kompis har akkurat skaffet en MA kt88 sak, men nå skal han ha høytalere.. Hva kjøper han da? Og, budsjettet er stramt. Det gjør ingenting om det er gammelt... Hjelp?

-Y

L

lasse5214

Gjest
    Få tak i noen Snell høyttalere.
    De spiller musikk med stor M

E2 ellr E3 men også J og K serien kan du få tak
    i til en rimelig penge.

Lykke til

Lasse :)

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    ptb skrev:
    lovemusikk skrev:
    Ming da er billigmerke til Music Angel vis jeg ikke tar helt feil.
    Kjøp Music Angel med kt88 rør,... ...Spiller bedre, klarere enn mange kjente dyre merker.
    ....men er en grunn til at det er solgt flere tusen?! i Norge.
    ....men for å spille høyt! er det alltid en fordel med lettdrevne høyttalere. (CM9 til B&W er knall, Triangle er knall,Vienna Grand Mozart er knall osv)
    Synes jeg må kommentere dette noe, for å ikke "forvirre" trådstarter for mye. :)

Det eneste Ming DA og MusicAngel har til felles er vel at begge er produsert i Kina!?!
    Spiller bedre enn... Er det ikke greit å basere uttalelser på egne erfaringer?
    Flere tusen??? :-\
    Ingen av de nevnte ht er vel det som normalt karakteriseres som lettdrevne.
    Las at fabrikken sier ming da er en billigserie. Så da får dere evnt krangle med fabrikken. :)
    Jeg garantere ikke noe, men det var det jeg las av uttalelsen fra fabrikken.
    Nå er det ofte en fabrikk som lager mange dyre hi-end produkter, og så lager dei selv egne merker.

MAen MÅ det skiftes smårør på for at den skal bli virkelig god lyd. Da noen av dei beste anbefalte kombiene, f.eks GE5814A trippel mica ytterst, og i mitten PCC88 Phillips holland "A frame" (ekte rør og ikke faket)

Grunnen til at fabrikken selger den med billigrør er pga prisen, dei vil holde den lav.
    Flere tusen ja..den spiller bedre i toppen enn mitt hegel oppsett til ca 50.000. Da med rørkobien eg nemte over.
    Ja, lettdrevne er jo noe helt annet, men dei eg nemte går helt fint, den drar dei høyttalerne.

lovemusikk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Antall liker
    2.934
    Torget vurderinger
    8
    JanB3 skrev:
    På fredag morgen ankom kineseren... :) (Doffen syns det dufter merkelig.... :))
    Grattis, den ser jo heftig ut da..

Nå vil vi ha lytte intrykker.. er spent.. las en annen musiker på eit annet forum syns den var veldig bra på bassen trur eg. Ellers likte han MAen mye bedre. Men eg er spent på lytteintrykka dine..

;)

N

nysjerrigper

Gjest
    lovemusikk skrev:
    Las at fabrikken sier ming da er en billigserie. Så da får dere evnt krangle med fabrikken. :)
    Jeg garantere ikke noe, men det var det jeg las av uttalelsen fra fabrikken.
    Nå er det ofte en fabrikk som lager mange dyre hi-end produkter, og så lager dei selv egne merker.
    det stemmer hvertfall ikke ;)
    syns og produktene til Music angel ser ut som juggel til forskjell fra Mingda, med tilhørende dårlig kvalitet og levetid.. flere har ikke fungert ved mottak, mens andre kan feile etter noen uker. var en hel tråd om problemene på et amerikansk forum..!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.131
    Torget vurderinger
    1
    YEL skrev:
    Hei!

-Y
    MA RS6? GS10 kanskje?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn