Jevnt over bedre, men får ikke den lettflytende lyden som jeg har ukorrigert. Trenger en bedre måling tror jeg. Må jo ha noe å jobbe med. Kan ikke være for enkelt.Ser bra ut. Tipper det høres bra ut også?
Har du kun lyttet til klassisk/kammer musikk, eller andre sjangere også?
Hva med studio innspillinger?
Takk! Bare prøver litt forskjellig.Atle,
Hvis du router all dypbassen til de store høyttalerne kan du bruke samme target på alle (hvis du vil)
Hei OMF!Hei!
Spennende tråd!
Jeg brukte tidligere USB link til min Aurora, men synes mixer applikasjonen er så rotet og dårlig, at jeg faktisk har kjøpt meg AES16e. Mixeren som følger med her er mye bedre, også tror jeg også at ting som for eksempel latency blir mye bedre - nå spiller ikke det så stor rolle, men like fullt....
Mvh
OMF
Er enig i at det mixer panelet du holdt på med i går så vanvittig mye mer knotete ut enn mixer funksjonen til AES16. Slik ser den ut til sammenligning:Hei OMF!Hei!
Spennende tråd!
Jeg brukte tidligere USB link til min Aurora, men synes mixer applikasjonen er så rotet og dårlig, at jeg faktisk har kjøpt meg AES16e. Mixeren som følger med her er mye bedre, også tror jeg også at ting som for eksempel latency blir mye bedre - nå spiller ikke det så stor rolle, men like fullt....
Mvh
OMF
Vet du hvor mye latency det er snakk om i USB versjonen? Etter dagen i går kan jeg ikke si meg annet enn enig at Mixeren er litt tung å få helt taket på, men den er veldig stabil og fin og lett på bruke de viktigste funksjonene.
Når noen ønsker at jeg skal løse en oppgave uten å definere hvordan eller kommer med noen begrensninger på hvordan oppgaven skal løses, velger jeg den mest effektive og sikre metoden. Er det juks å være smart? Mener du det kommer jeg gjerne med nystekte vafler til deg! Syns at lata er Cobham - A Funky Thide Of Sings var rå og energisk. Hører på musikk mellom fire og åtte timer hver dag og en gang i blant opplever jeg noen virkelige godbiter, som denne skiva. Har dessverre ikke den same musikalske livserfaringen som de som har lyttet på musikk +20 år mer enn meg, men setter ekstremt mye pris på å lære av andre og er god til å lære.Ikke jukset? Kjørt foto gjennom Recognize e.l.?Kommer gjerne å hører på musikk hos deg med vaflerSluket lurer i sivet og holder øye med stikkpillene deres...Virker som om Sluket er mest opptatt av vafler i dag.![]()
Make no mistake...
Vis vedlegget 340599
Gratis vafler til den som kjenner sin musikkhistorie og vet hvilken LP dette coverutsnittet er tatt fra!!![]()
Har mulighet neste uke og annen hver uke fremover, når passer det best for deg Sluket?
Er det ikke Billy Cobham med A Funky Thide Of Sings?![]()
Jeg har opplevd "svuppelyder" fra basstromma enkelte ganger når jeg leker med targets og innstillinger i correctionprosedure.Takk! Bare prøver litt forskjellig.Atle,
Hvis du router all dypbassen til de store høyttalerne kan du bruke samme target på alle (hvis du vil)
Mens jeg har deg her. Får en slags "svuppe" lyd på basstromma noen ganger. Vet du hva jeg har gjort feil da?
Det vet jeg ikke...og Latency er jo ikke noe problem så lenge du ikke skal kjøre noe parallelt. Men hvis du skal streame Netflix på storskjerm og kjøre lyden gjennom, VDM driveren til Jriver så blir det aktuellt. (For avspilling av film i Jriver har du mulighet til å justere lipsync i JRiver. Mens plug in til Netflix ble fjernet for en tid tilbake)Hei OMF!Hei!
Spennende tråd!
Jeg brukte tidligere USB link til min Aurora, men synes mixer applikasjonen er så rotet og dårlig, at jeg faktisk har kjøpt meg AES16e. Mixeren som følger med her er mye bedre, også tror jeg også at ting som for eksempel latency blir mye bedre - nå spiller ikke det så stor rolle, men like fullt....
Mvh
OMF
Vet du hvor mye latency det er snakk om i USB versjonen? Etter dagen i går kan jeg ikke si meg annet enn enig at Mixeren er litt tung å få helt taket på, men den er veldig stabil og fin og lett på bruke de viktigste funksjonene.
Da har du fått hørbar preringing, tror jeg. Det trenger ikke være at du har gjort noe feil, men det kan være nødvendig med andre TTD settinger. Kanskje et skikkelig kort tidsvindu i bassen...Takk! Bare prøver litt forskjellig.Atle,
Hvis du router all dypbassen til de store høyttalerne kan du bruke samme target på alle (hvis du vil)
Mens jeg har deg her. Får en slags "svuppe" lyd på basstromma noen ganger. Vet du hva jeg har gjort feil da?
Beryllium tweeter?Det skal jo skje ting med Respons blant annet....
Så synd... i mål, liksom.Takk!
Det ble helt borte med kortere vindu. Har kunnet ha veldig lange vinduer ved samme plassering tidligere, så det er nok noe å gå på målingen.
I dag har jeg gjort noen justeringer og jeg er i den syvende himmel. Dette har blitt en kjempeoppgradering. Endelig har jeg fått min Kammersal!!Her skal det lukte harpiks, messing og skinn.
Akkurat nå føles dette ut som endestasjonen. Det har jeg aldri tenkt før, men er ikke mer naiv enn at jeg skjønner det kommer flere ting. Det skal jo skje ting med Respons blant annet og ny effektforsterker skal inn.
Har forresten fått testet Hypex Ncore grundig mot Gryphon. Si ifra hvis noen er interessert i en utfyllende rapport.
I dag blir det mye lytting.
Er man gal nok kommer man aldri i mål. Veien er målet?Så synd... i mål, liksom.Takk!
Det ble helt borte med kortere vindu. Har kunnet ha veldig lange vinduer ved samme plassering tidligere, så det er nok noe å gå på målingen.
I dag har jeg gjort noen justeringer og jeg er i den syvende himmel. Dette har blitt en kjempeoppgradering. Endelig har jeg fått min Kammersal!!Her skal det lukte harpiks, messing og skinn.
Akkurat nå føles dette ut som endestasjonen. Det har jeg aldri tenkt før, men er ikke mer naiv enn at jeg skjønner det kommer flere ting. Det skal jo skje ting med Respons blant annet og ny effektforsterker skal inn.
Har forresten fått testet Hypex Ncore grundig mot Gryphon. Si ifra hvis noen er interessert i en utfyllende rapport.
I dag blir det mye lytting.Jaja.
Det er et godt tegn på at ting begynner å komme på plass....
I dag blir det mye lytting.
"IFRA". Si ifra hvis noen er interessert i en utfyllende rapport.
Takk Kvålsvoll, jeg lar ikke en slik oppfordring gå fra meg, så her kommer litt fredagsrør i musikkrus på slutten av en fin fredag.Det er et godt tegn på at ting begynner å komme på plass....
I dag blir det mye lytting.
Håper du tar deg tid til å hvile ørene innimellom slik at du kan skrive enda mere om lyden, å lese lytteinntrykk er alltid interessant og underholdende.
Takk Vidar! Skjønte at du hadde trua.Veldig artig å lese at dette ser ut til å bli en innertier Atle (jeg hadde troen på deg) Håper ikke fruen i huset ikke trodde dette bare var et eksperiment. Du får prøve å overbevise om at dette er kammersalen light og at alternativet er noe helt annet
Jeg tror vi har det felles at musikken er målet og ikke veien (kanskje jeg ikke er audiofil, men musikkofil).
Har fått noen PMer også, så rapport kommer."IFRA". Si ifra hvis noen er interessert i en utfyllende rapport.
MVH
OMF
Med din metode så tolker jeg det slik som at målet, og det du har oppnådd, er å gjenskape konsertlokalet på en slik måte at det blir som å sitte i salen...
Lyden oppleves litt som en smaksforsterker på klassisk musikk. Nyanseforskjeller blir større, de musikalske detaljene, klangvariasjonene, opptaksromsakustikken kommer tydligere frem og varierer i større grad enn tidligere på ulike innspillinger.
..
Takk for spørsmål! Moro å skrive litt om lyd.Med din metode så tolker jeg det slik som at målet, og det du har oppnådd, er å gjenskape konsertlokalet på en slik måte at det blir som å sitte i salen...
Lyden oppleves litt som en smaksforsterker på klassisk musikk. Nyanseforskjeller blir større, de musikalske detaljene, klangvariasjonene, opptaksromsakustikken kommer tydligere frem og varierer i større grad enn tidligere på ulike innspillinger.
..
Med kun 2 kanaler i front så går jo ikke dette, men med noe prosessering og høyttalere er det mulig å få til mye rart, det har jo surround for film allerede vist i mange år.
For alt annet enn klassisk musikk så opplever jeg vel egentlig ikke at 2 kanaler er begrensende, men en konsert i for eksempel en kirke blir tamt hvis en har virkeligheten friskt i minnet - i kirken kommer det så mye lyd bakfra og fra rommet, som rett og slett ikke er der når 2 kanaler prøver å gjengi dette.
Rommet kan godt bli stort både i bredde og dybde - fremover, men det blir aldri i nærheten som å være i et stort rom med mye og lang etterklang, det blir som å koble på et digert rom fra omtrent der høyttalene starter og fremover, mens alt bakover fremdeles er det lille rommet en ser når en snur seg.
Siden dette er laget med prosessor som kan justeres eller rett og slett skrus av når en skal høre Panda Dub så er det jo aldri noe problem at det blir feil og for mye romklang på den typen musikk, i forhold til hvis en prøver å orden dette med passiv akustikk.
For meg er det viktig at instrumenter og lyder inntar en slags fysisk størrelse inne i rommet, slik som den figuren jeg postet i tråden min viser.
Har du noen tanker om hvordan dette arter seg i forhold til oppsettet ditt?
X-kurve med 16 eller er det 20dB fall i diskanten fins bare i filmverdenen...
Virker som mange mikser er mikset med en X-kurve kalibrering uten at jeg har fått det bekreftet.
Jeg er interresert i utfyllende rapport. Er fortsatt fornøyd med lyden fra ICE, så jeg har nok noe å gå påTakk!
Det ble helt borte med kortere vindu. Har kunnet ha veldig lange vinduer ved samme plassering tidligere, så det er nok noe å gå på målingen.
I dag har jeg gjort noen justeringer og jeg er i den syvende himmel. Dette har blitt en kjempeoppgradering. Endelig har jeg fått min Kammersal!!Her skal det lukte harpiks, messing og skinn.
Akkurat nå føles dette ut som endestasjonen. Det har jeg aldri tenkt før, men er ikke mer naiv enn at jeg skjønner det kommer flere ting. Det skal jo skje ting med Respons blant annet og ny effektforsterker skal inn.
Har forresten fått testet Hypex Ncore grundig mot Gryphon. Si ifra hvis noen er interessert i en utfyllende rapport.
I dag blir det mye lytting.
Har ikke lest siste paperet til Toole, men lest en del av paperene hans om temaet han har skrevet fra 80 tallet og oppover, har lest en del av kritikerene også. Underholdende utvikling egentlig.X-kurve med 16 eller er det 20dB fall i diskanten fins bare i filmverdenen...
Virker som mange mikser er mikset med en X-kurve kalibrering uten at jeg har fått det bekreftet.
Det siste paperet til Toole har en del gode kommentarer til denne.
En kurve med noe fall nedover med økende frekvens, og gjerne litt til øverst i toppen, er noe annet.
Slik blir det ofte med normale, gode høyttalere i greie rom - slik som et studio.
He he, du er på EHED-kjøret du og ja... Ikke noe ville gledet meg mer enn å la deg deg få lyd så fort som mulig. Stakkars mann. Så om jeg må vente litt ekstra så er det verdt det.Moro med dine inntrykk av Ncore 400, og jeg ser du venter på tjenester fra EHED.......... Det gjør jeg også. så du får stille deg bak i køen![]()
Takk Vidar! Tror jeg skal holde meg langt unna skribentjobbing gitt. Har veldig respekt for den jobben de gjør produkt etter produkt år etter år med stadig fornyet språkdrakt.Takk for lytteinntrykk og subjektive meningerDu burde skaffe deg ekstrajobb som skribent! Jeg skulle gjerne byttet ut mine forsterkere med Ncore, men jeg tror det blir litt for mye styr
![]()
Nei, vet du meg hva!? ICE!? Det kan umulig låte bra...Jeg er interresert i utfyllende rapport. Er fortsatt fornøyd med lyden fra ICE, så jeg har nok noe å gå påTakk!
Det ble helt borte med kortere vindu. Har kunnet ha veldig lange vinduer ved samme plassering tidligere, så det er nok noe å gå på målingen.
I dag har jeg gjort noen justeringer og jeg er i den syvende himmel. Dette har blitt en kjempeoppgradering. Endelig har jeg fått min Kammersal!!Her skal det lukte harpiks, messing og skinn.
Akkurat nå føles dette ut som endestasjonen. Det har jeg aldri tenkt før, men er ikke mer naiv enn at jeg skjønner det kommer flere ting. Det skal jo skje ting med Respons blant annet og ny effektforsterker skal inn.
Har forresten fått testet Hypex Ncore grundig mot Gryphon. Si ifra hvis noen er interessert i en utfyllende rapport.
I dag blir det mye lytting.![]()
Nå har du mye mye bedre forutsetninger til å bedømme dette enn meg selvfølgelig, men jeg kan nesten ikke være mer enig, men jeg synes han nærmer seg.Jeg er skeptisk til Toole sine arbeider. Har ikke sett at han har studert hva som foregår i lytteposisjon i noen av sine papers. Har heller ikke sett han ta for seg hva som skjer i tidsdimensjonen i musikken. Begge deler er viktig for å forstå betydningen av power respons, og det er en såpass alvorlig svakhet at jeg synes det han skriver blir lite relevant.
Jeg synes det er svakt vitenskapelig at han ikke tar inn arbeider som har en annen innfallsvinkel enn den han selv alltid har hatt - og enda svakere når dette slipper gjennom i peer review prosesser. Slike lettvintheter gjør at verden beveger seg sidelengs når det kunne gått framover.