Rør-forforsterkere har en annen lydsignatur nå enn de hadde før. Tenker feks på SP6, SP10, eller C-J Premier 3, osv. LS26 er egentlig en mye bedre forforsterker enn noen av disse, og også bedre enn de fleste ss-forforsterkere jeg har hørt, men du kan ikke bare bytte den ut med den du bruker for øyeblikket og tro alt alt bare blir bedre. Du får helt klart en tynnere mellomtone med mindre pondus enn med en god ss-pre (eller skal vi kalle det en annen karakter?), og du må derfor kompensere for dette på ett eller annet vis.Har selv LS26 og kjenner meg overhodet ikke igjen i dine beskrivelser ang denne og andre ARC produkter...men det har sikkert med preferanser og matching å gjøre. Krell og Mark Levinson fra midten av 90 tallet har jeg hatt. Veldig gode produkter, men jeg foretrekker altså ARC. Dagens Krell har ikke gitt meg de store opplevelser...Dan D'Agostino's Momentum-serie derimot...Nyere ARC forforsterkere er lik de fleste andre nye rør-forforsterkere; skarp og ren i toppen, og for tynn i mellomtonen. Det er viktig å finne noe som matcher for å få nok kropp nedover. ARC egne forsterkere er sikkert en trygg vei å gå.Hvordan ARC-signaturen høres ut?
Jeg har selv en ARC Ref.3 og lyden på den må sies å være helt fantastisk, den er meget gjennomsiktig og oppløst: lyden er så transparent at den slipper igjennom karakteren på resten av anlegget. Og det er jo nettopp slik en virkelig high end komponent skal være: den runder ikke av eller er gammeldags røraktig på noen måte. Samtidig må det sies at det er bra tyngde aller nederst slik at lyden heller svakt mot det mørke.
Kjøpte en LS26 som stort sett bare har blitt stående. Mulig jeg kjøper en forsterker til for å se om det er mulig å få det til å spille ok. Bør være en grei pre, selv om det aldri blir noen Krell eller ML.
mvh
mvh
Bruker for øyeblikket en Krell, men vurderer å kjøpe et eller annet som fungerer enda bedre med LS26. Har aldri hatt helt sansen for rørforsterkere, men det kan tenkes at Reference serien til ARC faktisk kan fungere veldig bra. Hvilken forsterker bruker du sammen med LS26?