Halllooo leif!!! Når ikke du som eier av dette oppsettet ikke merker disse feilene er det vel ikke mer enn rett og rimelig at vi andre bør få litt tid for å summere inntrykkene før utbasunering. Du fikk vel med deg gryntinga etter Nirvane-platenja hva så
jeg vinner jo lydmessig på det.....
det interessante er, at det at det tippet over, er egentlig ganske nylig, men når jeg nå først ble oppmerksom på det, ble det plutselig helt ulidelig....
jeg forsvarer ikke et revir for å tviholde på noe som kan forbedres
jeg hadde ikke vært der jeg er idag, om jeg ikke var åpen for synspunkter og innspill
avleveringen er jeg fortsatt småkritisk til, men det er "details"
mvh
Leif "forward" Christensen
Den skjønte til og med jeg, der var det vel litt sparking i alle retningerakk, livet er for kort til å mate folk med teskje.
godt at i alle fall roald (eller donald, kjært barn har mange navn) ut ifra low shoulders pm-veksling virker som han har catchet satiren i innleggene mine...
BTW.......har du prøvd med carbonfilm motstandene Gary bruker?voicing av ampene har vært en kontinuerlig prosess siden 2001
det er ikke første gangen jeg går meg bort, men da er trikset å holde styr på det man gjør
selv om Duelund Cast var gull i det passive filteret, er fortsatt AN 2 watt tant vinnern på katoden
med Panasonic Fc istedet for BG i denne posisjonen, er balansen perfekt
skal aldri bytte noen av de to igjen!
mvh
Leif
5,5 m for å være eksaktHerlig. Akkurat slik det bør være: takhøyde
Duelund støjer for meget til det brug og termineringen er også tvivlsom til det brug. Desuden har BG mudret bassen.ahhhh
det var deilig å få inn igjen AN 2 watt tantaler på katodemotstanden
Duelund Cast gjorde at det tippet over
det har tatt veldig lang tid å spille de inn og tydeligvis har det sneket seg inn på meg
ennå en gang blir jeg påmint om betydningen av voicing og jeg er dødsfornøyd med at jeg alltid bare endrer en ting i slengen, slik at jeg kan backtracke
det er ingen skam å snu
nå er det heldigvis mye mere humant i øvre mellomtone og nedre diskant
så får jeg i tillegg teste litt rørbytter.....
2-0 til besøket
mvh
Leif
5,5 m for å være eksaktHerlig. Akkurat slik det bør være: takhøyde
og det sier du nå flere uker etter at jeg anonserte at jeg skulle bruk de i den posisjonen!?!Duelund støjer for meget til det brug og termineringen er også tvivlsom til det brug. Desuden har BG mudret bassen.ahhhh
det var deilig å få inn igjen AN 2 watt tantaler på katodemotstanden
Duelund Cast gjorde at det tippet over
det har tatt veldig lang tid å spille de inn og tydeligvis har det sneket seg inn på meg
ennå en gang blir jeg påmint om betydningen av voicing og jeg er dødsfornøyd med at jeg alltid bare endrer en ting i slengen, slik at jeg kan backtracke
det er ingen skam å snu
nå er det heldigvis mye mere humant i øvre mellomtone og nedre diskant
så får jeg i tillegg teste litt rørbytter.....
2-0 til besøket
mvh
Leif
det valget ble tatt for mange år siden og kan begrunnes med et enkelt ord:Hvorfor velger du rør framfor f.eks en klasse A Nelson forsterker?
du har vel rett....trolig daKlart du hadde prøvd leif, egne erfaringer vettu......
og det sier du nå flere uker etter at jeg anonserte at jeg skulle bruk de i den posisjonen!?!Duelund støjer for meget til det brug og termineringen er også tvivlsom til det brug. Desuden har BG mudret bassen.ahhhh
det var deilig å få inn igjen AN 2 watt tantaler på katodemotstanden
Duelund Cast gjorde at det tippet over
det har tatt veldig lang tid å spille de inn og tydeligvis har det sneket seg inn på meg
ennå en gang blir jeg påmint om betydningen av voicing og jeg er dødsfornøyd med at jeg alltid bare endrer en ting i slengen, slik at jeg kan backtracke
det er ingen skam å snu
nå er det heldigvis mye mere humant i øvre mellomtone og nedre diskant
så får jeg i tillegg teste litt rørbytter.....
2-0 til besøket
mvh
Leif
Ja enig, voicing er en individuell sak. Synes også det er en uting å prøve å forandre andres preperanserMed all respekt EHED, men kan ikke fatte hva dine målinger skulle avsløre som ikke allerede grelv har målt, og når det gjelder teknisk kunnskap tror jeg det er få her som går utenpå ham.
Når det gjelder voicing er vi vel litt inne på smak og behag ? lmc liker en analog lyd , med den virkelige verden som referanse. Ikke mange her med like stor erfaring på det området, den utstyrslista som har vært igjennom kverna der er stor !
Det er vel få mennesker som har absolutt gehør, og husker slikt i 6 mnd, derfor flott at vi kommer med tilbakemeldinger når noe ikke er på stell, det er ikke bestandig like lett å "face" annleggseier i en slik setting og at dere ville ta en diskusjon dere imellom- før dere kom med inntrykket gjør det mer troverdig.
Samtidig også litt spesielt at "dommen" faller i all offentlighet her , fra tre stykker, tvilen kom ikke tiltalte tilgode, men vi andre har jo fått god underholdning , jeg var vel selv medskyldig i dèt da jeg spurte; " hva de besøkende mente ? ".
mvh
F5's design gjør at det blir klinisk (tørt), og noe frampå. IMHO er det fint lite å gjøre uten å velge annen konstruksjon. En turbo med mange parallelle utganger vil være meget godt egnet for bass-arbeid. Dersom man ikke vil ha dette kliniske, f.eks til høyere frekvenser, så er konstruskjonene i Aleph J, Sit-1/2, F3 å foretrekke....men jeg har allerede gjort meg noen observasjoner
en av de er at Aleph-J trolig er mere "my cup of tea" enn F5 Turbo, som egentlig utelukkende ble valgt for å teste som FLH maskin, men jeg er urolig for om den vil blende inn med mine 300B(som er ufattelig gode uansett referanse), derfor har jeg allerede tatt det første steget for å implementere et BP designet choke input psu for mere harmonics og bedre midbass gjengivelse, enn den noe nakne std lyden fra F5T
dette er den direkte årsaken til at jeg ikke har prøvd de for lengst...
Jeg har observert siste dagers lytte-erfaringer i tråden, og vil gjerne dele en erfaring: Når utstyret spiller høyt med lav forvrengning er det vanskelig å bedømme det reelle lydtrykk. Når det blir høyt nok ligger vel så mye av forvrengningen i og/eller mellom ørene. Meningsfylte sammenligninger må skje på noenlunde samme lydtrykk. Dermed er det også min erfaring at man må ha en lydtrykksmåler på slike sesjoner. Jeg har vært på lyttesesjoner hos andre, uten horn, og notert meg at deres maks-lydtrykk kan ligge 15-20dB under mine preferanser...
Ellers - stå på, dette er latterlig morsomt å følge!
Johnny
Hva mener du med maks lydtrykk? Er det maks av det eier pleier å spille eller maks av det anlegget klarer uten forvregningJeg har vært på lyttesesjoner hos andre, uten horn, og notert meg at deres maks-lydtrykk kan ligge 15-20dB under mine preferanser...
Johnny