Tusen takk ! men jeg har nok et forbedringspotensiale når det gjelder rydding/ presentasjon..Bra nok bilder, og nydelig håndtverk !!
Mvh Petter.
Din fart er nok ytterst få som fikser , det tror jeg alle er enige om. Det er jo først når allt er oppe og tilkoblet ,at den egentlige jobben og prøvelsen kommer, DETTE blir en LANG vei..godt det skjer noe
det er bare å stå på.....
mvh
Leif
Takker Dazed !Veldig, veldig flott! Imponerede talent!
Nesten riktig ! hadde en cab. stående der et års tid - solgt, men aldri brukt som normal garasje , helt korrekt !Godt å se en garasje som antakeligvis sjelden/aldri har sett en bil..?
Vanskelig å se , men det ligger ei lekt midt under, som ender opp med et jern som mundingen delvis hviler på, dvs det ligger an på tre steder, i utgangspunktet er det jo ikke så tungt som størrelsen skulle tilsi, men det er jo et stort kammer inni røret/utenpå hornet/ foran drivern og dèt kan jo sandfylles, da er det nok smart med et solid stativ.Dette ser jo riktig så kreativt og bra ut! Ganske cool den Y-løsningen for å komme på yttersiden av hornmunningen. Hornet er ganske fortungt men du har jo en tung driver og et bakkammer som også veier litt, så da er det sikkert ok å flytte hjula litt bakover. Personlig synes jeg det ser "riktig" ut med hjula der de står nå. Du kan jo erstatte de med spikes når du har bestemt endelig plassering! Mye arbeid bak denne konstruksjonen, og horna er bælsvære for å si det mildt...
Hehe... "Flowmaster Bam"... Vi får ta en diskusjon på laminære strømninger, hastighet og temperatursjiktninger en dag jeg er vestpå!Har en master i strømningsteknikk og det skapes en anderledes "strøm" avhengig av ruhet i overflate og skjærkrefter ja... Hadde personlig noen teorier om dette for noen år siden. (diskuterte endel med Andy Grove (Audio Note - over et par øl. De har store motforestillinger mot horn av forskjellige årsaker....) Min teori er "haiskinn" teorien. At ved en ru overflate skapes en turbulent strøm (ikke laminær) og luften slippes faktisk lettere og kanskje (bare kanskje) blir det en lydmessig forbedring.
Forøvrig et interessant tema dette her..
Personlig ville jeg latt finishen din være ....