Selv 200 Watt pr. kanal blir i minste laget på The Music. Som VA forhandler over mange år, og med The Music i demo i flere år, endte vi til slutt opp med å drive disse med 2x 600 Watt. Først da ble det ordentlig skyv i bassen. Alle modellene til VA trenger godt med Watt for å hente ut sitt fulle potensiale.
Det nytter ikke å benytte "ikke-entusiaster" til å bedømme lyden i et anlegg. De er fullstendig døve, dvs. de synes det meste låter bra og hører stortsett ikke forskjell på hi-fi, mid-fi og lo-fi. Det er dessverre min erfaring.
Den siste avsnittet her håper jeg du er nokså alene om å mene. Å beskylde andre for å være døve er mildt sagt spesielt. Mange musikkglade ikke-audiofile setter da stor pris på god lyd? Det er min erfaring. Kan ikke tenke meg noe kjedeligere enn lytteseanser med andre "audiofile" hvor samtalene preges av hifi-floskler. Det er drepen.
Skal high end hifi kun henvende seg til og appellere til nevrotiske lydfreaker går bransjen en tung (eller enda tyngre!) fremtid i møte. Det eneste håpet er å få flere begeistret for god lyd og gjennom gode anlegg få enda større musikkopplevelser.
En annen sak;
Dette er en tråd om Spec, ikke en tråd om matching av Vienna høyttalere. Start en egen tråd, det er vel mest ryddig?
JP
Nå må du lese det som står der JP. Det er lagt til "det vil si" etter ordet døve for å uttdype hva jeg mente med den spissformuleringen, men det gikk deg tydeligvis hus forbi.
Jeg kan bare konstatere at våre erfaringer med "ikke-entusiaster" er totalt forskjellig. Personlig synes jeg det er lite givende å spille musikk på et dyrt anlegg når personen(e) selv mener de ikke hører forskjell på dette og en bærbar boks til iPhonen. Å nyte musikk sammen med andre entusiaster er langt mere givende da de vet å verdtsette god lyd!
Jeg starter ikke en egen tråd for å kommentere på innhold i denne tråden. Det ville være temmelig toskete. Litt OT bør alle trådstartere/annonsører kunne tåle. Dette er et diskusjonsforum!
En annen sak: Du skriver i din annonse at:
Lydidealet til Spec er 300B forsterkere og slik spiller de også. Bare med langt bedre bass og mindre forvrengning!
Nå er det jo slik at forvrengningen nå en gang er en del av signaturen til 300B. Så hvordan kan da klasse D etterligne lyden til 300B når du fjerner en av særtrekkene ved 300B som nettopp er fremtredende (partall) harmonisk forvregning?