geirf2
Hi-Fi entusiast
He-he, langs de veiene jeg kjører har det stått noen Teslaer og franskættede i tillegg. Å ja, Benze'r også! Artig å se en Tesla med panseret oppe, men han lette vel bare etter lunchen sin. Artig tråd. Vi er oss selv like.
Egentlig er det alt som behøver å sies, selvinnlysende som det er, men hvor er underholdningen i en tråd som består av en eneste linje?Er en nettkabel til 6000,- rimelig ? Nei !!!!!!
Er det meningen at vi skal forstå deg som at Renault er et pålitelig merke og trygt bilkjøp? Mer driftssikkert enn Honda og Toyota f.eks.? Ser en del på bil på finn for tiden, og merker at jeg har en tendens til å ikke åpne annonser med franske og koreanske biler engang. Ryggmargsrefleks.Tommel oppJeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.
Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
Vis vedlegget 281250
Inne på noe der.. og rimeligere blir det og.
Kjøre nå Renault. Jeg har sluttet å skru bil og spare masse peng mot disse tyskerne som var en sann plage.
Du aner ikke hvor deilig det bare er å sette seg inn å kjøre med nydelig komfort uten tanke på motorstopp.
Og den følelsen..når de står langs veiene titt og ofte..dyre tyskere som BMW, Audi og andre tyskere og dyre Volvoer står ofte langs veien..
Vi har og overraskende mange Toyotaer, men ikke så mye som tyskere.
Lyst på nye Merse E serie, men vil kvi meg til å skifte til annet nå etter 2 stk. Renault
Men veigrep og stabilitet er kanskje ikke på topp i full fart ned en svingete bakke?Transparent bil som slipper alle detaljer fra kjøreturen igjennom.
Hver minste sandkorn til de største fartsdumper oppleves.
Ingen farging av synsintrykkene pga. sotede glass,
ja selv klimaet merkes helt inn på kroppen.
Vis vedlegget 281297
First practical electric car, built by Thomas Parker
Jeg har litt greie på bil, har jobbet som takstmann hos Toyota ett års tid og kan bare si at god gammel "Toyota-kvalitet" finnes ikke lenger. Det byttes snart annenhver motor sammen med annen moro!Er det meningen at vi skal forstå deg som at Renault er et pålitelig merke og trygt bilkjøp? Mer driftssikkert enn Honda og Toyota f.eks.? Ser en del på bil på finn for tiden, og merker at jeg har en tendens til å ikke åpne annonser med franske og koreanske biler engang. Ryggmargsrefleks.Tommel oppJeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.
Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
Vis vedlegget 281250
Inne på noe der.. og rimeligere blir det og.
Kjøre nå Renault. Jeg har sluttet å skru bil og spare masse peng mot disse tyskerne som var en sann plage.
Du aner ikke hvor deilig det bare er å sette seg inn å kjøre med nydelig komfort uten tanke på motorstopp.
Og den følelsen..når de står langs veiene titt og ofte..dyre tyskere som BMW, Audi og andre tyskere og dyre Volvoer står ofte langs veien..
Vi har og overraskende mange Toyotaer, men ikke så mye som tyskere.
Lyst på nye Merse E serie, men vil kvi meg til å skifte til annet nå etter 2 stk. Renault
Kjørte en renault Laguna 150.000km for noen år siden. Ingen problemer overhodet.Er det meningen at vi skal forstå deg som at Renault er et pålitelig merke og trygt bilkjøp? Mer driftssikkert enn Honda og Toyota f.eks.? Ser en del på bil på finn for tiden, og merker at jeg har en tendens til å ikke åpne annonser med franske og koreanske biler engang. Ryggmargsrefleks.Tommel oppJeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.
Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
Vis vedlegget 281250
Inne på noe der.. og rimeligere blir det og.
Kjøre nå Renault. Jeg har sluttet å skru bil og spare masse peng mot disse tyskerne som var en sann plage.
Du aner ikke hvor deilig det bare er å sette seg inn å kjøre med nydelig komfort uten tanke på motorstopp.
Og den følelsen..når de står langs veiene titt og ofte..dyre tyskere som BMW, Audi og andre tyskere og dyre Volvoer står ofte langs veien..
Vi har og overraskende mange Toyotaer, men ikke så mye som tyskere.
Lyst på nye Merse E serie, men vil kvi meg til å skifte til annet nå etter 2 stk. Renault
Klart, noe er det jo med alle biler. På Rav 4 har jeg hørt flere si at det er problemer med clutch/svinghjul. Men se på Landcruiser, Camry, Hilux o.s.v. så er det biler som tradisjonellt pleier å holde noen kilometer.vel kjører en Rav4 2005, etter 80k røk svinghjulet i motoren, så etter 140k igjen. samme for et søskenbarn med en tidligere årsmodell. skikkelig toyota kvalitet!
men en audi100 2,3 kjørte jeg i over ti år uten å bytte noe annet enn bremeskiver og to bærearmer. rustet svæært sakte.
kvalitet? muligens like avhenging av type modell, produksjonsår, og kanskje produksjonssted enn merkenavn alene.
Landcruiser: 50000 km,Hjullager foran, calippere foran, dysepakninger, tett oljepickup/sil osv................Dette er ting som blir tatt på sevicer uten at kunde vet om dette, gjør seg dårlig på statistikker.Klart, noe er det jo med alle biler. På Rav 4 har jeg hørt flere si at det er problemer med clutch/svinghjul. Men se på Landcruiser, Camry, Hilux o.s.v. så er det biler som tradisjonellt pleier å holde noen kilometer.vel kjører en Rav4 2005, etter 80k røk svinghjulet i motoren, så etter 140k igjen. samme for et søskenbarn med en tidligere årsmodell. skikkelig toyota kvalitet!
men en audi100 2,3 kjørte jeg i over ti år uten å bytte noe annet enn bremeskiver og to bærearmer. rustet svæært sakte.
kvalitet? muligens like avhenging av type modell, produksjonsår, og kanskje produksjonssted enn merkenavn alene.
Den er så god at effekten kun er positiv i svært dyre anlegg, i rimelige anlegg vil den faktisk fungere dårligere enn en vanlig kabel? Må være mye kjernefysikk bak den konstruksjonen.For å komme tilbake til trådens agenda!
Jeg mener forsatt at en strømkabler til 6000,00 Kr. kan forsvares til et eventuelt dyrere stereoanlegg, og mener forsatt at 10 prosent regelen kan benyttes!
Det vil faktisk være totalt bortkastet, og også forverre lydkvaliteten hvis den blir benyttet i et middelmådig oppsett!
De fleste Toyotaer tikker og går uten problemer. Jeg har hatt flere selv som ikke har vært innom et verksted så lenge jeg har eid dem og kun noen få slitedeler er byttet. Men det kommer jo litt an på bruken også. En god del bilister ligger jo med foten svakt på bremsa i alle nedoverbakker og da skjønner jeg godt at ting må byttes ofte.Landcruiser: 50000 km,Hjullager foran, calippere foran, dysepakninger, tett oljepickup/sil osv................Dette er ting som blir tatt på sevicer uten at kunde vet om dette, gjør seg dårlig på statistikker.Klart, noe er det jo med alle biler. På Rav 4 har jeg hørt flere si at det er problemer med clutch/svinghjul. Men se på Landcruiser, Camry, Hilux o.s.v. så er det biler som tradisjonellt pleier å holde noen kilometer.vel kjører en Rav4 2005, etter 80k røk svinghjulet i motoren, så etter 140k igjen. samme for et søskenbarn med en tidligere årsmodell. skikkelig toyota kvalitet!
men en audi100 2,3 kjørte jeg i over ti år uten å bytte noe annet enn bremeskiver og to bærearmer. rustet svæært sakte.
kvalitet? muligens like avhenging av type modell, produksjonsår, og kanskje produksjonssted enn merkenavn alene.
Lista kan gjøres lang, motorene er gammel teknologi, HiAce gikk ikke igjennom avgaskrav derfor gikk den ut. Må glødes(mulig strømkabel til over kr. 6000 løser problemet) ut av kartet før de starter i mildt/kjølig vær sammenlignet med annet.
Mvh.
SAL
Nei, jeg bare har følgt med på veien siden jeg kjøpte den første Renault. Du skal vite jeg var skitnervøs da første året basert på rykter osv..Er det meningen at vi skal forstå deg som at Renault er et pålitelig merke og trygt bilkjøp? Mer driftssikkert enn Honda og Toyota f.eks.? Ser en del på bil på finn for tiden, og merker at jeg har en tendens til å ikke åpne annonser med franske og koreanske biler engang. Ryggmargsrefleks.Tommel oppJeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.
Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
Vis vedlegget 281250
Inne på noe der.. og rimeligere blir det og.
Kjøre nå Renault. Jeg har sluttet å skru bil og spare masse peng mot disse tyskerne som var en sann plage.
Du aner ikke hvor deilig det bare er å sette seg inn å kjøre med nydelig komfort uten tanke på motorstopp.
Og den følelsen..når de står langs veiene titt og ofte..dyre tyskere som BMW, Audi og andre tyskere og dyre Volvoer står ofte langs veien..
Vi har og overraskende mange Toyotaer, men ikke så mye som tyskere.
Lyst på nye Merse E serie, men vil kvi meg til å skifte til annet nå etter 2 stk. Renault
En kompis av meg har 3 helt nye Toyota i hus, byttet motor på 2 av de allerede, under 20000 km.De fleste Toyotaer tikker og går uten problemer. Jeg har hatt flere selv som ikke har vært innom et verksted så lenge jeg har eid dem og kun noen få slitedeler er byttet. Men det kommer jo litt an på bruken også. En god del bilister ligger jo med foten svakt på bremsa i alle nedoverbakker og da skjønner jeg godt at ting må byttes ofte.Landcruiser: 50000 km,Hjullager foran, calippere foran, dysepakninger, tett oljepickup/sil osv................Dette er ting som blir tatt på sevicer uten at kunde vet om dette, gjør seg dårlig på statistikker.Klart, noe er det jo med alle biler. På Rav 4 har jeg hørt flere si at det er problemer med clutch/svinghjul. Men se på Landcruiser, Camry, Hilux o.s.v. så er det biler som tradisjonellt pleier å holde noen kilometer.vel kjører en Rav4 2005, etter 80k røk svinghjulet i motoren, så etter 140k igjen. samme for et søskenbarn med en tidligere årsmodell. skikkelig toyota kvalitet!
men en audi100 2,3 kjørte jeg i over ti år uten å bytte noe annet enn bremeskiver og to bærearmer. rustet svæært sakte.
kvalitet? muligens like avhenging av type modell, produksjonsår, og kanskje produksjonssted enn merkenavn alene.
Lista kan gjøres lang, motorene er gammel teknologi, HiAce gikk ikke igjennom avgaskrav derfor gikk den ut. Må glødes(mulig strømkabel til over kr. 6000 løser problemet) ut av kartet før de starter i mildt/kjølig vær sammenlignet med annet.
Mvh.
SAL
Men veigrep og stabilitet er kanskje ikke på topp i full fart ned en svingete bakke?Transparent bil som slipper alle detaljer fra kjøreturen igjennom.
Hver minste sandkorn til de største fartsdumper oppleves.
Ingen farging av synsintrykkene pga. sotede glass,
ja selv klimaet merkes helt inn på kroppen.
Vis vedlegget 281297
First practical electric car, built by Thomas Parker
Enig, mer enn 2 år med WiMP HiFi er ikke dumt.Har testet litt støm før, men opplevde ikke de store forskjellene... Derav får komponenten nok strøm og kabelen er godt nok skjermet er det mindre intr å bruke 6k...Heller da en bråte med ny musikk..
Joda, både Roysen og Mike Lavigne kan finne på noe såntDere som kjøper strømkabler til 6000,- og oppover .. Hva slags elektrisk opplegg har dere ellers i huset ???? Må jo da tro at dere har minst like gode kabler som en strømkabel som har en pris fra 6000,- ??? Hvem er det som innstalerer elektriske anlegg i huset sitt med kabler som kanskje koster 6000,- meteren ???? INGEN !!!
Ok , men hva med opplegget inn til huset ... Det norske strømnettet er vel ikke kjent for å være i verdensklasse... Nix , ikke noe som forsvarer så dyre strømkabler .Joda, både Roysen og Mike Lavigne kan finne på noe såntDere som kjøper strømkabler til 6000,- og oppover .. Hva slags elektrisk opplegg har dere ellers i huset ???? Må jo da tro at dere har minst like gode kabler som en strømkabel som har en pris fra 6000,- ??? Hvem er det som innstalerer elektriske anlegg i huset sitt med kabler som kanskje koster 6000,- meteren ???? INGEN !!!
Det er i og for seg det samme som med alt annet, inkl boutique kabler. Om 20k kr er rimelig for en strømrenser, det er ganske avhengig av hva det er (design, funksjonalitet, kvalitet), hva den gjør (ytelse - støydemping vs frekvens), har du bruk for den (har du et nettstøy, er husalteret følsomt for nettstøyen og passer nettstøyfilteret til oppgaven) og hva koster konkurrerende produkter (industristd nettfiltere i løsvekt kan koste omkring 100 - 2k5 kr, avhengig av spec.) ? Ofte er det mer effektivt å behandle støykildene direkte framfor husalteret som sådan, herunder evt. støykilder i husalteret.Ok, nå som de fleste har gjentatt seg selv minst 10 ganger i denne tråden; hva med strømrensere da?
Strømrenser til 20 000 kr,- er rimelig?
Da vil jeg mene at du har vært heldig, jeg har bodd i den kommunen jeg bor i nå ca. 3-4 år, og det har vært nesten tradisjon med timelange strømbrudd særlig i jula p.g.a. mye vind, og jeg har også lagt merke til at strømmen ofte blir borte ca. et sekund på morgenen i 6-7 tida, noe som i perioder har skjedd hver dag. Men spenningen har vært fin når den har blitt målt.Det norske strømnettet er til opplysning top notch. Norge har verdens høyste leveringssikkerhet på strøm. Det er det viktige. At noen mener at det er uutholdelig å lytte til Hifi koblet til det samme nettet eller at noen en stund slet med å lade Teslaen sin i vinter er i den sammenheng skrikende irrelevant. Jeg har ikke opplevd strømbrudd på 20 år eller så der jeg har bodd.
Ja, det er jo noe man har hørt om i "alle" år, at hvis man kjøper fransk bil kan man bare glemme driftssikkerhet, og de er et veritabelt Helvete å skru på selv. Men det er jo fint hvis det ikke stemmer lenger. Hvis jeg skulle hatt fransk bil får jeg kanskje best kvalitetsinntrykk av Peugeot, selv om Citroen virker mer komfortable og luksuriøse. Renault blir for meg nesten litt anonymt i forhold.Nei, jeg bare har følgt med på veien siden jeg kjøpte den første Renault. Du skal vite jeg var skitnervøs da første året basert på rykter osv..Er det meningen at vi skal forstå deg som at Renault er et pålitelig merke og trygt bilkjøp? Mer driftssikkert enn Honda og Toyota f.eks.? Ser en del på bil på finn for tiden, og merker at jeg har en tendens til å ikke åpne annonser med franske og koreanske biler engang. Ryggmargsrefleks.Tommel oppJeg mener nå en gammel Lada gir en fullverdig og transparent kjøreopplevelse. Dyre BMW og slikt er laget for de som heller vil ha en farget kjøreopplevelse. Jo dyrere det blir, jo dårligere blir det. En slags invers sammenheng mellom pris og det man får. Alle disse bilbladene vil det annerledes, men det er jo bare fri fantasi det de skriver.
Jeg skriver tusenvis av innlegg om dette på "bilSentralen". Jo flere ganger jeg sier det, jo sannere blir det.
Vis vedlegget 281250
Inne på noe der.. og rimeligere blir det og.
Kjøre nå Renault. Jeg har sluttet å skru bil og spare masse peng mot disse tyskerne som var en sann plage.
Du aner ikke hvor deilig det bare er å sette seg inn å kjøre med nydelig komfort uten tanke på motorstopp.
Og den følelsen..når de står langs veiene titt og ofte..dyre tyskere som BMW, Audi og andre tyskere og dyre Volvoer står ofte langs veien..
Vi har og overraskende mange Toyotaer, men ikke så mye som tyskere.
Lyst på nye Merse E serie, men vil kvi meg til å skifte til annet nå etter 2 stk. Renault
Seriøst:
Desidert flest nyere BMW,Audi,VW,nyere Volvo, og nokre nyere Toyota, noen få pyssjapå og sitrusa som vi jo veit er fransk, en skjelden gang andre merker. Renault har jeg enda ikke sett langs veiene. For meg betyr det da at motorstopp på dette merker er lite sannsynelig.
Og ja de ha frynsete rykte pga EL-Feil på eldre bila, men på modell 3 som vi er komt til nå så har de skiftet til samme som Merse (De samarbeider nå).
Rust er det og lite av.
Du må jo få mene det samme som jeg mente før min første Renault med EL-Feil. (Årsaken fant jeg selv- 2 stk ledninger i sikringsboks vart loddet og null feil mer).
Det norske strømnettet er til opplysning top notch. Norge har verdens høyste leveringssikkerhet på strøm. Det er det viktige. At noen mener at det er uutholdelig å lytte til Hifi koblet til det samme nettet eller at noen en stund slet med å lade Teslaen sin i vinter er i den sammenheng skrikende irrelevant. Jeg har ikke opplevd strømbrudd på 20 år eller så der jeg har bodd.
Det kjekkeste med strømrensere er at man får mail når man har et problem:Ok, nå som de fleste har gjentatt seg selv minst 10 ganger i denne tråden; hva med strømrensere da?
Strømrenser til 20 000 kr,- er rimelig?
Fredags kveld og mye stavefeil....@lovemusic og @ymir
Who cares? Hifi nuts og knapt noen andre. Håper dere aldri må på sjukehus så bedritent så dette strømnettet som driver det hele er. Eller at det i de hele er mulig å ha presisjonsinstrymenter i drift her i landet. Norsk forskning ville nok tatt helt av om se bare fikk ren, fin, HiHi-strøm.
Mao: ingen bryr seg om problemene deres, insginære eller reelle. Folk får ca 230v og 50hz i kontakten dag ut og dag inn. I-n-g-e-n bryt seg om at dere mener at fløyter låter litt skarpt eller whatever. Gjør som Tesla - løs problemet, ikke forvent at NVE eller Statnett skal bry seg det pøkk om hva dere mener.