Helt riktig, det er ganske sikkert en hovedårsak.At dem ikke hadde den sorte bakgrunnen, kan det ha sammenheng med dine ganske så spesielle høyttalere med følsomhet på 107 dB?Forøvrig må jeg si at det var spennende med Ref 3 i huset i tre kvart år, et hyggelig bekjentskap.
Totalt sett en meget god pre, men på horn ble det tydelig at den ikke hadde den sorte bakgrunnen som 51SE hadde. Og, uten å ha testet Ref 3, hadde jeg kanskje ikke tatt steget opp til 52SE heller
Da jeg sammenligent BAT VK-51SE og ARC Reference 3 så foretrakk jeg klart ARC.
Ja, kanskje jeg skal prøve den veien. Han jeg kjøpte REf 3 av sier han har kontaktet både importør og ARC uten å få hjelp..........ARC svarer alltid kjapt...på fax...i 2013..
At ikke importør kan gi et svar er jo snodig, kan ikke forvente at de har svaret liggende lett tilgjengelig men regner med at de har jevnlig kontakt med ARC...?
Er ikke hjemme så vanskelig å gi noe svar men dette burde vært lett å finne ut av.
AVKLARINGJa, kanskje jeg skal prøve den veien. Han jeg kjøpte REf 3 av sier han har kontaktet både importør og ARC uten å få hjelp..........ARC svarer alltid kjapt...på fax...i 2013..
At ikke importør kan gi et svar er jo snodig, kan ikke forvente at de har svaret liggende lett tilgjengelig men regner med at de har jevnlig kontakt med ARC...?
Er ikke hjemme så vanskelig å gi noe svar men dette burde vært lett å finne ut av.
Men han påstod jo også en gang at skruene var på vei over Atlnanteren! Men, når sant skal sies, så sa han ikke hvilke skruer!!
For en seriøs importør så finnes det ikke fillesaker, AT synes jeg er en seriøs og hyggelig aktør så derfor syntes jeg det var snodig at de angivelig ikke kunne svare. Han du kaller forrige eier ser ikke ut til å være like seriøs....Fint at det ordner seg, dette er veldig gode og veldig dyre produkter så de minste ting er også viktige.AVKLARINGJa, kanskje jeg skal prøve den veien. Han jeg kjøpte REf 3 av sier han har kontaktet både importør og ARC uten å få hjelp..........ARC svarer alltid kjapt...på fax...i 2013..
At ikke importør kan gi et svar er jo snodig, kan ikke forvente at de har svaret liggende lett tilgjengelig men regner med at de har jevnlig kontakt med ARC...?
Er ikke hjemme så vanskelig å gi noe svar men dette burde vært lett å finne ut av.
Men han påstod jo også en gang at skruene var på vei over Atlnanteren! Men, når sant skal sies, så sa han ikke hvilke skruer!!
Ble idag kontaktet av Frode hos Acoustic Tuning ang dette, de har IKKE blitt kontaktet av forrige eier ang dette tidligere! Det samme gjelder audionord (distributøren).
Mao en noe unøyaktig omgang med sannheten av forrige eier.
Men, skruer er lovt bestilt og kommer trolig med første ARC-forsendelse fra USA
Da er endelig den lille fillesaken snart ute av verden, takk til både AT og Audionord.
Mvh
Takk Terje, da må jeg få tak i spader .Du kan ikke ta ut innmaten på terminalene på REF75/150/250.
Gratulerer masse med Ref 75. ARC's vakreste produkt? Absolutt i toppen ihvertfall.Holder på å pakke opp en Ref 75 , og har støtt på et par problem .
Høyttalerterminalene er plugget hakket bedre enn jeg er vant til , er det noen måte å åpne dem på, eller er spader eneste løsning ?
Må også få meg nye plugger til strømkablene da apparatkontaktene var av US type, bra det fulgte med strømkabel som kan brukes midlertidig .
Er det strømkontakten i forsterkeren du mener så er dette ikke US-type, men en 20/16 A type. Er slik på alle REF produktene....Holder på å pakke opp en Ref 75 , og har støtt på et par problem .
Høyttalerterminalene er plugget hakket bedre enn jeg er vant til , er det noen måte å åpne dem på, eller er spader eneste løsning ?
Må også få meg nye plugger til strømkablene da apparatkontaktene var av US type, bra det fulgte med strømkabel som kan brukes midlertidig .
Noen som drister seg til en anbefaling av kontakter til kablene , Nordost Frey 2 .
Forundrer meg ikke. Mitt inntrykk er at det meste fra den kanten låter fantastisk.40 år gammel!
Spiller fantastisk.
Den sto for musikken noen uker hos meg.
.
Hei Rottman.Hei , slenger innom her . Har Sp16L og forstår det er mulig å oppgradere til mk2 , elller vet noen om hvem eller evnt noen enkle grep for å oppgradere denne ?
Takknemlig for all hjelp , og pekepinn i riktig retning .
Hei,Jeg endrer mine planer og lurer på om jeg skal gå for Reference 5 SE pre og DAC8. Har noen her erfaringer å dele med disse modellene spesielt?
Eller noe annet nyttig å melde til en person som aldri har hørt - og aldri har sett et eneste produkt fra Audio Research... Leste nettopp Stereophiles test av Ref 5 SE. Skryt opp i skyene. Men en leser kommenterte i etterkant at produktene fra Annapolis går ofte i stykker. Har denne skeptikeren rett?
Godt valg? Eller forslag til noe annet bra i stedet, kanskje?
Hilsen G-nøkkel
Tusen takk SOA! Kan du eller andre ARC-fundamentalister skrive litt mere om hvordan ARC-signaturen høres ut?... Den har den kjente ARC signaturen jeg kjenner fra min egen LS 26, men med enda mer raffinert mellomtone og oppløst topp, samt meget godt definert i lavere oktaver.
Hei,Jeg endrer mine planer og lurer på om jeg skal gå for Reference 5 SE pre og DAC8. Har noen her erfaringer å dele med disse modellene spesielt?
Eller noe annet nyttig å melde til en person som aldri har hørt - og aldri har sett et eneste produkt fra Audio Research... Leste nettopp Stereophiles test av Ref 5 SE. Skryt opp i skyene. Men en leser kommenterte i etterkant at produktene fra Annapolis går ofte i stykker. Har denne skeptikeren rett?
Godt valg? Eller forslag til noe annet bra i stedet, kanskje?
Hilsen G-nøkkel
Det er flere her inne som har de komponenter du nevner og som sikkert kan svare på det du etterspør...
Jeg har ved flere anledninger hørt Ref 5 (forgjengeren) og kan bekrefte at dette er en utmerket preamp. Den har den kjente ARC signaturen jeg kjenner fra min egen LS 26, men med enda mer rarffinert mellomtone og oppløst topp, samt meget godt definert i lavere oktaver. Etterfølgeren Ref 5 SE ($13000) skal være betraktelig bedre på alle parametre, og nærme seg Ref 40 Anniversary i ytelse. Ref 5 SE er et av de bedre preamp-kjøp man kan gjøre for tiden sies det...garantert verdt å prøve får du mulighet.
Alternativer? Sikker mange og dersom du ønsker å fortsette med PassLabs, ville jeg absolutt sjekket ut XP20 ($9000), evt XP30 ($16000) var jeg deg. Skal etter sigende være ekstremt bra pre, samtidig som du vil få synergien med dine X260.5
Ang problemer med ARC er mitt inntrykk at det er svært lite av det, ihvertfall på Pre/CD/DAC...det har vært noen issues der utgangsrør på effekttrinnene tar kvelden. Da har de en tendens til å ta med seg et par motstander tilhørende røret. Dette er en sikring for resten av trinnet og ikke noen farlig. Motstandene er lett å bytte. På de nye KT120 forsterkerne har jeg ikke hørt om dette problemet...
Uansett, du kan ikke går feil med ARC IMO
mvh
Tusen takk SOA! Kan du eller andre ARC-fundamentalister skrive litt mere om hvordan ARC-signaturen høres ut?
G
Ref 3 er meget transparent, dette vil - i gode anlegg - være en meget god egenskap Oppløsning er også av de bedre ;.)Hvordan ARC-signaturen høres ut?
Jeg har selv en ARC Ref.3 og lyden på den må sies å være helt fantastisk, den er meget gjennomsiktig og oppløst: lyden er så transparent at den slipper igjennom karakteren på resten av anlegget. Og det er jo nettopp slik en virkelig high end komponent skal være: den runder ikke av eller er gammeldags røraktig på noen måte. Samtidig må det sies at det er bra tyngde aller nederst slik at lyden heller svakt mot det mørke.
Er på vei neste uke Arc ls 26 . I min tidligere sp16 fant jeg beste rør vintage blackplate Rca tidlig 50 tallet .
På 26 er det 6h30 rør (som i ref3) noen innspill på hvilke som er bra her og finns det noen som er BEST ?
Dette er avhengig av hva man sammenligner med selvsagt. Jeg har kjørt Ref.3 mot Hegel P30 og sistnevnte var klart lysere i klangen. Men sammenligner man f.eks med BAT så vil ikke ARC være mørk i forhold vil jeg tro.Ref 3 er meget transparent, dette vil - i gode anlegg - være en meget god egenskap Oppløsning er også av de bedre ;.)
Men, jeg kjenner meg ikke igjen i det siste: den mangler noe av det bånndraget som man f ex finner i Ref 5 og andre topp-préer. Og, IMO er ikke de nye ARC-prèene på den mørke siden?
Mvh OP
Hmmm,,,merkelige greier dette her, eller kanskje ikke. Handler nok om matching når alt kommer til alt.
Testet forresten en Bat VK-51SE, og sammenlignet mot Ref 3 og Hegel P30 var den slett ikke dårlig. Ikke mørkere eller lysere, men litt rausere i bassen.
I mine ører og i mitt oppsett foretrekkes,,,,,,,stopper her i denne vennetråden
Nyere ARC forforsterkere er lik de fleste andre nye rør-forforsterkere; skarp og ren i toppen, og for tynn i mellomtonen. Det er viktig å finne noe som matcher for å få nok kropp nedover. ARC egne forsterkere er sikkert en trygg vei å gå.Hvordan ARC-signaturen høres ut?
Jeg har selv en ARC Ref.3 og lyden på den må sies å være helt fantastisk, den er meget gjennomsiktig og oppløst: lyden er så transparent at den slipper igjennom karakteren på resten av anlegget. Og det er jo nettopp slik en virkelig high end komponent skal være: den runder ikke av eller er gammeldags røraktig på noen måte. Samtidig må det sies at det er bra tyngde aller nederst slik at lyden heller svakt mot det mørke.
Tusen takk SOA! Kan du eller andre ARC-fundamentalister skrive litt mere om hvordan ARC-signaturen høres ut?
G
Har selv LS26 og kjenner meg overhodet ikke igjen i dine beskrivelser ang denne og andre ARC produkter...men det har sikkert med preferanser og matching å gjøre. Krell og Mark Levinson fra midten av 90 tallet har jeg hatt. Veldig gode produkter, men jeg foretrekker altså ARC. Dagens Krell har ikke gitt meg de store opplevelser...Dan D'Agostino's Momentum-serie derimot...Nyere ARC forforsterkere er lik de fleste andre nye rør-forforsterkere; skarp og ren i toppen, og for tynn i mellomtonen. Det er viktig å finne noe som matcher for å få nok kropp nedover. ARC egne forsterkere er sikkert en trygg vei å gå.Hvordan ARC-signaturen høres ut?
Jeg har selv en ARC Ref.3 og lyden på den må sies å være helt fantastisk, den er meget gjennomsiktig og oppløst: lyden er så transparent at den slipper igjennom karakteren på resten av anlegget. Og det er jo nettopp slik en virkelig high end komponent skal være: den runder ikke av eller er gammeldags røraktig på noen måte. Samtidig må det sies at det er bra tyngde aller nederst slik at lyden heller svakt mot det mørke.
Tusen takk SOA! Kan du eller andre ARC-fundamentalister skrive litt mere om hvordan ARC-signaturen høres ut?
G
Kjøpte en LS26 som stort sett bare har blitt stående. Mulig jeg kjøper en forsterker til for å se om det er mulig å få det til å spille ok. Bør være en grei pre, selv om det aldri blir noen Krell eller ML.