Slå ut vegger etc...Er så svært at her må det ommøblering til
Svaret er nok Whistler RoDa, ta gjerne alle mine andre kabler....men Whistler`n min mellom Weiss og Einstein får du ALDRIHm
Bytta racket, og for moro skyld fikk samtidig Whistler Cerise komme inn mellom Rega DAC og SAM.
Så er saken at jeg synes det låter bedre enn på lenge. Hvordan kan dette henge sammen?
Hm
Opplevelsen er helt klart viktigst, DIN opplevelse RoDaTja, gismo, det kan vel være nesten hva det skulle være jeg vil at det skal være...
- Annen plassering av komponentene (høyere, lavere, nærmere bakvegg)
- Annet refleksjonsmønster mellom høyttalerne, nytt rack er temmelig mye mindre omfangsrikt
- Resonanser som har kommet til, eller blitt borte grunnet underlag (glass vs IKEA Lack) og fysiske egenskaper i racket
- Kabelen
Ikke så fettnøye så lenge det oppleves bra, og ikke kostet skjorta og buksa.
Opplevelsen er vktigst 8)
Alltid SAM.Hva drev du dem med?
Amp?
Er det SAM?
Audionet hadde blitt umulig her.
Mvh
Takker for tips RoDa, har mye av dama men ikke dette, skal sjekkes utKommer nok det, gismo.
Fortsattt er fokuset på oppussing, men ser et slags svakt lys i tunellen tror jeg. Bare det ikke er toget som kommer imot.
Akkurat akkurat nå er det kaffe med Lucinda før gjæringssagen skal jobbe igjen.
Helt latterlig bra album som spilles altfor altfor sjelden.
Det er et problem i all tilgjengeligheten at de få forsvinner.
Live @ the Fillmore - Lucinda Williams | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic
Review by Mark Deming [-]
Lucinda Williams has earned a reputation for her meticulous approach to making albums, but a careful listen to her work suggests that she isn't trying to make her music sound perfect, she just wants it to sound right, and she isn't afraid to spend the extra time waiting for the charmed moment to get caught on tape. This attitude seems to be borne out in her first-ever concert album, Live @ The Fillmore, which manages to sound carefully considered, and a model of "warts and all" authenticity at the same time. Recorded during a three-night stand in San Francisco, the album captures Williams' band in superb form -- Doug Pettibone's guitars, Taras Prodaniuk's bass, and Jim Christie's drums merge into a tight and emphatic groove machine that can match Williams's many moods, whether she's quietly contemplative on "Blue," rocking out hard on "Changed the Locks," or howling the blues on "Essence," while the deeply resonant recording and mix gives them the royal treatment. Williams herself is a slightly more complicated matter here -- her performance is deeply into the spirit, so much so that sometimes her melismatic wanderings and broad phrasing sound like they're verging on caricature. But this is clearly a recording of a performance, and by the time we get to the end of disc two, the broad strokes have coalesced into something quite remarkable; as Williams searches through the nooks and crannies of her songs, you sense she's discovering things that she didn't expect to find, and it's a tremendous thing to hear. Lucinda Williams is an artist who writes from her soul, and she's thoroughly unafraid of letting her passion show when she sings. If that makes for strained technique, it also results in very real art, and this album offers a privileged glimpse of a singular songwriter in full flight.
Bra låt og god lyd på denne RoDaFikk rulla ut teppet og døtta sofaen på plass siden stabelen med smartpanel nå er så liten at den kan skubbes vekk med enmannskraft. 8)
Får ikke helt ut av hodet at det er lydmessige endringer etter bytte av rack.
HiFi klubben hadde et slagord i hine hårde dager, jeg tar i bruk en lett omskrevet versjon;
Lack, nei tack!
Chris er cool 8)
Flott stemning på dette RoDa, hmm mørkt og mye smålys hos deg, men har du snudd anlegget i stua??Torsdag, treff, tre karer som vanlig. Hyggelig som vanlig.
Hifidelen av hobbyen har vi gjennom tester tatt livet av, så nå er det musikk som gjelder.
Litt testing måtte til, men igjen med overraskende resultat. Hypotesen er at USB-inngangen på Cambrigde DacMagic ikke viste Ic@rus rettferdighet for det var grisebank fra Squeezebox via S/P-DIF.
Stakkars Ic@rus svidde vingene og låt lukket, tamt og uengasjerende.
Takk til Liotheles for mat og musikk, og til Baard for selskap på turen. Liten klubb men stor glede
Tanker:
- Lyd er mindre viktig når det er bilde samtidig.
- Harbeth + Naim + REL = sant
- Harbeth + Naim + REL = sant (en god ting som kan og bør gjentas)
- Squeezebox Touch er kilde god nok. Kan slenge på et forbehold at det ikke gjelder hi-end anlegg, kanskje.
- Redselen for hva som kommer til å skje innen streaming er økende.
stemningsbilde
Vis vedlegget 317376
Tror også disse nye Dynaudio er meget spennede saker, den XD200 er jo særs spennende daEr nok mest størrelse og refleksjoner, ja, gismo. Men moro lell.
Spennende disse nye fra Dynaudio, fremtidshøyttalere.
Dynaudio’s Focus XD 200, Focus XD 400 and Focus XD 600 specs
Digitalt er digitalt. Sånn sett, dersom du kjører Hi-Rez filer eller Tidal med en god DAC er High-End i massevis.Torsdag, treff, tre karer som vanlig. Hyggelig som vanlig.
Hifidelen av hobbyen har vi gjennom tester tatt livet av, så nå er det musikk som gjelder.
Litt testing måtte til, men igjen med overraskende resultat. Hypotesen er at USB-inngangen på Cambrigde DacMagic ikke viste Ic@rus rettferdighet for det var grisebank fra Squeezebox via S/P-DIF.
Stakkars Ic@rus svidde vingene og låt lukket, tamt og uengasjerende.
Takk til Liotheles for mat og musikk, og til Baard for selskap på turen. Liten klubb men stor glede
Tanker:
- Lyd er mindre viktig når det er bilde samtidig.
- Harbeth + Naim + REL = sant
- Harbeth + Naim + REL = sant (en god ting som kan og bør gjentas)
- Squeezebox Touch er kilde god nok. Kan slenge på et forbehold at det ikke gjelder hi-end anlegg, kanskje.
- Redselen for hva som kommer til å skje innen streaming er økende.
stemningsbilde
Vis vedlegget 317376
Jeg trodde jeg viste hva en god streamer/DAC var, før jeg fikk kloa i en Linn Majik DS. Nå har jeg "storebror" Akurate DS, og har lært at det er mye å hente i å legge litt ressurser i kilden/streameren.Digitalt er ikke digitalt, bjornh.
Men jeg har til gode å høre noe som er bedre enn lokalFLAC eller WiMP/TidalFLAC spilt gjennom Squeezebox Touch.
Ikke for ikkeno at Squeezeboxens venner fortsatt lever godt 8)
Digitalt er digitalt, men formater kan variere.Digitalt er ikke digitalt, bjornh.
Men jeg har til gode å høre noe som er bedre enn lokalFLAC eller WiMP/TidalFLAC spilt gjennom Squeezebox Touch.
Ikke for ikkeno at Squeezeboxens venner fortsatt lever godt 8)
En liten skandale at det ikke er høyttalerne som skal bort til fordel for Cremona med gullpupp 8)8)Ikke mas. Her pusses det opp og ledetråder måtte vike for innkjøp av innerdører og karmer.
Men, det blir TOMZ farge og ikke TOMZ style.
Noe av dette på bildet skal vekk
Vis vedlegget 315000