Den siste er en australsk Holden på bortebane. Alpine er tøffe saker, hekkmotor og greier.Jeg synes ikke de bilene fra Rally Monte Carlo var så sære? en Citroen DS, en Renault Apline, ymse Simcaer, et par Forder og en Pobeda (den siste er vel en Pobeda?). Helt greie biler for sin tid, med unntak av Renaulten - den var tøff da, og er det fremdeles.
Øyyy - rar?!! Dette er jo en av de jeg gjerne skulle hatt i garasjen. Gjerne stappet full av en grei Porsche boxter...
Anton vant denne bilen da han snublet inn og ble kunde nr 100 i den nyåpnede fillialen i Andiabanken.There, I fixed it!
Gremlin ble vel snekret sammen fra 1970 til 1978, mens Pacer levde 1975 til 1980. Så side om side en god periode...^ Levde ikke Pacer og Gremlin side om side?
Jeg tipper likevel at man bør belage seg med en god dose «koseprat» med biltilsynet for å få den registrert....
En Auburn repro er noenlunde realiserbar også:
Auburn Speedster Market Place
Er ikke helt sikker på hvordan man løser typegodkjenning og registrering, men det er sannsynligvis mulig hvis bilen er såpass gammel at den oppfyller kravene på det tidspunktet den ble bygget. Denne påstås å være registrert som en 1936-modell, og da bør det være piece of cake: Auburn Speedster For Sale
Javel????Tatra T87 og de senere 603 og 613 er vel erkeeksempler på undermotoriserte drog med elendige kjøreegenskaper. En T603 ligner veldig på den T87. Det var den offisielle kommunistpampebilen i Tsjekkoslovakia i tiden rundt 1968.
Hekkplassert luftkjølt V8 på 100 hk. Bilen veide ikke stort mer enn 1500 kg, men med en vektfordeling som antagelig var nærmere 30-70 var styringen nok så som så. Motoren var visst også ganske tørst - jeg mener jeg har hørt 2-3 l/mil, men det er mulig jeg husker feil. På langkjøring kunne man visst pine den ned i 1,5 l/mil.
Joda. En c4s skal ha 19" de små turbo 2 hjulene ser kjiiiiipt ut.
Jeg også! Kult å se den igjen. Min var blå, husker jeg. Tror faktisk jeg har den fremdeles.
Joda. En c4s skal ha 19" de små turbo 2 hjulene ser kjiiiiipt ut.
A
Korrekt, jeg var litt kjappVar ikke Pacer etterfølgeren da?
NSU sleit økonomisk og utviklingsavd fikk ikke gjennomslag for denne desverre. Kanskje derfor Auto no va. Uansett kun en prototype.Auto no va - "bilen går ikke" på spansk.
En "Må se" filmMå ikke glemme den famøse "Beanmobile" - Reliant Regal. Både merkelig og meningsløs..
Vis vedlegget 364376