Geelmuyden er en klok mann.
Det han mener sammenfaller svært ofte med hva jeg mener selv.
Et paradoks med innførsel av fri snøscooterbruk er også økte Co2 utslipp, samtidig som utslippene skal ned.
Det samme kan vel også sies om fjerning av hk-avgift på båtmotorer. Vannscootersalget har skutt i været.
Om hele norges befolkning hadde begynt å kjøre masse snøscooter så ville det kanskje hatt en minimal betydning, om de da samtidig kjørte like mye bil, buss og motorsykkel som før.
Vedr redusert hk avgift på båtmotor så er dette BRA for miljøet. En større motor enten det er på bil eller båt forbruker mindre drivstoff og har mindre utslipp om båt/bil-størrelse og fart er den samme. Hk avgiften er meningsløs og har ingen ting med miljøet å gjøre.
Vannscooter er forresten et greit fremkomstmiddel for en eller to personer. Den har stor motor i forrhold til størrelse/vekt, så utslippet pr person som skal fraktes blir mindre enn i en normalt stor båt som rommer 5-7 personer.