Med dine naboer så er det sikkert nokArne, jeg vet at du ikke liker rør, men jeg fister allikvel med å spørre om det holder med 2w for hornet og tweeter her hos meg. 111db for hornet og tweeter ligger vel noe under.
Hva med et par sånne i her.
Nei vi vet forskjellen så kan andre sitte å lure.... . Deg regner vi ikke med her...Siden dere alle messer om Purify og TAD 4002/be, er det dere selv dere prøver å overbevise ?
Nettopp, men jeg vet ikke om jeg liker dette enda. Jeg er ikke forutintatt. Alt jeg ikke liker går rett ut av huset.
du begynner beskrivelsen som de fleste har av Purifi.... Åpenhet dynamikk luft og rom rundt...Har satt Purifi-ampen på horna, og er ikke like overbevist som på basskassene. Purifi på horna gjør riktignok lydbildet klarere, mer kant-fokusert og åpnet, men det er en nedside. Det oppstår noe "syntetisk" og mekanisk/metallisk. Dette liker jeg dårlig. Lyden får liksom gjennomgående det samme mekaniske preget. Dvs at lyden fra anlegget blir mer eller mindre førende eller da bestemmende. Dette oppstår ikke med XTZ. Jeg har ikke fått testet Purifi på både bass og horn samtidig.
På basskassene derimot, klarner Purifi opp hele lydbildet og tilfører luft oppover. Veldig positivt og ingen nedsider jeg kan høre. Ikke uvant med dette ifm "subber".. Jeg deler ved 650Hz over 2 oktaver.
Med Purifi på horna klarer jeg heller ikke helt å lande en fornuftig target på samme måte.
Jeg klarer ikke helt å se utfordringen her, men dette har kanskje noe med smak og komponentsammensetningen.
Mulig du har rett. Dette skal selvsakt testes ut.du begynner beskrivelsen som de fleste har av Purifi.... Åpenhet dynamikk luft og rom rundt...
Der metalliske kan komme av regelrett oppbrytnknger i aluminiums membranen og øket nivå oppover. Ikke noe passivt filter på horna....
Så lenge du kjørte aktivt ble oppbryningene stoppet før de begynte da de var filtrert vekk.?
Hadde du prøvd 3 veis aktivt igjen tro jeg resultatet er ganske annerledes....
Hverken Habicht,POB eller BjarneTV har nevnt noe om metallisk lyd og kjører aktivt med diskant over.......
Løp å kjøpDet virker sånn at denne dealen med rørampene falt i grus, så da står jeg på bar bakke igjen.
Har en Purifi på hånda. Skal kanskje teste denne i et treveis oppsett da..
Eller kanskje PX4 . Jeg hadde et par F5 choke regulert. Dem var bra ja.Foreløpig ikke plass til rørforsterker.
Veggen er fyllt med høyttalere en stund til.......
Mye bra rør som kunne fungert, men den ampen som har imponert meg allermest er F5 i tower edition som LMC lagde.
Skulle jeg testet rør ville det vært 300b monoblokker.
der er ingen vej uden om single ended trioder når man spiller på horn alt det purify pjat you name it duer ikke på hornMulig det kommer et par røramper på besøk. Jeg måtte bare teste dette ut.
Du vet bare ikke hva du taler om min mand..... Vi lever i 2023 og bruger DSP... Har i hørt om det ?der er ingen vej uden om single ended trioder når man spiller på horn alt det purify pjat you name it duer ikke på horn
man behøver ikke at måle i en uendelighed bare lytte i 2 minutter så ved man hvorfor mange køber dyre rørforstærkere længere er den ikke
D forstærkere er fint til aktiv deling til max 400Hz hygge
Tipper jeg har 27db.Etter det Bernt sier har gain lite å si i AL men lav gain er greit mtp støy... Min vtv med standard Hypex buffer mener jeg har 14db gain og er dønn tyst