Roysens Stueanlegg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Er det ikke veldig snodig da at distributøren har leid inn en ekstern representant for å inspisere høytalerne ved ankomst mitt hjem og at jeg ikke får lov å røre høytalerne før denne representanten har foretatt sin inspeksjon dersom distributøren anså å ha overskrevet alt ansvar for høytalerne til meg ved levering av høytalerne til mitt transportbyrå Bring i Gøteborg?

Kan noen forklare det for meg?

En slik overføring av ansvar krever vel også en signatur på et dokument. En slik signatur og et slikt dokument eksisterer ikke.

Jeg mener derfor at man kan fastslå at jeg definitivt hadde ansvaret for transporten fra Gøteborg til min stue, men at jeg ikke har signert på at godset ankom Gøteborg uten skader og at jeg har overtatt ansvaret for alle og enhver skade.


Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Til slutt kommer det store million dollar spørsmålet - mener virkelig dere here inne at det er både korrekt og rettferdig av forhandler/distributør/produsent å la meg få ansvaret for skaden helt alene og å sende meg denne regningen?

Mvh
Roysen
 

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
689
Antall liker
191
Torget vurderinger
8
Er det ikke veldig snodig da at distributøren har leid inn en ekstern representant for å inspisere høytalerne ved ankomst mitt hjem og at jeg ikke får lov å røre høytalerne før denne representanten har foretatt sin inspeksjon dersom distributøren anså å ha overskrevet alt ansvar for høytalerne til meg ved levering av høytalerne til mitt transportbyrå Bring i Gøteborg?

Kan noen forklare det for meg?

En slik overføring av ansvar krever vel også en signatur på et dokument. En slik signatur og et slikt dokument eksisterer ikke.

Jeg mener derfor at man kan fastslå at jeg definitivt hadde ansvaret for transporten fra Gøteborg til min stue, men at jeg ikke har signert på at godset ankom Gøteborg uten skader og at jeg har overtatt ansvaret for alle og enhver skade.


Mvh
Roysen
Veldig merkelig, og merkelig att denne inspektøren ikke fikk pakka høytalerne ned og returnerte dem da det ble konstatert feil på den ene.
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
25.171
Antall liker
14.042
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
vanskelig for utenforstående å evaluere etter bare å ha hørt din versjon.....
MEN det er trolig et motiv for at Magico ikke bare er "large" og tar det hele på sin kappe; worst case hadde de kanskje ikke tjent på dette ene paret, men istedet hatt full goodwillkonto internasjonalt
mvh
Leif
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.056
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Til slutt kommer det store million dollar spørsmålet - mener virkelig dere here inne at det er både korrekt og rettferdig av forhandler/distributør/produsent å la meg få ansvaret for skaden helt alene og å sende meg denne regningen?

Mvh
Roysen
Mener at det er galt at forhandlere av Magico i Norge, skal få svi for din konflikt med forhandler i Sverige.
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.155
Antall liker
6.808
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Til slutt kommer det store million dollar spørsmålet - mener virkelig dere here inne at det er både korrekt og rettferdig av forhandler/distributør/produsent å la meg få ansvaret for skaden helt alene og å sende meg denne regningen?

Mvh
Roysen
Nei!
 

Karmana

Æresmedlem
Ble medlem
13.06.2008
Innlegg
26.448
Antall liker
74.331
Sted
Bergen
Torget vurderinger
42
Til slutt kommer det store million dollar spørsmålet - mener virkelig dere here inne at det er både korrekt og rettferdig av forhandler/distributør/produsent å la meg få ansvaret for skaden helt alene og å sende meg denne regningen?

Mvh
Roysen
Gitt dine opplysninger av saksforholder er korrekt er svaret enkelt: NEI :mad:

Lukter vel av at det er gått en kule varmt i prosessen, og dermed steile fronter uten ønske om å utvise fleksibilitet. Selvfølgelig bare synsing.....
 
T

Tittentei

Gjest
I svaret til Alon på WBF så ble det heller ikke fremlagt annet enn påstander. Et par sitater er



(1) Ren spekulasjon fra deres side.



(2) Believe? Er det etisk riktig å legge tro til grunn slik at man som resultat kan legge hele ansvaret på kjøper med en klekkelig regning på 150k?

Jeg synes det innlegget fra Alon på WBF var farget av manglende imøtekommenhet, diskreditering med tilhørende insinuasjoner basert på spekulasjoner. Det ble cirkus etter det, og da rundt forholdet med merverdiavgift, hvilket er en helt annen sak enn ansvarsforholdet mellom Roysen og Magico. Det er en derail fra denne saken og helt separat.

Jeg tolket innlegget til Alon som en diskreditering av Roysens person og derail fra hovedsakens essens: Hvem som hadde det økonomiske ansvaret for skadene på høyttalerne. Ingenting i posten til Alon viser at Roysen faktisk hadde ansvaret da skaden skjedde. Meget klumsete håndtering.

Når det gjelder å gjengi dette her, så får man gjerne moderere det bort, men enhver som poster på nett bør være klar over at det som blir sagt ikke nødvendigvis forsvinner, bare fordi man fjerner den første publiseringsinstansen.
 

crosswind

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
5.541
Antall liker
14.705
Sted
Svartskog
Torget vurderinger
14
Det är alltid två sidor av samma mynt och vi har bara blivit presenterade den ena sidan i saken, MEN med det sagt är jag enig med LMC att Magico uansett borde ordnat detta utan hazzle för kunden.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.577
Antall liker
1.245
Torget vurderinger
11
Til slutt kommer det store million dollar spørsmålet - mener virkelig dere here inne at det er både korrekt og rettferdig av forhandler/distributør/produsent å la meg få ansvaret for skaden helt alene og å sende meg denne regningen?

Mvh
Roysen
Nei!
Helt enig!

Viss distributørens sin representant mener at høytaleren var skadet ved ankomst deg Roysen og at det skyldes dårlig embalasje så fatter og begriper jeg ikke hvorfor du skal betale noe som helst for problemet.

Nå har det aldri vert aktuellt for min del å kjøpe noe fra Magico,og det er det ivertfall klinkende klart at jeg aldri kommer til å gjøre heller når de behandler gode kunder på denne måten.Det høres rett og slett ganske villt ut og stinker lang vei spør du meg.
Tror det må mangle ganske mange skruer i hodet til gjengen i omdømmedepartemantet til Magico .....
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
25.171
Antall liker
14.042
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
det var ikke det jeg mente
jeg mente at det kanskje hadde vært en smartere/mere taktisk løsning....uavhengig av skyldforhold, som kanskje aldri blir avklart med sikkerhet uansett
mvh
Leif
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Beklager å måtte si det men; saken er vel klar rent juridisk. Når det kommer til det moralske, dvs. om de involverte partene kunne kommet til en eller annen kostnadsfordeling, er selvsagt en sak man kan mene mye om. Men, tjener denne tråden til å oppnå det?
R
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.056
Antall liker
1.855
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Beklager å måtte si det men; saken er vel klar rent juridisk. Når det kommer til det moralske, dvs. om de involverte partene kunne kommet til en eller annen kostnadsfordeling, er selvsagt en sak man kan mene mye om. Men, tjener denne tråden til å oppnå det?
R
Ønsker man å inngå forlik med en part, tror jeg det ikke det er taktisk smart å henge ut den andre parten på nettet..
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Til slutt kommer det store million dollar spørsmålet - mener virkelig dere here inne at det er både korrekt og rettferdig av forhandler/distributør/produsent å la meg få ansvaret for skaden helt alene og å sende meg denne regningen?

Mvh
Roysen
Mener at det er galt at forhandlere av Magico i Norge, skal få svi for din konflikt med forhandler i Sverige.
Jeg har forsøkt å presisere flere ganger at det ikke er norske forhandlere involvert.

Når det er sagt lurer jeg litt på en ting. Dersom du hadde kjøpt noe Magico utstyr av norsk forhandler og fått samme behandling av distributør og produsent som jeg har fått selv om din norske forhandler hadde stått på din side, ville du da ikke vært glad for at jeg på forhånd hadde advart deg og at du da hadde hatt mulighet til å ta en vurdering av risiko for et slikt hendelsesforløp før du la dine hardt opptjente grunker på bordet? Altså selv om de norske Magico forhandlerne er helt fantastiske så representerer de faktisk fortsatt den samme distributør og produsent. Det er grunn nok til å være takknemlig for advarselen vel? I utgangspunktet er det vel slik at distributør og forhandler har like stor innflytelse på alle handler og at selv om forhandleren kan være verdens hyggeligste og ærligste så vil handelen likevel kunne påvirkes i like stor grad av distributør og produsent som i min handel. Bare se hva Alon Wolf fikk seg til å gjøre og skrive på WBF i forbindelse med min handel. Jeg er altså en kunde som har kjøpt et produkt til veiledende pris på USD $185K i USA. Det kommer ikke akkurat så tydelig frem for å si det forsiktig. Snarere oppfører han seg som om jeg var en trussel for en mafiavirksomhet der jeg plutselig gikk fra å være en av hans beste kunder til å være en trussel han måtte kvitte seg med. WBF ble slik jeg forstår det truet med søksmål dersom de ikke fjernet alt jeg kom til å skrive i saken etter Alon Wolfs innlegg.

Når det gjelder taktikk kan det nok være at man har rett, men la det være klinkende klart at jeg ikke hadde forsøkt dette som annet enn siste alternativ i en sak jeg mener jeg har et godt poeng men hvor jeg ikke blir hørt.


I tillegg mener jeg ikke det er for sent for noen av partene å vise imøtekommenhet og storsinn. Det vil i så fall bli møtt med noe jeg oppfatter som særdeles gode og oppriktige tilbakemeldinger samt lyst til å fortsette et godt kundeforhold fra min side i motsetning til den vonde smaken av mafiatendenser jeg har i munnen nå.


Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.300
Antall liker
6.685
Jeg synes det mest prekære her er prisen på reparasjon. Helt ute av kontekst om de data som er presentert stemmer!!
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.006
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
Jeg synes det mest prekære her er prisen på reparasjon. Helt ute av kontekst om de data som er presentert stemmer!!
Reflekterer vel bare den syke prisen på produktet i utgangspunktet! Helt greit, vil jeg si. Hvorfor skal reparasjoner nå plutselig ned på NAD-nivå eller vurderes i forhold til en kostverdi?

Ellers synes jeg - slik saken er fremstilt - at Magico er sykere i hodet enn prisene på høyttalerne. Det er dårlig PR!
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Jeg undrer meg litt over at de interne delene i det solide alukabinettet skulle gå istykker om høytalerne skulle dultet borti garasjeveggen som Alon skriver.
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.577
Antall liker
1.245
Torget vurderinger
11
Jeg undrer meg litt over at de interne delene i det solide alukabinettet skulle gå istykker om høytalerne skulle dultet borti garasjeveggen som Alon skriver.
Jeg sliter med å følge det kompliserte hendelsesforløpet,men var ikke Roysen eller familie tilstede både når Bring kom med høytalerene,og dermed kan verifisere at ingenting skjedde med høytalerene da,og tilsvarende når de som tok høytalerene ut av kassene og flyttet de inn i stua? Viss så så vet man med sikkerhet at høytalerene ikke har blitt skadet i garasje eller casa Roysen.

Men som du sier,okke som,selv om man gir en høyttaler til over 1mill kroner en dullt så skal da for søren ikke ting løsne eller elementer slutte å fungere.
Eller det kan vel selvsagt skje viss Magico fester delefilter og elementer med maskeringstape og Karlsonlim som er utgått på dato.

Litt derfor jeg etterspør bilder.Husker ikke helt hvordan det så ut de bildene jeg så på Whats best forum.Mener det bare var litt filt av finishen på toppen av ene høytaleren? Om man skal klare å skade høytalerelement med en smell så bør man se store krater i aluminiumskabinettet.
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
603
Torget vurderinger
10
Jeg tenker 2 enkle ting, ang reperasjonen: Enten har noen tollere tatt dem ut et sted på veien og rotet skikkelig i dem, ELLER de forlot fabrikken halvveis defekte.
Jeg tror det siste er mest sannsynlig..kanskje de også har sendt et par de med vilje har visst var defekt, for så å fraskrive seg ethvert ansvar. For ingen utenom Magicofabrikken selv vet tilstanden da de ble sendt.

Så engang en (skryte) videosnutt, hvor de stolt viste hvor nøye komponenter/høytaler ble gjennomkjørt og testet i maskiner før de ble omhyggelig pakket ned i det som burde være 100% sikker emballasje/sikring. Når nå da delefilter også var ødelagt, må noe helt dramatisk ha skjedd på veien, eller før de tok avgårde på veien fra USA
 
Sist redigert:
J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
..kanskje de også har sendt et par de med vilje har visst var defekt, for så å fraskrive seg ethvert ansvar. For ingen utenom Magicofabrikken selv vet tilstanden da de ble sendt.
Trådens beste og mest sannsynlige "forslag"....
 
C

cruiser

Gjest
Da var vel Roysen den siste jeg hadde sendt ett slikt par høyttalere til :D
 

Virgo

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2006
Innlegg
1.707
Antall liker
603
Torget vurderinger
10
Mener bare at det er noe som ikke stemmer, når det har vært såpass store/alvorlige skader på dem. Da Må de ha vært defekt ved sending, eller åpnet et sted på veien og tuklet med..er ikke det bare logisk da, jeg bare spør?
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
560
Antall liker
264
Torget vurderinger
2
Det er når jeg leser sånne tråder at jeg får lyst til å selge high end anlegget samt stikke på Soundgarden og kjøpe meg 2 stk Tivoli radioer til 600 kr stykket.
Den ene radioen tilfelle den andre faller ned fra hylla:)
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Da kan vi konkludere med at til tross for ekstremt kabinett så tåler Magico svært lite og både elementer og delefiltre tar lett skade om man ikke håndterer de varsomt.

Har tidligere holdt på med elementer og delefiltre til bygging av både bilstereo og diy hifi og Magico bruker tydeligvis svært skjøre elementer i forhold til hva som er normalt. Hvordan elementene kan bli ødelagt i et solid kabinett med kun litt ytre skrammer er en gåte. Dette er dårlig reklame for Magico og dette burde de ordnet kostandsfritt asap for å unngå at flere enn nødvendig fikk vite om det. Ansvar for frakt burde vært uvesentlig. For et slikt produkt burde produsenten yte bedre service!
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.275
Antall liker
4.096
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Om høyttaleren har fått en skikkelig trøkk under transport, så er det ikke så rart om kabinettet ikke viser særlig skade. Når man kjører en konstruksjon i så massiv aluminium som Magico benytter, så er det ingen sjanse for deformering av kabinettet selv om transportkassene hadde blitt droppa en meter eller tre. Innvendig derimot, vil jo alt kunne revne under et slikt moment...
Jeg synes derfor at spekulasjoner om at høyttaleren ikke kan ha fått en trøkk under transport fordi kabinettet ikke ser ut som en knust colaboks, ikke holder vann.
Det som derimot ER interessant er at transportkassene ikke bar preg av skader heller. Men ville de ta skade dersom man slipper de rett ned? Kræsjer man de med et hjørne for eksempel vil det jo bli store synlige skader på kassene. Men hva om den droppes rett ned så den lander flatt og "riktig", men bare alt for hardt? Noen som vet?
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.577
Antall liker
1.245
Torget vurderinger
11
Jeg har fått bilder av de interne skadene. Jeg skal legge de ut i morgen.

Mvh
Roysen
Kan du også legge ut de beste bildene du tok av transportkasser og sårene på selve høytaleren når du hadde de i hus?
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Dersom elementer og delefilter revner så er det uansett unormalt skjøre saker. Ta f.eks et basselement i en bilsterosub, de kassene kan få mye juling både i bilen og inn og ut av bil, russebuss, mister i bakken etc. Eller prøv å ta en mellomtone, basselement til hifi og rist det i stykker, ikke så lett å få til. Vi snakker fritt fall på en grei høyde for at elementet skal bli ødelagt, og transportkassene ville bli til pinneved ved et slikt fall.



Om høyttaleren har fått en skikkelig trøkk under transport, så er det ikke så rart om kabinettet ikke viser særlig skade. Når man kjører en konstruksjon i så massiv aluminium som Magico benytter, så er det ingen sjanse for deformering av kabinettet selv om transportkassene hadde blitt droppa en meter eller tre. Innvendig derimot, vil jo alt kunne revne under et slikt moment...
Jeg synes derfor at spekulasjoner om at høyttaleren ikke kan ha fått en trøkk under transport fordi kabinettet ikke ser ut som en knust colaboks, ikke holder vann.
Det som derimot ER interessant er at transportkassene ikke bar preg av skader heller. Men ville de ta skade dersom man slipper de rett ned? Kræsjer man de med et hjørne for eksempel vil det jo bli store synlige skader på kassene. Men hva om den droppes rett ned så den lander flatt og "riktig", men bare alt for hardt? Noen som vet?
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.596
Sted
Stavanger
Om høyttaleren har fått en skikkelig trøkk under transport, så er det ikke så rart om kabinettet ikke viser særlig skade. Når man kjører en konstruksjon i så massiv aluminium som Magico benytter, så er det ingen sjanse for deformering av kabinettet selv om transportkassene hadde blitt droppa en meter eller tre. Innvendig derimot, vil jo alt kunne revne under et slikt moment...
Jeg synes derfor at spekulasjoner om at høyttaleren ikke kan ha fått en trøkk under transport fordi kabinettet ikke ser ut som en knust colaboks, ikke holder vann.
Det som derimot ER interessant er at transportkassene ikke bar preg av skader heller. Men ville de ta skade dersom man slipper de rett ned? Kræsjer man de med et hjørne for eksempel vil det jo bli store synlige skader på kassene. Men hva om den droppes rett ned så den lander flatt og "riktig", men bare alt for hardt? Noen som vet?
Du er inne på noe her.
Hvis man leverer en stor tank med rørsystem inni og har væske med høy densitet, så kan disse ble ødelagt av sloshing effekten feks. på et skip. Kanskje man har fått et problem med at komponenter med høy masse har fått for stor bevegelsesenergi under frakten og dermed blitt 'revet løs' fra festet?

En annen ting;
Hos mitt firma hadde det vært uaktuelt å sende store, tunge kasser med verdifullt innhold uten å kliste på en 'accelerometer label'
Det er en klistrelapp med en fargeindikasjon utpå kassen som sier hvordan enheten har blitt behandlet underveis i frakten.
Rødt betyr dropp eller lignende.
Helt utrolig hvis shipping agenten ikke har brukt en dollar for å sette på en slik!
Det er selvsagt mulig at en slik label har blitt fjernet med overlegg etter et uhell.....
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
25.171
Antall liker
14.042
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
Magico burde jo feste en inni kassen ......:rolleyes:
om en er satt på og fjernet er det like god bekreftelse som utslag på føleren....
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.577
Antall liker
1.245
Torget vurderinger
11
Uansett så tror jeg bevegelser som skal kunne skade element og delefilter vil vise veldig godt på en transportkasse av tre
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
25.171
Antall liker
14.042
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
46
historien er nok litt mere sammensatt enn det som fremkommer her...
mvh
Leif
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
13.368
Antall liker
16.165
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Skjønner. Lurer på om jeg sjekket dette tidligere og at problemet i dette tilfellet var at jeg overtok ansvaret for varene i Gøteborg hvor jeg ikke kan bevise om varen var skadet eller ikke.

Mvh
Roysen
Tror du har rett i det.

Hvem signerte på fraktbrevet for mottakelse i Göteborg? Dersom dette er gjort uten anmerkning av ytre skader på emballasjen så er det ikke noe krav som kan rettes mot Magico eller deres transportør. De to er da sjekket ut fra saken ifm transportskader.

Da står du igjen med en transport mellom Göteborg og deg som er hvor skaden må ha oppstått dersom kassene så uskadede ut inne på lastebilen i oppkjørselen din. Det har ikke betydning her hvilken incoterm (Incoterms - Wikipedia) som er benyttet da det ikke finnes noen "selger" på denne transporten.
Ser at Audionord står som avsender og da er det de som må søke erstatning fra Bring.
Uten spesiell forsikring så er det SDR17 som du kan forvente å få igjen.
Lov om vegfraktavtaler - bring.no
Signerte du på fraktbrevet uten anmerkninger så har du en dårligere sak. De er da levert uskadet til deg.

Ut over dette blir det en sak mellom deg og Magico, dersom du mener emballasjen var for dårlig.
Uttalelsene fra distributørs representant og fra forhandler bør veie tungt her.
Bilder og skriftlig dokumentasjon er viktig, generelt.

Tror dessverre at det kun er en (økonomisk) taper i denne saken, og det er deg.

mvh
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Dette er bilder av skadene som ble avdekket av distributørens representant og meg ved installasjon av høytalerne i min stue.

Skader på stoffduken som var trukket over høytaleren inne i kassen:
Vis vedlegget 282533

Skader på kanten av topplaten av høytaleren under der stoffduken var skadet:
Vis vedlegget 282534

Skader på hjørnet av høytaleren som medfører at både indre og yttre baffel måtte byttes:
Vis vedlegget 282535

Skadder på utsiden av accessories koffert:
Vis vedlegget 282536

Skader på innsiden av accessories koffert:
Vis vedlegget 282537

Ellers så høyaleren relatift OK ut:
Vis vedlegget 282538

Bilder av transportkassene har jeg dessverre ikke tilgjengelig her og nå slik at jeg kan få lagt de ut.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Skjønner. Lurer på om jeg sjekket dette tidligere og at problemet i dette tilfellet var at jeg overtok ansvaret for varene i Gøteborg hvor jeg ikke kan bevise om varen var skadet eller ikke.

Mvh
Roysen
Tror du har rett i det.

Hvem signerte på fraktbrevet for mottakelse i Göteborg? Dersom dette er gjort uten anmerkning av ytre skader på emballasjen så er det ikke noe krav som kan rettes mot Magico eller deres transportør. De to er da sjekket ut fra saken ifm transportskader.

Da står du igjen med en transport mellom Göteborg og deg som er hvor skaden må ha oppstått dersom kassene så uskadede ut inne på lastebilen i oppkjørselen din. Det har ikke betydning her hvilken incoterm (Incoterms - Wikipedia) som er benyttet da det ikke finnes noen "selger" på denne transporten.
Ser at Audionord står som avsender og da er det de som må søke erstatning fra Bring.
Uten spesiell forsikring så er det SDR17 som du kan forvente å få igjen.
Lov om vegfraktavtaler - bring.no
Signerte du på fraktbrevet uten anmerkninger så har du en dårligere sak. De er da levert uskadet til deg.

Ut over dette blir det en sak mellom deg og Magico, dersom du mener emballasjen var for dårlig.
Uttalelsene fra distributørs representant og fra forhandler bør veie tungt her.
Bilder og skriftlig dokumentasjon er viktig, generelt.

Tror dessverre at det kun er en (økonomisk) taper i denne saken, og det er deg.

mvh
Det er nok ikke signert på noe fraktbrev for overtakesle av ansvar i Gøteborg. Det er noe som gjør meg litt håpefull. En slik signatur eksisterer ikke.

Mvh
Roysen
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
275
Torget vurderinger
11

alfalfa

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.09.2005
Innlegg
689
Antall liker
191
Torget vurderinger
8
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn