Er det bare jeg som synes dette, eller har terrengsykler fått seg en estetisk knekk det siste tiåret? Hvor er det blitt av den klassiske, smekre hardtailen?
Hei! Jeg sa jo at det var for mye landeveissykler!
Men fra spøk til alvor: Det selges 100 (1000?) ganger flere XC-hardtails/grusracere enn fulldempede stisykler lik de jeg postet fremdeles. Se på Birken, Grenserittet, etc, etc.
Men at fulldempere ikke kan være pene/stilige, det vil jeg ikke være med på. Spesielt ikke etter alle de juletrærne av noen racere som nettopp ble postet. *dukker*
Selv pleier jeg å begynne å legge styretapen i "gal" ende, og avslutte med endeproppene, så slipper jeg elektrikertape. Har ikke dratt av tapen på "hjørnene" enda, og den dagen det skjer, finnes det ny tape.
Har tapet fra toppen av styret og ut jeg også. Fant ut at det ikke passer vanen min med å gli forover til bremsehettene så godt. Kanten på styretapen rulles lett opp. Ikke pent.
Man får ikke en korrekt avslutning på styretapen hvis man begynner øverst, hvordan skal man gjøre dèt? Man må ha en 2-4 mm utenfor kant utenfor styret for å få en pen tape på enden under pluggen.
Skråklipper enden og stapper den inn i enden av styret, og så holder endepluggen den fast. Kein problem, og mye penere enn tape rundt styret i den andre enden av tapen.
Skråklipper enden og stapper den inn i enden av styret, og så holder endepluggen den fast. Kein problem, og mye penere enn tape rundt styret i den andre enden av tapen.
Skråklipper enden og stapper den inn i enden av styret, og så holder endepluggen den fast. Kein problem, og mye penere enn tape rundt styret i den andre enden av tapen.
Nei, altså. Når den røde tapen har en hensikt i seg selv må du jo bare tape "riktig" vei og bruke tape. I ditt tilfelle var det jo stilig. Vanligvis er jo tape mindre pent.
Noen som har erfaring med SKS Race Blade skjermer til racer? Har bestilt det til CAAD10'en for det begynner å bli kaldt og vått å sykle til jobb. Egentlig burde jeg bestilt nye dekk også for Schwalbe Lugano må være noen av de glatteste dekkene som er å oppdrive, har Conti GP 24 på den andre sykkelen og forskjellen er svært stor.
Jeg har svært god erfaring med Conti GP4season (i 25mm) til vått, issvuller og grus. Litt dyrere enn GP24mm er de ettersom de deler dekkstamme med GP4000s,
SKS-skjermene har jeg ingen erfaring med, men synes Crud Roadracer2 fungerer fint om man har tenkt å la de sitte på en tid.
Nydelig høstvær i dag, man får ikke så mye bedre forhold for sykling egentlig. Utforsket området rundt Ås, og det er jo søren meg et mekka for landeveissykling. Nesten som alle veiene virker designet ene og alene for å sykle på. Og ikke en eneste bil.
Jeg har svært god erfaring med Conti GP4season (i 25mm) til vått, issvuller og grus. Litt dyrere enn GP24mm er de ettersom de deler dekkstamme med GP4000s,
SKS-skjermene har jeg ingen erfaring med, men synes Crud Roadracer2 fungerer fint om man har tenkt å la de sitte på en tid
Jeg tenkte på Crud men jeg fant de ikke til under 200 kroner i det store utland så da ble det SKS. Ser de har fått grei omtale på Wiggle. Men jeg googlet selvsagt CAAD10 + SKS Race Blade XL etter å ha bestilt og første treff viste iallfall en E-synser som mente at det ikke passer. Så det gjenstår å se men med tanke på porto er det nok billigere å evt modifisere de selv med en baufil enn å returnere de.
Nå som jeg har så nytt og fint drivverk trenger jeg en bra lube som ikke trekker til seg dritt. Hva bruker dere? Husker jeg pleide å dille med noe som het Dry Lube i gamle dager, funket fint men måtte påføres ganske ofte.
Rock'n'roll er brillefint, men det er ikke "olje". Kun voks. Min erfaring er at det blir best hvis du bruker det fra kjedet er helt nytt. Bråker ikke så ille som noen skal ha det til. Voksen holder ikke noe ute, men skitten fester seg ikke til den slik den gjør på oljebaserte midler, og kjedet holder seg rent.
Jeg bruker også Rock'n'roll (blå 'extreme'), og synes den er kjempefin. Den er dyr og udrøy, men det er de teneste problemet jeg opplever også. Jeg hadde en gang en voks som het cry-tech, husker ikke merket, som jeg syntes var klinete. Positiv overraskelse med andre ord, etter anbefaling fra Sykkelboden på Kolbotn.
Veiene rundt Ås er forresten herlige, Fidelio. Jeg har ambisjoner om å studere dem i detalj neste sommer.
Har gått til innkjøp av Rock'n'Roll, håper den vil funke greit. Er ingen drivverksnazi, men liker å holde det måtelig rent.
Begynner å lure på hvordan kroppen kommer til å takle vinteren, det napper i sykkelbaguetten hver eneste dag og man blir fort rastløs når man ikke får syklet. Så lenge det er bar asfalt kommer jeg i alle fall til å sykle.
Fra appendikset til USADAs "Reasoned Decision" i saken mot Lance Armstrong:
David Zabriskie has a dry but apparent sense of humor. In his interview with USADA he described a funny and, at the same time, revealing anecdote of life on the U.S. Postal Service team bus. Zabriskie recounted being at the front of the bus singing to Johan Bruyneel about EPO use to the tune of Jimi Hendrix’s song Purple Haze. Johan laughed along as Zabriskie sang:
EPO all in my veins Lately things just don’t seem the same Actin’ funny, but I don’t know why ‘Scuse me while I pass this guy
Ja napper godt i sykkelfoten om dagen, utrolig fint ute.
Om noen skulle ønske et par Rapha Winter gloves så har jeg et par i small som viste seg å være for små.
Ikke foten Ekorrefaen, baguetten. Se her hvordan det går for en det virkelig napper hos:
Har for øvrig gjort meg noen tanker om giring etter litt tid med 50/34 og 11-23. For det første er det rimelig åpenbart at man må ha 11-cog'en med kompaktkrank, 50-12 er ikke tungt nok får pågønning i nedoverbakker. Hvis man synes dette er tilstrekkelig, kjører man ikke fort nok. 11-23 er en nydelig kassett å sykle på med 11-delt fordi giringen er så utrolig tight. Merker at jeg ofte må droppe to cogs direkte, hadde ikke dèt behovet før. Men dette er jo null stress med Campa
34-23 er et såpass lett gir at man neppe trenger noe lettere så lenge stigningsprosenten holder seg under 10-ish. Har ikke hatt behov for lettere gir i de bratteste bakkene rundt Oslo i alle fall. Og hvis det blir litt tungt med 34-23 i en lang bakke kan man jo trøste seg med at man blir sterk i bena av det: Harden The Fuck Up.
Problemet er dog at man går litt for fort "tom" for tyngre gir på lilleskiva, men dette tror jeg er en vanesak fordi jeg har syklet med krank for menn i så mange år. Og ifølge Dag Otto har man uansett ikke noe å gjøre på lilleskiva. Konklusjonen er at jeg elsker kompaktkrank med 11-23 så langt, men uten 11'ern er kompaktkrank ikke noe å satse på.
Forresten Valentino og Zomby, Zonda er kongehjul, angrer ikke et sekund. Smoothe, lette, diskrete og kvikke.
Sjekk lagerstrammingen om du ikke har gjort det. De er gjerne litt løse fra fabrikk. Gjøres enklest med hjulene i ramma. 3mm unbrako om jeg ikke husker rappgale.