Zulu vingler avgårde!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Her er den. Men er ikke det samme forsterker da :unsure:

    20240720_102923.jpg


    Det er det ikke. Den ser lik ut på utsiden (bortsett fra tydeligere logo), men på innsiden er den betydelig oppgradert. Den jeg hadde var fra deres første serie.

    Den nye som jeg har nå hentet jeg hos @AURA fidelity i går. Her er det J. Fragoso sier om den nye.

    Den nye serien vi skal lansere etter ferien ser helt likt ut utvendig , men inni
    er det mye nytt . Systemet kaller vi TWIN DRIVE . Den består av en fantastisk ny DAC, twin drive konfigurert ,samt alle andre kretser . 3 separate strømforsyninger og andre finesser som er med for oppnå lyd i HIGH- END til YPER-END klasse . De låter virkelig bra . Tanken bak den remodelleringen var å få tilnoe av veldig høy kvalitet til en overkommelig pris ! Kr. 59.000,-
    Lytteintrykk kommer etter hvert :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.217
    Antall liker
    15.255
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Grattis! 😊 Overraskende rimelig i prisen også, ikke minst med tanke på at det er en DAC inni der i tillegg. 👍

    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    25.284
    Antall liker
    68.060
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Grattis! Joaquim er en fargerik kar med skikkelig hifi-ballast. Blir spennende å høre hva du synes. Klipp det gjerne også inn i Aura tråden (har vært dødt der lenge) 😊
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.465
    Antall liker
    6.144
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Grattulerer med nok en ny forsterker, blir spennende å høre hvordan den er om litt. Din interesse i utstyr fra mindre kjente merker og hva du kjøper/tester er gøy å følge med på👍🏻😉
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Grattulerer med nok en ny forsterker, blir spennende å høre hvordan den er om litt. Din interesse i utstyr fra mindre kjente merker og hva du kjøper/tester er gøy å følge med på👍🏻😉
    Takker! Det er hyggelig å høre :)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Ja...? Hva blir det til...?
    Kommer med lytteintrykk så fort jeg får tak i en USB-Spdif konverter. For øyeblikket har jeg ingen lyd 😳 Solgte selvfølgelig dacen min to dager før jeg kjøpte den første Auraen. Med kun PC med USB som kilde så blir det ikke mye lyd. Slik går no dagan.. :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    11.513
    Torget vurderinger
    2
    Kommer med lytteintrykk så fort jeg får tak i en USB-Spdif konverter. For øyeblikket har jeg ingen lyd 😳 Solgte selvfølgelig dacen min to dager før jeg kjøpte den første Auraen. Med kun PC med USB som kilde så blir det ikke mye lyd. Slik går no dagan.. :)
    Her vil jeg utfordre deg litt: :)
    Hvorfor ikke heller kjøpe inn en streamer som mater digitalt til den innebygde DAC'en? Da virker PC'n (eller mobilen, eller nettbrettet) kun som fjernkontroll, med uovertruffent brukergrensesnitt, og strålende lydgjengivelse, gitt at du bruker Tidal, eller selv Spotify Connect låter fantastisk gjennom en såpass god DAC.
    Jeg innrømmer at jeg er skeptisk til USB / s/pdif-converter, men mulig det bare beror på innbilning, selvsagt.....
    En rimelig streamer med digital utgang funker gull, jeg har prøvd flere av dem, og bruker det selv i det daglige, har til og med kommet så langt at jeg seriøst vurderer om jeg har kjøpt mitt siste "album" i en hver form.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Her vil jeg utfordre deg litt: :)
    Hvorfor ikke heller kjøpe inn en streamer som mater digitalt til den innebygde DAC'en? Da virker PC'n (eller mobilen, eller nettbrettet) kun som fjernkontroll, med uovertruffent brukergrensesnitt, og strålende lydgjengivelse, gitt at du bruker Tidal, eller selv Spotify Connect låter fantastisk gjennom en såpass god DAC.
    Jeg innrømmer at jeg er skeptisk til USB / s/pdif-converter, men mulig det bare beror på innbilning, selvsagt.....
    En rimelig streamer med digital utgang funker gull, jeg har prøvd flere av dem, og bruker det selv i det daglige, har til og med kommet så langt at jeg seriøst vurderer om jeg har kjøpt mitt siste "album" i en hver form.
    Har vurdert å prøve en rimelig en bare for å få lyd. Men jeg er av den oppfatning at en dedikert musikkserver med lineær strømforsyning, a la Pachanko vil spille ringer rundt en billig streamer via coax ut. Men det er bare min mening, men det går jo selvsagt an å prøve en :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    11.513
    Torget vurderinger
    2
    Har vurdert å prøve en rimelig en bare for å få lyd. Men jeg er av den oppfatning at en dedikert musikkserver med lineær strømforsyning, a la Pachanko vil spille ringer rundt en billig streamer via coax ut. Men det er bare min mening, men det går jo selvsagt an å prøve en :)
    Det burde jo være enkelt å finne ut. Sjekk med Mala om du kan får høre en iFi ZEN Stream side om side med en dyr streamer gjennom samme DAC. Tror det skal være utfordrende å ta forskjellene med bind for øynene, gitt! :)
    Jeg tror de dyre streamerne ofte har påkostede strømforsyninger, og, ikke minst analogutganger, sistnevnte behøves ikke, om du kjører digitalt til Aura, så liten vits i å betale for det. Jo, jeg tror en god strømforsyning gir visse fordeler, men jeg har erfart at en god DAC gir større fordeler. Så mitt valg hadde uansett vært å handlet inn en iFi. Noe jeg for øvrig regner med å gjøre den dagen min avholdte Mitchell&Johnson legger av.
    (Tror ellers det er 25% på alt av iFi hos Audioaktøren i disse dager...)
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Her er en liten omtale av den siste integrerte forsterkeren fra @AURA fidelity . Først må jeg bare si at denne forsterkeren låter meget bra. Den tegner opp et stort og bredt lydbilde. Musikken lever og nærmest puster. Den er veldig transparent og skiller veldig på innspillingene. Bassen er kontant og fyldig, selv på mine dipoler. Jeg hører detaljer som jeg ikke har hørt før (ja, jeg vet det er en klisje), men det er nå det jeg hører. Gitarer og messingblåsere får en utrolig fin klang. Selv flere dårlige innspillinger låter bra. Men det meste av 80-talls heavy metal innspillinger låter litt blodfattig. Er det egentlig noe negativt med denne forsterkeren? Det er bare en ting som kan være sjenerende for enkelte og det er susingen du får hvis høyttalerne har veldig høy følsomhet. Men det er det eneste jeg kommer på.

    Med lydkvaliteten den fremviser og med oppgraderings-mulighetene du får så vil jeg si at dette er en endgame forsterker for mitt vedkommende.
     
    Sist redigert:

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    11.513
    Torget vurderinger
    2
    Hehe. Den ligger fortsatt uskannet hos det lokale posthuset/bensinstasjon. Så nei :)
    4 dager for scanne en pakke!!??
    I går mottok jeg 3 pakker sendt fra hovedstaden kvelden før. Det tok under 1 døgn fra pakkene ble registrert fra avsender, til Posten ringte på døra hjemme hos meg med alle pakkene. Underveis fikk jeg hele tiden oppdatering på hvor pakka var, og når det var forventet levering. Det var logistikk på høyt nivå!
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    4 dager for scanne en pakke!!??
    I går mottok jeg 3 pakker sendt fra hovedstaden kvelden før. Det tok under 1 døgn fra pakkene ble registrert fra avsender, til Posten ringte på døra hjemme hos meg med alle pakkene. Underveis fikk jeg hele tiden oppdatering på hvor pakka var, og når det var forventet levering. Det var logistikk på høyt nivå!
    Neida, 1 dag. Men likevel unødvendig.
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    11.513
    Torget vurderinger
    2
    Ser ikke ut som noe digert og tungt. Jeg gjetter en eller annen form for streamer.
     

    Zulu

    På kjøret igjen!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Innlegg
    1.309
    Antall liker
    2.591
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Her er innholdet i pakken. Et juletre til 😁

    20240817_201453.jpg


    Det dreier seg altså om en Mutec MC-3+ Master Clock and Audio-Re-Clocker. Så får vi se om jeg hører noe forskjell da :)

    20240817_201558.jpg


    Her er den på plass i racket. Eneste som mangler da er kanskje en 10MHz worldclock. Men det får vente. Kanskje lurere med en streamer eller en bedre musikkserver først...
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.799
    Antall liker
    11.513
    Torget vurderinger
    2
    Her er innholdet i pakken. Et juletre til 😁

    Vis vedlegget 1048406

    Det dreier seg altså om en Mutec MC-3+ Master Clock and Audio-Re-Clocker. Så får vi se om jeg hører noe forskjell da :)

    Vis vedlegget 1048409

    Her er den på plass i racket. Eneste som mangler da er kanskje en 10MHz worldclock. Men det får vente. Kanskje lurere med en streamer eller en bedre musikkserver først...
    Eh... Så lenge du kan mate innebygget DAC i Aura med et fornuftig signal, er du på trygg grunn.
    Så akkurat nå undrer jeg litt over planen din, må jeg innrømme... :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn