Morsomt å høre!ELEL6200 skrev:Har også etter hvert mange lyttetimer med Hammer, Continuo. Dette er en høyttaler som vokser på deg etter som tiden går. I likhet med Druidene sliter jeg med å beskrive lyden som slynges ut av Dynamics høyttalerene. Jeg finner Zuene ulike Hammer, men lydsignaturen til begge disse høye lydsøylene er nok nærmere i slekt, enn de er med andre tradisjonelle dynamiske høyttalere.
Skal etterhvert teste Zu og Hammer i samme rom, med noe så forskjellig som Doxa 140, EAR 864, EAR 861 og Mastersound Reference 845 forsterkeri. Tror det kan bli spennende og dette kan kanskje gi meg kunnskaper slik at jeg bedre forstår disse høyttalernes særegenheter og positive egenskaper.
Lf
Har desverre ikke hørt Zu Tone, men Vendur m Roar kan kanskje hjelpe deg med det.Continuo skrev:Morsomt å høre!
Da får vi kanskje en beskrivelse av opplevelsen med tanke på Hammer / Zu ?
Enig med deg at det kan være litt vanskelig å sette ord på signaturen til Hammer men det som først slo meg var evnen de har til å fylle rommet med musikk, ble mildt sagt overrasket (skal jeg være ærlig så tror jeg eiere av 100000 kroners høyttalere som Proac, Usher, Focal etc. etc hadde fått seg en overraskelse) over trykket, størrelsen eller rettere sagt dynamikken som de frembringer.
For ikke å glemme plassering av instrumenter etc.
Så hvis Zu Druid spiller i samme gate, ikke fullt så dypt kanskje, så vil jeg tro at trådstarter har mange timer med kvalitetslytting foran seg.
Jeg er forøvrig litt interessert i Zu Tone, hadde vært moro å hørt de.
Er det noen som har hørt de?
Kanskje Herr Borgenvik kunne komme med en kommentar?Continuo skrev:Hvis du leser siste side i denne tråden så ser du Hammerene som jeg har hørt på.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,6194.0.html
Som du ser så er det en annen diskant her.
Ser kanskje ut som samme diskantelement, bare montert i baffel i stedet for i armen?Continuo skrev:Hvis du leser siste side i denne tråden så ser du Hammerene som jeg har hørt på.
Jo, stemmer! Du har rett, den sitter ikke felt inn i baffelen, men på siden av fulltonen i stedenfor i senter.Rojoh skrev:Ser kanskje ut som samme diskantelement, bare montert i baffel i stedet for i armen?Continuo skrev:Hvis du leser siste side i denne tråden så ser du Hammerene som jeg har hørt på.
Mvh. Johan
Spørsmålene dine er det bare en som kan svare på......... nemlig deg selv, WhoracleWhoracle skrev:Så 15k er "nesten" halv pris iforhold til Druid, er Druidene værdt de ekstra kronene? litt mere futt i mellomtonen og generelt mere trykk, mens hammer har mere dypbass, som for meg egentlig ikke spiller noen rolle.. trenger man generelt sett høytalere som går under 35Hz til musikk?
Jeg føler vel at Zuene også har litt bedre nyanseringsevne i mellomtone/diskant, som gir enda litt større følelse av nærvær. For mange vil dette være verdt det ekstra utlegget - for andre; ikke. Kommer helt an på smak og behag.Whoracle skrev:Så 15k er "nesten" halv pris iforhold til Druid, er Druidene værdt de ekstra kronene? litt mere futt i mellomtonen og generelt mere trykk, mens hammer har mere dypbass, som for meg egentlig ikke spiller noen rolle.. trenger man generelt sett høytalere som går under 35Hz til musikk?
Hadde ikke fått med meg at Borgenvik hadde skaffet seg Hammer - spennende. Det finnes en side hvor oppgraderinger på Hammerne er beskrevet. Husker ikke navnet i farten, men har lagt inn link i tråden min på billedavdelingen.Continuo skrev:Jo, stemmer! Du har rett, den sitter ikke felt inn i baffelen, men på siden av fulltonen i stedenfor i senter.
Tar jeg ikke feil så vil det bli en oppgradering av diskanten. :-\
Det var det jeg hadde å utsette sånn umiddelbart på Hammer, men tenker det blir bedre med en oppgradering av diskant.Rojoh skrev:Jeg føler vel at Zuene også har litt bedre nyanseringsevne i mellomtone/diskant, som gir enda litt større følelse av nærvær. For mange vil dette være verdt det ekstra utlegget - for andre; ikke. Kommer helt an på smak og behag.Whoracle skrev:Så 15k er "nesten" halv pris iforhold til Druid, er Druidene værdt de ekstra kronene? litt mere futt i mellomtonen og generelt mere trykk, mens hammer har mere dypbass, som for meg egentlig ikke spiller noen rolle.. trenger man generelt sett høytalere som går under 35Hz til musikk?
Mvh. Johan
Joda det har han, og jeg kan vel være freidig til å fortelle at det er demo paret til Upgrade han spiller på mens han venter på sine egne. :-X Og det spiller, det kan jeg love deg.Rojoh skrev:Hadde ikke fått med meg at Borgenvik hadde skaffet seg Hammer - spennende. Det finnes en side hvor oppgraderinger på Hammerne er beskrevet. Husker ikke navnet i farten, men har lagt inn link i tråden min på billedavdelingen.Continuo skrev:Jo, stemmer! Du har rett, den sitter ikke felt inn i baffelen, men på siden av fulltonen i stedenfor i senter.
Tar jeg ikke feil så vil det bli en oppgradering av diskanten. :-\
Mvh. Johan
Ja. Tja. Jeg tror det har litt med hvilke prioriteringer man har og hvilket utstyr man har. Jeg liker begge veldig godt, og synes de har sine små fordeler og ulemper begge to - dog synes jeg begge har "noe" som mange andre høyttalere ikke har.Whoracle skrev:mere nyansert, bedre dynamikk og trøkk, penere finish, det høres ut som det var værdt det spør du meg..
Det blir nok flere Hammer-eiere etterhvert, vil jeg tro. Får bare håpe at skilsmisse-statistikken ikke øker tilsvarende. ;DContinuo skrev:Joda det har han, og jeg kan vel være freidig til å fortelle at det er demo paret til Upgrade han spiller på mens han venter på sine egne. :-X Og det spiller, det kan jeg love deg.
;D ;DRojoh skrev:Det blir nok flere Hammer-eiere etterhvert, vil jeg tro. Får bare håpe at skilsmisse-statistikken ikke øker tilsvarende. ;DContinuo skrev:Joda det har han, og jeg kan vel være freidig til å fortelle at det er demo paret til Upgrade han spiller på mens han venter på sine egne. :-X Og det spiller, det kan jeg love deg.
Mvh. Johan