Griffenfeldt
Hi-Fi freak
Jeg er tilbøyelig til å bestille 3-GT. ¨
+1
Jeg er tilbøyelig til å bestille 3-GT. ¨
3 og 5-serien har samme bakkeklaring med xDrive som uten. Dvs at du skal ikke kjenne forskjell ved "normale" kjøreforhold.Er det noen som vet om bmw sine xdrive modeller har høyere bakkeklaring enn sine rwd brødre i samme serien.
Ser på 3 gt og den har 165mm klaring. Hadde håpet på en litt høyere versjon i xdrive utgaven for å klare å overbevise madammen.
Vanskelig valg der! Jeg har en Macan i bestilling, men må si at X4 så meget bra ut. Macanen skal imidlertid komme med Burmester anlegg... Like bra som hjemme? - Nei, men fremdeles det beste man kan gjøre ut av ellers kjedelig kø-kjøring!Hadde lett kjøpt X4 med kjekk motor, jeg. Synes den ser bra ut og bedre enn GT i 3-serien.
Lanseres X4 ca. samtidig med Porsche Macan? I.e. ca. 1Q 2014.
Den var værre enn X6!Alright, nå er colaforbruket vel høgt, BMW?
Må desverre si meg enig der. X4 er slett ikke pen.Den var værre enn X6!Alright, nå er colaforbruket vel høgt, BMW?
Ser litt Koreansk ut.
Spørsmålet er jo om hjertet kan begjære en annen bil.Jeg har regnet litt på prisene på 3gt og funnet ut at den ikke helt matcher lommeboken når jeg komponerer sammen en bil.
Var innom og kikket på en annen bil i går og fant en som tilbyr sprek bensinmotor, automat,4x4,skinn,stort infotainmentutstyr, oppgradert stereo, massiv bagasjeplass + alt av dingser som hjertet kan begjære til en bedre pris.
Ikkje kjøp Octaiva om dere skal ha stort barnesete bak. Blir trangt i passasjersetet da (muligens bedre på siste modell). Jeg byttet til Superb av denne grunnen.BMW 3gt med likt utstyr havner på ca 640. Skoda octavia på ca 440. Superb ender vel på ca 500. Har satt en max på 575.
Var i ferd med å bestille 328i Touring i det jeg oppdaget GT forrige uke.Jeg er tilbøyelig til å bestille 3-GT. ¨
+1
Jeg synes faktisk den har noe moderne, innovativt over seg i linjene.Det er jo et godt tegn at flere personer i denne tråden har uttrykt interesse for 3GT, i motsetning til 5GT, som har møtt fordømmelse over hele den vestlige verden. 3GT er kanksje ikke verdens vakreste bil, men det er heller ikke f.eks. X3, uten at den har floppet av den grunn.
Ja, dette er kjent.AMS(S) test av 3GT i nr 8/2013:
"En del av 3-seriens skarpa väghållning försvann med längre hjulbas och högre tyngspunkt. Styrningen inte lika snabb."
Dette er i seg selv nok for meg til å velge Touring. Jada, andre prioriterer anderledes, jeg vet det.
Dropp sportsunderstell eller velg adaptivt da vel ... Vi valgte adaptivt fordi man kan sette den opp hardt.Jeg har prøvekjørt 320 både i touring og sedanutgave. De er for stive for fruen - hun blir bilsyk av all ristingen. Jeg håper GT er mykere (noe den visstnok er) og den vil passe henne bedre. Et alternativ er 5-serien, men den er egentlig for stor. Så nå tenker jeg å en 328i GT. Hvis det blir bil i det hele tatt. Husprosjektet blir nok dyrere enn vi hadde håpet på...
I ViMenn sin omtale av 320d: "Vi har trukket flere av de tidligere testede sedanmodellene for stram og kontant fjæring over skarpe kanter i lav og middels fart. Testbiler med adaptivt M-understell (del av Adaptive drive-pakken til 14.900 kroner) har vi imidlertid opplevd som markert bedre på dette punktet."Bilene hadde ikke sportsunderstell. Det var standardunderstellet, ikke adaptivt. Jeg spurte spesielt om det. Fremdeles alt for hardt for fruen.
Kan det adaptive understellet settes opp enda mykere enn det som er standard i 3-serien (myk - standard - sport), eller går justeringen fra standard til sport?
Flere BMW entusiaster får hakeslepp når denne lanseres. Jeg sier bare: Velkommen etter, fornuften har seiret!
Slik kan BMW Z2 bli - DinSide