bevisfrond
Overivrig entusiast
He-he, denna hersens EDB greia...^ Jeg noterer at implementeringen av Meishu fullstendig har snudd opp-ned på ditt lydbilde.
Mvh
Håkon Rognlien
He-he, denna hersens EDB greia...^ Jeg noterer at implementeringen av Meishu fullstendig har snudd opp-ned på ditt lydbilde.
Mvh
Håkon Rognlien
Haaaa hh
Skiver og platespillere solgt, angrer ikke.Haaaa hh
Sitte med denne kremforsterkeren med innebygget phono og ikke spille Lp ,,,,har ikke ord (må da være noen hifi kamerater som kan få ham på bedre tanker) .
Mvh
Det var det jeg trodde.Bare og nappe ut røra......det skal ikke være noe problem ift andre ting inni der.
Takk for den Rune har hørt mye A.N i Særp så A.N spøket slo til da Dac1 kom på børsen , eneste som mangler nå er at jeg begynner rote med høyttalere med tutGrattis Laban!
Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.
Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
Kan denne linken hjelpe deg :audionote_dac4Takk for den Rune har hørt mye A.N i Særp så A.N spøket slo til da Dac1 kom på børsen , eneste som mangler nå er at jeg begynner rote med høyttalere med tutGrattis Laban!
Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.
Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
Kommer til å beholde DAC1 helt original slik den er levert fra A.N men hadde hvert moro med en manual til den , lett litt på nett men DAC1 finner jeg ikke bare alt annet .
Mvh
Takker skal sjekke den ut .Kan denne linken hjelpe deg :audionote_dac4Takk for den Rune har hørt mye A.N i Særp så A.N spøket slo til da Dac1 kom på børsen , eneste som mangler nå er at jeg begynner rote med høyttalere med tutGrattis Laban!
Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.
Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
Kommer til å beholde DAC1 helt original slik den er levert fra A.N men hadde hvert moro med en manual til den , lett litt på nett men DAC1 finner jeg ikke bare alt annet .
Mvh
Samme skjema fra 1-4 ???
Mvh Roy
HeisanJeg har en audionote CDT TWO (blackgate inside) tilgjengelig med CD pro 2 med ett gåen drivverk, men jeg har tilgjengelig en ny CD pro 2. Problemet er at PCB på den nye og den som er i cdspilleren er Helt forskjellige, og det er der feilen ligger. For bytter jeg kun laser så funker det fremdeles ikke. Det er også loddet en Coax kabel direkte på drivverket. Noen som vet om dette er standard? Den er kjøpt brukt og har aldri vært helt god tidligere. Men nå er den helt ubrukelig
jeg vil nå si f.eks på 300B forsvinner mye av bassen først. Inngangsrørene er jeg mer usikker på sånn sett. Føler de blir mer u-lineære og "ullen" ved slitasje.Spørsmål til menigheten, blir alle lydparameter (diskant,mellomtone,bass) like mye svakere på et inngangsrør?
Har brukt inngangsrørene på forsterkeren min i noen år nå, og synes/innbiller meg att det var mer bass tidligere.
Noen med erfaringer rundt dette?
På forhånd takk
Mvh Geir
Bra det er noen som sparker igang tråden igjen RuneLitt interesant tråd her: SET Asylum
Jeg har en AN DAC 2.1signature (tror jeg) med 12au7 (som skal være den beste varianten). Driverket er AN Zero. Om abstinensene blir for store så er det bare å ta kontakt. Den står jo uansett bare å støver ned på loftet. Lydmessige foretrekker jeg denne mot de andre Dacene jeg har, men den er et svært beist som rett og slett er blitt satt i ensomhet etter at vi fikk barn.Steike så eg savner min 2.1xdac.
An dac skal kjøpes før året er omme.
Heisann.Jeg har en AN DAC 2.1signature (tror jeg) med 12au7 (som skal være den beste varianten). Driverket er AN Zero. Om abstinensene blir for store så er det bare å ta kontakt. Den står jo uansett bare å støver ned på loftet. Lydmessige foretrekker jeg denne mot de andre Dacene jeg har, men den er et svært beist som rett og slett er blitt satt i ensomhet etter at vi fikk barn.Steike så eg savner min 2.1xdac.
An dac skal kjøpes før året er omme.
Høres veldig spennende ut Rune. Det blir en spennende høst i vente skjønner jegErik,jau,merker hifi interessen er litt oppadgående for tiden. Og Audio Note slutter ikke å fascinere meg
Alltid like interesant å lese om tingene du jobber med,og deilig å se hardwiring på sånt et fint treverk;-)
Skal prøve å komme meg i gang selv også på høsten.Fokuset blir nok DHT forforsterker rundt 26 og/eller 4P1L,og tenker også prøve 6SN7/12SN7 varianter(liker 6SN7 veldig godt) Avtalte bytte av et par AN 33:1 iHiB trafoer i 5:1 iHiB med Peter & Co,så da får jeg etterhvert trafo som passer bedre til kun et forsterkningstrinn. Får ikke like lav utgangsimpedans som L3 kretsen med 33:1 trafo,og ganske lav gain med 26 og 4P1L,men det blir ivertfall spennende å prøve noe nytt.
Jepp,synes man faktisk får produkter som er klart bedre når man betaler mer i AN gården.
Selv om man bør vere oppmerksom på at de dyrere tingene har mindre egenkarakter og dermed ikke nødvendigvis nirvana om man slenger de dyreste utgangstrafoene inn i en krets og et totalt system. Med mindre egenkarakter i et ledd så blir eventuelle svakheter i andre ledd mer hørbart.Er vel litt derfor AN operer med et level system. Peter sier vel selv at det er bedre å ligge på mer jamnt lavere nivå,for eksempel level 3,enn å ha en level 5 pre og resten level 1-3.
Men ja,min konklusjon etter å ha hørt dyre AN ting som UltraHiB sølvtrafoer,M8,S8,IO Gold er at man kommer nermere musikken på alle innspillinger.Å snakke lydparameter gir mindre mening i de bedre AN produkter med mindre egenkarakter,mindre forvrenging,høyere naturlig oppløsning,mer gjennomsiktighet,som gjør at man hører mer musikk,instrument og stemmer på alle innspillinger. Dette samtidig som bedre AN utstyr skiller enormt mellom innspillingene.Har aldri opplevd noe så merkelig som da jeg hadde AN E kit 04,interstageblokkene med sølvtrafoer,M8,S8,Voyd,Helius og IO Gold pick-up. Ting kunne gå fra å høres ut som å komme fra et telefonrør til illusjonen av et massivt PA annlegg.Helt absurd.Har aldri hørt andre systemer og spessielt høytalere forandre seg så voldsomt i blant annet tonal balanse fra innspilling til innspilling. Spessielt bass systemer syns jeg har en tendens til å legge et likt preg på alle innspillinger i forhold til det jeg opplevde med det AN oppsettet.
Men det merkelige var at innspillinger som virket nesten ha null bass,slanke og lyse,frempå i mellomtonen,osv,selv der ble man dratt inn i musikken og ikke irritert over "tynn eller hard lyd" .Langt unna den typiske såkalte "high-end nøytralitet" .
Mange av hifi produsentene er etter min mening helt på villspor. Man snakker om nøytralitet uten å ha den fjerneste anelse om hva ekte nøytralitet vil innebære,eller for den del hvordan ekte instrument låter,hva naturlighet betyr.I stedet lever de i et slags lydunivers med holdepunkter i lydparameter,målt forvrenging som bibelen,og hva vet jeg hva de fokuserer på.
Ekte nøytralitet handler om produkt som har minimalt med egenkarakter,og med ekte nøytralitet vil man oppleve at flere og flere innspillinger gir musikalsk mening,ikke at man plutselig ikke gidder å spille 70% av de fordi de låter som et dass.
Flott intervju. Peter Qvortrup og AN UK har vel ekstremt mye å vere takknemlig for med tanke på det grunnleggende arbeidet til Kondo-San.