Dimmere osv produserer skitten strøm og jordfeil. Det kan påvirke lyden din negativt...
Tror du bør ta deg en bolle eller kanskje en hel pose........eller komme tilbake en dag du er edru.
Bryter på jording til stikk?
=Utprøving
http://www.hifisentralen.no/forumet...remfor-jordet-kurs-na-r-det-gjelder-hifi.html
1 Noise harvester gir lite resultat i stikk,med på sekundærsiden på støydempingstrafo gav det god virkning.
"Dimmere osv produserer skitten strøm og jordfeil. Det kan påvirke lyden din negativt..."
Du bør nok lese innlegg over noe bedre.Dimmere påvirker 0 hos meg,selv om vi målte støy fra både dimmere og vaskemaskin
I dag,ingen filtrering,kun finvern til preamp som står med spenning 24/7
Som sagt ta deg en hel pose med boller og bli edru........Bruker ikke mer tid på deg.
Og til slutt en mail fra SB i går for en liten oppgreiing da jeg ble litt usikker på dette med å kutte jord fra netteiger,noe han sa han egentlig ikke kunne "si høyt"
Date: Wed, 4 Mar 2015 21:37:28 +0000Jeg vet ikke hvilken jordovergangsmotstand du har. Det du viste meg var en jordtilkobling i forbindelse med vanninntaket. Har du denne i tillegg til en jordledning f.eks. lagt rundt huset, bør du ha en jordovergangsmotstand som kanskje ligger et sted mellom 50 og 100 ohm. Du skal ha en jording som sikrer maks 50 V berøringsspenning. Antar vi en jordfeilstrøm på 1 A betyr dette at du skal ha maks 50 ohm. Jordfeilstrømmen kjenner vi normalt ikke og derfor estimeres den ut i fra fordelingstransformatorens størrelse/ytelse. Dette er ikke fordi transformatoren i seg selv bestemmer jordfeilstrømmen, men man antar at en stor transformator har et tilknyttet kabelnett av en viss størrelse. Strømmen man antar i dag er 2mA per kva. For deg gir dette en estimert jordfeilstrøm på 1.6 A. Du «bør» da ha en jordovergangsmotstand som er 50/1,6 =30 ohm. Som vi vet, så er transformatoren i Årtun sentrum overdimensjonert.
Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...irs-audiofile-liv-12.html#DYAWfJTykQ80jkAH.99